Äitiyslomani on juuri loppunut ja jäin hoitovapaalle vielä vuodeksi. Sain kolmelta ensimmäiseltä äitiyslomakuukaudelta täyden palkan. Jos nyt tulisin uudelleen raskaaksi ja jäisin suoraan hoitovapaalta uudelle äitiyslomalle, niin saisinko taas kolmelta ensimmäiseltä äitiyslomakuukaudelta täyden palkan, vaikka en olisi töissä tässä välissä? Saman äitiyspäivärahanhan saisin kuin ensimmäiseltäkin, koska tuli se lakimuutos. Mutta tuo kiinnostaisi, että saisiko sen kolmen kuukauden palkankin. Tietääkö kukaan tai olisiko omakohtaista kokemusta?
Palkanmaksu kolmelta eka kk:lta
6
2632
Vastaukset
- nnnnnn
Jos työsuhde on voimassa, saat palkkaa.
Pääsääntöisesti. Pikkufirmoissa vähän miten saattuu. - sentään!
Mitäs järkeä tuossa olisi? Saisit palkkaa ilman että olisit sitä erikseen ansainnut. Kyllä se vaan niin on että sinun pitää käydä välillä töissä sen 6 kk:n ajan että saat kolmen kuukauden palkan.
Kunnilla tai valtiolla tuo saattaa onnistuakin.
Joku raja sentään :).- Onnistuu
Kyllä onnistuu myös yksityisellä puolella. Itse nautin ko edun. Varmista asia esimieheltä tai palkanlaskijalta.
- kuullut
että kunnilla ja valtiolla nimenomaan EI makseta sitä kolmen kuukauden palkkaa, jos jää uudelle äitiyslomalle suoraan hoitovapaalta. Mutta isommilla firmoilla maksettaisiin...
Eikä minusta tuossa ole mitään outoa, jos työsuhde on voimassa ja tes:in mukaan mennään. Jos tes:sissä sanotaan, että työntekijälle maksetaan kolmelta ensimmäiseltä kuukaudelta palkka, niin kyllähän se sitten maksetaan :) Kelahan maksaa sen äitiyspäivärahan kolmelta kuukaudelta sitten työnantajalle, eli ei työntekijä saa sekä palkkaa että äitiyspäivärahaa :) - kyselee aloittaja
Onnistuu kirjoitti:
Kyllä onnistuu myös yksityisellä puolella. Itse nautin ko edun. Varmista asia esimieheltä tai palkanlaskijalta.
Hei!
Aloitin tämän kysymyksen ja ajattelin kysellä, että millaisella alalla työskentelet? Itse olen rahoitusalalla ja suhde esimieheen (konttorin johtajaan) ei ole kovin "lämmin", eli en millään voi kysellä häneltä näitä asioita :) Tosin palkkahallintoon voisinkin ottaa yhteyttä, koska se on koko konsernin yhteinen, eikä kysymystäni siellä varmasti pidettäisi ihmeellisenä! - mammis73
kuullut kirjoitti:
että kunnilla ja valtiolla nimenomaan EI makseta sitä kolmen kuukauden palkkaa, jos jää uudelle äitiyslomalle suoraan hoitovapaalta. Mutta isommilla firmoilla maksettaisiin...
Eikä minusta tuossa ole mitään outoa, jos työsuhde on voimassa ja tes:in mukaan mennään. Jos tes:sissä sanotaan, että työntekijälle maksetaan kolmelta ensimmäiseltä kuukaudelta palkka, niin kyllähän se sitten maksetaan :) Kelahan maksaa sen äitiyspäivärahan kolmelta kuukaudelta sitten työnantajalle, eli ei työntekijä saa sekä palkkaa että äitiyspäivärahaa :)Itse olen kunnalla töissä ja kyllä meillä maksetaan!Palkanlaskija ja minä itsekin tarkistettiin asia tosta kunnallisesta työehtosopimuksesta(meniköhän nimi oikein).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2725380- 704856
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1234355Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest483976- 513800
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363697- 413348
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo843073Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv612920Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu222666