Koiraihmiset

jalena kppratschova

Minun mielestä koiraihmiset ovat hulluja.
Koira on monesti tärkeämpi kuin ihminen.
Koiran paikka on koirankopissa - myös talvella.
Sen pitää vartioida ja haukkua jos vieraita tulee
pihalle. Ihmiset saa olla lämpimässä ja syödä
hyviä ruokia. Koiralle riittää luut.

9

1172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihminen

koirahan on ihmisen paras ystävä.
      minulla on koira ja pidän sitä yhtä tärkeänä kuin muutkin perheen-jäseniä

• Tigrinja

ihanko yli 30 vuotias pystyy näin hyvään provoon, wau, täytyy ihailla.

• Joeliina

On totta, että ihminen on aina perheen pää ja koiralle on näytettävä oma paikka, mutta miksi lemmikkiään ei saisi pitää tasavertaisena ystävänä? Koira on omistajalleen uskollinen ja palvelee tätä, joten sitä kuuluu myös arvostaa. Koiraihminen, joka antaa ystävänsä tulla viereen nukkumaan ja antaa tälle kunnon ruokaa, ei ole hullu! Onhan jo eläinsuojelulain vastaista olla ravitsematta koiraansa asianmukaisella ruualla, joka tietenkin käsittää muutakin kuin luut ja ruuantähteet.

• Nimetön

Minun velipoika suuttui, kun ei saanut viedä koiraa torille ja kauppahalliin. Se kuitenkin vei ja kun
      torivalvoja tuli, niin jouduin ikävään välikäteen.
      Kun velipojan koira puraisi minun lasta naamaan,
      niin velipoika sanoi, että minun koirat on viisaampia kuin sinun lapset. Eipä paljon hätäillyt
      lapsen puolesta.

• Joeliina

Kyllä koiranomistajan pitäisi totella kieltoja ja olla viemättä koiraansa kiellettyihin paikkoihin, tosin joskus tuntuu, että niitä paikkoja on liikaakin. Yleiset uimarannat, kuntoradat, torit yms koirilta suljettuja. Tilannetta paremmin tietämättä on vaikea sanoa, oliko syy enemmän koirassa vai lapsessa, sillä jotkut antavat lapsensa kiusata muiden koiria. Tällöin koira ei puolustautuessaan ole syyllinen, vaan lapsen huoltaja. Pikkulapset eivät ymmärrä, mikä on koirasta hauskaa ja mikä ei, mutta huoltajan pitäisi se tietää. Toisin taas on jos koira syyttä suotta hyökkää lapsen kimppuun. Sellainen koira täytyy pitää kytkettynä ja omistajan hallinnassa yleisellä paikalla.

• Poliisiko
        Joeliina kirjoitti:

Kyllä koiranomistajan pitäisi totella kieltoja ja olla viemättä koiraansa kiellettyihin paikkoihin, tosin joskus tuntuu, että niitä paikkoja on liikaakin. Yleiset uimarannat, kuntoradat, torit yms koirilta suljettuja. Tilannetta paremmin tietämättä on vaikea sanoa, oliko syy enemmän koirassa vai lapsessa, sillä jotkut antavat lapsensa kiusata muiden koiria. Tällöin koira ei puolustautuessaan ole syyllinen, vaan lapsen huoltaja. Pikkulapset eivät ymmärrä, mikä on koirasta hauskaa ja mikä ei, mutta huoltajan pitäisi se tietää. Toisin taas on jos koira syyttä suotta hyökkää lapsen kimppuun. Sellainen koira täytyy pitää kytkettynä ja omistajan hallinnassa yleisellä paikalla.

ei ole milloinkaan.Jos koira puree vastaa aina koiranomistaja. Lapsilta ei voi vaatia samaa tietämystä kun aikuisilta. Laki on yksiselitteinen tässä asiassa. Koiran omistaja on aina vastuussa koiran teoista. Tunnen erään tapauksen jossa koira useaan otteeseen puri aikuisia ja lapsia. Korvauksista keskultaessa, koiran omistaja oli sitä mieltä että vakuutukset on sitä varten.

• rene31

sulla ole koskaan ollut koiraa, eli et tiedä mistä puhut.

• Äppä

... Joo yhdyn edelliseen mielipiteeseen, eli tuskimpa tiedät koirista tai ylipäätänsä eläinrakkaudesta mitään. Itse elän lapsettomassa avioliitossa(, eli en voi saada lapsia ) ja omistan kolme koiraa, spanielia. Koiramme ovat meillä lasten asemassa ja saavat myös sen mukaisen kohtelun... nukutaan yhdessä, leikitään joka päivä, jokaisella on oma ruokavalio allerkioitten takia, herkkupäivä kerran viikossa, mennään vierailulle aina porukalla jne. Voihan tämä joistakin kuulostaa hölmöltä, mutta tämä on meidän elämäntapamme ja olemme onnellisia. Oikein hauskaa joulua kaikille koiranomistajille ja koirille!

• paivansadeko

Minäkin oon ihan hullu. Aina vähän ollut vaikkei ollut koiran koiraa. Jollei villakoiria lasketa.
      Meillä vieraat syö luita hangessa ja koirat istuu pöydän vieressä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      101
      6299
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      81
      4859
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      101
      3122
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      2952
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2175
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1566
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      337
      1131
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      92
      1130
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1046
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      824
    Aihe