Kysyisin teiltä teini-ikäsiltä asiaa, mikä on kummastuttanut minua jo muutaman vuoden. Milloin merkit, kuten micmac tuli muotiin nuorison keskudessa?
Kun itse olin nuorempi ja kuljin "snoukka-tyylin" etujoukoissa, niin ko. merkki oli todella huonossa arvossa. En edes katsonut micmac-hyllyä kohden. Parin viime vuoden aikana olen taas törmännyt nuorisoon, joka lähes palvoo micmac-housujaan ja liiaan isoja paitojaan.
Ja sitten vielä toinen kysymys: mikä ihme saa teidät tunkemaan housunlahkeet valkoisten sukkien sisään? Näyttää todella tökeröltä!
Vaatemerkeistä
20
3778
Vastaukset
- kundi
alkuun haluan sanoa, että en ole myöskään enää teini. mulla on ollut yhdet micmac-housut (n. vuonna 1997 jolloin se ei vielä ollut saavuttanut nykyistä 'suosiotaan', ja silloinkin sellaset farkut jossa se logo ei paista ku aurinko perseessä)
no luulisin et porukka käyttää niit siks ku muillaki on. ja siks ettei keksi toisenlaisia housuja ostettavaks.
lahkeiden laittaminen sukkiin taas tuli alunperin siitä, ettei 'lökäpöksyjen' lahkeet menisi esim kenkien alle kävellessä ja näin kuluisi paskaksi alta aikayksikön. mutta sitten tää kikka leviski ja jengi alko pitää niit yhä selvemmin niis sukis.
tätä konstia en oo ite kokeillut.
vaihtaisitte vähän tyyliänne pikkutytöt ja pojat, näyttää naurettavalt noi teidän ylimitotetut housunne joissa perse roikkuu polvien korkeudella.- Ei enää teini
Joo, eli vuonna 1997 ei micmac vielä ollut ns. trendimerkki, jota ostetaan ison logon takia... Toi sukka juttukin tuntuu aika loogiselta, mutta mun mielestä mennyt hieman överiksi (niinkuin kaikki "villitykset" yleensäkin)
Mutta hieman kommentoisin tota sun viimeistä lausetta. Olen itse samaa mieltä, että jotkin pukeutumistyylit näyttävät naurettavalta, mutta tämä riippuu katsojan omasta tyylistä.
Itse pukeudun ns. "skede-stikki-tyylisesti" (jos pitää kategorisoida), eli en osta (micmac)housuja, joiden vyötärö on pidennetty niin, että perstaskut roikkuu valmiiksi polvitaipeissa (kutsuisin tätä ns. "hiphop-tyyliksi). Pidän normaaleita (leveitä) diesel-farkkuja (tms.), mutta pidän vyön niin löysällä, että farkut roikkuu... Paitana joku (yksi-värinen) t-paita jossa mahdollisesti pieni logo... Mielestäni tämä on ainoa oikea tyyli (olenhan pukeutunut näin jo 10 vuotta), ja nuorison överiksi mennyt micmac/fubu-tyyli näyttää enemmänkin hassulta kuin siistiltä.
Mutta kai tämä ns. nu-school tyyli on hyvännäköistä nuorison mielestä ja oma old-school tyyli taas papoille ja mummoille sopivaa... että näin. - Pertsa
Ei enää teini kirjoitti:
Joo, eli vuonna 1997 ei micmac vielä ollut ns. trendimerkki, jota ostetaan ison logon takia... Toi sukka juttukin tuntuu aika loogiselta, mutta mun mielestä mennyt hieman överiksi (niinkuin kaikki "villitykset" yleensäkin)
Mutta hieman kommentoisin tota sun viimeistä lausetta. Olen itse samaa mieltä, että jotkin pukeutumistyylit näyttävät naurettavalta, mutta tämä riippuu katsojan omasta tyylistä.
Itse pukeudun ns. "skede-stikki-tyylisesti" (jos pitää kategorisoida), eli en osta (micmac)housuja, joiden vyötärö on pidennetty niin, että perstaskut roikkuu valmiiksi polvitaipeissa (kutsuisin tätä ns. "hiphop-tyyliksi). Pidän normaaleita (leveitä) diesel-farkkuja (tms.), mutta pidän vyön niin löysällä, että farkut roikkuu... Paitana joku (yksi-värinen) t-paita jossa mahdollisesti pieni logo... Mielestäni tämä on ainoa oikea tyyli (olenhan pukeutunut näin jo 10 vuotta), ja nuorison överiksi mennyt micmac/fubu-tyyli näyttää enemmänkin hassulta kuin siistiltä.
