Totuus uskonnoista

Mosse

Viisauden kultajyvä.


Ajattelin, että ei aina pidä pitää huomiota siinä mitä itse ajattelee, - omassa luovuudessa. Joskus on kiva katsella ympärilleen: viisauden jyviä tipahtelee myös muiden huulilta.

Kysymys herää, KUKA HITTO luo nämä "tuoteperheet", ovatko uskonnot alusta saakka samaa ruskeaa tuubaa, masentavaa "seuraa-johtajaa" -piirileikkiä, jossa todellinen uskonnollinen kokemus ja uskonnollinen persoona saa kyytiä?

Itse kutsun tätä "Apostoli Paavali -ilmiöksi". Meillä on alkutilanne, jossa todellinen luova profeetta sinkoaa epämieluisia totuuksia vasten väestön kasvoja, ja sivaltelee kansanvillitsijänä tuliruoskalla.

Vähän ajan päästä profeetasta on jäljellä muisto, ja tämän muistokukkulan valtaa Apostoli paavali, apostoleista kaunein, ja suurin ja ensimmäisin. Sitten myöhemmät sukupolvet puhuvat "paluusta alkukristillisyyteen", joka tarkoittaa paluuta Paavaliin, eikä suinkaan paluuta Jeesukseen, kuten tyhmempi saattaisi kuvitella.

Kristinusko puhdistettetuna "ylimääräistä krääsästä" on siis puhdasta Paavalia. Minua tämä on ihmetyttänyt, eikä se johdu mistään "johtajista", vaan olen huomannut Paavali-ilmiön kaikissa kristityissä, se on pesiytynyt etenkin ruohonjuuritasolle, tavallisiin perususkovaisiin.

Sahaja yogassa meillä on Jagbir, ja liiderit. Islamissa puhdistuksen suoritti al-Wahhabi 1700-luvulla, Osama bin-Ladenin oppi-isä.

Miksi me ihmiset tyydymme jäljitelmiin? Miksi emme kuuntele mitä alkuperäisillä profeetoilla on sanottavaa; ehkä me emme kestä kuunnella Jumalan sanaa, edes välitettynä, ja siksi sorrumme välittäjien välittäjiin.

>> Uskonto on kuin Microsoft
>> Kirjoittanut: St. Pauli 28.11.2005 klo 19.03

>> Valitessasi minkä tahansa arvon tai etiikan sinulle tuputetaan väen vängällä mukaan kaikenlaista uskonhumppaa. Voisi melkeinpä vertailla uskontoja Microsoftin tuoteperheen kanssa: kun kerran valitset ihan minkä tahansa tuotteen jonka valmistaja on Mikkisofta, niin sen jälkeen koneesi ei mitään muuta hyväksykään. Mikki valvoo ja Mikki ohjaa. Mikki über alles.

>> Ole rebeli! Päätä itse mitä arvomaailmaasi hyväksyt! Älä antaudu Mikin edessä, sillä muillakin on käyttökelpoisia hilavitkuttimia!

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001443&posting=22000000012221504

3

398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • propagandan poika

      Muakin aina ihmetyttää tää ihmisten "uskonnollisen" logiikan taju: Ensin Jesse sanoo, että hän ei ole hyvä; Jumala on hyvä ja sitten tulee Pave, joka sanoo, ett Jesse on Jumala!

      Kumpaa tässä nyt tulisi uskoa? Jesseä vaiko Pavea? Minä kallistun ainakin Jessen puoleen mutta suurin osa "kristityistä" näyttäs olevan Paven puolella.

      Mikkisofta kuolkoon! Rebel, rebel, forever rebel! Long live Robin Hood!

      • Sara-Kali

        Älä sano Mosselle, mutta tunnen St. Paulin henk.koht. Tosi henk.koht.

        Profeetta on helppo olla. Ei tarvitse oikeasti osata heittää mitään ihmeitä, ei tuoda Jumalan valtakuntaa maan päälle eikä etenkään tarvitse RAKASTAA ketään olentoa. Tulta ja tulikiveä vaan. Profeetta rakastaa Jumalaa, mutta ei näe että Jumala on niissä ihmisissä joille hän puhuu!


    • edelliseen

      Mutta evankeliumi on ikuinen. Lue Johanneksen evankeliumia - etsi ja löydä! Yllättävän helppo juttu.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe