... no laitoin tänne, kun ei muutakaan sopivaa ryhmää löytynyt. Aattelin että saattaa löytyä asiantuntijoita.
Siis seinäkelloa tarvitsisi rukata. Nyt käy liikaa, eli edistää. Pitääkö kärpästikkeliä siirtää alemmas vai ylemmäs että vauhti hiljenis.
oon laittanu heiluria ylemmäs, eli ruuvvia myötäpäivään--- ei tunnu tehoovan.
seinäkellon säädöstä
3
378
Vastaukset
- hidastaa
Mitä pidempi heiluri, sitä hitaamin se heiluu. Eli pidennys hidastaa käyntiä.
- Antero K-S
Tämä ei välttämättä auta. Itselläni taitaa olla se ongelma että kun laitan kellotaulun kiinni niin heilurin liike muuttuu lyhyeksi, vain 1-2 sentin heilahdukseksi mutta naksahdus kuuluu. Tämä seurauksena kello edistää yli puoli minuuttia tunnissa eli päivässä 15 minuuttia. Ja kuitenkin heiluripunnus laitettu alimpaan mahdolliseen asentoon pitkässä varressa. On testi menossa paraikaa kun otin kellotaulun irti kokonaan ja tutkin muuttuuko heilahdus laajemmalle kaarelle.
- Antero K-S
Näyttää sille ettei edes tuo kellotaulun irroittaminen ja kellon vaapa kulku vaikuta tuohon kummalliseen heilurin vähäiseen liikekaareen. Kun alkuvauhdin jälkeen odottelee alle puoli tuntia niin heilu heilahtaa tuskin 2 cm edestakaisin (vasemman ja oikean ääripisteen ero). Minun mielestäni normaali korkeassa seinäkellossa on tuo heilahdus sentään jotain 4-5 senttiä vai olenko täysin väärässä.?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282621- 1272283
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1141993- 1281956
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.121703Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161471248Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu271122Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901095Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891071Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno361019