Menkat alkoivat tänään. olivat taasen myöhässä nyt melkein kk, et viimeks ne alkoivat maantaina viikolla 41. No aamulla ne alkoivat, olin tosi huojentunut. iltapäivä kolmen jälkeen en ole vuotanut kuin ihan tipan ja senkin juoksulenkin aikana. normia? kipuja ei ole, ei yhtään minkään laisia.olen miettinyt jotain munasarjan toiminta häiriöö tai sit endoa. kolmet viime menkat ovat tulleen suht ajallaan tai kierron pituus on minulla 5-6 viikkoa (normia?) ja noin viikko ennen menkkojen alkua on oikealla alavatsassa sattunut todella kovaa. miksiköhän? tuo kipu ei ole ollut pientä, yksi yö kun siihen heräsin olin polille lähdössä kun luulin et umppari puhkeea. nyt ei tuota krappia ollut. lääkäriin olen ajattelut tammikuus meneväni. siis gynelle on aika hankkia pillerit kun miekkonen pääsee intistä. samallahan noista kerron mut olis kiva kuulla arveluja et miks on näin.
huolestuin
3
388
Vastaukset
- nainen 40v
Kierron pituus voi olla noinkin pitkä, mutta pituudet vaihtelee ja on epäsäännöllisyyttä ja kovaa kipua, voisi kyseessä olla vaikka PCO eli monirakkulaiset munasarjat. Mutta odottele nyt rauhassa gynelle menoa (ellei ole mahdollista, että sulla olisi kohdun ulkopuolinen raskaus?) ja pyydä emättimen kautta tehtävä ultraääni, siinä näkyy sitten jos rakkuloita on. Tietoa siitä on tällä ja ehkäisypalstalla ja löydät hakusanallakin. Mutta älä hötkyile ennenkuin olet käynyt lääkärillä. Hoitona PCO:hon mulla on ollut e-pillerit.
- tyttönen85
et raskana olisin ollut tai olisin. vuotoa on nyt kuitenkin tullut itselle tuo normi määrä. tosin se on ollut oudon klimppistä,mistä tuo mahtanee johtua? mutta krampin kramppia ei ole ollut. eikö jos kyseessä olis keskenmeno vuodon pitäis olla todella runsasta ja kivuliasta?
- joo-o
tyttönen85 kirjoitti:
et raskana olisin ollut tai olisin. vuotoa on nyt kuitenkin tullut itselle tuo normi määrä. tosin se on ollut oudon klimppistä,mistä tuo mahtanee johtua? mutta krampin kramppia ei ole ollut. eikö jos kyseessä olis keskenmeno vuodon pitäis olla todella runsasta ja kivuliasta?
Sellaset krampit varsinkin toispuoleiset ovat tavattoman yleisiä nuorten naisten keskuudessa ja johtuvat jonkinlaisesta häiriöstä munasolun kehityksen aikana. En siis tarkoita normaalia ovulaatio kipuja vaan juuri kuvailemaasi erittäin kivuliasta krappia jolloin tuntuu ettei pysty hievahtamaankaan ja pitäs varmaa soittaa ambulanssi jos pystys puhelimen hakeen. En nyt muista juuri sitä nimeä, mutta asialle ei voi mtn tehdä eikä se ole kai vaarallista jos on vain harvoin moisia kohtauksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h603679- 473679
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062841Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv512569Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151639Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211609- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061317- 1801261