Mitä eroa on NANilla ja Tuttelilla? Neuvolasta suosittelivat NANia ja sitä poika nyt syökin pari purkkia rinnan päälle päivässä. Tutteli on hieman halvempaa ja myös kotimaista,mitä käsittääkseni NAN ei ole, joten miten onnistuisi vaihto?
NAN vs Tutteli
31
37899
Vastaukset
- ................
tutteli aiheuttaa enempi vatsanväänteitä, mutta kokeilemallahan se selviää. tuttelissa on muistaakseni enemmän d-vitamiinia myös. Vaihdon voi tehdä pikkuhiljaa, tai sitten ihan vaan vaihtamalla. Itse olen suosinut vähän kerrallaan menetelmää, eli seoksia yleensä.
- mamma87
meillä sillai et poika saa nan-maitoa koska tutteliin on nykyään lisätty jotain aineita mitkä ei sovi kaikkien vauvojen vatsalle kun vaihtoi omistajaa. mun poika oksensi joka kerta kun yritin tuttelia antaa... nan:in kanssa ei oo ikinä ollu ongelmia. luotan ehdottomasti naniin.
mulla maito loppui kokonaan kun poika 3 viikkoa vanha... - nan parempi
En olisi halunnut uskoa että tuttelista tuli enemmän vatsavaivoja muuten niin rauhalliselle kolmikuisellemme, mutta.. "kitinätunnit" loppuivat kuin seinään kun vaihdoin kokonaan nanniin.
Baby Semperkin tuntuu olevan aika hyvä tuote. Sen sijaan Pirkan korvike oli kuin myrkkyä vauvamme vatsalle,vauva sai selvästi pahanlaatuista koliikkia siitä. Se sopi kaikista huonoiten ja oli ikävä kyllä edullisintakin.
Nuo hinnat myös tässä kiinnostavat, sillä tuntuvat nousseen juuri hiljattain ja tuntuu epäreilulta jos vauvan maidosta nyhdetään 40 senttiä per 2 desiä (39-59 senttiä), kun tuskin kukaan ilman painavaa syytä alkaa korviketta antamaan.
Laskekaapas joskus huviksenne, kuinka paljon maksatte korvikkeesta kuukaudessa, jos vauva esim juo litran verran korviketta per vrk. Kertokaa tulos vielä kuudella, niin päästään markkasummiin. Summa on niin iso, että onkohan korvikehinnat olleet markka-aikana lähelläkään sitä luokkaa? En jaksa uskoa, että kahden desin purkki olisi voinut olla 2,50 markkaa kappale.- siitä,että
enää ei saa myydä korvikkeita alle sisäänostohinnoin.Aikaisemminhan korvikkeet toimi hyvinä houkuttimina ostospaikkaa valittaessa.
Tutteli ja Pirkka ovat samoja tuotteita,joten ihmekös tuo,jos se aiheuttaa lapselle vatsanväänteitä.Meillä suositaan ehdottomasti Baby Semperiä.Sen tuoksukin on jotenkin "vähemmän teollinen",jos niin voi sanoa.Tyttö pulautteli pienempänä paljon ja aloitettiin NANilla.Sairaalassa sai vain Tuttelia,mutta itse en ole koskaan antanut,enkä anna.Kerran kokeilin sitten Semperiä ja puklailut väheni heti.Tietysti löysä mahalaukunportti (tai vastaava) vaikutti edelleen,mutta Semperin myötä puklailut todella väheni.
Vielä pikkuinen korjaus,enkä nyt halua kuulostaa saivartelijalta,mutta koliikki ei todellakaan ole satunnaista itkua tai huutoa.Koliikki kestää viikoista kuukausiin ja jatkuu jopa tunteja kerrallaan.Erilaiset ruoka-aineet voivat kyllä aiheuttaa lapselle vatsanväänteitä tai allergisia reaktioita,jotka sitten itkettävät pientä.Koliikkia se ei kuitenkaan ole. - -----------------
siitä,että kirjoitti:
enää ei saa myydä korvikkeita alle sisäänostohinnoin.Aikaisemminhan korvikkeet toimi hyvinä houkuttimina ostospaikkaa valittaessa.
