Evilän suurin ansio

Kai ja Kaija

Itseään täynnä olevat urheilijat ovat pahinta maailmassa. Evilän elvistelyt eivät ihan joka kerta miellytä, mutta yhdestä asiasta häntä täytyy kiittää: hän pyyhki viime kesänä aiemmat linssiluteet pois kiusaamasta sivistynyttä katsojakuntaa. Heli Koivula, Taina Kolkkala, Mikaela Ingberg ja Markus Pöyhönen ovat olleet kiiltokuvaurheilijoita viime vuosina siitä huolimatta, että tuloskehitys on pysähtynyt.
Nämä kaikki pitäisi asettaa kilpailu- ja esiintymiskieltoon välittömästi.
Nyt saatiin esiin urheilija, joka todella tekee hyviä tuloksia ja vieläpä lajissa, mikä on ollut aliarvostettu Suomessa.
Hyppylajeille pitäisi muutenkin saada lisää nostetta, sillä Suomessa heittolajit dominoivat. Kansakunta lihoo ja pullistuu, joten siksi kai mörssäreitäkin löytyy helpommin nuorista, mutta pitäisi vihdoin muistaa, että valtaosa yleisurheilusta tähtää siihen, että kunto tulee harjoittelusta, ei vatsan kasvattamisesta.

22

2839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esztelle

      Osuvasti ja asiallisesti kirjoitettu kannanotto - olen täysin samaa mieltä!
      Ja Evilän kaltaista katselee ja kuuntelee niin mielellään...niin urheilusuorituksia kuin miestä itseäänkin. Ei mikään säälittävä selittäjä eikä ikuinen lupauskaan.

    • lankku

      Kyllä näin on. Verrataan Tommia esimerkiksi Seppo Rätyyn, joka on primitiivisin ja henkisesti ala-arvoisin yleisurheilija Suomessa kautta aikojen. Tommi on kuin toiselta planeetalta häneen verrattuna.
      Mörssärit ja kikattavat naispituushyppääjät ovat pilanneet suomalaisen yleisurheilun mainetta lähes yhtä paljon kuin tekstiviestejä lähettelevät urheilupomot.

      • esztelle

        Niinpä niin! Kunhan Tommi tuosta kasvaa ;D pari kolme vuotta...vielä hänestä on nähtävissä himpun verran kakaraa, silti on jo nyt aivan eri tasolla tekojensa ja puheittensa suhteen.
        Taitaa olla vierasta perimää suomalaisten geenien lisäksi hänessä??


    • peppi

      Pidin Tommi Evilää joskus hieman kummallisena tapauksena, koska hänestä huokui niin vankka itsevarmuus. Tämähän on niin erikoista suomalaisella urheilijalla.
      Tuolloin en vielä tiennyt, että kyseessä on sanojensa mittainen mies.

      Vuosi sitten kesällä tajusin, että kyseessä ei olekaan vaan leuhka itsensäkehuja, vaan omiin kykyihinsä luottava kunnianhimoinen urheilijalupaus. Josta jonakin päivänä voi puhua muunakin kuin vaan pelkkänä lupauksena.

      Menneenä kesänä hän näytti, että ei ole pelkkä lupaus.

      Toivottavasti Tommin kehitys pituushyppääjänä jatkuu:)
      Hän on loistava urheilija, jolla on raudanlujat hermot, sekä hyvin suorapuheinen, joka ei itkeskele epäonnistumisiaan.

      Nyt kun kisataan siitä, että kuka on Vuoden Urheilija, niin omat suosikkini kisassa ovat Tommi Evilä ja Janne Ahonen. Kaksi aivan mainoita urheilijaa.

      Toki Ahonen varmaan vetää kisassa pidemmän korren, mutta toisaalta mäkihyppy on kauan ollut suomalaisten ykköslajeja, toisin kuin pituushyppy, jonka Tommi menneenä kesänä nosti suomalaisten suosikki-yleisurheilulajiksi, heittolajien kaveriksi.

      Joka tapauksessa; tsemppiä vaan Tommille!

