Tässä pieni kooste asiakkaan käytösestä kaupassa. Tällaisia asikakkaita tapaamme päivittäin ja heille me nauramme kahvihuoneessa. Tunnistatteko mahdollisesti itsenne?
Ja kollegat lisäilkää juttuja jos tulee jotain mieleen.
*Kun kone ei lue koodia tai tuotteesta puuttuu hinta, aina joku valopää heittää "Se on sitte varmaan ilmainen!" HÖHÖHÖHÖ. Tiedoksi: Se on vitun vanha läppä ja saa kassassa aikaan vain kuplia vereen. Oikeasta lääkityksestä nauttiva saattaa vaivautua naurahtamaan.
*Asiakas jaksaa kantaa tuotteen kassalle, mutta toteaa sitten siinä, että "mä jätän tän pois". Tiedoksi: Sen päätöksen voi tehdä aiemminkin. Kassa joutuu tauollaan raahaamaan jätettyjä kamoja paikoilleen.
*Kassa kysyy opetetusti jotain etukorttia. Vastaus: "Noeivittuoojaeikätuuvittuikinätuuhaistavittupaskavitunkortteines".
Tiedoksi: Pelkkä "Ei" riittää.
*Yllämainittu kortti löytyy, mutta se muistetaan antaa vasta siinä vaiheessa kun kassa on lyönyt jo kuitin ulos. Tiedoksi: Korjaaminen tapahtuu useimmissa paikoissa korjauskuitin kautta ja se vie aikaa ja vituttaa.
*Koko matka jonossa marmatetaan puoliääneen pitkiä jonoja ja sitten kassan kohdalle päästessä kiekaistaan kovaan ääneen "Teillä on ihan liian vähän kassoja täällä!" Tiedoksi: Se kassalla istuva henkilö ei omista paskaakaan päätösvaltaa kassojen määrää koskevissa asioissa. Heitä vituttaa ihan yhtä paljon kuin asiakkaita. Kassojen lukumäärästä ja työvuoroista päätetään muualla.
*Kassalle avaudutaan siitä, jos tuotetta ei ole koneella tai koodista tulee väärä hinta. Tiedoksi: Kassahenkilö ei syötä tuotteiden hintoja koneelle eikä tällätavoin ole missään vastuussa tapahtuneesta. Hän ei voi osastojen ihmisten mokille mitään.
*Myyjä aloittaa kassatapahtuman sanomalla asiakkaalle "Hei" Asiakas vastaa "Muovikassi". Tiedoksi: Kassa haukkuu sinut illalla kavereilleen "vitun idioottina". Hein sanominen ei voi olla ylivoimaisen vaikeaa.
*Asiakas pakkaa kamojaan hihnan päässä ja pakkaa edelleen kun kassa yrittää loppusumman ilmoittamalla saada häntä maksamaan. Pakkaa ensin loppuun ja tulee vasta sitten maksamaan. Tiedoksi: Koko jono odottaa ja syyttää siitä kassahenkilöä.
*Kasataan hihnalle 10 tavaraa päällekkäin ja valtaviin massoihin. Tiedoksi: Hihna ei liiku kun tunnistimen edessä on tavaraa. Kassan työ vaikeutuu kun tavaroita joutuu tuuppimaan, repimään ja nostelemaan lattialta.
*Hedelmät ja vihannekset jätetään punnitsematta. Tiedoksi: Unohdus tai ajattelemattomuus, sama seuraus: jono seisoo ja kassaa vituttaa.
*Antaa pentujen imeskellä lakupatukkaa jo paketin läpi ja ojentaa kassalle limaa valuvan, muodottomaksi imetyn paketin ja ihmettelee kun kassa ei muka saa siitä viivakoodia. Tai avaa paketin jo valmiiksi ja repii viivakoodin. Tiedoksi: Tämäkin vituttaa!
*Kuvittelee että "vain päivän lehdet" ostaessaan voi kiilata jonon ohi ja vaan heittää rahat kassalle. Tiedoksi: Vaikka jossain onkin lehdille pikakoodit ja tällainen periaatteessa onnistuu, silti käytös ja sen puute pistää nyppimään.
*Seisoo toisen kassan jonossa ja näkee kassahenkilön lähestyvän rahat kädessä viereistä kassaa. Kun kassa on vielä 20 metrin päässä, alkaa huutamaan "AVAATSÄ??" Tulee sitten huohottamaan siihen portin taakse ja nykii ja repii sitä ja tuijottaa koko ajan silmät kiiluen, että "vauhtia siihen avaamiseen, vauhtia saatana". Tiedoksi: Kassan avaamiseen kuluu tietty aika eikä se nopeudu sillä kyttäämisellä.
*Kassa pääsee tauolle/kotiin ja yrittää sulkea kassan. Aina siihen saapuu vielä yksi, joka kerjää "otathan vielä mut?" Tiedoksi: En ota!