Mutta kai tämä ns. nu-school tyyli on hyvännäköistä nuorison mielestä ja oma old-school tyyli taas papoille ja mummoille sopivaa... että näin.Mic Mac oli todella suosittu farkku-/vaatemerkki 80-luvun alussa ja puolivälissä. Sen jälkeen se oli pitkään todella karsastettu ja on nyt nähtävästi iskenyt taas kultasuoneen hip hop-tyylisten vaatteidensa ansiosta. Näin ne muotimerkit tuntuu kiertävän kehää aina tietyin väliajoin. Ainoa oikea farkkumerkkihän on tietenkin Levi's, jotka tällä hetkellä tuntuvat olevan tosi out, mut ketä se nyt kiinnostaa. Ei ainakaan minua.
- Teenagegirl
Pertsa kirjoitti:
Mic Mac oli todella suosittu farkku-/vaatemerkki 80-luvun alussa ja puolivälissä. Sen jälkeen se oli pitkään todella karsastettu ja on nyt nähtävästi iskenyt taas kultasuoneen hip hop-tyylisten vaatteidensa ansiosta. Näin ne muotimerkit tuntuu kiertävän kehää aina tietyin väliajoin. Ainoa oikea farkkumerkkihän on tietenkin Levi's, jotka tällä hetkellä tuntuvat olevan tosi out, mut ketä se nyt kiinnostaa. Ei ainakaan minua.
No, nykyään nuorison keskuudesa pidetään arvostettuna sitä, että on merkkivaatteita..
Jotkut Anttilasta ostetut Alleyt ei oikein muutenkaan isken 13-16 vuotiaisiin tyttöihin ja poikiin. (ellei jo nuoreempiin ja vanheempiinkin)
MicMac nyt sattuu vaan olemaan yksi niistä "merkkimerkeistä" ja likoille niissä on mielestäni tosi kiva malli.
MicMacin hupparitkin on suosittuja, joten..!
En usko, että pääasiassa kaikki ostaa, koska toisetkin.
Epäilen, että kun MicMacista touhuttiin, sitä kuvitteli, että se on hyvä merkki ja sitten ostettiin ja ostettiin.!
No hopparit ovat kyllä mielestäni jonkun verran "naurettavia". Joillekkin se tietysti sopii, mutta kun se sattuu nähtävämmin olemaan nykyään niin, että yli puolilla jätkistä on HOPPARIT! =/ Jotkut "normaalitkin" jätkät ei olis yhtään pahitteeksi...
Se on vaan eräänlainen "villitys" ainakin pojilla noi hopparit. Likoissa en oo piirrettä huomannut. Tietysti riippuu missä piiressä liikutaan! - ...personal person...
Teenagegirl kirjoitti:
No, nykyään nuorison keskuudesa pidetään arvostettuna sitä, että on merkkivaatteita..
Jotkut Anttilasta ostetut Alleyt ei oikein muutenkaan isken 13-16 vuotiaisiin tyttöihin ja poikiin. (ellei jo nuoreempiin ja vanheempiinkin)
MicMac nyt sattuu vaan olemaan yksi niistä "merkkimerkeistä" ja likoille niissä on mielestäni tosi kiva malli.
Epäilen, että kun MicMacista touhuttiin, sitä kuvitteli, että se on hyvä merkki ja sitten ostettiin ja ostettiin.!
No hopparit ovat kyllä mielestäni jonkun verran "naurettavia". Joillekkin se tietysti sopii, mutta kun se sattuu nähtävämmin olemaan nykyään niin, että yli puolilla jätkistä on HOPPARIT! =/ Jotkut "normaalitkin" jätkät ei olis yhtään pahitteeksi...
Se on vaan eräänlainen "villitys" ainakin pojilla noi hopparit. Likoissa en oo piirrettä huomannut. Tietysti riippuu missä piiressä liikutaan! - Ei enää teini
Teenagegirl kirjoitti:
Se on vaan eräänlainen "villitys" ainakin pojilla noi hopparit. Likoissa en oo piirrettä huomannut. Tietysti riippuu missä piiressä liikutaan!Tottahan se on, että yleensä pidetään hyvännäköisiä vaatteita (joita anttilan vaatteet eivät pakosti ole :) Mutta mikä tekee nuorison mielestä juuri näistä jäykästä kankaasta tehdyistä micmac-/fubufarkuistä ja _todella_ isoistä huppareista niin "cool". (Okei, tiedetään... pahat rap-pojat music tv:ssä...)