      • _angel_

        Vau.... Tohon ei kyl voi oikeen mitään lisätä... Itse en oikeastaan tiennyt mitään Tommi Evilästä mitään ennen kesää 2005. Silloin pamahti ja lujaa. Ensimmäinen kerta oli Kalevan Kisojen aikaan, Porista kun olen. Silloin älysin että tosta jätkästä tulee vielä jotain. Elokuussa pamahti taas. Lujempaa. Kannatin Tommia ja ennen pituushypyn karsintaa, mutta että ensimmäisellä hypyllä finaaliin. Eikä sinä kaikki, se oli vielä uusi Suomen Ennätys. Kun kuunteli, ja katseli Tommin suorituksia, ja haastatteluja, huomasin että hän on positiivisella tavalla hieman hullu. Noin runsas, ja puhkuva itsevarmuus on harvinaisuus Suomalaisen Urheilun saralla. Kun vertaa Tommin haastatteluja esimerkiksi Kimi Räikkösen haastatteluihin...?? Tommi sanoo asiat niin kuin ne on, eikä kiertele tai jaarittele. Sellainen on ihaltavaa. Ja sitä pitää pitää suuressa arvossa. Evilän kaltainen urheilija on Suomelle on korvaamaton kultakimpale. Siksi aionkin äänestää häntä Vuoden Urheilijaksi. :)Nykyään olen tapiseeranut huoneeni seinät Evilän julisteilla, ja lippu pidetään korkealla ensi kesän EM-kisoissa!! :) :)


      • esztelle
        _angel_ kirjoitti:

        Vau.... Tohon ei kyl voi oikeen mitään lisätä... Itse en oikeastaan tiennyt mitään Tommi Evilästä mitään ennen kesää 2005. Silloin pamahti ja lujaa. Ensimmäinen kerta oli Kalevan Kisojen aikaan, Porista kun olen. Silloin älysin että tosta jätkästä tulee vielä jotain. Elokuussa pamahti taas. Lujempaa. Kannatin Tommia ja ennen pituushypyn karsintaa, mutta että ensimmäisellä hypyllä finaaliin. Eikä sinä kaikki, se oli vielä uusi Suomen Ennätys. Kun kuunteli, ja katseli Tommin suorituksia, ja haastatteluja, huomasin että hän on positiivisella tavalla hieman hullu. Noin runsas, ja puhkuva itsevarmuus on harvinaisuus Suomalaisen Urheilun saralla. Kun vertaa Tommin haastatteluja esimerkiksi Kimi Räikkösen haastatteluihin...?? Tommi sanoo asiat niin kuin ne on, eikä kiertele tai jaarittele. Sellainen on ihaltavaa. Ja sitä pitää pitää suuressa arvossa. Evilän kaltainen urheilija on Suomelle on korvaamaton kultakimpale. Siksi aionkin äänestää häntä Vuoden Urheilijaksi. :)Nykyään olen tapiseeranut huoneeni seinät Evilän julisteilla, ja lippu pidetään korkealla ensi kesän EM-kisoissa!! :) :)

        Ja minä aion olla niissä EM-kisoissa ihan paikan päällä pitelemässä...lippua!


      • formulaton maailma
        _angel_ kirjoitti:

        Vau.... Tohon ei kyl voi oikeen mitään lisätä... Itse en oikeastaan tiennyt mitään Tommi Evilästä mitään ennen kesää 2005. Silloin pamahti ja lujaa. Ensimmäinen kerta oli Kalevan Kisojen aikaan, Porista kun olen. Silloin älysin että tosta jätkästä tulee vielä jotain. Elokuussa pamahti taas. Lujempaa. Kannatin Tommia ja ennen pituushypyn karsintaa, mutta että ensimmäisellä hypyllä finaaliin. Eikä sinä kaikki, se oli vielä uusi Suomen Ennätys. Kun kuunteli, ja katseli Tommin suorituksia, ja haastatteluja, huomasin että hän on positiivisella tavalla hieman hullu. Noin runsas, ja puhkuva itsevarmuus on harvinaisuus Suomalaisen Urheilun saralla. Kun vertaa Tommin haastatteluja esimerkiksi Kimi Räikkösen haastatteluihin...?? Tommi sanoo asiat niin kuin ne on, eikä kiertele tai jaarittele. Sellainen on ihaltavaa. Ja sitä pitää pitää suuressa arvossa. Evilän kaltainen urheilija on Suomelle on korvaamaton kultakimpale. Siksi aionkin äänestää häntä Vuoden Urheilijaksi. :)Nykyään olen tapiseeranut huoneeni seinät Evilän julisteilla, ja lippu pidetään korkealla ensi kesän EM-kisoissa!! :) :)

