"Raskauden" ensimerkit

Mami

Heippa!

Kertokaapa missä vaiheessa yleensä huomaatte koirastanne, että astutus on onnistunut? Mitkä on ne ensimmäiset merkit, mistä sen huomaa?

Meidän koira on nyt astutettu eka kertaa ja siitä on nyt aikaa n. pari viikkoa. Kovasti koiraa väsyttää ja ruoka maistuu hyvin..

25

27628

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FAU

pystyn sanomaan omistani, kun ovat olleet kolmisen viikkoa tiineinä.
      Silloin tuntuu jo pienet koiranalut masussa, kun osaa kokeilla.
      Yhden kerran on hämännyt, kun narttu teki niin vahvan valeraskauden astutuksen jälkeen, että ihmettelin onko jäänyt pentu kuitenkin huomaamatta, vaikken kokeillessa mitään tuntenutkaan. Tyhjähän se sitten oli, niinkuin alunperin oletinkin.
      Onhan noita oireita, toiset on just uneliaita ja söisivät paljon, joillakin on pahoinvointia ja oksentelua aluksi, jotkut muuttuvat hiukan ärtyneiksi luonteeltaan jne. mutta sitten vasta kun ne pienet pallukat tuntuu, niin itse luotan koiran olevan tiine.

• tunnustella...mulle kerran aikoja sitten kasvattaja näytti että miten niitä tunnustellaan.Itte olin silloin raskaana ja jos joku olisi silleen tunnustellut mun mahaa niin...
        joten en ole sitä koskaan koiralle uskaltanut(en puremisen pelossa)tehdä :)

• davalyan kirjoitti:

tunnustella...mulle kerran aikoja sitten kasvattaja näytti että miten niitä tunnustellaan.Itte olin silloin raskaana ja jos joku olisi silleen tunnustellut mun mahaa niin...

että en pelkää että koira purisi vaan sitä että ajatuskin siitä tuntuu...yäk :)

• FAU
        davalyan kirjoitti:

tunnustella...mulle kerran aikoja sitten kasvattaja näytti että miten niitä tunnustellaan.Itte olin silloin raskaana ja jos joku olisi silleen tunnustellut mun mahaa niin...

eikä noita kyllä oo pätkän vertaa haitannu.
        Siis siinä ihan alussa, sitte myöhemmin ei kyllä varmaan kovin mukavan tuntusta enää ole, eikä ne sitte enää kovin hyvin sieltä edes tunnu, kun se nestemäärä lisääntyy.
        Varmemmin minä sen tiineyden olen tunnustelemalla todennu kun ultralla. Omia en kyllä edes koskaan ultraa, mutta kaverin koira oli ultrassa tyhjäksi todettu, mutta hänestä se kuitenkin vaikutti tiineeltä ja ihan selvä pallukka siellä tuntu, kun sitä kokeilin. Se pallukka on nyt 4 vuotias ;))

• FAU kirjoitti:

eikä noita kyllä oo pätkän vertaa haitannu.
        Siis siinä ihan alussa, sitte myöhemmin ei kyllä varmaan kovin mukavan tuntusta enää ole, eikä ne sitte enää kovin hyvin sieltä edes tunnu, kun se nestemäärä lisääntyy.
        Varmemmin minä sen tiineyden olen tunnustelemalla todennu kun ultralla. Omia en kyllä edes koskaan ultraa, mutta kaverin koira oli ultrassa tyhjäksi todettu, mutta hänestä se kuitenkin vaikutti tiineeltä ja ihan selvä pallukka siellä tuntu, kun sitä kokeilin. Se pallukka on nyt 4 vuotias ;))

ultra,monia asioita se ei kerro...

• hyvä kysymys :)
      useimmat nartut syövät enemmän,turpoavat ja ehkä jopa väsyvät astutuksen jälkeen,mutta ei tarkoita yhtään mitään.Luotan vain ultraan tai siihen,että 6 viikon loppupuolella alkaa kyljissä potkuja näkymään kun emä rauhassa makaa.jos on 1-2 pentua ja isohko koira,ei liikkeitä välttämättä näe ollenkaan.

