Prossun cooleri/tuuletin

jabadabaduu

Mun kone on tuollainen hp:n paketti kone kuin 649.fi
Tässä on xp 3200 prossu. Haluasin tähän hiljaisemman tuulettimen prossulle tai vaihtoehtoisesti koko cooleri. Lämpö ongelmia ei ole ollut. Oisko ideoita hyväksi ratkaisuksi. Speedfania olen käyttänyt ja sillä sain selvitettyä mikä tuuletin mölyää. Mitään omia speedfan säätöjä\kierrosten laskemisia en viitsisi alkaa tekemään.

Mitähän tarkoittaa kun speedfan näyttää koneen lämmöt näin:

Temp1:35c
Temp2:33c
HD0:27c
Temp1:51c

4

770

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erkko

Täytyy sanoa, että itse luottaisin paremmin BIOSiin kuin mihinkään erilliseen ohjelmaan. BIOSin tehtävä on kuitenkin toimia rautapuolella.

Onko sulla siinä vakio cooleri? Mulla on xp 2600 ja Idlelämmöt 53°C Thermaltaken siilellä ja 120mm tuulettimella 55,3CFM ja 26dB@1600rpm. Tuuletuksen riittävyydestä kertoo se että rasituksessa nousee vain 5°C. Siili vain on paska!

Näyttäisi siis siltä, että sun kannattaa hommata koko cooleri uusiksi. Tässä olisi hyvä:
      http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/22650
      Eikä ole pahan hintainenkaan.

• Jabadabaduu

Jälleen kerran Everestin kertomaa:

Suoritin tyyppi AMD Athlon XP-A 2200 Mhz 3200
        Koodinimi: Barton
        Suoritinkanta: CBh (Socket A)

Niin tämä nyt sitten on ilmeisesti socket A, mutta onko tuota A:atakin eri malleja vai? Jossain kun on ollut tyyliin Socket A (462)

• Jabadabaduu

Tuo cooleri vaikuttaa tosi hyvältä ja olen tuosta tai jostain muusta vastaavasta mallista lukenut arvostelun jossa sitä kehuttiin. Joo ja on vakio cooleri. Ei ole oikein hyvät laakerit vissiin tuossa alkuperäisessä kun tuntuu jotenkin resoivan kun nostaa kierroksia.

• Erkko
        Jabadabaduu kirjoitti:

Jälleen kerran Everestin kertomaa:

Suoritin tyyppi AMD Athlon XP-A 2200 Mhz 3200
        Koodinimi: Barton
        Suoritinkanta: CBh (Socket A)

Niin tämä nyt sitten on ilmeisesti socket A, mutta onko tuota A:atakin eri malleja vai? Jossain kun on ollut tyyliin Socket A (462)

Socket A on 462. Tuo luku on nastojen määrä. Esim uudet AMD:t 939 ja 940 (lue pirusti enemmän nastoja kuin meillä).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      50
      3454
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      588
      2208
    3. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      88
      2158
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1980
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1628
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1608
    7. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      64
      1481
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1426
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      1417
    10. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1359
    Aihe