Tuli tässä mieleen pieni ajatusleikki.Sehän on aina krisseleille kova järkytys kun lapset alkavat ateisteiksi,wiccoiksi tai satanisteiksi.Mitenkähän tämä toimisi päinvastoin?
Eli miten sinä reagoisit jos teini-ikäinen lapsesi tulisi luoksesi risti kaulassa ilmoittaen:"Isä/äiti,minä olen liittynyt Helluntailaisiin."
Itse varmaan järkyttyisin ja jopa suuttuisin aluksi,mutta onhan kaikilla vapaa tahto.Tietenkin huolestuisin siitä että lapseni olisi valmis luopumaan tuosta tahdosta,mutta se olisi hänen päätöksensä.Vielä ei kuitenkaan lapsia(tietääkseni)ole,joten pelkkää spekulaatiota.
Väärille teille
6
743
Vastaukset
- O.Velin
...panna ilman kortsui vaikka kui. Ihanaa...ihanaa.
HALUASIN sanoa, että sietäisin sen, ja hyväksyisin, mutta tiedän, että jos minulle penikka jostain putkahtaisi, en haluasi moista kärsimystä kenellekään
Sitäpaitsi "Pojasta polvi paranee", eikä pahene, joten tuskin lapsi heikkenisi evoluution myötä.- utelias
lestadiolaisuusko sinun taustaltasi löytyy.
Ainakin joistakin viesteistä ja asuinpaikastasi voisi niin päätellä?
Onko muu perhe vielä liikkeessä mukana? utelias kirjoitti:
lestadiolaisuusko sinun taustaltasi löytyy.
Ainakin joistakin viesteistä ja asuinpaikastasi voisi niin päätellä?
Onko muu perhe vielä liikkeessä mukana?"lestadiolaisuusko sinun taustaltasi löytyy"
Toisen tai peräti kolmanne polven ateisti.(vanhemmat ateisteja/agnostikkoja/uskonnottomia, ja isovanhemmista en oikein varma)
Taasen mitä tulee omaan uskonnollisuuteeni, sen olen luonut tietoisesti omaksi fantasiakseni.
- Paavo
Niin. Voin kertoa omasta puolestani, ettei ole ollut helppoa kertoa omalle isälle olevansa "krisse". Ei hän satanisti sinänsä ole tai mikään tiedostava ateistikaan, ainoastaan uskontoon melko vihamielisesti suhtautuva sekularisti. On loppuviimeksi tänäpäivänä aika vaikeaa myöntää mitään noihin asioihin viittaavaa, pelko siitä että tuomitaan hihhulina on ainakin uskoon tullessa(henk.koht. ainakin) kova. En itsekään varsinaisesti pidä tietyntyylisestä hihhulismista. Kyllä järkeä saa käyttää.
- DeaE
Kyllähän saattasin hieman suivaantua jos joskus tulevaisuudessa lapseni(siis jos semmoinen tulisi), sanoisi minulle haluavansa uskovaiseksi. Kyllä siinä Äitykkä heti kertois lapselleen kaikki omasta uskosta, ja kaikista muistakin. Valinta on vapaa, kunhan ei sitä myötä äitiänsä ala vihaamaan....
En tietty tuputtais sille mitään, mutta kyllä asiat sanoisin asiana.
Tulevaisuudessa, aion kasvattaa lapseni ilman mitään uskoja, ja koulussa lapsi ei mene uskonnon tunneille ala-asteella, ellei välttämättä tahdo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1016299
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h814859Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1013122Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p302952Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262175Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191566Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3371131Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?921130Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311046- 48824