• hatam

vähän kaikille. Nartuille varsinkin, mutta myös jostain syystä uroksille ja parhaille kavereilleenkin. Myös lyhtypylväät ja liikennemerkit tuntuvat meidän koiran mielestä vaarallisilta. Ihmisaiäkin se katsoo tavanomaisesta poiketen suoraan silmiin. Jopa täysin tuntemattomia.
      Ensimmäiset ruopaisut pesän tekoa varten se suorittaa tavallisesti kolme viikkoa juoksun jälkeen. Samanaikaisesti alkaa nisät turvota ja niistä saattaa tihkua maitoa. Myöskin pehmolelut saavat tässä vaiheessa kyytiä. Niitä kiikutellaan paikasta toiseen.
      Silloin on syytä soittaa ell, ja pyytää lääkettä. Kolmen päivän kuuri auttaa yleensä tuohon valeraskauteen.

• Haluaisin tietoa

Moi! Mulla on 5 vuotias Narttu, se oli viime viikon lopun ihan levotom kun tulin kotiin... Se halus koko ajan rapsutusta ja näykki niikun pentu jolla kasvaa hampaat. Se on myös oksennellut tänään aamulla. Voisiko narttuni olla tiinenä? Sitä ei ole suunniteltu, meillä oli tällä viikolla poika koira kylässä mutta ei se ehtinyt tietääksemme olla selässä kiinni... Voisitteko vastata onko nämä tiineyden merkkejä? Ja miten mahaa tunnustellaan? Jos osaisi vai kannattaisiko kysy eläinlääkäriltä asiaa?

• älä tunnustele
        Haluaisin tietoa kirjoitti:

Moi! Mulla on 5 vuotias Narttu, se oli viime viikon lopun ihan levotom kun tulin kotiin... Se halus koko ajan rapsutusta ja näykki niikun pentu jolla kasvaa hampaat. Se on myös oksennellut tänään aamulla. Voisiko narttuni olla tiinenä? Sitä ei ole suunniteltu, meillä oli tällä viikolla poika koira kylässä mutta ei se ehtinyt tietääksemme olla selässä kiinni... Voisitteko vastata onko nämä tiineyden merkkejä? Ja miten mahaa tunnustellaan? Jos osaisi vai kannattaisiko kysy eläinlääkäriltä asiaa?

Justiinsa joo. Nartun tiineys ei oireile heti vasta viikkojen päästä, kun ei heti astumisen jälkeen välttämättä ole vielä tiineenäkään. Ja ihan sama onko uros koira selässä kiinni vai ei, pitää olla ihan muualla kiinni, selänläpi ei tiineeksi tulla. Ja kaikkein tärkein asia, koira ei tule tiineeksi jos ei ole juoksut, ei sittenkään jos ei tärppipäivät. Eikä todellakaan aleta vatsaa tunnusteleen, kun ei sitä lääkäritkään tee, pennut voi kuolla, jopa lääkärin käsittelyssä.

ps. ei sitten uroksia tule kylään, jos on juoksut menossa tai ollut vasta, jos ei pentuja ole tarkoitus tehdä

• koirafani1212

Osaisiko joku nevoa mua yhdessä mieltä askarruttavassa pulmassa? Ja se pulma menee näin: Astutimme narttumme vastikään, ja astutus meni hyvin, mutta kun irrottautuivat nalkista niin siemennestettä valui ulos nartusta. Onko mahdollista että kaikki mömmö valui ulos? Se huolestuttaa minua! Kertokaa omista kokemuksista, että onko teillä käynyt vastaavaa ja onko silti tullut pentuja jne.
      Kiitos jo etukäteen:).

• Anonyymi

meillä oli nuori uros kylässä astumista varten. narttuni oli 2v. tuo vähän vastusteli mutta astutus onnistui kuitenkin , uroksen lähdettyä niin narttu
        näytti pissivän lattialle vaktavan tahmaisen läjän
        eĺi kaikki siittiöt tuli ulos, eikä ollut tiine. nyt 7kk
        kuluttua uusi astutus samalla uroksella kun kiimaa oli kulunut 10 pv, narttu taas vastusteli , nesteet pysyi sisällä mutta , sen lisäksi olimme hankkineet 1v oman uroksen joka teki temput vasta kiiman
        13.pv jolloin narttu oikein tarjosi itseään 2 krt
        eli 13. ja 14.pv , eli koirat siis itse tietävät tärppipäivän , väärään aikaan astutettu narttu
        jää tyhjäksi , pennutus onkin tosi hankalaa , moni
        ei tarjoa omaa urostaan astutukseen joten mistä
        muualta saa siittiöt jollei ite osta sen uroksen,
        ootat 2v että narttu on kypsä , pienimuotoinen
        kennel ei kyllä tuota voittoa kun laskee ruuat
        ja ell käynnit

