Minulla on tavallinen ilmanvaihtokone lämmön talteenotolla varustettuna. Muistaakseni ILTO400 tai joku semmoinen. Kysymys kuuluu:
Mihin asentoon se suositellaan laitettavaksi se sähkölämmitys joka voidaan asetella siitä edestä? Pidin viime talven sitä n.19 asteessa. Ja miten sen on tarkoitus toimia?
Ilmanvaihtokoneen sähkölämmitys
7
2133
Vastaukset
- tarkoitus
on että se lämmittää ilman niin että elämä säilyy.
Jos huoneisiin pykii liian kylmää ilmaa niin termari ottaa sähköä päälle tarpeen mukaan.
Tuo 19 lienee hyvä lukema, jos rahat tiukilla niin ehkä 18 tai 17 tuo pienen säästön pakkasilla.- Eukko
Soitin ilmastointikoneen valmistajalle viime talvena ja kyselin samaa. Ukko sanoi, että jos on suorasähkölämmitys niin ei ole väliä onko nappi luvussa 17 vai 24, koska se ei vaikuta sähkölaskuun. Meillä jatkuvasti talvella luvussa 20
- erkkij
Tuloilman lämpötilaa, joka on alle huonelämpötilan. Jos tuloilman lämpötila on huonelämpötilaa korkeampi, se jää ylös, eikä
sekoitu huoneilmaan ja seurauksena on tunkkaisuuden tunne. Kun lasket tuloilman lämpötilaa, huoneilma tuntuu selvästi raikkaammalta.
Itse olen asettanut tuloilman lämpötilan 15 oC
ja se on hyvä!- Vanhempi suunnittelija
15'C on hyväksi todettu ainakin meillä. Venttiilistä tulee lempeä tuulahdus aina kun havaitsee tarkkailla kuin kevään ennusmerkki. Eikä mitään elokuun kylläisen kuumankosteaa lehmänhenkäystä.
- Ei kuivaa huoneilmaa
Mulla ainakin 15 astetta on ollu sellainen hyväksi havaittu säätöarvo. Kokeilin nostaa 20 asteeseen, mutta silloin huoneilman kosteus laski liian alas, ja tuli sellainen tunkkaisen tuntuinen olo asunnossa.
- nimimerkkinsä mukainen
Muistaakseni ja joku tommoinen. Eipä hepulla päätä paljon palella. Katsele ensin tarkkaan valmistaja sekä malli, sitten kurkkaat valmistajan kotisivuilta vinkkejä miten konetta käytetään oikein; Ei tosiaan ole ihme, jos kuvatunlaista koneiden käyttöä on ja haikaillaan painovoimasta ilmanvaihtoa takaisin.
- ewryey
Minä en ole koskaan pitänyt sitä jälkilämmitystä päällä, miksi pitäisi? Ei siltä mitään vetoa tule silti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse564394Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky933663Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1023282Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575681873Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.171869Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791096- 81783
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.102769- 40764
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä22754