        Tukka nousee pystyyn kun näkee jonkun rinnastavan Tommin ja formulakuski-Räkän.
        Näiden kahden ihmisen henkinen taso on 100 valovuoden päässä toisistaan. Tommi käyttäytyy fiksusti ja hänen lajissaan pärjätään fyysisellä kunnolla eli hän on urheilija. Räkä käyttäytyy ala-arvoisella tavalla, narisee latteuksia haastatteluissa, kieltäytyy maksamasta tuloveroja Suomeen. Hänen lajissaan voiton ratkaisee auton moottori ja lajin moraaliin sopiin tupakan ja alkoholin mainonta.


      • _angel_
        esztelle kirjoitti:

        Ja minä aion olla niissä EM-kisoissa ihan paikan päällä pitelemässä...lippua!

        Heiluta sitten sitä lippua munkin puolesta! Itse en pääse Göteborgiin, mutta telkkarin edessä hurrataan! Ja lujaa... ;)


      • _angel_
        formulaton maailma kirjoitti:

        Tukka nousee pystyyn kun näkee jonkun rinnastavan Tommin ja formulakuski-Räkän.
        Näiden kahden ihmisen henkinen taso on 100 valovuoden päässä toisistaan. Tommi käyttäytyy fiksusti ja hänen lajissaan pärjätään fyysisellä kunnolla eli hän on urheilija. Räkä käyttäytyy ala-arvoisella tavalla, narisee latteuksia haastatteluissa, kieltäytyy maksamasta tuloveroja Suomeen. Hänen lajissaan voiton ratkaisee auton moottori ja lajin moraaliin sopiin tupakan ja alkoholin mainonta.

        Juuri siksi vertasin Tommia Räkään, koska myös Räkä on (omalla oudolla tavallaan) urheilija. Ja jokaiselle muulle urheilijalle, paitsi Evilälle itselleen (jolla se jo on) olisi enemmän kuin suotavaa, että heilläkin olisi se itsevarmuus ja uskallus mitä Evilällä on. Todellakin, he ovat valo vuosien päässä toisistaan. Eniten niskakarvani nousi pystyyn, kun Räkä on ehdolla Vuoden urheilijaksi. Hyi hitto!


      • esztelle
        _angel_ kirjoitti:

        Vau.... Tohon ei kyl voi oikeen mitään lisätä... Itse en oikeastaan tiennyt mitään Tommi Evilästä mitään ennen kesää 2005. Silloin pamahti ja lujaa. Ensimmäinen kerta oli Kalevan Kisojen aikaan, Porista kun olen. Silloin älysin että tosta jätkästä tulee vielä jotain. Elokuussa pamahti taas. Lujempaa. Kannatin Tommia ja ennen pituushypyn karsintaa, mutta että ensimmäisellä hypyllä finaaliin. Eikä sinä kaikki, se oli vielä uusi Suomen Ennätys. Kun kuunteli, ja katseli Tommin suorituksia, ja haastatteluja, huomasin että hän on positiivisella tavalla hieman hullu. Noin runsas, ja puhkuva itsevarmuus on harvinaisuus Suomalaisen Urheilun saralla. Kun vertaa Tommin haastatteluja esimerkiksi Kimi Räikkösen haastatteluihin...?? Tommi sanoo asiat niin kuin ne on, eikä kiertele tai jaarittele. Sellainen on ihaltavaa. Ja sitä pitää pitää suuressa arvossa. Evilän kaltainen urheilija on Suomelle on korvaamaton kultakimpale. Siksi aionkin äänestää häntä Vuoden Urheilijaksi. :)Nykyään olen tapiseeranut huoneeni seinät Evilän julisteilla, ja lippu pidetään korkealla ensi kesän EM-kisoissa!! :) :)

        Olitko paikan päällä kattomassa? Täytyy kyllä sanoa että jos joku henkilöstä (Tommista) täysin tietämätön menee seuraamaan kisoja niin ensimmäisen kerran jälkeen voi olla hyvinkin vakuuttunut että jätkähän on vähintäänkin erikoinen tapaus, täytyy myöntää että itsekin ajattelin jotta onhan tyyppiä kerrakseen, ja ulkonäkökin vaikutti ensi näkemältä melkoisen epäurheilijamaiselta letteineen, korviksineen ja kultaketjuineen - ja se hänen käyttäytymisensä jotenkin korosti kokonaiskuvaa.
        Silloin kolahti; ja helvetin lujaa. Elettiin siis kesää 2004 silloin, tiedän nyt, että Evilä menee vielä pitkälle - tuskin uskon Bob Beamonin lukemiin, mutta kuitenkin.