*Luetaan lehdestä että KKK-marketissa on halpaa lihaa ja mennään citymarkettiin ihmettelemään ja valittamaan kun tuotteet ei olekkaan siellä tarjouksessa. Tiedoksi: Mainoksissa kyllä lukee missä ja milloin tarjoukset on voimassa.
*Kolme ihmistä seuraa kassan vieressä, kun kassa skannaa tavaroita, kukaan ei tee elettäkään mennäkseen pakkaamaan ennenkuin tavarat on maksettu. Ja maksunkin jälkeen ostoksia pakkaa vain yksi. Tiedoksi: Pakkaaminen sallittu jo ennen maksua.
Tiedoksi ohimennen: Myös muovipussin ottaminen maksamatta on varkaus. Muovikassit maksavat myös ko. liikkeelle.
Kassalla
22
3543
Vastaukset
- -minä-
Sä oot ihana, toi oli ihan niinku mun suusta, onneks me kassahenkilöt ymmärretään toisiamme. KIITOS SULLE!
- kassahenkilö
Ei ole omaa tuotostani.. Plagioin sen tänne paperista jonka löysin töistä. Lisäsin vain muutaman asian ja muokkasin muutamaa kohtaa luettavampaan ja selkeämpään muotoon.
Mutta siltikin olen täysin samaa mieltä kirjoittajan kanssa.
- piiti
Kassan skannattua tavarat ja ilmoittaessa summan, aletaan vasta kaivaa taskusta...eiku povarista...eiku sittenkin takataskusta sitä kolikkokukkaroa ja sen jälkeen kassin pohjalta lompakkoa, jossa on isompaa rahaa. Ja kassa venaa sen viis minuuttia sitä maksua ja porukka vilkuilee jonossa vihaisesti. Arg!!!!
Toiseksi tullaan isoon markettiin 15 min ennen sulkemista, sitten huokaillaan kassajonossa, kun on niin pirun kiire päästä pois. Siellä kun on muutama muukin matti myöhänen justiinsa kassajonossa.
Nostetaan ostokset valmiiksi pakattuna jossakin korissa tai pussissa hihnalle, että kassa varmaan joutuu tekemään enemmän töitä nostellessaan ja etsiessään niitä tavaroita sieltä.- jo siinä
vaiheessa, kun menee (näköjään kylläkin jouttuu ) ko.palveluun työhön,kannattaisi miettiä onko se juuri itselle sopiva työ?
- Kapu
jo siinä kirjoitti:
vaiheessa, kun menee (näköjään kylläkin jouttuu ) ko.palveluun työhön,kannattaisi miettiä onko se juuri itselle sopiva työ?
Nyt tiedänkin miten käyttäydyn aina kassalle menessäni. Tuolleen kyykyutän teitä säälitäviä kassatyypejä! Itse olen myntipäällikkö, eli siis ihan toista kuin tavallinen kassa tyyppi.. Hahah, hajotkaa kassalle kun Kapu Myynti päällikkö tulee ostoksille!
- kassahenkilö
Kapu kirjoitti:
Nyt tiedänkin miten käyttäydyn aina kassalle menessäni. Tuolleen kyykyutän teitä säälitäviä kassatyypejä! Itse olen myntipäällikkö, eli siis ihan toista kuin tavallinen kassa tyyppi.. Hahah, hajotkaa kassalle kun Kapu Myynti päällikkö tulee ostoksille!
Turhaan vaivaudut. Me näemme moisia mulkkuja työssä joka päivä, et olisi mikään poikkeus. Koita olla vaikka ystävällinen ja iloinen vitsiniekka niin teet lähtemättömän vaikutuksen toisin kuin olemalla mainitsemasi v**tupää.
Ja tarkoitukseni ei ollut viestittää, ettenkö pitäisi työstäni ja kassatyö olisi jotenkin ala-arvoisempaa kuin muukaan työ. Kirjoituksen mukaista meillä nyt vain sattuu työssä olemaan. En vaihtaisi työtäni toimistossa istumiseen ja samojen naamojen katseluun. Kassatyö on mielenkiintoista ja palkitsevaa jos sen ottaa oikealla asenteella.
Syyttömiä me ollaan jos myyntipäälliköllä on työssä tylsää ja se pitää kaupan kassalla paurkaa. - minä mukkaan!
kassahenkilö kirjoitti:
Turhaan vaivaudut. Me näemme moisia mulkkuja työssä joka päivä, et olisi mikään poikkeus. Koita olla vaikka ystävällinen ja iloinen vitsiniekka niin teet lähtemättömän vaikutuksen toisin kuin olemalla mainitsemasi v**tupää.
