Mitähän maksaisi valokuvaliikkeen kautta diojen kopiointi cd:lle noin 300 kuvaa, entä laatu.Jos jollakin tietoa niin...
Kertokaa !!!!!!
4
497
Vastaukset
- selviää..
...liikkeestä kysymällä.
Maksaa kuitenkin senverran että oman skannerin hankinta (tasoskanneri lisälaitteella) puolustaa hyvin paikkaansa. Tai Diaskannerin osto - senhän voi myydä sitten...
Huom! 300 kuvan skannaamisessa laadukkaasti kuluu kivasti yksi reilu työpäivä hyvilläkin vehkeillä.- Mennään ostoksille
Itsekin olen pähkäillyt,siis on kovat hinnat liikkeissä,luulisi jo niidenkin hintojen putoavan.Toisaalta mailma täynnä dioja, kai ne yrittää siitäkin eurot himaan.
- päivässä
Tämä vaan kaikille tiedoksi jos itse rupeatte hommaan.
Ei kuule onnistu päivässä, josko edes kahdessakaan.
työssä käyvä saa varata viikonkin.
8:ssa tunnissa saat skannata 1,6 min välein,jos laskin oikein. Eikä siinä mitään esiskannauksia enää tehdä, eikä käyriä säädellä. Automaatilla joudut mättämään ilman ruokataukoja. Jos on jyrkkiä, esim Kodachrome dioja joukossa, niin tuskin halvalla skannerilla edes onnistuu tummaa päätä esiin saamaan, edes kaikilla filmiskannereilla.
Että siitä käytetystä ajasta ja skannauksen laadusta se liikkeidenkin hinta pääasiassa muodostuu. Skannaus on kuitenkin paljolti lähes käsityötä.
Sitäpaitsi onkos diasi lasikehyksissä? ne voit unohtaa, jos laatua haluat. Muuta ne ennen skannausta lasittomiin. Niiden välissä on kaikki mahdollinen pöly ja muu roska.
Ai niin meinasi vielä unohtua, että vaikka skannauttaisit diasi liikkeessä testaa ensin josko käyttävät jotain pölynpoisto automatiikkaa. Ettei ole niin tehokasta että poistavat roskina langoilla istuvat linnutkin kuvasta.
Jos taas roskanpoisto automaatio on pois päältä (jota itse suosittelisin, jos haluat laatua =kuvasi yksityiskohdatkin ovat tallella).
Joudut jonkun verran melkein joka kuvasta poistamaan roskia jossain vaiheessa. - selviää...
päivässä kirjoitti:
Tämä vaan kaikille tiedoksi jos itse rupeatte hommaan.
Ei kuule onnistu päivässä, josko edes kahdessakaan.
työssä käyvä saa varata viikonkin.
8:ssa tunnissa saat skannata 1,6 min välein,jos laskin oikein. Eikä siinä mitään esiskannauksia enää tehdä, eikä käyriä säädellä. Automaatilla joudut mättämään ilman ruokataukoja. Jos on jyrkkiä, esim Kodachrome dioja joukossa, niin tuskin halvalla skannerilla edes onnistuu tummaa päätä esiin saamaan, edes kaikilla filmiskannereilla.
Että siitä käytetystä ajasta ja skannauksen laadusta se liikkeidenkin hinta pääasiassa muodostuu. Skannaus on kuitenkin paljolti lähes käsityötä.
Sitäpaitsi onkos diasi lasikehyksissä? ne voit unohtaa, jos laatua haluat. Muuta ne ennen skannausta lasittomiin. Niiden välissä on kaikki mahdollinen pöly ja muu roska.
Ai niin meinasi vielä unohtua, että vaikka skannauttaisit diasi liikkeessä testaa ensin josko käyttävät jotain pölynpoisto automatiikkaa. Ettei ole niin tehokasta että poistavat roskina langoilla istuvat linnutkin kuvasta.
Jos taas roskanpoisto automaatio on pois päältä (jota itse suosittelisin, jos haluat laatua =kuvasi yksityiskohdatkin ovat tallella).
Joudut jonkun verran melkein joka kuvasta poistamaan roskia jossain vaiheessa....heitin tuon "päivän" lonkalta ettei kaveri säikähtäisi tykkänään.
Itse saan skannattua kymmenkunta diaa iltapuhteella. Enempää en kerralla jaksa.
Skannerini on hidas mutta eniten aikaa kuluu kuvan korjailuun - pölynpoistoon - arkistointiin - varmuuskopiointiin ...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 724757
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h724634Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112977Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv762883Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p222226Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.592015Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska161707- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1121399- 1851298