      • _angel_
        esztelle kirjoitti:

        Olitko paikan päällä kattomassa? Täytyy kyllä sanoa että jos joku henkilöstä (Tommista) täysin tietämätön menee seuraamaan kisoja niin ensimmäisen kerran jälkeen voi olla hyvinkin vakuuttunut että jätkähän on vähintäänkin erikoinen tapaus, täytyy myöntää että itsekin ajattelin jotta onhan tyyppiä kerrakseen, ja ulkonäkökin vaikutti ensi näkemältä melkoisen epäurheilijamaiselta letteineen, korviksineen ja kultaketjuineen - ja se hänen käyttäytymisensä jotenkin korosti kokonaiskuvaa.
        Silloin kolahti; ja helvetin lujaa. Elettiin siis kesää 2004 silloin, tiedän nyt, että Evilä menee vielä pitkälle - tuskin uskon Bob Beamonin lukemiin, mutta kuitenkin.

        Juu juu. Olin kyllä kuullut jostain pituushyppääjä Tommi Evilästä, mutta silloin oikeasti pahamahti, helvetin lujaa. Aikamoinen läpimurto, ellen sanoisi, MM-kisat siis. Siellä en ollut, mutta yksin kun kattelin MM-finaalia telkkarista, meinas niskakarvat ja epätoivo nousta kun oli 2 yliastuttua... Mutta ei, Evilä ei antanut periksi!!!!!!!! Ja kuinkas sitten kävikään, viimeisessä palkintojen jaossa Suomen pojan kaulalla kimalteli pronssimitali, missä oli kultaiset reunat. ;) Tommi on ehdottomasti Vuoden Urehilija! Jos ei ole, en uskalla edes kuvitella, millaisen presindentin tämä kansakunta saa. (By Jone Nikula ;) ;)


      • Sirpa

        Vuoden Urheilijan tulee olla mestariainesta. Maailman cupit kertovat vain suoritusvarmuudesta ei mestariaineksesta.
        "Lumilajeja" poikotoivat samat maat vuodesta toiseen. Niissä maissa asuu kuitenkin valtaosa maan asukeista. Laskisivat varmaan mielellään mäkeä, mutta kun ei vaan lunta sada.

        Evilä voisi tulla kyseeseen, mutta oma suosikkini hän ei ole.


      • esztelle
        Sirpa kirjoitti:

        Vuoden Urheilijan tulee olla mestariainesta. Maailman cupit kertovat vain suoritusvarmuudesta ei mestariaineksesta.
        "Lumilajeja" poikotoivat samat maat vuodesta toiseen. Niissä maissa asuu kuitenkin valtaosa maan asukeista. Laskisivat varmaan mielellään mäkeä, mutta kun ei vaan lunta sada.

        Evilä voisi tulla kyseeseen, mutta oma suosikkini hän ei ole.

        Totta puhut! Laitoit tuohon "lettipään" jatkeeksi linkin Yli-Hannukselan kuvaan - olen kyllä itse Evilän äijään pojan kannattaja muttei mulla Markoakaan vastaan mitään ole. Kummassakin - niin Tommissa kuin Markossakin - on sitä mainitsemaasi mestariainesta.
        Äänestyksissä on vuosikaudet poljettu muiden lajien kuin hiihdon ja mäkihypyn edustajia. Nyt sais jo viimein sellainen loppua.


      • Olutmainos päänupissa
        Sirpa kirjoitti:

        Vuoden Urheilijan tulee olla mestariainesta. Maailman cupit kertovat vain suoritusvarmuudesta ei mestariaineksesta.
        "Lumilajeja" poikotoivat samat maat vuodesta toiseen. Niissä maissa asuu kuitenkin valtaosa maan asukeista. Laskisivat varmaan mielellään mäkeä, mutta kun ei vaan lunta sada.