Ja tarkoitukseni ei ollut viestittää, ettenkö pitäisi työstäni ja kassatyö olisi jotenkin ala-arvoisempaa kuin muukaan työ. Kirjoituksen mukaista meillä nyt vain sattuu työssä olemaan. En vaihtaisi työtäni toimistossa istumiseen ja samojen naamojen katseluun. Kassatyö on mielenkiintoista ja palkitsevaa jos sen ottaa oikealla asenteella.
Syyttömiä me ollaan jos myyntipäälliköllä on työssä tylsää ja se pitää kaupan kassalla paurkaa.Tuo oli mahtava juttu!! Koko ajan ajattelin että tuota kun voisi jakaa vittumaisille asiakkaille siinä kassalla... voi elämä millaisia käytöstavattomia ihmiset osaavatkaan olla!
Lisäyksiä:
Asiakas, usein mies tai sitten jo keski-ikäinen nainen kutsuu jo aikuista naista kassatytöksi -se on ala-arvoista ja vituttaa useaakin työkaveriani
Kassan vika on KAIKKI. Jos ulkona sataa, jos kaupasta on maito loppu, jos pommi räjähtää tai jos on ITSE katsonut tarjouksen väärin, SE ON KASSAN VIKA! -Vituttaa.
Jo aiemminkin mainittu muovikassi -kirosana josta ei saisi periä hintaa joka on huimat 15 centtiä... uskomatonta haukkumista saa osakseen jos pyytää kassista hinnan.
Asiakas luettelee tarjoukset kassalle samalla kun tunkee tavaraa hihnalle ja kysyy no onkos tää nyt se tarjoustuote. Joo, ihan jees mutta kun on noin 100 eri tarjousta jotka vaihtuvat joka kolmas päivä niin millään ei voi muistaa jos ei katso koneelta.
Asiakas ei ymmärrä, että olemme ihmisiä ja emme voi toimia kuin robotit erheettömästi.
Asiakas ei tajua koodi-systeemiä, pelkällä hinnalla ei tuotetta voi lyödä eikä pelkkään asiakkaan sanaan hinnasta (jos hintalappu uupuu kokonaan) voi eikä SAA luottaa, vaan on pakko kysyä osastolta.
Asiakas ei ymmärrä että yli 50 euron ostoksista kortilla maksettaessa kysytään paperit, jossa tulee olla myös kuva.. ihan kuin se olisi joku loukkaus.
Yhteenvetona voisi sanoa että useiden ihmisten käsitys kassahenkilöstä on se että rahastamme tahallaan väärin, ja teemme kaikesta vaikeaa ja nimenomaan tahallaan. Usein asiakas ei ymmärrä että työssämme EMME käytä OMIA MIELIPITEITÄ vaan noudatamme ANNETTUJA TYÖOHJEITA; JOISTA VOI JOSKUS RIIPPUA KOKO TYÖPAIKKA!
jouluisin terkuin
Kassa, ihminen ja nykyisin itse helppo ja mukava asiakas kassoille
Ps. Hyvät asiakkaat, muistakaa vielä kerran se, teemme vain työtämme josta saamme elantomme. Teemme siis niinkuin ohjeet kussakin liikkeessä määräävät ja esim. K-Kaupan kassan ohjeet eivät päde välttämättä vaikkapa S-kaupan kassaan (tyyliin; "siellä ja siellä kassa antaa ilmaisen pussin eikä kysy henkkareita tms") - totta.....!!
minä mukkaan! kirjoitti:
Tuo oli mahtava juttu!! Koko ajan ajattelin että tuota kun voisi jakaa vittumaisille asiakkaille siinä kassalla... voi elämä millaisia käytöstavattomia ihmiset osaavatkaan olla!
Lisäyksiä:
Asiakas, usein mies tai sitten jo keski-ikäinen nainen kutsuu jo aikuista naista kassatytöksi -se on ala-arvoista ja vituttaa useaakin työkaveriani
Kassan vika on KAIKKI. Jos ulkona sataa, jos kaupasta on maito loppu, jos pommi räjähtää tai jos on ITSE katsonut tarjouksen väärin, SE ON KASSAN VIKA! -Vituttaa.
Jo aiemminkin mainittu muovikassi -kirosana josta ei saisi periä hintaa joka on huimat 15 centtiä... uskomatonta haukkumista saa osakseen jos pyytää kassista hinnan.
Asiakas luettelee tarjoukset kassalle samalla kun tunkee tavaraa hihnalle ja kysyy no onkos tää nyt se tarjoustuote. Joo, ihan jees mutta kun on noin 100 eri tarjousta jotka vaihtuvat joka kolmas päivä niin millään ei voi muistaa jos ei katso koneelta.
Asiakas ei ymmärrä, että olemme ihmisiä ja emme voi toimia kuin robotit erheettömästi.
Asiakas ei tajua koodi-systeemiä, pelkällä hinnalla ei tuotetta voi lyödä eikä pelkkään asiakkaan sanaan hinnasta (jos hintalappu uupuu kokonaan) voi eikä SAA luottaa, vaan on pakko kysyä osastolta.
