moi vaan!Suunnittelen tässä elämää vanhempainvapaan jälkeen...Olen haaveillut vuosikausia opiskelusta, joten olen miettinyt seuraavaa: Lähtisin etäopiskelemaan sairaanhoitajaksi(koulua 1 viikko kuussa) ja hoitaisin lapseni (1kpl) kotona. Saisinko siis sekä opintotuen, että kodinhoidontuen?onko kokemuksia?
etäopiskelu
6
393
Vastaukset
- vh lastunen
Kotihoidontuen esteenä on VAIN kunnallinen päivähoito, ei esim. opiskelu.
Kotihoidontuki on sitten myös palkkaan verrattavaa tuloa opintotuen tulovalvonnassa.- Nimetön
ja paljonkos sitä saakaan "tienata" kuukaudessa, ettei opintotuki pienene?
- Ja ohjeet myös
Nimetön kirjoitti:
ja paljonkos sitä saakaan "tienata" kuukaudessa, ettei opintotuki pienene?
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/060601140029IL?openDocument#optomatulot
- tarkkaan selvää
kuuluuko opiskelusi opintotuen piiriin.Nimittäin kaikista etäkoulutuksista ei saa ollenkaa opintotukea.
- äiti 82
tossa olisi kyllä ideaa, jos toi vaan on mahdollista...saisi uuden ammatin ja voisi hoitaa lasta kotona. Voin kyllä jo etukäteen kertoa että opiskelu ei ole helppoa ja se vie kyllä aikaa paljon, etenkin etäopiskelu, mutta jos jaksaa uhrata itsestään sen verran ja pystyy pitämään lapsen kotna, niin kyllä se mielestäni kannattaa! kerroppa ihmeessä tänne palstalle, kun saat selville onko tuo yleensä mahdollista saada kumpaakin rahaa yhtäaikaa!
- kannattaa aina
Hei
Minä opiskelen kanssa aikuispuolella th:ksi ja koulua viikko per kk. Tietenkin harjoittelut 6 vkoa / lukukausi. Nyt La huhtikuussa ja toukokuun lähiviikoilta olen poissa sekä harjoittelusta. Mennään HOPS:n mukaan. Ei kun vain opiskelemaan. Se piristää. Mä saan äippärahaa palkan mukaan, kun en ole opintotukia nostanut koskaan. Äipän jälk. jään hoitovapaalle ja suoritan opinnot loppuun. Kyllähän niitä vastaan väittäjiä on ja syyllistäjiä, että pitäs olla vain kotona tms. ja et opiskelu on rankkaa. Kuitenkin, jos on mies ja muuta perhettä, he auttavat ainankin mun tapauksessa. Minusta opiskelu ei kuitenkaan vie niin paljon aikaa tai voimia kuin työssä käynti ja tulevaisuutta vartenhan sitä opiskellaan. Itselleni sopii hyvin. Meneehän toiset äidit töihinkin heti äippäloman jälkeen, eikä niitä syyllistetä niin paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 865269
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h784704Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112997Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv862933Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232494Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612039Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska241901- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141439- 1851318