        Evilä voisi tulla kyseeseen, mutta oma suosikkini hän ei ole.

        Pahinta päättyneissä Suomen Urheilija -valinnoissa oli se, että pallonaamainen kävelevä mainoskyltti Tanja Poutiainen meni Tommin edelle listalla.
        Nainen, joka laskelmoi joka sekunnin esiintyessään saadakseen tililleen viimeisenkin killingin on pahinta mitä suomalaisessa urheilussa on pitkään aikaan nähty.
        Tommi, fiksu non-profit -henkinen tyyppi olisi ilman muuta pitänyt valita parhaaksi huikeiden MM-kisojen takia ja muutenkin.
        J. Ahonen on pienen lajin harrastaja ja pärjääminen mitalien tuominen on helppo nakki.


      • esztelle
        Olutmainos päänupissa kirjoitti:

        Pahinta päättyneissä Suomen Urheilija -valinnoissa oli se, että pallonaamainen kävelevä mainoskyltti Tanja Poutiainen meni Tommin edelle listalla.
        Nainen, joka laskelmoi joka sekunnin esiintyessään saadakseen tililleen viimeisenkin killingin on pahinta mitä suomalaisessa urheilussa on pitkään aikaan nähty.
        Tommi, fiksu non-profit -henkinen tyyppi olisi ilman muuta pitänyt valita parhaaksi huikeiden MM-kisojen takia ja muutenkin.
        J. Ahonen on pienen lajin harrastaja ja pärjääminen mitalien tuominen on helppo nakki.

        Olenpa minäkin hiukan pettynyt...enkä ihan vähän olekkaan! No, uskotaan ja luotetaan siihen että ensi vuonna Tommi näyttää....myös heille jotka eivät häneen nyt uskoneet. Ja aivan varmasti Tommi sen tekee - siitä voimme olla varmoja!


      • tommi
        esztelle kirjoitti:

        Olenpa minäkin hiukan pettynyt...enkä ihan vähän olekkaan! No, uskotaan ja luotetaan siihen että ensi vuonna Tommi näyttää....myös heille jotka eivät häneen nyt uskoneet. Ja aivan varmasti Tommi sen tekee - siitä voimme olla varmoja!

        on ajatusmaailmaltaan (suhteessa muihin urheilulajeihin) edes hivenen edellä kannattajiensa vastaavaa. Jos on niin kyllä se häpeää ja paljon. Muutama hassu "kannatus" viesti ja jo niissä on onnistuttu tekemään noin paljon hallaa hänelle ja lajilleen mollaamalla silmittömästi muita urheilijoita. Luuletteko että sitä arvostusta saa noin?


      • esztelle
        tommi kirjoitti:

        on ajatusmaailmaltaan (suhteessa muihin urheilulajeihin) edes hivenen edellä kannattajiensa vastaavaa. Jos on niin kyllä se häpeää ja paljon. Muutama hassu "kannatus" viesti ja jo niissä on onnistuttu tekemään noin paljon hallaa hänelle ja lajilleen mollaamalla silmittömästi muita urheilijoita. Luuletteko että sitä arvostusta saa noin?

        Voi sinua, taisit vetää herneen nenään...
        Ei tässä mitään arvostusta olla kerjäämässäkään, allekirjoittanut ei koe "silmittömästi" mollaavansa muita urheilijoita, tosiasia on se että kaikista ei voi pitää, ei sitten millään eikä mitenkään oli saavutukset kuinka suuria tahansa.


      • kari
        esztelle kirjoitti:

        Voi sinua, taisit vetää herneen nenään...
        Ei tässä mitään arvostusta olla kerjäämässäkään, allekirjoittanut ei koe "silmittömästi" mollaavansa muita urheilijoita, tosiasia on se että kaikista ei voi pitää, ei sitten millään eikä mitenkään oli saavutukset kuinka suuria tahansa.

        Mun mielestä ahonen ansaitsi tittelin vuoden parhaana urheilija, ehdottomasti. Olisin antanut saman tittelin myös manniselle, evilälle ja poutiaiselle. Työ on tehty paljon ennen isoja kisoja. Yrittäkää itse samaa. Ostakkaa kamppeet ja treenatkaa kausi. Mihin päädytte? ette ainakaan urheiluruuttuun. Treenaatte seuraavat kymmenen vuotta niin voitte olla tyytyväisiä itseenne. Suomen ja maailman huippu eli huippu urheilijat on treenannut reilusti yli kymmenen vuotta ja pääsee kilpailemaan lähelle kärkeä. Miettikää. En ole urheilija, mutta sympatiaa mulla on asialle josta mä en tiedä mitään.Kuulostat fanaattiselta et niinkään fanilta.Ei kannata muu kuin avartaa maailmannäkemystä. Matkustele ja lue.