Luulisi sen nyt käyvän hieman yksitoikkoiseksi, kun kaikilla teinitytöillä on MissSixty-farkut ja sisley-topit, ja pojilla sitten MicMac-farkut (sukissa) ja iso huppari... Omasta puolestani täytyy sanoa, että vähän itseä hirvitti kun "skede-stikki"-pukeutuminen oli huipussaan, sillä olinhan pukeutunut niin jo useamman vuoden. Silloin toivoi hieman enemmän "aitoutta". Toisaalta kyllä ihmiset saa pukeutua ihan kuten haluavat, kunhan vain ovat tyytyväisiä itseensä! - Teenagegirl
...personal person... kirjoitti:
Joo, mutta siinäpä se pointti onkin;
kun ne kaikki hopparit eivät omistaudu vakaamukselleen, niinkuin jotkut..
Sama juttuhan se on gooteilla, wiccoilla (siis wicca) ym.
Vaatetus ei vielä tee kenestäkään mitään näistä. Täytyy siihen jotain sisältyäkkin! =)
Olet kyllä asiasta täysin oikeassa! =) - Hopparit sucks!!
Teenagegirl kirjoitti:
Se on vaan eräänlainen "villitys" ainakin pojilla noi hopparit. Likoissa en oo piirrettä huomannut. Tietysti riippuu missä piiressä liikutaan!Mielestäni hopparit on törkeen näkösiä. Ihan ku niillä olis kuution verran paskaa housuissaan. Ei tarvii onnex siitä huolestua että tavallisen tyylin kundeja ois liian vähän. Ei kaikki oo niin typeriä et ostavat kalliilla törkeen näkösiä lökäreitä!!!
- Luni
Ei enää teini kirjoitti:
Tottahan se on, että yleensä pidetään hyvännäköisiä vaatteita (joita anttilan vaatteet eivät pakosti ole :) Mutta mikä tekee nuorison mielestä juuri näistä jäykästä kankaasta tehdyistä micmac-/fubufarkuistä ja _todella_ isoistä huppareista niin "cool". (Okei, tiedetään... pahat rap-pojat music tv:ssä...)
Luulisi sen nyt käyvän hieman yksitoikkoiseksi, kun kaikilla teinitytöillä on MissSixty-farkut ja sisley-topit, ja pojilla sitten MicMac-farkut (sukissa) ja iso huppari... Omasta puolestani täytyy sanoa, että vähän itseä hirvitti kun "skede-stikki"-pukeutuminen oli huipussaan, sillä olinhan pukeutunut niin jo useamman vuoden. Silloin toivoi hieman enemmän "aitoutta". Toisaalta kyllä ihmiset saa pukeutua ihan kuten haluavat, kunhan vain ovat tyytyväisiä itseensä!Mutta kun on nuori ja epävarma ylipäätään kaikesta, niin täytyy kai jotenkin näyttää kuuluvansa joukkoon. Helpointahan sitä on uskottavuutta hankkia samanlaisilla vaatteilla... Yksilöllisyys tulee muotiin kaiketi vasta vanhempana, toisille ei koskaan. Sääli niitä, joiden tyylistä tehdään muotia.
Mä en itse koskaan ollut "tositeini" (iällisesti teini kai vieläkin, 18-vuotias), eli en mennyt mukaan tuohon tietynlaisen vaatemerkin ihannointiin. Kun mä olin ala/yläasteen vaihteessa, kaikilla piti olla sellainen "fruit of the loom"-huppari/kollege, tms. Mulla ei ollut. Eikä se ole elämääni haitannut.
Nykyisinkään en jaksa seurata muotia kovin tarkkaan, olenpa uskollinen omalle tyylilleni, mitä se sitten onkin...jonkinlainen lievä aste metallisti-ihmisten tyylistä, kenties? Niin tai näin, en tiedä onko se "aitoa" mutta ainakin viihdyn niin. - rexxel
Hopparit sucks!! kirjoitti:
Mielestäni hopparit on törkeen näkösiä. Ihan ku niillä olis kuution verran paskaa housuissaan. Ei tarvii onnex siitä huolestua että tavallisen tyylin kundeja ois liian vähän. Ei kaikki oo niin typeriä et ostavat kalliilla törkeen näkösiä lökäreitä!!!
..kullakin.
No oma mielipiteeni on: että jokainen voi pukeutua miten haluaa ja olla sellanen,kuin haluaa.
Ei sitä muut määrää millanen on tai miten pukeutuu.
- Snobi
Teillä teineillä on vielä paljon opittavaa. Ainoita oikeita merkkejä ovat Gant ja Hugo Boss ja Armani, ne ovat ns. ajattomia merkkejä, tarkoittaen sitä että ne eivät koskaan ole tarjouksessa, ne eivät koskaan ole in tai out, mutta ne ovat aina yhtä tyylikkäitä ja maksavat niin paljon että vain minunlaisilla aristokraateilla on varaa ostaa niitä. Micmacit sun muut voitte tunkea perseeseenne. Anteeksi ruma kieleni käyttö mutta nykynuoriso on tyhmää (minua lukuunottamatta) joten ajattelin käyttää ns. voimasanoja että saisin viestini perille.
- Ei enää teini
Saatiinpahan hieman eri näkökulmaa tähänkin keskusteluun :) Kieltämättä olet oikeassa "oikeiden" merkkivaatteiden ajattomuudesta, mutta tyylikkyys on sitten jo eri asia. Tyylikkäät toisen mielestä, jäykät ja tyylittömät toisten mielestä...
- Luni
Laatu maksaa, tosin se ei aina takaa tyyliä.
- Snobi
Luni kirjoitti:
Laatu maksaa, tosin se ei aina takaa tyyliä.
"Ei enää teini" ja "Luni"!: olettehan te siinä mielessä oikeassa että tyylikkyys on maku asia, mutta toisaalta semmoiset vaatteet mitä minä käytän, on joissakin tilaisuusksissa välttämättömiä. Esimerkiksi jos joku tulisi Micmacin paskahousuissa hallituksen kokoukseen, antaisin hänelle samantien lähdöt firmasta, vaikka suorat housut ja hieno paita (mitä minä käytän) olisi kuinka jäykkiä tahansa, pitää niitä joissakin tilanteissa käyttää, eihän Ollilakaan ole yhtiökokouksessa Micmaceissa, no hän tuskin käyttääkään Micmaceja yleensäkään kun ne on niin nolot. Mutta kai te nyt esimerkkini tajusitte...?
- juppi
hyvä snobi! niin sitä pitää. noihin merkkeihin lisäisin vielä kaikki RL:n tuotokset (esim polo, polo jeans, polo sport,.), mut kyl se 'status' pitää näkyä vaatteissa. nykynuoriso voi kyllä munkinpuolesta tunkea micmacinsä hanuriin.
hyvää kesän loppua sulle - natasha
Mun mielestä kaikkein laadukkaimmat ja trendikkäimmät vaatteet ovat cuccilla, joten snobi voit tunkee noi halppis hugo bossit isoon ahteriis.
- eh
natasha kirjoitti:
Mun mielestä kaikkein laadukkaimmat ja trendikkäimmät vaatteet ovat cuccilla, joten snobi voit tunkee noi halppis hugo bossit isoon ahteriis.
Guccistako puhut ? vai onko 'cucci' joku viel kalliimpi ?
- Kimmo
Armaninkin housuja saa ihan kohtuuhintaan. Itse olen muutaman kerran ostanut ulkomailta. Enkä nyt tarkoita mitään turistirysien katukojuja, vaan ihan laadukkaita vaateliikkeitä. Paidoissa Versace tekee paljon tyylikkäämpiä tekeleitä kuin Armani. Se on vain sääli, ettei Suomalaiseen vartalomalliin oikein sovellu nuo keski-eurooppalaiset vaatteet :(
- nosebleed
micmac muodissa?! suosittu kyllä 11-12vee ikäluokissa, mutta ei muodissa! pikemminkin tällaset asennehopparit vihaa micmaciä. Jos on aatetta mukana ei kyllä micmacin housuja näy jalassa! (merkit kuten: Kani, MicMac, Bronx ja OG ovat todella, todella ei-arvostettuja hip-hop piireissä)
Ehkä ne jotka ei tiedä, käyttää niitä? (siis tiedä muita merkkejä ja kauppoja josta niitä saa)
Ehkä ne on halpoja? (vert. Aerosoul housut syndicatessa 109e kun taas micmacit micmacstoressa 60e)
Ehkä tyypit ei jaksa panostaa housuihin? (ostaa sen mikä ekana tulee eteen)
Ehkä micmaciiä on markkinoitu tarpeeksi hyvin?
(melkeen joka god damn kaupasta sitä löytyy!)
Itse olen 16 ja käytän merkkejä kuten Tribal, DC, Blind, Fiction, Mindgame, Eckö, USD, Senate...
Housuissa ei ole "Shitbagejä" ne on vain nätisti kääritty sisäänpäin, koska nykyajan skedekengät on suunniteltu niin, että ei lahkeet raahais maata.
nuff said? //nosebleed - hah
no joo... micmac on ehkä jossain alaasteellla kova juttu, mutta sitte nää teinit (niistä kai te puhuitte) ei tod käytä mitään micmaccejä.
wannabehopparijouumicmacjoujou.
ja tosta pukeutumisesta vielä. mä en ainakaan pukeudu niinku muut. tai siis en tarkotuksella pukeudu niinku muut. mä ostan semmosii vaatteita mistä mä itte tykkään ja ne nyt sattuu olemaan suurimmaks osaks näitä samoja mitä muilla on. :|
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931692
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2141359- 831298
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799