Oon harkinnu omaan kämppään muuttamista. Vanhempien tulot on niin suuret etten opintotukea saa ainakaan nyt kotona asuessani alaikäisenä. Mutta miten jos muutan omaan asuntoon? Entä kun täytän 18, alanko saamaan tukia?
Tuet?
15
1327
Vastaukset
- voi veeeeeeeeee!
Ja heti ollaan tukia kyselemässä. Sosiaalipummi touhua!!! Mene töihin tai pysy kotona mamman helmoissa. Aioitko jo kuoluaikana erikoistua yhteiskunnan elätiksi?
- Kix
on se hyvä jos sulla on niin paljon rahaa muuttaa 18 vuotiaana ja oppiskelijana yksinäs ettet tarvi tukia mut luultavasti aika moni tarvii,en tiedä ketään ketä ei niitä olis ottanu ja siinähän ei ole mitään pahaa.mistäs luulet opiskelijalla olevan.sen vähän mitä yrittäis olla töissä nii sit viedään tuet pois.mieti ennen puhut.
- hensu
Sun vanhempien tulot vaikuttaa 20-vuotiaaksi.. Jos olet amiksessa niin voit saada opintolainaa vaikket saa opintotukea.Mutta ei sillä varmaan pysty elämään ku alle 18vuotiaiden kuukausi erä on muistaakseni 160€ ja 18-20 vuotiaan tuki on 220€/kk(muistaakseni).Saat tietysti myös asumislisää mutta sehän ei koko vuokraa kata..Jos et saa mistään töitä niin tulee olemaan todella tiukkaa!Jos sulla on hyvät syyt muuttaa pois kotoa niin saatat saada soskulta toimeentulo tukea,mutta syiden tarvitsee yleensä olla tosi hyvät(esim.jos vanhemmat pahoinpitelee)..Toivottavasti tästä oli jotain apua..
- jumakekka
Aiotkos maksattaa asumisesi pelkästään yhteiskunnan tuilla? Ärsyttää että joudun maksamaan veroja ja sitten ne rahat menevät kaikenlaisiin opintotukiin. Asukaa kotona niin kauan että saatte vakituisen työpaikan ja ansaitsette rahanne itse!
- TöihiN!!
Ikinä en ole valtiolta mitään työtä tekemättä saanut. Lapsinlisiäkin varten piti otsa hiessä huhkia.
Menkää töihin. TöihiN!! kirjoitti:
Ikinä en ole valtiolta mitään työtä tekemättä saanut. Lapsinlisiäkin varten piti otsa hiessä huhkia.
Menkää töihin.Ei se aina ole noin helppoa. Nykyään tarvitaan koulutusta että saa töitä, ja yleensä alle 18-vuotiaana on opiskelut pahasti kesken. Kotona taas ei välttämättä ole mahdollisuutta asua, jos opiskelupaikka on jossain kaukana muualla. Opiskelun ohella on tottakai mahdollista tehdä pätkätöitä, mutta opiskelu siitä kärsii ja ei palkkakaan mikään kehuttava ole.
Itse asun poikaystävän kanssa 80km:n päässä porukoitten luolta ja eipä tule tukia. Vanhemmat auttaa niin paljon kun voi vaikka keittiöremontti painaa päälle, mutta hyvin on pärjätty. Onneksi parin kuukauden päästä itse alan saamaan asumistukea.
- pinkki.jääkarhu
Mulla kyllä on oma työpaikka. Käyn vaan lukiota ja ammattikoulua samaan aikaan eikä ole oikein aikaa käydä töissä kuin jotain keikkoja heittämässä sillon tällön. Oon muuttamassa pois kotoa koska porukat sitä haluu. Ja kyllä rahaa riittää vuokraan muuten koska poikaystävä käy töissä. Mutta entäs sitten kun se menee armeijaan? Se on vaan puol vuotta, jonka aikana tarvitsisin tukia ja muuta koska muuten en saa vuokraa ja ruokaa maksettua. Mieluummin kävisin töissä ja ansaitsisin itse rahat mutta se ei ole mahollista koulun käynnin takia. Koulupäivät on pisimmillään puol seittemään eikä sen jälkeen ole enää aikaa töille.
- cooool!
Kotia ehtii leikkiä myöhemmälläkin iällä. Kipin kapin mamman helmoihin ett ärahat riittää valtiolla muuhunkin kuin sinun leikkikotitouhuihin. Teet vaan niinkuin isi ja äiti määrää eli tiskaat vaikka joskus niin saat olla himassa. Ja aikaisin nukkumaan.