      • esztelle
        kari kirjoitti:

        Mun mielestä ahonen ansaitsi tittelin vuoden parhaana urheilija, ehdottomasti. Olisin antanut saman tittelin myös manniselle, evilälle ja poutiaiselle. Työ on tehty paljon ennen isoja kisoja. Yrittäkää itse samaa. Ostakkaa kamppeet ja treenatkaa kausi. Mihin päädytte? ette ainakaan urheiluruuttuun. Treenaatte seuraavat kymmenen vuotta niin voitte olla tyytyväisiä itseenne. Suomen ja maailman huippu eli huippu urheilijat on treenannut reilusti yli kymmenen vuotta ja pääsee kilpailemaan lähelle kärkeä. Miettikää. En ole urheilija, mutta sympatiaa mulla on asialle josta mä en tiedä mitään.Kuulostat fanaattiselta et niinkään fanilta.Ei kannata muu kuin avartaa maailmannäkemystä. Matkustele ja lue.

        Matkustelu tosiaan avartaa maailmaa - lukeminen kannattaa aina. Faniksi voin itseäni kutsua, mutta liitä hyvä ihminen fanaattisuus esimerkiksi ääri-islamilaiseen sissijärjestöön, kyseinen sana ei tähän yhteyteen istu.
        Mutta pitää myös muistaa olla nimittelemättä puoliin ja toisiin: minun mielestäni Evilä on h******n kova jätkä, ja kun elämme vapaassa maassa niin häntä saa ihailla niin paljon kuin sielu sietää. Ja ihan kaikkia ei kannata syytellä tietämättömiksi, perheessä ja lähisuvussa löytyy urheilevia ja valmentavia ja muuten urheilun parissa esimerkiksi minulla, ja tiedän siis hyvinkin tarkkaan miten ja mihin päädytään kun treenataan, kilpaillaan...kenen kantti kestää kenen ei - ja uskokaa pois, ei se urheiluruutuun päätyminen ole päätavoite.
        Kannattaa siis miettiä ennenkuin silkasta sympatiasta vastailee keskusteluun; siellähän saattaa olla joku joka tietää asioista...
        Anyway, hyvää joulua kaikille!


      • kari
        esztelle kirjoitti:

        Matkustelu tosiaan avartaa maailmaa - lukeminen kannattaa aina. Faniksi voin itseäni kutsua, mutta liitä hyvä ihminen fanaattisuus esimerkiksi ääri-islamilaiseen sissijärjestöön, kyseinen sana ei tähän yhteyteen istu.
        Mutta pitää myös muistaa olla nimittelemättä puoliin ja toisiin: minun mielestäni Evilä on h******n kova jätkä, ja kun elämme vapaassa maassa niin häntä saa ihailla niin paljon kuin sielu sietää. Ja ihan kaikkia ei kannata syytellä tietämättömiksi, perheessä ja lähisuvussa löytyy urheilevia ja valmentavia ja muuten urheilun parissa esimerkiksi minulla, ja tiedän siis hyvinkin tarkkaan miten ja mihin päädytään kun treenataan, kilpaillaan...kenen kantti kestää kenen ei - ja uskokaa pois, ei se urheiluruutuun päätyminen ole päätavoite.
        Kannattaa siis miettiä ennenkuin silkasta sympatiasta vastailee keskusteluun; siellähän saattaa olla joku joka tietää asioista...
        Anyway, hyvää joulua kaikille!

