APUVA

Jake

Olis pieni ongelma johon tarvitsen apua... tietokone on sekaisin ku savolainen saunassa... windows mukamas väittää että mulla on spyware ohjelmia ja et pitää tehrä jotain asialle.... jatkuvasti pomppii sama teksti esille ja kun menee nettiin siirtyy suoraan jollekkin spyware sivulle... myös aina välillä hyppii jotain pop up sivuja esiin.... olen poistanut kaikki virukset ja vakoiluohjelmat F-securen ja ad awaren avulla, mutta ei miinkäänlasita muutosta näkyvissä.....

11

692

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xyz

format c:

• oijoaj

Spyware Blaster, SpyBot S&D, CCleaner, Kerio Personal firewall, virustorjunta ajan tasalla, Viestintäpalvelu pois käytöstä?

• Erkka

No aina voi yrittää... ja koittaa... ottaa vaikka sen koneen tai verkon irti... ja sitte jos vielä pomppii... nii ei kai se sitte ehkä verkosta tuu... tai en tiä... ei välttämättä oo mitää muutosta kyllä... pop upit on semmosii ikävii... en mä oo kyl koskaa saanu niit pois.... mut pitää vaa koittaa kovasti...

• hyvät vastaukset

"Olis pieni ongelma johon tarvitsen apua... "

Tässä vaiheessa kaikki selvää.

"tietokone on sekaisin ku savolainen saunassa..."

Vaikka värikkäitä ilmaisuja käyttämällä saadaan teksti näennäishauskaksi, on tietotekniikka sen verran eksakti tieteenhaara että se saattaa aiheuttaa turhaa tulkintaongelmaa.

"windows mukamas väittää että mulla on spyware ohjelmia ja et pitää tehrä jotain asialle...."

Mikä windows sinulla on käytössä? Ja miten windows voi väittää tuollaista? Ja eniten hyötyä olisi ollut siitä että tuo ilmoitus olisi tässä juuri samanlaisena kuin se on ruudullasi.

"jatkuvasti pomppii sama teksti esille ja kun menee nettiin siirtyy suoraan jollekkin spyware sivulle..."

Millä selaimella menet nettiin? Mikä on spywaresivu? Ja mille sivulle tuo selain menee?

"myös aina välillä hyppii jotain pop up sivuja esiin...."

Monellakin sivulla tulee popup ikkunoita. kerro joku sivu millä niitä tulee sinulla.

"olen poistanut kaikki virukset ja vakoiluohjelmat F-securen ja ad awaren avulla, mutta ei miinkäänlasita muutosta näkyvissä....."

Tämä selvää.

• Ape

Kokeileppa järjestelmänpalautusta, valitse joku päivämäärä, jolloin kone toimi moitteetta. Ja älä surffaa ainakaan Explorerin kanssa

• Jake

esiin tulevassa tekstissä lukee että: your computer is infected!
        Windows has detected spyware infection

it is recomended to use special antispyware tools to prevent data loss.
        Windows will now download and install most up-to-date antispyware for you.

click here to protect your computer from spyware...... tätä kautta pääsen spyaxen sivuille, joka tunketuu koneelleni vaikka en halua ja jota on vaikea poistaa silla se asentaa itsensä uudelleen koneelle... ainakin näin luulen sillä olen poistanut jo sen usemman kerran...

kun menen nettiin käyhtttämällä exploreria tulee aina aluks sivu http://www.updateyoursystem.com/

• Ape
        Jake kirjoitti:

click here to protect your computer from spyware...... tätä kautta pääsen spyaxen sivuille, joka tunketuu koneelleni vaikka en halua ja jota on vaikea poistaa silla se asentaa itsensä uudelleen koneelle... ainakin näin luulen sillä olen poistanut jo sen usemman kerran...

kun menen nettiin käyhtttämällä exploreria tulee aina aluks sivu http://www.updateyoursystem.com/

Tee se järjestelmänpalautus, ja vaihda selain vaikka Firefoxiin tai Operaan, säästyt paljolta roinalta

• Heti tulee apua
        Jake kirjoitti:

No niin, huomaatko että heti kun kerrot edes vähän tarkemmin faktaa alkaa löytyä apuja.

Tuossa on poisto-ohjelma.

http://noahdfear.geekstogo.com/click counter/click.php?id=8

• Jake
        Heti tulee apua kirjoitti:

No niin, huomaatko että heti kun kerrot edes vähän tarkemmin faktaa alkaa löytyä apuja.

Tuossa on poisto-ohjelma.

http://noahdfear.geekstogo.com/click counter/click.php?id=8

Osa ongelmista poistui ohjelman avulla, mutta vielakään en saa vaihedettua aloitus sivua... auttaako jos pelkästään vaihdan selaimen esim. firefoxiin?

• Ilman muuta
        Jake kirjoitti:

Osa ongelmista poistui ohjelman avulla, mutta vielakään en saa vaihedettua aloitus sivua... auttaako jos pelkästään vaihdan selaimen esim. firefoxiin?

Varmasti auttaa.

Firefox on paljon parempi, nopeampi ja luotettavampi selain kuin ilmeisesti käyttämäsi explorer.

• Veka

vähän apuja, ensin poista väliaikaiset Internet-tiedostot IE:n selain avoinna.
      >Työkalut
      >Internet asetukset
      >Yleiset välilehti
      >Poista evästeet
      >Poista tiedostot
      >Sivuhistoria Tyhjennä
      >OK.
      Nämä ohjeet sen takia kun kaappaussivut ovat evästeissä, tiedostoissa, sivuhistoriassa.

Kun yrität palauttaa kotisivusi oikeaksi tee näin mene
      >Työkalut
      >Internet asetukset
      >Yleiset välilehti
      >Käytä oletussivua (msn sivut) jos pääsit tänne kirjoita osoiteriville haluamasi osoite ja tultuasi oikealle sivulle Yleiset välilehdellä näpäytä Käytä nykyistä sivua painiketta OK.

AD-Aware SE Personalissa on kotisivun kaappaus esto.

Loppukommenttina jos huomaat että kotisivu/surffaussivu alkaa vaihtua sulje selaimen ikkuna ja ota uusi sivu. Kaapparit eivät pääse perässä kun avaa uuden sivun.

Täällä vinkkejä http://sarja.internetix.fi/fi/sisalto/materiaalit/tietoturva/luku13?C:D=48449

http://koti.mbnet.fi/pattaya1/adaware.htm#Ongelma

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      60
      3679
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      47
      3679
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2841
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      51
      2569
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1639
    7. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1609
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1317
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1261
    Aihe