- pinkki.jääkarhu
cooool! kirjoitti:
Kotia ehtii leikkiä myöhemmälläkin iällä. Kipin kapin mamman helmoihin ett ärahat riittää valtiolla muuhunkin kuin sinun leikkikotitouhuihin. Teet vaan niinkuin isi ja äiti määrää eli tiskaat vaikka joskus niin saat olla himassa. Ja aikaisin nukkumaan.
Alkaa vituttaa toi kun puhutte vaan paskaa. Teen kotona hommia ihan riittävästi, porukatkin sanoo niin. Ne vaan ite haluu että muutan pois. Onko ne leikkikotijuttuja jos oon 18 ja muutan? Häh!? Se ei oo mun ongelma että mistä ne tuet otetaan. Mäkin maksan veroja, eikä vituta yhtään! Sitten kyllä pyydätte apua kun ette muuta enää voi, eikä sillon yhtään harmita että muut niitä maksaa!
- pinkki.jääkarhu
cooool! kirjoitti:
Valtiolla menee suurin osa rahoista siihen että kaiken maailman poliitikot näyttää hyvältä edustustilaisuuksissa ja siksi ne käy valtion rahoilla kampaajalla ym... On muuten todistettu juttu!
- ketjun aloittajalle
pinkki.jääkarhu kirjoitti:
Alkaa vituttaa toi kun puhutte vaan paskaa. Teen kotona hommia ihan riittävästi, porukatkin sanoo niin. Ne vaan ite haluu että muutan pois. Onko ne leikkikotijuttuja jos oon 18 ja muutan? Häh!? Se ei oo mun ongelma että mistä ne tuet otetaan. Mäkin maksan veroja, eikä vituta yhtään! Sitten kyllä pyydätte apua kun ette muuta enää voi, eikä sillon yhtään harmita että muut niitä maksaa!
Miten sä voit maksaa veroja jos haikailet tukia eli et käy töissä? Älä puhu p...aa. Sulla on sitte ihana nikki...
- ei muuten mene
Valtiolla menee suurin osa rahoista siihen että kaiken maailman poliitikot näyttää hyvältä edustustilaisuuksissa ja siksi ne käy valtion rahoilla kampaajalla ym... On muuten todistettu juttu!
Menee asiasta ohi, mutta vastaan silti. Valtion rahoista todellakaan suurin osa ei mene politiikkojen kampaajakustannuksiin, vaan mm. selkeästi suurin menoerä on sosiaali- ja terveysministeriö (= terveyden- ja sairaanhoito sosiaaliset tuet). Seuraavaksi suurimmat kulut ovat opetusministeriöllä ja valtionvarainministeriöllä. (Lähde http://www.vm.fi/tiedostot/gif/fi/42032.gif)
Kunnallisista menoista en jaksa samanlaista kaaviota etsiä, mutta eiköhän sielläkin terveys opetus suurimmat siivut vie. - pinkki.jääkarhu
ketjun aloittajalle kirjoitti:
Miten sä voit maksaa veroja jos haikailet tukia eli et käy töissä? Älä puhu p...aa. Sulla on sitte ihana nikki...
En puhu paskaa. Käyn nyt töissä mutta oon muuttamas toiseen kaupunkiin enkä sieltä pääse käymään töissä mun työpaikassa. Ja maksan kesätyöpalkasta veroa.
- pinkki.jääkarhu
ei muuten mene kirjoitti:
Menee asiasta ohi, mutta vastaan silti. Valtion rahoista todellakaan suurin osa ei mene politiikkojen kampaajakustannuksiin, vaan mm. selkeästi suurin menoerä on sosiaali- ja terveysministeriö (= terveyden- ja sairaanhoito sosiaaliset tuet). Seuraavaksi suurimmat kulut ovat opetusministeriöllä ja valtionvarainministeriöllä. (Lähde http://www.vm.fi/tiedostot/gif/fi/42032.gif)
Kunnallisista menoista en jaksa samanlaista kaaviota etsiä, mutta eiköhän sielläkin terveys opetus suurimmat siivut vie.Myönnän liioitelleeni. Mutta niihin kampaajakuluihin menee kuitenkin jonkun verran rahaa. Pointti oli se että menee sitä turhempaankin rahaa kuin opiskelijoiden tukiin.
- Tarjan assistentti
Myönnän liioitelleeni. Mutta niihin kampaajakuluihin menee kuitenkin jonkun verran rahaa. Pointti oli se että menee sitä turhempaankin rahaa kuin opiskelijoiden tukiin.
Et kai sä halua Tarjan näyttävän mörrimöykyltä? Yhdellä sun kuukausituella Tarja käy koko vuoden kampaajalla, öööö ... luulisin. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 674421
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h684271Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112947Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv662835Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p212119Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.552002Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151689- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1111373- 1821286