        En sympatiasta vastannut. Kyllä tiedän minäkin en vaan halua laittaa itseäni jalustalle tai kehua tietäväni just minkälaista on olla kilpailijana esim. Maailman cupissa vertaamalla eri urheilijoita noin voimakkaasti. Sä ratsastat toisten tekemällä työllä ja toisten ansioilla. Kaikki Suomen ykkös urheilijat ansaitsee tunnustusta menestyksestä.Urheilusuorituksia on vaikea verrata. Kaikki täytyy mennä kohdalleen, että menestyy. Sä lyttäsit kaikki muut paitsi Evilän. Pyydän anteeksi, jos noin yksi sana loukkasi sua, että aihe meni jopa uskonnon puolelle sun sanavarastossa. Korjaus: sun kommentit vuoden 2005 vuoden urheilija äänestyksestä oli epäurheilijamaisia. Jos olet tuttuja Evilöiden kanssa, miksi et menis kysymään tommin vanhemmilta minkälainen Tommi oli nuorempana? Ei tarvi vastata. Sä voit olla kuka haluat. Ei tarvii kertoo. En halua tietää- vaikka olisit Tommin tyttöystävä. En diggaa sun juttujen sävystä. Sä utelet ja heität epäurheilumaisia kommentteja toisista ja "herneistä". Mua ei kiinnosta sun löpinät. Tommia fanitan ja uskon, että Tommi tua Suomelle paljon hyvää. Aijon seurata Tommin uraa niin kauan kuin Tommi urheilee. En tunge yksityiselämään. Edustavuus on tärkeää. Tommin fanit on asiallisia paitsi sinä.


      • esztelle
        kari kirjoitti:

        En sympatiasta vastannut. Kyllä tiedän minäkin en vaan halua laittaa itseäni jalustalle tai kehua tietäväni just minkälaista on olla kilpailijana esim. Maailman cupissa vertaamalla eri urheilijoita noin voimakkaasti. Sä ratsastat toisten tekemällä työllä ja toisten ansioilla. Kaikki Suomen ykkös urheilijat ansaitsee tunnustusta menestyksestä.Urheilusuorituksia on vaikea verrata. Kaikki täytyy mennä kohdalleen, että menestyy. Sä lyttäsit kaikki muut paitsi Evilän. Pyydän anteeksi, jos noin yksi sana loukkasi sua, että aihe meni jopa uskonnon puolelle sun sanavarastossa. Korjaus: sun kommentit vuoden 2005 vuoden urheilija äänestyksestä oli epäurheilijamaisia. Jos olet tuttuja Evilöiden kanssa, miksi et menis kysymään tommin vanhemmilta minkälainen Tommi oli nuorempana? Ei tarvi vastata. Sä voit olla kuka haluat. Ei tarvii kertoo. En halua tietää- vaikka olisit Tommin tyttöystävä. En diggaa sun juttujen sävystä. Sä utelet ja heität epäurheilumaisia kommentteja toisista ja "herneistä". Mua ei kiinnosta sun löpinät. Tommia fanitan ja uskon, että Tommi tua Suomelle paljon hyvää. Aijon seurata Tommin uraa niin kauan kuin Tommi urheilee. En tunge yksityiselämään. Edustavuus on tärkeää. Tommin fanit on asiallisia paitsi sinä.

        Nyt taisit kyllä mennä vähän liian pitkälle.
        Ihan turha hyökkäillä ihmistä kohtaan jota edes et tunne. Myös allekirjoittanut aikoo seurata Tommin uraa niin kauan kuin sitä kestää.
        Kuten aiemmin tuli sanottua, tämä on vapaa maa ja keskustella saa - ei kannata mun takia tuolla tavalla pahoittaa mieltään.
        Parempaa uutta vuotta sulle...!


      • URHEILIJA VALITTAESSA
        Olutmainos päänupissa kirjoitti:

        Pahinta päättyneissä Suomen Urheilija -valinnoissa oli se, että pallonaamainen kävelevä mainoskyltti Tanja Poutiainen meni Tommin edelle listalla.
        Nainen, joka laskelmoi joka sekunnin esiintyessään saadakseen tililleen viimeisenkin killingin on pahinta mitä suomalaisessa urheilussa on pitkään aikaan nähty.
        Tommi, fiksu non-profit -henkinen tyyppi olisi ilman muuta pitänyt valita parhaaksi huikeiden MM-kisojen takia ja muutenkin.
        J. Ahonen on pienen lajin harrastaja ja pärjääminen mitalien tuominen on helppo nakki.

        KUN MONI MM-SAANNUT URHEILIJA OLE PÄRJÄNYT SIINÄ NIIN YKS MM PRONSSI ON SIELTÄ HÄNTÄ PÄÄSSÄ.JEP


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe