Hei. Olemme asuneet tasan vuoden rivitalossa.Nyt katosta/rakenteista (ei vielä varmaa tietoa) tulee vettä. Korjaajat ovat aloittaneet vian etsimisen ja ulkopuolinen valvoja on myös paikalla.
Kysymys:Vaikka taloyhtiö korvaisikin vahingon (l. myös me maksamme oman osuuden )voimmeko silti pyytää myyjältä kauppahinnan alentamista ??
Katto vuotaa...
8
1642
Vastaukset
- mutta ei
mitään saada koska teille ei tule henkilökohtaista vahinkoa merkittävässä määrin.
- :Pelle
Siis myyjä vastaa vioista/virheistä, jotka olivat olemassa kaupantekohetkellä asunnossa. Eli en usko että tässä tapauksessa myyjä on vastuussa, ellei ollut tietoinen tulevasta kattoremontista (ilmeisesti ei).
- kaupan jälkeen
tulleista virheistä, jos kohde oli huonompi kuin mitä oli oikeus olettaa. Riippuu esim. talon ja katon iästä. Jos korjaus koskee vain yhtä huoneistoa, tuskin saa hinnanalennusta. Jos sen sijaan tulee koko yhtiön kattava kattoremontti, voi saada, jos on uudehko talo.
- :Pelle
kaupan jälkeen kirjoitti:
tulleista virheistä, jos kohde oli huonompi kuin mitä oli oikeus olettaa. Riippuu esim. talon ja katon iästä. Jos korjaus koskee vain yhtä huoneistoa, tuskin saa hinnanalennusta. Jos sen sijaan tulee koko yhtiön kattava kattoremontti, voi saada, jos on uudehko talo.
Mutta siis virhe on ollut jo myyntihetkellä. Siis esim. katto on ollut oleellisesti huonompi kuin oli luultu (uudehko katto, tosin huom. urakoitsijan vastuu), vaikka rupesikin vuotamaan vasta myöhemmin. Mutta jos vanha katto rupeaa vuotamaan vuosi muuton jälkeen, voinee sen laskea normaaliksi kulumiseksi, johon olisi itse mahdollisesti voinut vaikuttaa (en tarkoita tätä ko. tapausta).
- kaikenlaista
vuoden kuluttua voi sattua kaikenlaisia vahinkoja,jotka eivät välttämättä mitenkään liity myyjään,aika kuluu ja jos tuo vuoto on ollut yllätys myös taloyhtiölle,ei kaikkea voi laittaa myyjän piikkiin ja kuten sanoit :taloyhtiö korjaa/korvaa ja mahdollisesti tapauksesta riippuen taloyhtiön vakuutus.kyllä tässä taas on luettu tekstejä,mitä voisi myyjältä saada,mutta kohtuus kaikessa
- katto
rivitalossa katon omistaa taloyhtiö, joten sen korjauskin kuuluu yhtiölle,eikä myyjälle, joten ei taida hintaa sen perusteella alas.
- peukku68
siis vuoden vanha talo on vielä rakentajan vastuulla, muuten alkaa olla sitten omakustannusta jos rakentajan vastuu umpeutuu.
- oikeudenpäätös
meillä selkeä rakennevika katossa KH.sta päätös olisi pitänyt itse repiä rakenteet auki ja tarkastaa......oh oltiimpas tyhmiä kun ei purettu kattoa.....nyt maksetaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758