Asiakas ei ymmärrä että yli 50 euron ostoksista kortilla maksettaessa kysytään paperit, jossa tulee olla myös kuva.. ihan kuin se olisi joku loukkaus.
Yhteenvetona voisi sanoa että useiden ihmisten käsitys kassahenkilöstä on se että rahastamme tahallaan väärin, ja teemme kaikesta vaikeaa ja nimenomaan tahallaan. Usein asiakas ei ymmärrä että työssämme EMME käytä OMIA MIELIPITEITÄ vaan noudatamme ANNETTUJA TYÖOHJEITA; JOISTA VOI JOSKUS RIIPPUA KOKO TYÖPAIKKA!
jouluisin terkuin
Ps. Hyvät asiakkaat, muistakaa vielä kerran se, teemme vain työtämme josta saamme elantomme. Teemme siis niinkuin ohjeet kussakin liikkeessä määräävät ja esim. K-Kaupan kassan ohjeet eivät päde välttämättä vaikkapa S-kaupan kassaan (tyyliin; "siellä ja siellä kassa antaa ilmaisen pussin eikä kysy henkkareita tms")Kaupassa itsekin työskentelevänä voin yhtyä täysin
noihin mainittuihin totuuksiin.
Ja vielä se, että niinku joku tossa heitti taas sen kuluneen kommentin: "Eikö kannattas meittiä alan vaihtoa jos palvelu-alalla ahdistaa"..Niin tiedoksi: En tee myyjän työtä kutsumuksena asiakaspalveluun vaan kun ei muutakaan työtä ole!
Siinä ei kaks ammattitutkintoa ja vuosien työkokemuskaan paina kun ei ole alan hommia niin ei ole..
Ja vaikka kaikki tuo keskustelun aloittajan läppä on totta, niin kyllä toki niitä mukaviakin ja jopa ymmärtäväisiä asakkaita mahtuu mukaan :) - hyvin toimii
minä mukkaan! kirjoitti:
Tuo oli mahtava juttu!! Koko ajan ajattelin että tuota kun voisi jakaa vittumaisille asiakkaille siinä kassalla... voi elämä millaisia käytöstavattomia ihmiset osaavatkaan olla!
Lisäyksiä:
jouluisin terkuin
Ps. Hyvät asiakkaat, muistakaa vielä kerran se, teemme vain työtämme josta saamme elantomme. Teemme siis niinkuin ohjeet kussakin liikkeessä määräävät ja esim. K-Kaupan kassan ohjeet eivät päde välttämättä vaikkapa S-kaupan kassaan (tyyliin; "siellä ja siellä kassa antaa ilmaisen pussin eikä kysy henkkareita tms")On esitetty asiakkaiden kommentteja. Jos asiakas käyttäytyy tilanteessa asiattomasti/ törkeästi ja tiedostaa sen (äänensävystä erottaa kyllä), suosittelen antamaan samalla mitalla takaisin, kunhan ei ammu yli. Tehoaa muuten yllättävän hyvin, ja seuraavan kerran osataan käyttäytyä asiallisesti.
Tytöttely. Kysy onko sedällä/tädillä etukorttia, tai jaksaako setä nyt varmasti pakata ostoksensa. Kutsunko jonkun auttamaan?
Jos on kaikessa vikaa. Jaa, en ole selvännäkijä/ jumala
(pätee muuten muitten kauppojen tarjouksiinkin)
"Ilmaisen" muovikassin hinta siirtyy kohta tuotteisiin, tai jos rehellisesti ilmaisen haluaa, niin niitä löytyy pullonpalautuksen roskiksista.
Jos asiakas vastaa tervehdykseen muovikassi, kättele ja sano nimesi ja hauska tutustua. Tai sano vaikka leivinpaperi.
Tarjousten hinnat on päivitetty tietojärjestelmiin, eikä kassojen tule niitä opetella ulkoa. Kysy oliko hyllyssä/massassa tarjouslappua.
..henkkareiden kysymisellä varmistetaan yleensäkin ASIAKKAAN TURVALLISUUS HÄNEN RAHOJENSA suhteen..
Jos kassa on töissä s-kaupassa, ei keskolaisten asiat vaikuta hänen työhönsä. Sitäpaitsi kesko ei heille maksa palkkaa.
Etukorttikysymyksiin... Asiakas voi tarjota vaikka kelakorttia etukortin tilalle...
Kassojen vähyyden kommentoija kannattaa ohjata johtajan tykö. "Voisinpa oikeastaan kutsua pomon tähän kassalle niin voitte suoraan sanoa palautteenne.." (hapuilee puhelinta). Sama väärien koodien kanssa, osastopäällikön puheille..
Ja oikein törkeälle asiakkaalle voi aina pudottaa vaihtorahat "vahingossa" tiskin yli lattialle! - kasssssa
hyvin toimii kirjoitti:
On esitetty asiakkaiden kommentteja. Jos asiakas käyttäytyy tilanteessa asiattomasti/ törkeästi ja tiedostaa sen (äänensävystä erottaa kyllä), suosittelen antamaan samalla mitalla takaisin, kunhan ei ammu yli. Tehoaa muuten yllättävän hyvin, ja seuraavan kerran osataan käyttäytyä asiallisesti.
Tytöttely. Kysy onko sedällä/tädillä etukorttia, tai jaksaako setä nyt varmasti pakata ostoksensa. Kutsunko jonkun auttamaan?
"Ilmaisen" muovikassin hinta siirtyy kohta tuotteisiin, tai jos rehellisesti ilmaisen haluaa, niin niitä löytyy pullonpalautuksen roskiksista.
Jos asiakas vastaa tervehdykseen muovikassi, kättele ja sano nimesi ja hauska tutustua. Tai sano vaikka leivinpaperi.
Tarjousten hinnat on päivitetty tietojärjestelmiin, eikä kassojen tule niitä opetella ulkoa. Kysy oliko hyllyssä/massassa tarjouslappua.
..henkkareiden kysymisellä varmistetaan yleensäkin ASIAKKAAN TURVALLISUUS HÄNEN RAHOJENSA suhteen..
Jos kassa on töissä s-kaupassa, ei keskolaisten asiat vaikuta hänen työhönsä. Sitäpaitsi kesko ei heille maksa palkkaa.
Etukorttikysymyksiin... Asiakas voi tarjota vaikka kelakorttia etukortin tilalle...
Kassojen vähyyden kommentoija kannattaa ohjata johtajan tykö. "Voisinpa oikeastaan kutsua pomon tähän kassalle niin voitte suoraan sanoa palautteenne.." (hapuilee puhelinta). Sama väärien koodien kanssa, osastopäällikön puheille..
Ja oikein törkeälle asiakkaalle voi aina pudottaa vaihtorahat "vahingossa" tiskin yli lattialle!Jos teemme kaiken mitä edellä mainuttu kirjoitti, niin saamme potkut.
- kassahenkilö
hyvin toimii kirjoitti:
On esitetty asiakkaiden kommentteja. Jos asiakas käyttäytyy tilanteessa asiattomasti/ törkeästi ja tiedostaa sen (äänensävystä erottaa kyllä), suosittelen antamaan samalla mitalla takaisin, kunhan ei ammu yli. Tehoaa muuten yllättävän hyvin, ja seuraavan kerran osataan käyttäytyä asiallisesti.
Ja oikein törkeälle asiakkaalle voi aina pudottaa vaihtorahat "vahingossa" tiskin yli lattialle!Kuten jo mainitsin, haluan pitää työpaikkani.
Itseasiassa tytöttely ei haittaa minua (ikää 30v.) jos asialla on paappa/mummo-ikäinen henkilö.
Jos minua kutsutaan rouvaksi, sanon että olen neiti. Täti olen joten se ei paljon haittaa.
Olen huomannut, että vittumaiselle asiakkaalle kun on oikein mairea (siis ampuu yli) niin asiakkaan käytös muuttuu huomattavasti (yleensä parempaan, mutta voi se joskus mennä negatiiviseenkin suuntaan)
Me pyrimme olemaan asiakkaille aina ystävällisiä. Joten olen omaksunut itselleni tavan, että hymyilen ja sanon "jaa" (tai olen hiljaa, tilaanteesta riippuen) jos asiakas jostain valittaa.
Kokeilkaa, ei siitä paljoa apua ole, mutta kun asiakas huomaa, etten välitä niin valituskin loppuu tai siirtyy paperimuotoon infon luukulla. - juuri
kassahenkilö kirjoitti:
Kuten jo mainitsin, haluan pitää työpaikkani.
Itseasiassa tytöttely ei haittaa minua (ikää 30v.) jos asialla on paappa/mummo-ikäinen henkilö.
Jos minua kutsutaan rouvaksi, sanon että olen neiti. Täti olen joten se ei paljon haittaa.
Olen huomannut, että vittumaiselle asiakkaalle kun on oikein mairea (siis ampuu yli) niin asiakkaan käytös muuttuu huomattavasti (yleensä parempaan, mutta voi se joskus mennä negatiiviseenkin suuntaan)
Me pyrimme olemaan asiakkaille aina ystävällisiä. Joten olen omaksunut itselleni tavan, että hymyilen ja sanon "jaa" (tai olen hiljaa, tilaanteesta riippuen) jos asiakas jostain valittaa.
