onkos kellään kokemuksia kyseisestä rekrytointi puljusta?? Miten ja millaisiin hommiin on päässyt??
Kiitti
Elan ITResource
12
6342
Vastaukset
- tumppu1st
...määräytyy jossain määrin osaamistasosi mukaan.
-T- joo
tehtäviin itse olet päässyt? Entä kyseisen tehtävän palkkaustaso?? Ja olisi mielenkiintoista tietää miten kuvio eteni?
- tumppu1st
joo kirjoitti:
tehtäviin itse olet päässyt? Entä kyseisen tehtävän palkkaustaso?? Ja olisi mielenkiintoista tietää miten kuvio eteni?
...noita resursseja. Sori huono pohjatieto.
Me määritämme tehtävän ja resurssipankki etsii sopivan resurssin, niin se meidän näkökulmastamme menee.
-T
- ....
Tyollistyin elanin kautta puolitoista vuotta sitten. Pitkä hakuprosessi, 5 haastattelua, testejä jne... paikka hyvä, toimenkuva liikkeenjohdon konsultointi. Palkkauksen osalta kyse oli lähinnä siitä mitä pyysin. Mahdollisesti varaa olisi ollut pyytää enemmänkin, mutta mulla on se periaate, että ensin näytöt sitten palkka oikealle tasolle, eli silloin myös vaadin sitä joustoa reilusti ylöspäin. Tähän on päästy.
Hommia on riittänyt, mutta enemmän vaativuutta olisin odottanut. Isompia asiakkaita ja isompia ympyröitä. Hieman enemmän työn vaativuudelta luvattiin kuin mitä se nyt tarjoaa... ei siis isompia haasteita pitämään nälkäisenä.
Mukavaa porukkaa elanilla hoitivat "jälkipyykin" myös hienosti. - Jorma Ollila
Testaajana toimin, kohta tulee kaksi vuotta täyteen samassa paikassa, ensimmäinen oikea IT-alan työpaikka valmistumiseni jälkeen. En päässyt muualle kuin tähän hommaan, olin valmistumisen jälkeen puoli vuotta työttömänä. Palkka on huono, työ yksinkertaista ja pitkästyttävää.
ElanIT on paska firma, pyri välttämään parhaasi mukaan. Kaikki tämän alan firmat ovat välistävetäjiä.- kyyppa
..mikä olisi mielestäsi hyvä palkka tuosta tehtävästä?? Mikä on palkkatasosi?
Riippuu varmaan mihin hommaan menee, että miten siinä viihtyy ja mistä on kiinnostunut. - Jiipee
kyyppa kirjoitti:
..mikä olisi mielestäsi hyvä palkka tuosta tehtävästä?? Mikä on palkkatasosi?
Riippuu varmaan mihin hommaan menee, että miten siinä viihtyy ja mistä on kiinnostunut.Saman firman listoilta 2200€ kuukaudessa, eka pesti. Eihän tuo mikään hyvä liksa ole, mutta tehtävien tason huomioon ottaen vain ehkä parisataa alakanttiin. Tosin älyttämön kova hinku pois vuokrahommista, vähintään yksi hakemus viikossa lähtee, ei vain tunnu muuta tärppäävän.
Ylläolevasta henkilöstä en tietenkään tiedä, kahden vuoden jälkeen luulisi olevan n. 2500€? Tai sitten ei....
Omasta mielestäni testaajan palkka kuuluisi olla 2000-3000€, tehtävien tasosta riippuen. Aika guru saa mielestäni olla yli kolmen tobon palkalla testaushommissa, siis jos ei ole esimiesasemassa. - Pusjuri
Jiipee kirjoitti:
Saman firman listoilta 2200€ kuukaudessa, eka pesti. Eihän tuo mikään hyvä liksa ole, mutta tehtävien tason huomioon ottaen vain ehkä parisataa alakanttiin. Tosin älyttämön kova hinku pois vuokrahommista, vähintään yksi hakemus viikossa lähtee, ei vain tunnu muuta tärppäävän.
Ylläolevasta henkilöstä en tietenkään tiedä, kahden vuoden jälkeen luulisi olevan n. 2500€? Tai sitten ei....
Omasta mielestäni testaajan palkka kuuluisi olla 2000-3000€, tehtävien tasosta riippuen. Aika guru saa mielestäni olla yli kolmen tobon palkalla testaushommissa, siis jos ei ole esimiesasemassa.Muistakaa, että tilaajayritys vuokraa työvoimaa suhdannepuskuroinnin takia. Projekteja/työsuhteita helppo ketjuttaa ja työntekijää pompottaa, laki antaa siihen mahdollisuuden. Vaikka olisit ollut 5 vuotta samassa työssä ja tehtävä sama. Itse olin 3 vuotta erään vuokrafirman listoilla, lyhyitä sopimuksia laadittiin 4-5 kpl sinä aikana. Onneksi pääsin irti vuokrafirmasta ja yrityskauppojen myötä pääsin hyppäämään OIKEAAN firmaan. Liksa nousi 25%, sain tuösuhde-etuja jne. Välttäkää vuokrafirmoja viimeiseen asti, ellei kyse ole harkitusta ratkaisusta. Onneksi se helvetin laki muuttuu! t. vuokralaiset ja pätkätyöläiset barrikaadeille!