Tutteli ja Pirkka ovat samoja tuotteita,joten ihmekös tuo,jos se aiheuttaa lapselle vatsanväänteitä.Meillä suositaan ehdottomasti Baby Semperiä.Sen tuoksukin on jotenkin "vähemmän teollinen",jos niin voi sanoa.Tyttö pulautteli pienempänä paljon ja aloitettiin NANilla.Sairaalassa sai vain Tuttelia,mutta itse en ole koskaan antanut,enkä anna.Kerran kokeilin sitten Semperiä ja puklailut väheni heti.Tietysti löysä mahalaukunportti (tai vastaava) vaikutti edelleen,mutta Semperin myötä puklailut todella väheni.
Vielä pikkuinen korjaus,enkä nyt halua kuulostaa saivartelijalta,mutta koliikki ei todellakaan ole satunnaista itkua tai huutoa.Koliikki kestää viikoista kuukausiin ja jatkuu jopa tunteja kerrallaan.Erilaiset ruoka-aineet voivat kyllä aiheuttaa lapselle vatsanväänteitä tai allergisia reaktioita,jotka sitten itkettävät pientä.Koliikkia se ei kuitenkaan ole.Me ollaan annettu aina NAN:nia rintamaidon lisäksi. Kerran annoin vähän tuttelia kun ei ollut lähikioskissa muuta, vauva huusi ja ripulit tuli monta kertaa peräkkäin =(
Meidän kaupoissa ainakin (Euromarket, HalpaHalli) nuo NAN ja Tutteli ON SAMAN HINTAISIA!! - Milla.M
siitä,että kirjoitti:
Vielä pikkuinen korjaus,enkä nyt halua kuulostaa saivartelijalta,mutta koliikki ei todellakaan ole satunnaista itkua tai huutoa.Koliikki kestää viikoista kuukausiin ja jatkuu jopa tunteja kerrallaan.Erilaiset ruoka-aineet voivat kyllä aiheuttaa lapselle vatsanväänteitä tai allergisia reaktioita,jotka sitten itkettävät pientä.Koliikkia se ei kuitenkaan ole.hinnannostamista on perusteltu myös sillä, että korkea korvikkeen hinta kannustaisi suomalaisia naisia imettämään enemmän. Eipäs ole otettu varmaankaan huomioon hinnannoston myötä tulevia ei-toivottuja asioita, taatusti moni äiti tulee aloittamaan tavallisen maidon antamisen entistä aikaisemmin ja tulokset nähdään sitten tulevaisuudessa mahdollisesti lisääntyvän laktoosi-intoleranssin ja diabeteksen muodossa.
Kauhulla ajattelen varsinkin äitejä, joilla äitiys saattaa olla muutenkin hakusessa, jos ei ole varaa tai halua hankkia kallista korviketta niin mitähän vauvat saavatkaan ravinnokseen...kiinteätkin aloitellaan varmasti jo viikon ikäisenä?
Olen oikeasti miettinyt että tehdäkö vetoomus ylemmille tahoille asiasta, tästä ei nimittäin hyvä seuraa. Toisilla ei imetys yksinkertaisesti syystä tai toisesta onnistu, joten korvike on vauvan ainoa ravinto. Täytyykö vauvojenkin tulevaisuus pilata markkinapoliittisilla kannanotoilla ja rahako tämänkin taas ratkaisee?
Ei meitä ainakaan houkutellut pelkkä halpa korvikemaito tiettyyn kauppaan, ostimme pelkästään sitä ja muut ostokset teimme muualla. - kapalo
Milla.M kirjoitti:
hinnannostamista on perusteltu myös sillä, että korkea korvikkeen hinta kannustaisi suomalaisia naisia imettämään enemmän. Eipäs ole otettu varmaankaan huomioon hinnannoston myötä tulevia ei-toivottuja asioita, taatusti moni äiti tulee aloittamaan tavallisen maidon antamisen entistä aikaisemmin ja tulokset nähdään sitten tulevaisuudessa mahdollisesti lisääntyvän laktoosi-intoleranssin ja diabeteksen muodossa.
Kauhulla ajattelen varsinkin äitejä, joilla äitiys saattaa olla muutenkin hakusessa, jos ei ole varaa tai halua hankkia kallista korviketta niin mitähän vauvat saavatkaan ravinnokseen...kiinteätkin aloitellaan varmasti jo viikon ikäisenä?
Olen oikeasti miettinyt että tehdäkö vetoomus ylemmille tahoille asiasta, tästä ei nimittäin hyvä seuraa. Toisilla ei imetys yksinkertaisesti syystä tai toisesta onnistu, joten korvike on vauvan ainoa ravinto. Täytyykö vauvojenkin tulevaisuus pilata markkinapoliittisilla kannanotoilla ja rahako tämänkin taas ratkaisee?
Ei meitä ainakaan houkutellut pelkkä halpa korvikemaito tiettyyn kauppaan, ostimme pelkästään sitä ja muut ostokset teimme muualla.minä ainakin lähden mukaan! :D
Onkin oikein riemuvoitto viedä viimeiset rahat kauppaan kun ensin on kotona itkua väännetty (sekä äiti että lapsi) tissittelyn kanssa! Jos ei tule omaa maitoa, niin sitä ei vaan tule vaikka tuttelilevy maksaisi kuukauden palkan!
Käyttävätkö ja lämmittävätkö sitten jotkut penninvenyttäjät uudestaan kerran pulloon kaadettua ja lämmitettyä korviketta, kun ei haluta heittää kallista tavaraa viemäristä alas.
Tovottavasti järki menee kuitenkin rahan edelle.
Itse olen tuttelin puolestapuhuja juuri siksi
koska se on (vielä) kotimaista.
- "Seija"
Meillä syödään pääsääntöisesti rintamaitoa, mutta jos lisää joutuu antamaan, niin sitten NAN.
Neidille tuli masu vaivaa/ pulauttelua tuttelista.
Ja mitä mäkin olen maitoja vertaillut hajun ja maun perusteella, niin tuttelihan on ihan järkyttävää... Nanni maistuukin jo melkein juotavalta.
Testailemalla, mutta nannia suosittelen. - hanna
Minulle on kerrottu niin että Nan-maito on tehty rasvattomaan maitopohjaan ja tutteli kermaiseen. Ravintosisältö näyttäisi olevan sama. Onkin niin että toinen sopii toiselle, mutta uskon että suurin osa sopivuuksista on osittain urbaanilegendaa ja sitä myöten toisen tuotemerkin turhaa dissausta. Itse en ainakaan ole edes kokeillut toista kun huomasin että toinen sopi hyvin.
- Milla.M
Tutteli on myös maitopohjainen nykyään, sen koostumustahan muutettiin jokunen aika sitten.
Minä en usko tuohon urbaanilegenda-väitteeseen, on nimittäin ihan omakohtaisia kokemuksia, samaten niin moni tuttava on kertonut omistaan, joten ei todellakaan ole kysymys mistään tuotemerkin dissauksesta.
Meillä Tutteli lensi kaaressa ulos JOKA IKISEN syönnin jälkeen, vauva oksensi siis kaiken syömänsä Tuttelin pihalle, sitä vastoin Nan sopi erittäin hyvin. Samaa olen kuullut mooooonelta muultakin äidiltä.
Nykyään poika on 10kk ja Tuttelikin menee ongelmitta, on mennyt jotakuinkin 8kk ikäisestä saakka. - säikäytti...
Milla.M kirjoitti:
Tutteli on myös maitopohjainen nykyään, sen koostumustahan muutettiin jokunen aika sitten.
Minä en usko tuohon urbaanilegenda-väitteeseen, on nimittäin ihan omakohtaisia kokemuksia, samaten niin moni tuttava on kertonut omistaan, joten ei todellakaan ole kysymys mistään tuotemerkin dissauksesta.
Meillä Tutteli lensi kaaressa ulos JOKA IKISEN syönnin jälkeen, vauva oksensi siis kaiken syömänsä Tuttelin pihalle, sitä vastoin Nan sopi erittäin hyvin. Samaa olen kuullut mooooonelta muultakin äidiltä.
Nykyään poika on 10kk ja Tuttelikin menee ongelmitta, on mennyt jotakuinkin 8kk ikäisestä saakka.me kokeiltiin eilen tuttelia(ikää 3kk) ja raukka parka oksensi kaaressa useasti kunnes vatsa oli tyhjä..Oli iha repo rankana koko loppu pv:n..en siis ainakaan sitä enää anna meidän neitokaiselle!!Mut niinku täs on jo todettu, ni yksilöitähän nää pikkuiset on.. :)
- Maatalontyttö
Kannatan tuttelia koska se on kotimaista. En ikinä antaisi lapselleni saksalaista maitoa. Minkahanlaiset navetat sielä on? hygienia? ei voi tietää mutta kotimaisesta olen varma sillä tiedän että joka tankista otetaan säännöllisesti näyte ja tutkitaan. Tyttäreni ei kestänyt tavallista tuttelia mutta kun antoi lisäksi maitohappopakteeria niin taas meni hyvin. Joskus olen nähnyt kaupassa gefilus tutteli jauhetta.
- kukka
saksa on eu-maa, samat navettavaatimukset kuin suomessa, syvällä kokemuksen rintaäänellä saksassa asuneena.
itselläni on neljä lasta ja kaikki ovat juonneet vähäisen rintamaidon takia nan-maitoa. hyvin on mennyt.
toiselle sopii toinen, toiselle toinen. kertaakaan en ole ajatellut, että ostan nania siksi, että tuttelilla menis heikommin. nania siksi, että meidän lasten vatsat eivät ole reagoinneet millään tavalla negatiivisesti siihen.
jokaisen pitää kokeilla omalla lapsella kumpi sopii. tietty suomalainen on aina suomalainen, mutta lapsen ehdoilla on mentävä. - mrk
kukka kirjoitti:
saksa on eu-maa, samat navettavaatimukset kuin suomessa, syvällä kokemuksen rintaäänellä saksassa asuneena.
itselläni on neljä lasta ja kaikki ovat juonneet vähäisen rintamaidon takia nan-maitoa. hyvin on mennyt.
toiselle sopii toinen, toiselle toinen. kertaakaan en ole ajatellut, että ostan nania siksi, että tuttelilla menis heikommin. nania siksi, että meidän lasten vatsat eivät ole reagoinneet millään tavalla negatiivisesti siihen.
jokaisen pitää kokeilla omalla lapsella kumpi sopii. tietty suomalainen on aina suomalainen, mutta lapsen ehdoilla on mentävä.Meillä ei ainakaan NAN sopinut pojalle ollenkaan, se oli yhtä huutoa ja vatsanväänteitä ne viisi päivää kun NANia kokeiltiin. Tajusin sitten vaihtaa Tutteliin, ja kyllä on tyytyväinen poika.
Mutta siis tämähän on juuri niin että toinen sopii toiselle ja toinen ei. :)
Täällä ainakin NAN on 0.10senttiä kalliimpaa kuin tutteli...
- oli joku
aika sitten artikkeli nan korvikkeesta. Siinä kerrottiin, että on parempi kuin monet muut korvikkeet. Siinä on jotain hyviä aineita en nyt muista mitä, mut jos jotain kiinnostaa tuon artikkelin saa varmaan ainakin lääkärilehden toimituksesta. Tai sieltä voi varmaan kysellä sitä.
- loistava...
Tullut testattua Tuttelia, NANia ja BabySemp korviketta. BabySemp aiheutti vähiten vatsanväänteitä. Suosittelen sitä.
- Nimetön
Onko kenelläkään lisä tietoa tästä uudesta löydöksestä mitä ruokia on vedetty pois markkinoilta USA:sata ja Hollannista? Sieltä kun löytyi äidinmaidon korvikkeista sitä Kiinalaista myrkkyä. Itse ostin heti Tuttelia. Voi olla hätävarjelun liioittelua mutta ei voi äidin vaistoille mitään.
- Mia 1234
Kokeilin tuttelin ja nanin. nan oli parempi ja paras baby semp. Oottehan huomannut, että rela tipat on öljypohjasia. Siis vääntää mahaa ja sulaa huonosti. Baby semp ja relat pois. Ja vielä kun löytäis gefilus jauheen :)
- äiti 2011
Meillä ainakin tutteli on maistunut pojalle hyvin, ei mitään ongelmia! Alusta asti on tuttelia syöty rintamaidon lisäksi. Meillä syötetään pojalle sitä mikä maistuu, eikä merkin tai hinnan mukaan.
- äippädäippä
Itse aloitin korvikkeet nanilla ja se aiheutti meidän pojalle erittäin pahoja vatsanvääneitä.epäilimme koliikkia kun huuto putki oli parhaimmillaan 16h.mutta vaihdoimme nutrilon omneoon niin loppui huudot ja vatsanväänteet.nyt vanhempana (9kk) siirryimme semperiin, mutta aina sitä ei saa kaupasta nii sitten tuttelia. tietenkin tää on yksilöllistä että mikä sopii kenellekin. meidän neuvolassa sanottiin että semper ja nutrilon hajoaa mahassa paremmin kun tutteli ja nan
- 987654
tuttlelia ei saakohta enää kaupasta! harmittaa sinänsä, meidän tyttö sitä joi ja ei ollu vatsanväänteitä toisin kuin nanilla!
- ISKÄ-2011
987654 kirjoitti:
tuttlelia ei saakohta enää kaupasta! harmittaa sinänsä, meidän tyttö sitä joi ja ei ollu vatsanväänteitä toisin kuin nanilla!
Kyllä tuttelia saa kaupasta, ihan niin kuin tähänkin asti.
Valmistusmaa vaan vaihtunut.
Tuntuu tuo tutteli ainakin meidän pikkumiehelle maistuvan.
Ei kummempia vatsanväänteitä tai muutakaan ole ilmentynyt.
- helppoo!
tuttelihan jää kauipoissa pois myynnistä. Anna vaan nania
- pikku neiti
meillä tyttö söi eka nannia 2viikkoo ku kotia päästii, tuli kauheet vatsa vaivat ja väänteet, siirryin sit tuttelii ja masu on hyvänä ja kakka tulee 2päivän välein :) elikkäs mä oon tuttelin puolella, se on paras meidän neidin massulle.. meillä ei katota kansakaa hinnan ja tuotteen välillä, vaan sillalailla mikä on paras massulle.. en ymmärrä miten jotku kahtoo korvikkeen vaan hinnan perusteella iha sama tuleeko mahan väänteitä vai ei.. mut kukin tyylillään..
- Ihme ja kumma
Tutteli ja Nan näyttävät olevan ihan samaa kamaa nykyään. Vertailin vanhan Tutteli-tetran sisältöä uuden (aivan hirveän) Tutteli-muovipullon sisällön ja Nanin kanssa. Vanha Tutteli oli puhtaanvalkoista, miedon makuista ja tuoksuista. Uusi Tutteli ja Nan aivan saman värisiä (rusehtavia), makuisia (aivan hirvrrrrveitä) sekä tuoksuisia (pikemminkin hajuisia, yök!!). No, onneksi niitä ei olekaan tehty minulle.
Mutta summa summarum Tutteli ei tosiaan ole enää kotimaista ja odottakaahan vaan kun hintakin lähtee nousuun pikkuhiljaa muutosten jälkeen...- sretawf
ja oli todella isoja purkkeja! puolilitraa ja tehty hollannissa....
- töttöröö
Nan parempaa. Tutteli on myös joillekkin lapsille hyvä, mutta haisee hirvittävälle jos vauva pruikkaa/oksentaa. Tuttelista enempi vatsanväännähyksiä :D
- aara
Meillä loppui korvikkeen juonti tähän, lähikauppojen kotimaiset tuttelit on ostettu pois ja minä kun en keskieurooppalaista ostele, onnex laps on jo pian kolme ja korvikkeesta tykkä siks kun se on huoneenlämpöistä eikä kylmää kuin maito suoraan jääkaapista.
Seuraava vauva syntyy juhannukseksi mutta ainakin kolmea ekaa olen onnistunut imettämään 6kk täysin ja senkin jälkeen niin kauan kuin olen halunnut.......
Jos korvike tulee tarpeeseen valintani on semper , mutta sekin on jo tanskalaista eikä ruotsalaista.
Muksu puuroja on kans syöty mutta ei muksun purkkeja kun ovat puolalaisia..... - Hds
Meillä syödään vaikka tulis nigeriasta, kyllä ne on erinomaisen tarkkailun alla.
- mie
Nykyään saa sitte sitä valion korviketta, jonka nimeä en nyt muista. Mutta ite ostan sitä..
- tuuti kotimaista
kotimaista korviketta on tarjolla, tosiaan tuo valion korvikesarja joka on nimellä tuuti. Joutsenmerkitty tuote, lienee kai ainut korvike joka on kotimaistatekoa?
Meillä nyt sillä mennään, eka kk vauva sai nannia mutta nyt tuuti kokeilussa - mielestäni pulauttelu on ihan yhtä reipasta kun nannia syödessäkin. tuuti tuntuu pullossa ravistettaessa vaahtoavan tosi roimasti, niin että tulee ihan neljän sentin vaahtopää pulloon. Meitin lapsen tuntuu olevan pulauttelijoita, loppuu sitten kun käyvät seisomaan joten enpä yllättynyt ettei merkin vaihto vaikuttanut pulautusten (ja pyykin) määrään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374896- 823476
- 302943
- 612915
- 72709
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552270- 371752
- 181681
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91680- 161574