Letkulämmitin

Pakkas-ukko

Aiemmin tällä palstalla on mainittu että uuteen Focukseen saa säteilylämmittimen sijasta myös letkulämmittimen. Miten se toimii ja onkohan se parempi kuin säteilylämmitin ?

11

6044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tehokaampi

      Ala- tai ylävesiletku pannaan poikki ja lämmitin väliin klemmareilla

      • Toimiiko paremmin?

            http://www.defa.com/doc/DIV/460322.pdf

        Eikös tuollai asennettuna lämmin vesi kulkeennu lämmityslaitteen kennon kautta moottoriin?
        Meinaan, että toimiiko letkulämppäri sinne alavesiletkuun laitettuna olleskaan?


      • oikea letku
        Toimiiko paremmin? kirjoitti:

            http://www.defa.com/doc/DIV/460322.pdf

        Eikös tuollai asennettuna lämmin vesi kulkeennu lämmityslaitteen kennon kautta moottoriin?
        Meinaan, että toimiiko letkulämppäri sinne alavesiletkuun laitettuna olleskaan?

        Ylävesiletkussa ei ole välttämättä ollenkaan vettä moottorin ollessa sammutettuna. Siksi lämmitin pitäisi laittaa aina alavesiletkuun. Aika monta autopaloa on saanut alkunsa ylävesiletkuun asennetusta lämmityslaitteesta.


    • geri

      mulla oli 309:ssä v.-90 DEFAN letkulämppäri joka toimi hyvin kunnes tuli -27asteen pakkanen.meinasi auto hajota.vesi oli puuroutunut eikä lähtenyt virtaamaan joten letku oli räkää ja kuuma,siis todella kuuma ja kone kylmä kuin mövenpick.se oli tosi jännä päivä kun piti ajaa yksi reissu.muuten akku jäätyi ja naapuri veti käymään.termari aukesi vasta n.15min kuluttua ja meinasin jo sammuttaa kun lämmöt näytti sataa mutta aukesihan (kansipahvivaara) auto oli kuin sauna varmaan 2tuntia kun lämmittimen kenno hikoili eikä vesi kiertänyt vielä kunnolla siis ikkunat paksussa jäässä sisältä (raappa). olen kyllä säteilyelementin kannalla vaikka on ehkä hitaampi mutta toimii varmasti oikeassa paikassa.

      • Pakkas-ukko

        Eivät ainakaan paikallisessa Ford huollossa olleet vielä asentaneet yhtään letkulämmitintä koska pitivät sitä niin hankala asentaa ja onhan siinä lisää liitoksia joissa on vuotovaara.


      • Uusi fordisti
        Pakkas-ukko kirjoitti:

        Eivät ainakaan paikallisessa Ford huollossa olleet vielä asentaneet yhtään letkulämmitintä koska pitivät sitä niin hankala asentaa ja onhan siinä lisää liitoksia joissa on vuotovaara.

        Soitin Fordini ostopaikan huoltoon, jossa kerrottiin, että olivat vain asentaneet letkulämmittimiä.Nyt soitin uudelleen ja kysyin, onko vaikeasti asennettava ja onko ollut ongelmia. Vastaus: Asennusongelmaa ei ole, eikä tähän asti (kymmeniä asennuksia)ole tullut palautetta lämmittimistä ? !


      • Pakkas-ukko
        Uusi fordisti kirjoitti:

        Soitin Fordini ostopaikan huoltoon, jossa kerrottiin, että olivat vain asentaneet letkulämmittimiä.Nyt soitin uudelleen ja kysyin, onko vaikeasti asennettava ja onko ollut ongelmia. Vastaus: Asennusongelmaa ei ole, eikä tähän asti (kymmeniä asennuksia)ole tullut palautetta lämmittimistä ? !

        Millä paikkakunnalla tämä huolto toimii ja kai täällä voi liikkeen nimenkin paljastaa.


      • Uusi fordisti
        Pakkas-ukko kirjoitti:

        Millä paikkakunnalla tämä huolto toimii ja kai täällä voi liikkeen nimenkin paljastaa.

        Asennuspaikka Hyvinkään ford-keskus, jossa on asennettu (siis 115hp) 2005 mallin koneisiin vain ja ainoastaan letkulämmittimiä ja aivan ongelmitta. Aikaisemmin ollut kuulemma jossain letkulämmittimissä ongelmia, koska ne eivät olleet asennettu "päävesiletkuun" ja siksi saattoivat jopa vuotaa, sekä lämmityskyky oli huonompi.


      • Kaapo12

        Jos sun autos jäähdytysveden pakkasenkesto on riittämätön, niin ei se ole letkulämppärin vika.


    • geri

      en laittaisi sitä letkulämppäriä, emännällä mun vanha focus 1.6 -99 jossa vielä kierukka vesitilassa mutta nykyisessä(C5)on säteilylämmitin eikä varmasti vuoda eikä hikoile liitoksista(kun kunnolla kuumana huomaat että nestettä menee hyhmävaara kovalla pakkasella), mutta en silti kuitenkaan pelottele.eikä säteilyelementti näemmä ole kuitenkaan pahemminkaan teholtaan huonompi.

      • Anonyymi

        Riittämätön määrä glygolia jäähdytysnesteessä tai vanha vaihtamaton neste jäätyy tai hyhmettyy pakkasella. Sitä ei äkkiä huomaa, jos lämmitysvastus sen aamuksi lämmittää... kuitenkin eriasia lämmitysvastusten ja glygolin kohdalla mistä on puhe.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1479
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1096
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      45
      914
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      173
      790
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      749
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      700
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      585
    8. Mitä mietit jos näet hänet jossain?

      🤗
      Ikävä
      52
      571
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      568
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      531
    Aihe