- Hannesko
Olen hakenut uutta työpaikkaa muutaman rekrytointifirman kautta mutta tuloksetta (myös ElanIt)
Puhelimella ennen hakupaperien lähettämistä olen aina soittanut ja keskustellut rekrytointikonsultin kanssa avoimesta paikasta ja sopivuudestani siihen.
Puhelimessa konsultti aina antaa hyvin ruusuisen kuvan sopivuudestani työtehtävään ja kehottaa heti laittamaan hakemuksen sisään.
Kummastus on suuri kun edes haastatteluun ei välttämättä pääse - paras huijaus oli kerran sellainen että kiireellisesti piti täyttää avoin paikka, heti kun sopiva hakija löytyy.
Laiton paperit heti (puh.keskustelun jälkeen) ja pääsinkin haastatteluu.
Rekrytoija lupasi olla välittömäsi yhteydessä toimeksiantajaan ja laittaa paperini hälle tiedoksi.
Myöhemmin paljastui mutkien kautta, että hommaan olikin palkattu toinen henkilö ja papereitani ei koskaan oltu lähetetty eteenpäin.
Ilmeisesti nuo rekryfirmat saavat jonkin (tulos)palkkion suhteutettuna hakijoiden määrään.
Muuten ei kai asiaa voi ymmärtää.
Minusta konsultin pitäisi jo puh.keskustelun (n. 30-50 min) kuluessa osata suoralta kädeltä kertoa hakijan sopivuudesta ja kannattaako paikkaan lähettää kirjallista hakemusta.- konsultti
Moi,
Itse olen henkilöstökonsultti ja paikat täytetään kantaan talletettujen hakujen perusteella. Näin saadaan täsmäytettyä hakijat ja paikat yhteen. Hakuja on auki lukuisia samaan aikaan ja työpäivässä 8 tuntia. Näin ollen jokaiseen tiedustelupuheluun (paikkaa kohden jopa kymmeniä per positio per päivä!) ei pysty käyttämään tuollaisia aikamääriä! Kun osaamisalueet on hakija tarkkaan määritellyt hakemuksessaan, saadaan oikeat hakijat lajiteltua sopiviin hommiin.. Ja tästä on se etu, että jos kyseinen paikka ei tärppää, seuraava (sopiva) voi tulla hakuun jo huomenna. Tällöin on hakija jo mielessä ja hakijallakin etu olla heti mahdollisesti ehdolla seuraavaan paikkaan. Ja mikäkö hyöty? Kun vuokrasuhde päättyy kyseiseen paikkaan, usein löytyy jatkoa toisesta paikasta. Myös rekrytoituminen aiemmin vuokranneeseen firmaan on erittäin mahdollinen sekin. Suomessa asia on vielä lapsen kengissä, mutta kasvaa jatkuvasti. Ennakkoasenteet ovat usein negatiiviset, mutta harvoin olen törmännyt ihmiseen, joka on pettynyt työllistyttyään vuokrasuhteen kautta. - konsultti
konsultti kirjoitti:
Moi,
Itse olen henkilöstökonsultti ja paikat täytetään kantaan talletettujen hakujen perusteella. Näin saadaan täsmäytettyä hakijat ja paikat yhteen. Hakuja on auki lukuisia samaan aikaan ja työpäivässä 8 tuntia. Näin ollen jokaiseen tiedustelupuheluun (paikkaa kohden jopa kymmeniä per positio per päivä!) ei pysty käyttämään tuollaisia aikamääriä! Kun osaamisalueet on hakija tarkkaan määritellyt hakemuksessaan, saadaan oikeat hakijat lajiteltua sopiviin hommiin.. Ja tästä on se etu, että jos kyseinen paikka ei tärppää, seuraava (sopiva) voi tulla hakuun jo huomenna. Tällöin on hakija jo mielessä ja hakijallakin etu olla heti mahdollisesti ehdolla seuraavaan paikkaan. Ja mikäkö hyöty? Kun vuokrasuhde päättyy kyseiseen paikkaan, usein löytyy jatkoa toisesta paikasta. Myös rekrytoituminen aiemmin vuokranneeseen firmaan on erittäin mahdollinen sekin. Suomessa asia on vielä lapsen kengissä, mutta kasvaa jatkuvasti. Ennakkoasenteet ovat usein negatiiviset, mutta harvoin olen törmännyt ihmiseen, joka on pettynyt työllistyttyään vuokrasuhteen kautta...tulospalkkiota ei tipu hakijoiden määrästä vaan toteutuneesta toimeksiannosta. Näin ollen on sama, onko hakijoita 100 vai 1, jos tämä 1 on paikkaan sopiva.
- palkka
konsultti kirjoitti:
..tulospalkkiota ei tipu hakijoiden määrästä vaan toteutuneesta toimeksiannosta. Näin ollen on sama, onko hakijoita 100 vai 1, jos tämä 1 on paikkaan sopiva.
Mikäs on tollasen rekrykonsultin palkka? 2000? ja minkälaiset provikat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 724757
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h724634Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112977Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv762883Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p222226Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.592015Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska161707- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1121399- 1851298