emättimen pullistuma/laskeuma??

ihmeellistä...

Aion kyllä varata ajan gynekologille tarkistuttaakseni asian, mutta haluaisin kysyä mielipiteitä täältäkin. Elikkä, mielestäni minulle on ilmaantunut tai kasvanut lisää ihoa/kudosta/limakalvoa -mitälie, emättimen etuseinämään,aivan emätinaukon sisäpualelle,tavallaan g-pisteen ja emätinaukon väliselle alueelle. Tunnen selvästi,että siinä on tavallaan "paksummalti tavaraa" kuin esim. puoli vuotta sitten. Sukupuolitauteihin viittavia oireita ei ole, eikä tämä oikein sellaiselta vaikutakkaan. Alue on sellaista pehmeää hieman rosoisempaa kuitenkin kuin emättimen seinämä syvemmältä, ei mitään selvää möykkyä tms. Alue on tavallaan tunnotonta, mutta tulee räpläämisestä hieman araksi.

Voisiko minulla, reilu parikymppisellä, olla jokin "emättimen laskeuma" tms veltostuma, että olisi sieltä jotenkin kannattimet retkahtaneet? Ei emättimestä mitään ulos ole tulossa mutta... Onko muuten normaalia, että kohdunkaula tuntuu emättimessä jo n. 5 cm:n syvyydessä (ainakin kuukautisten tienoilla, muulloin ei ole ihan niin helposti tavoiteltavissa)

8

16483

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ähähähähä

on vain 5-7cm pitkä, siis normaalisti.. Toki on poikkeuksia suuntaan ja toiseen

• hermo menee

mulla on sama ongelma.tai siis yhdistettynä vielä siihen ärsyttävään tunteeseen, että joku painaa tai että on jotain ylimääräistä värkissä. itseäni tutkittuani huomasin, että emättimen suuaukon sisässä etuosassa.siis heti aukon sisäpuolella virtsarakkoa vasten on löysää kudosta ja sellanen kohouma, pullistuma kohti emättimen aukon suuta. sit mietin sellastakin asiaa,että kun istun ja levitän häpyhuliani kunnolla nään kyllä emättimen sisään ja siellä näkyy sellanen painuma yläosassa. jos seisaaltaan yritän nähdä emättimen sisään, s eei onnistu koska pullistuma on aukon suun tiellä. onkohän tämä epänormaalia...mä oon saman ikänen kun sä ja mulla on nyt ens viikolla aika gynelle. kun tää oliskin pelkkä pullistuma mistä ei olis haittaa ,mutta tää myös oireilee.tunnen kokoajan sen häiristevästi varsinkin kävellessä, istuessa ja supistaessani lantionpohjanlihaksia ja emätintä.

• mulla oli

en halua mitenkään pelotella teitä.
      Mutta
      Mulla oli munasarjan kasvain. Se painoi kohtua ja muita vatsan elimiä niin, että mulla tuntui emätin erilaiselta kuin ennen. Niinkuin jotain olis pullistellut siinä - vähän niinkuin kerroitte.

Kaikenlaisia hyvänlaatuisia munasarjan kasvaimiakin varmaan on. Mun oli aika iso, ja adenokarsinooma eli syöpä. Onneksi se ei ollut ehtinyt levitä, vaikka vetkuttelinkin lääkäriin menoa! ja onneksi leikkaus ja sytot ovat minun tapauksessani tehonneet.

Lääkäriin ja vetkuttelematta, on varmaan oikea ratkaisu. Alavatsan ultra ja gynetutkimus varmaan paljastavat syyn.

• kerran lääkäriin

ja ilmoitin syyksi, että kohtu on tulossa ulos, kun tunne oli semmoinen ja muka jotain näkyvissäkin. Kyseessä oli kuitenkin vain hirmuisen vahva valkovuoto, mitä en itse osannut edes arvailla :) Kyllä rupesi naurattamaan siinä lekurin pöydällä... Eli toivottavasti ei mitään sen kummempaa, mutta lääkäriin totta kai varmistamaan asia!

• Maaritsa-

..selvissikö tuo koskaan, mikää se oli tai on?
      Kun itsellänikin tuollainen on, tosin ei oireile mitenkää..
      ????

• kanji

Terppa!
      Sama vaiva täälläkin; ilmestynyt peukunpään kokoinen pallero emättimen suulle. Ite epäilen virtsarakon laskeumaa, sillä on kolme lasta joista yhdet kaksoset. On pukamiakin, joten aika selvää, että tavarat on ollu toosi alhaalla ja puristuksissa kaksosia oottaessa.
      Tuntuu myös pidemmällä emättimessä, että "katto" tullut alaspäin. Mieskin huomaa eron sormilla ihan selvästi.
      Gynelle aika tossa kuun lopussa, kattoo sit kuinka paha on.

• Ballukka

Tietoa lantion pohjan elinten laskeumista ja hoidoista

vaginan pohjan laskeuma

gynekologinen laskeuma

lantionpohjan laskeuma

gynekologinen tyrä

vaginaprolapsi

vaginal prolapse

Gynekologisessa laskeumassa voi olla kyse esimerkiksi kohdun laskeumasta tai emättimen etuseinämän tai takaseinämän laskeumasta. Laskeuma voi olla myös edellä mainittujen yhdistelmä. Lisäksi myös emättimen pohja voi laskeutua.

http://www.terve.fi/naistentaudit/joka-viidennelle-tulee-tama-alapaan-vaiva

• Ballukka

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7085
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3968
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      49
      3406
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2137
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      41
      2090
    Aihe