Kokeilkaa, ei siitä paljoa apua ole, mutta kun asiakas huomaa, etten välitä niin valituskin loppuu tai siirtyy paperimuotoon infon luukulla.Tämä paikkahan on meille kaupan tädeille ja sedille paikka purkaa mielipiteitä muiden kaupan ihmisten kanssa...Ei me voida sanoa vastaan asiakkaalle. Parempi on tosiaan sanoa juu tai nyökytellä tai olla hiljaa...
Mutta niin totta on nää kommentit asiakkaista...Tosin täytyy muistaa, että jos ei kaupas ole ollut töissä, niin ei voi tietää käytäntöjä... - asiakas
juuri kirjoitti:
Tämä paikkahan on meille kaupan tädeille ja sedille paikka purkaa mielipiteitä muiden kaupan ihmisten kanssa...Ei me voida sanoa vastaan asiakkaalle. Parempi on tosiaan sanoa juu tai nyökytellä tai olla hiljaa...
Mutta niin totta on nää kommentit asiakkaista...Tosin täytyy muistaa, että jos ei kaupas ole ollut töissä, niin ei voi tietää käytäntöjä..."Tällaisia asikakkaita tapaamme päivittäin ja heille me nauramme kahvihuoneessa. Tunnistatteko mahdollisesti itsenne?"
Miten minä sain käsityksen, että teitä vituttaa tuollaiset asiakkaat suunnattomasti, eikä juurikaan naurata? - yksi myyjä
asiakas kirjoitti:
"Tällaisia asikakkaita tapaamme päivittäin ja heille me nauramme kahvihuoneessa. Tunnistatteko mahdollisesti itsenne?"
Miten minä sain käsityksen, että teitä vituttaa tuollaiset asiakkaat suunnattomasti, eikä juurikaan naurata?kyllä nuo kaikki ja paljon muutkin yhtä idioottimaiset jutut, mua ainakin jaksaa naurattaa..ei ehkä just sillä hetkellä siinä kassalla istuessa, mut illalla oon saanu hyvät naurut kaikkien koppavien hienosto rouvien ym. muiden idioottien kustannuksella...
kaikille ammattitovereille tiedoksi, itse olen huomannut että koska kauppamme ei ole kuten suuret supermarket ketjut, meillä valitetaan hyvinkin usein asioista joiden takia kukaan normaaalijärkinen ei kehtaisi edes vaivautua esim. prismaan tai citymarkettiin mussuttamaan..näille k**ipäille olen maireasti hymyillen vastannut heidän valituksiinsa jotain tyyliin että "ikävää ettemme voi miellyttää"tms. yhtä lipevää, niin johan menee valittajalta jauhot suuhun...myös asiallinen piikki kaupanvaihdoksesta on otettu hämillisenä vastaan...tietysti aina pitää muistaa että asiakas maksaa lopulta palkkamme ja jos joku päättää mennä valittamaan pomolle kassan näsäviisaasta käytöksestä, se on sitten oma ongelma ja jokainen on kuitenkin itse vastuussa sanomisistaan ja tekemisistään, mutta pieni piikki oikeaan kohtaan voi saada sen k**ipää asiakkaan joskus ajattelemaan asioita myös kassan näkökulmasta.. - the uni
yksi myyjä kirjoitti:
kyllä nuo kaikki ja paljon muutkin yhtä idioottimaiset jutut, mua ainakin jaksaa naurattaa..ei ehkä just sillä hetkellä siinä kassalla istuessa, mut illalla oon saanu hyvät naurut kaikkien koppavien hienosto rouvien ym. muiden idioottien kustannuksella...
kaikille ammattitovereille tiedoksi, itse olen huomannut että koska kauppamme ei ole kuten suuret supermarket ketjut, meillä valitetaan hyvinkin usein asioista joiden takia kukaan normaaalijärkinen ei kehtaisi edes vaivautua esim. prismaan tai citymarkettiin mussuttamaan..näille k**ipäille olen maireasti hymyillen vastannut heidän valituksiinsa jotain tyyliin että "ikävää ettemme voi miellyttää"tms. yhtä lipevää, niin johan menee valittajalta jauhot suuhun...myös asiallinen piikki kaupanvaihdoksesta on otettu hämillisenä vastaan...tietysti aina pitää muistaa että asiakas maksaa lopulta palkkamme ja jos joku päättää mennä valittamaan pomolle kassan näsäviisaasta käytöksestä, se on sitten oma ongelma ja jokainen on kuitenkin itse vastuussa sanomisistaan ja tekemisistään, mutta pieni piikki oikeaan kohtaan voi saada sen k**ipää asiakkaan joskus ajattelemaan asioita myös kassan näkökulmasta..lisäisin vielä kun asiakkaat kysyy jostain tuotteesta: "onko tää hyvää?" tai "minkä makuista tää on?". Ihan niinku meidän pitäis tietää kaikki niistä ziljoonasta tuotteesta jota on myynnissä! En kai minä nyt oo voinu kaikkea maistaa ja kokeilla. Itse olen lidlin kassalla ja päivittäin saan kuulla "kyllä tämä on sitten lyhyt tää teidän kassa!" tai "rakentakaa nyt tähän sellainen lisäosa että tavarat mahtuu". JOO!!! Alan varmaan heti nikkaroimaan siihen sellaista kun kerran asiakas pyytää! Joskus tekee mieli sanoa että "jos ei kassa miellytä niin menää johonkin muuhun kauppaan, ei oo pakko tulla tänne" Ihan kuin se mulle olisi helppoa kun se kassa on niin pieni. Ihan kuin kassat siihen voisi vaikuttaa. Huh huh... ajattelisivat vähän.
- *_____*
the uni kirjoitti:
lisäisin vielä kun asiakkaat kysyy jostain tuotteesta: "onko tää hyvää?" tai "minkä makuista tää on?". Ihan niinku meidän pitäis tietää kaikki niistä ziljoonasta tuotteesta jota on myynnissä! En kai minä nyt oo voinu kaikkea maistaa ja kokeilla. Itse olen lidlin kassalla ja päivittäin saan kuulla "kyllä tämä on sitten lyhyt tää teidän kassa!" tai "rakentakaa nyt tähän sellainen lisäosa että tavarat mahtuu". JOO!!! Alan varmaan heti nikkaroimaan siihen sellaista kun kerran asiakas pyytää! Joskus tekee mieli sanoa että "jos ei kassa miellytä niin menää johonkin muuhun kauppaan, ei oo pakko tulla tänne" Ihan kuin se mulle olisi helppoa kun se kassa on niin pieni. Ihan kuin kassat siihen voisi vaikuttaa. Huh huh... ajattelisivat vähän.
Olen itse myös kassalla töissä, ja lukenut aloitustekstin ensimmäisen kerran joskus viime kesän alussa. Oli ihana lukea se taas uudelleen =)
Edelliseen tekstiin viitaten olen mietiskellyt tätä alituista kassoille marmattamista kaikesta maan ja taivaan välillä... Joskus (usein) on aivan normaalia, että koko kauppareissun aikana, oli sitten iso tai pieni kauppa, asiakas ei nää yhtä ainoaa myyjää/muuta henkilökuntaa, jolta kysyä apua, antaa palautetta, valittaa tms. Siksi kaikki kaatuu juuri kassan niskaan, joka useinmiten onkaikista vähiten perillä siitä, mitä tapahtuu kaupan toisella puolella. Näin se vaan on. Juuri kuulin yksi päivä Prisman vaateosastolla iäkkään pariskunnan ihmettelyä telineestä, jossa oli puhelin ja kyltti "Myyjän kutsu". Siinä päivittelivät sitten nykyajan kuihtuvaa palvelukulttuuria...
Tällasta tällä kertaa. Koitetaan kaikki jaksaa, eikä oteta liian henk. koht. kaikkea, mitä saamme kuulla! =)
Siitä tytöttelystä vielä.. Itseäni v**uttaa suunnattomasti, kun minua tituleerataan "kassatädiksi". Olen 21 v, neiti, en mikään täti, prkl!! - Kassa kanssa
*_____* kirjoitti:
Olen itse myös kassalla töissä, ja lukenut aloitustekstin ensimmäisen kerran joskus viime kesän alussa. Oli ihana lukea se taas uudelleen =)
Edelliseen tekstiin viitaten olen mietiskellyt tätä alituista kassoille marmattamista kaikesta maan ja taivaan välillä... Joskus (usein) on aivan normaalia, että koko kauppareissun aikana, oli sitten iso tai pieni kauppa, asiakas ei nää yhtä ainoaa myyjää/muuta henkilökuntaa, jolta kysyä apua, antaa palautetta, valittaa tms. Siksi kaikki kaatuu juuri kassan niskaan, joka useinmiten onkaikista vähiten perillä siitä, mitä tapahtuu kaupan toisella puolella. Näin se vaan on. Juuri kuulin yksi päivä Prisman vaateosastolla iäkkään pariskunnan ihmettelyä telineestä, jossa oli puhelin ja kyltti "Myyjän kutsu". Siinä päivittelivät sitten nykyajan kuihtuvaa palvelukulttuuria...
Tällasta tällä kertaa. Koitetaan kaikki jaksaa, eikä oteta liian henk. koht. kaikkea, mitä saamme kuulla! =)
Siitä tytöttelystä vielä.. Itseäni v**uttaa suunnattomasti, kun minua tituleerataan "kassatädiksi". Olen 21 v, neiti, en mikään täti, prkl!!Jos kassalla oleva henkilö sanoo sinulle
-"ole hyvä"
Muista aina vastata
-"koitan olla"
Hahhahhaaa..Se on aina yhtä "hauskaa" varsinkin kun sen sadannen kerran kuulee.
