miten noilla parisataa maksavilla sotilaskivääreillä saa kasaa aikaan (7.62x53)vai puhutaanko nyt 50cm kasoista tuossa hinta/ikäluokassa?
parinsadan "sotanorsut"
7
892
Vastaukset
- itellä
350e sotanorsu ja paras kasa 19mm/5 lks/100m.
Että empä haukkuis, ko.kaliiberi on ensinnäkin paljon parempi kuin 308win, mulla rihlat nousee tuplasti verraten kaverini 308:aan ja mulla kärsii ampua hyvinkin 200 metriin samalla tähtäyksellä vaikka on kohistettu 100m. ERITTÄIN hurjan suora lentorata ja piippu ON NIIN TIMMI ETTÄ SITÄ EI TOISTA OLE!Ei ne rihlat ihan tuplaten nouse. 308:n normaali rihlannousu on 12 tuumaa= n.305 mm Sotilaskivääreissä on 10 tuuman nousu= n.254 mm jolloin pari grammaa raskaampikin luoti vakaantuu.Vastaavasti hylsyjen tilavuudet ovat 308 3,1 cm3 ja 7,62x53R 3,4 cm3. Sekä Sako että Lapua lataavat kummankin patruunan samoille lähtönopeuksille, mutta itse ladaten 7,62x53R:n saa n. 10% nopeammat lähdöt,joka kyllä näkyy lentoradassa.
Sotanorsuni maksoi aikoinaan 80e ja avotähtäimillä tule neljän-viiden sentin kasaa/100m.Kunhan budjetti sallii laitetaan kiikari ja katsotaan sitten miten sattuu.- Mullakin
Lentoradasta puheenollen 308,katsopa Sakon patruunat luoti 227A lentorata ja puhu vasta sitten!
- hauli
Itselläni on venäläinen m44 sotanorsu. paras kasa avotähtäimellä on 100m ja 3 laukausta pystyi peittämään 2euron kolikolla... eli kyllä sillä metsästys käyttöön osuu riittävän hyvin... :)
- P-OV
On se norsu minullakin.Hankin ensimmäisen keväällä ja totesin sen riittävän tarkaksi,joten kävin tänään hakemassa UKKO_PEKAN !
- Kokeilemassa...
...niin tiedät. Aseliikkeestä vain torrakko lainaan ja radalle. Jos eivät anna koeampua niin älä osta. Useimmat liikkeet antavat, ainakin täällä pohjoisemmassa. Yksityisen kanssa voi tapaamisen sopia ampumaradalle jossa aseen vois testata ja tehdä kaupat saman tien
- kokeilija..
miten ne antaa kokeiluun pyssyä kun ei ole kantolupaakaan ennenkuin on varma minkä kiväärin laittaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770