Viidakkokirja VHS (EI Disney)

Misu<3

Muistaako kukaan sitä Viidakkokirjaa, jota sai keräillä VHS:lle?
Itse omistin ainakin 8pkl, mutta isäni myi ne ilman lupaani (sekä kaikki muut VHS:ssäni) ja nyt ois kiva tietää, tietääkö joku, joka myisi niitä?
Ne on kaiketi 90 luvulta, en oo varma.
Sen verran ainakin muistan niistä, että se Mowgli asu aluksi susien kanssa (muutti sen jälkeen jonnekkin muualle, en muista), susiemon ja hänen kahden pojan kanssa (nimejä en muista) ja yks susi ystävä (Lala tai Nala muistaakseni) aina ilkeili Mowglille, ettei hänestä koskaan tule sutta, mutta jossakin vaiheessa he ystävystyivät.
Jos joku tietää kyseisen Viidakkokirjan, ihmeessä kommentoimaan! :)

11

3454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Misu<3
    • Unkkis

      "Jungle Book: Shounen Mogwli", japanilainen piirrossarja eli anime vuodelta 1989.

      http://anidb.info/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=1428

      Tuota julkaistiin aika monta VHS:ää Suomessa, varmasti yli 10 osaa, mutta en tiedä kuinka monta noista 52 jaksosta oli tukittu niille nauhoille. Yleensä noissa vanhoissa julkaisuissa on 3-4 jaksoa sarjaa per VHS-kasetti.

      Jungle Book: Shounen Mogwli (shounen tarkoittaa siis "poikaa" tai "nuorta miestä", lausutaan 'shoonen') on ihan kivan näköinen sarja, ja tulee vielä yhdeltä parhaimmista studioista; Nippon Animationilta jonka pensseleistä on lähtöisin mm. sellaiset kulttisarjat kuin Maija Mehiläinen, Kolme Muskettikoiraa, Yaki & Nuka ja Tico of the Seven Seas.

      Tällainen merkintä sarjasta löytyy Nippon Animationin omilta sivuilta;
      http://www.nipponanimation.com/catalogue/064/

      • Misu<3

        Juu siis löysin jo yhden saitin tosta.
        Ja yhdessä kasetissa oli 2 tai korkeintaan kolme jaksoa, ei sen enempää.
        Muistaakseni kaksi, jos oikein muistan.
        Sinulla varmaan mtn tietoakaan siitä, että onko tulossa joku vuosi DVD:lle?
        Itse olen yrittänyt etsiä tietoa asiasta, mutta en ole löytänyt. :/
        Olisi vain niin kiva nähdä ne kaikki jaksot alusta loppuun.


      • ^__^
        Misu<3 kirjoitti:

        Juu siis löysin jo yhden saitin tosta.
        Ja yhdessä kasetissa oli 2 tai korkeintaan kolme jaksoa, ei sen enempää.
        Muistaakseni kaksi, jos oikein muistan.
        Sinulla varmaan mtn tietoakaan siitä, että onko tulossa joku vuosi DVD:lle?
        Itse olen yrittänyt etsiä tietoa asiasta, mutta en ole löytänyt. :/
        Olisi vain niin kiva nähdä ne kaikki jaksot alusta loppuun.

        Pienenä olin ihan hulluna tohon ja harmittaa kun en sillon aikoinaan ottanu nauhalle, kun telkkarist tuli...Ei kyllä mitään tietoa mistä löytyis.


      • Misu<3
        ^__^ kirjoitti:

        Pienenä olin ihan hulluna tohon ja harmittaa kun en sillon aikoinaan ottanu nauhalle, kun telkkarist tuli...Ei kyllä mitään tietoa mistä löytyis.

        Tuliko ne joskus telkkaristakin??
        En edes tiennyt! :O
        Luulin, että ne oli ainoastaan VHS:ssänä.
        Voihan vitsi, no kiva nyt toikin tietää. x)
        Hehe. ^^
        Kiitos tiedosta! :)


      • pittunen
        Misu<3 kirjoitti:

        Juu siis löysin jo yhden saitin tosta.
        Ja yhdessä kasetissa oli 2 tai korkeintaan kolme jaksoa, ei sen enempää.
        Muistaakseni kaksi, jos oikein muistan.
        Sinulla varmaan mtn tietoakaan siitä, että onko tulossa joku vuosi DVD:lle?
        Itse olen yrittänyt etsiä tietoa asiasta, mutta en ole löytänyt. :/
        Olisi vain niin kiva nähdä ne kaikki jaksot alusta loppuun.

        ...tosin ei tekstitystä, japaniksi puhuttu ja
        hinta VAIN n. 190€ eikä siinä oo vasta ku puolet jaksoista kai...
        osote on:
        http://www.play-asia.com/paOS-13-71-a7-49-en-70-q5u.html


    • rette

      Kopio on hieno itämainen animaatiopiirretty (Venäjä/Japani?)ja siinä on Radioteatterin hyvin onnistunut suomenkielinen ääni. Video on aivan eri tasoa kuin disneyt ja tuttujen lasten ehdoton suosikki.Se ei ehkä kuitenkaan ole sama kuin mistä kyselet??

      Olen kopioinut alkuperäisen tv-lähetyksestä taltioidun VHS:n DVD :lle - laatu ihan katsottava. Siinä on valitettavasti kuitenkin paikoittain äänessä katkoja ja alkuperäinen taltiointi on jäänyt hieman kesken, joten ostaisin myös mielelläni virheettömän videon, jos saisi jostain. Tai saisiko YLE:n esittämään sen uusintana!!??

    • !!!

      Siis toi oli niin ihana piirretty!
      Ja tosiaan telkkaristakin tullut,iät ajat sitten...
      Se vanha johtajasusi oli Akila tai jotain :)

      Mutta.
      Niin ollu haku päällä,että jos joku saa tietää jostain jotain tähän liittyvää niin neuvokaa ihmeessä minuakin..!

      Kirjastoista löytyy käsittääkseni joitakin kasetteja,ei muuta kuin hakukoneeseen paikallisessa,jos vaikka kävis tuuri.

    • Dezaras

      Kannattaa tarkistaa myös kirpputoreja, ite olen kyllä ladannut kyseisen TV sarjan englanniksi yli 50 jaksoa ja poltin ne sitten DVD:lle, paljo parempia kuin suomenkieliset ku ei oo ns. leikattuja kohtia, suomen kielen alku tunnari tosin on ihan paras.

    • Anonyymi

      Sen suden nimi oli lala eikä nala 😂😂😂😂😂 niiten nimet kuulosti kyl aika
      Samalta Susi-Äidin nimi oli luri isän taas
      Alexander ja poikien nimet taas sora
      Akru

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      201
      4783
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      279
      2912
    3. 134
      1747
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      211
      1480
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1421
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1186
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1154
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1119
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1087
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1081
    Aihe