Eli seuraavan kerran kun haluat vitsailla kassalla, niin muista että vitsisi on varmaan jo keksitty ja sanottu tuhanteen kertaan ennenkin ja palkaksi saat siitä tekohymyn tai vaivaantuneen naurahduksen... - Kapu
Kassa kanssa kirjoitti:
Jos kassalla oleva henkilö sanoo sinulle
-"ole hyvä"
Muista aina vastata
-"koitan olla"
Eli seuraavan kerran kun haluat vitsailla kassalla, niin muista että vitsisi on varmaan jo keksitty ja sanottu tuhanteen kertaan ennenkin ja palkaksi saat siitä tekohymyn tai vaivaantuneen naurahduksen...Mutta mikäs sen mukavampaa kuin kiusata säälittäviä kaupan kassoja jotka istuvat koko päivän siinä liukuhihnan vieressä pienellä palkalla. Toista se on minulla, myynti päällikönä / tiiminvetäjänä on kiva olla.
- provoilu
Kapu kirjoitti:
Mutta mikäs sen mukavampaa kuin kiusata säälittäviä kaupan kassoja jotka istuvat koko päivän siinä liukuhihnan vieressä pienellä palkalla. Toista se on minulla, myynti päällikönä / tiiminvetäjänä on kiva olla.
ystävät, älkää menkö halpaan
- justiina
Kassa kanssa kirjoitti:
Jos kassalla oleva henkilö sanoo sinulle
-"ole hyvä"
Muista aina vastata
-"koitan olla"
Eli seuraavan kerran kun haluat vitsailla kassalla, niin muista että vitsisi on varmaan jo keksitty ja sanottu tuhanteen kertaan ennenkin ja palkaksi saat siitä tekohymyn tai vaivaantuneen naurahduksen...on myös hauska kun kysyn asiakkaalta,että "pankki vai luotto puolelle" niin ennenkuin ehtii lausetta loppuun niin tulee vastaus"juupankki" eli sanoinkin kerran asiakkaalle,että uusi pankki on tullut suomeen juupankki, asiakasta nauratti oli nimittäin itse juuri niin snonut :))
- kndsf
yksi myyjä kirjoitti:
kyllä nuo kaikki ja paljon muutkin yhtä idioottimaiset jutut, mua ainakin jaksaa naurattaa..ei ehkä just sillä hetkellä siinä kassalla istuessa, mut illalla oon saanu hyvät naurut kaikkien koppavien hienosto rouvien ym. muiden idioottien kustannuksella...
kaikille ammattitovereille tiedoksi, itse olen huomannut että koska kauppamme ei ole kuten suuret supermarket ketjut, meillä valitetaan hyvinkin usein asioista joiden takia kukaan normaaalijärkinen ei kehtaisi edes vaivautua esim. prismaan tai citymarkettiin mussuttamaan..näille k**ipäille olen maireasti hymyillen vastannut heidän valituksiinsa jotain tyyliin että "ikävää ettemme voi miellyttää"tms. yhtä lipevää, niin johan menee valittajalta jauhot suuhun...myös asiallinen piikki kaupanvaihdoksesta on otettu hämillisenä vastaan...tietysti aina pitää muistaa että asiakas maksaa lopulta palkkamme ja jos joku päättää mennä valittamaan pomolle kassan näsäviisaasta käytöksestä, se on sitten oma ongelma ja jokainen on kuitenkin itse vastuussa sanomisistaan ja tekemisistään, mutta pieni piikki oikeaan kohtaan voi saada sen k**ipää asiakkaan joskus ajattelemaan asioita myös kassan näkökulmasta..Se on niin perseestä kun asiakkaat ei käytä "seuraava asiakas" kylttiä. Ei kassa voi tietää misä menee seuraavan asiakkaan ostosten raja. Sitten jos ottaa vahingossa seuraavan asiakkaan juuston niin alkaa hirveä huuto ja möykkä ja kassa on idiootti kun ei tajua missä se raja menee.
*Prkl*
- Kassalla
Ihanaa lukea täällä näitä kollegoitten juttuja!:) Piristää kummasti. Niinhän se joskus meinaa mennä että kaikki ikävät asiat maailmassa on kassahenkilöiden syytä. Ja siitä pitäs sitte vielä jaksaa olla aina vain yhtä kiltti ja kohtelias, vaikka mitä tapahtuis...Ja jos kassakone oikuttelee tai tulee jotain muuta kassahenkilöstä riippumatonta hämminkiä, asiakas tokaisee että "Enskerralla menen kyllä toiselle kassalle". No, siitä vaan...
Onneksi joukkoon mahtuu kohteliaita ja mukaviaki asiakkaita, ei kaikki sentään oo epäkohteliaita ja tympeitä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h613964- 503879
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062861Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv522659Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551982Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211799Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151649- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061327- 1801261