• täällänäin

Meillä on aina osa siemennesteestä valunut ulos. (Tietysti olemme kyllä sen jälkeen pitäneet koiran takapäätä ilmassa.) Kerran näytti että valui ihan reilustikkin ja tuli silti ihan mukava pentue :)

• Kennelllii

Aivan yököttävää meininkiä ja osoittaa että koira on loppujen lopuksi pelkkä rahantekokone.

• kgubvhklö,i52jyuhgj

No voi kiesus! Kyllä jaloosta kannattaa roikottaa ja rytkytellä!! Puutappi olis kyllä hyvä tunkea korkiksi kans!! Mihinä tämänpäivän ihimisiä piretähän? Perunakuopasko?

• Hhhei

Heippa meijän koira astutettiin noin 1-2 viikkoa sitten koirat olivat 30 min nalkissa astutuksen jälkeen koirani on ollut erittäin väsynyt ja rnnen hyppäsi sohvalle astutuksen jälkeen ei hypi juonut on tosi paljon ja pissanut niin osaisiko joku sanoa onko koirani tiineenä?

• Anonyymi
        Hhhei kirjoitti:

Heippa meijän koira astutettiin noin 1-2 viikkoa sitten koirat olivat 30 min nalkissa astutuksen jälkeen koirani on ollut erittäin väsynyt ja rnnen hyppäsi sohvalle astutuksen jälkeen ei hypi juonut on tosi paljon ja pissanut niin osaisiko joku sanoa onko koirani tiineenä?

Kyllä se on mahdollista :)

• Anonyymi
        Kennelllii kirjoitti:

Aivan yököttävää meininkiä ja osoittaa että koira on loppujen lopuksi pelkkä rahantekokone.

jollei täällä kasvateta koiria niin sitten niitä
        salakuljetetaan Latviasta jossa on paljon pentu tehtaita . Tallinnan kautta niitä tänne tuodaan
        pakettiautoilla tai rahdin mukana , mm Vic .toria Klipat .niko .va myy Torin sivuilla joka kk
        jack russell pentuja, h. 1200 € kpl , eri ikäisiä, tuo ne Riikasta tänne h. 1200e. tienaa 50.000e pimeästi joka vuosi eikä Verottaja tiiä mitään siitä

• Anonyymi

Hei voisiko olla mahdollista että koirani olisi raskaana? Se oli nalkissa n 30min pariviikkoa sitten, ja nyt todella väsynyt ja juo ja pissaa huonosti. Juoksut Koiralla oli loppuvaiheessa. (Melkein kokonaan jo pois) Onko mahdollista että olisi raskaana?

• Anonyymi

Ei voi, astu vaan huoleti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei voi, astu vaan huoleti.

Käytänkö kumia vai painanko paljaalla kalulla loppuun asti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kumi kannattaa olla ettei itse saa tauteja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan sinun vallassais siellä

• Anonyymi

Mitä voi syöttää jo tiineenä olevalle nartulle kun ei vaan syö!
      Pelätään että pennut menehtyvät tuon nälkälakon vuoksi.
      28pv menossa.
      Kaikkea kinkusta jauhelihasta erikoisnappuloista lähtien kokeiltu vaan ei mikään kelpaa.
      Ei edes keksit vaikka noistä aina aivan pöliänä pitänyt.

• Anonyymi

jätä ruokakippo toiseen huoneeseen, ehkä menee
        sinne ite salaa syömään , nää on niitä susi juttuja
        eli muut ei saa tietää missä tiine narttu syöpi

• Anonyymi

Vieläkö ap:n koirulin masuli kasvaa! Hienoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4145
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      95
      2283
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      61
      989
    4. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      844
    5. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      37
      843
    6. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      186
      840
    7. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      34
      811
    8. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      772
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      765
    10. 35
      754
    Aihe