Astra ei käynnisty

Timo

No niin, tapaus astra ei välillä käynnisty, jatkuu...
ostin bensapumpun releen ja aioin vaihtaa sen. Etsin sitä pelkääjän jalkatilasta, kuten varaosasetä putkeltä näytti epäselvää kuvaa. En kuitenkaan löytänyt ensimmäistäkään paikkaa, jossa se olisi voinut olla. En kylläkään löytänyt muitakaan releitä mistään? Luulin, että ne on konehuoneen puolella siinä tuulisasin alla, mutta ei. Missähän ne oikein on? Auttakaa nyt tietäjät!

17

23978

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astrassa

sama moottori kuin vectrassa? Vectran vastaavan vian teki usein kampiakselin asentoanturin loppuminen

• Timo

Vuosimalli on -93, 1,6 autom. moottori, 72 kW, kai. Venttiileistä en tiedä, veikkaisin 8 kpl.

• stiller

kirjoittelin että se on siellä konehuoneen puolella rintapellissä.siellä ei ole mitään muuta relettä ,ainoastaan se pumpun rele johto nipun päässä.siinä jäähdytysnestesäiliön vieressä vasemmalla tai alla.oli ainaskin mulla.itseasiassa meitin oli myös se vaikea löytää aikoinaan ,koska se oli tippunut maantielle,oli ainoastaan johtonipun roikkuva pää.
      astra 2 litraa 8 venttiiliä.93 vm:kyllä varmaan samassa paikassa on sielläkin.niin ei siinä tuulilasin alla sen muovin sisällä,vaan koneen puolella pellissä.pitäs alkaa löytyä ainaskin paikka.voit tietysti koettaa tuleeko sulakkeelle virtaa jos ei niin ryöstä virta jostain viereisestä sulakkeesta.nin tein minä ja hyvin alkoi pelittämään.niin ja olihan siinä toinenkin vika,eli pumppu ei saanut aina maita.lopetti pelittämästä.kävin aina välillä pumpun johtonippuja heiluttelemassa.ja sitten lopulta aukaisin pumpun johtoliittimen ja kiristin liitintä.siitä asti toiminut moitteetta .5 vuotta.
      no tulihan tekstiä,toivottavasti auttaa.

• Timo

Kiitos neuvoista. Sieltä löytyi keskeltä rintapeltiä mainitsemasi johtojen päässä roikkuva liitin, mutta se oli tyhjä, niinkuin sanoit itselläsikin olleen. Se ostamani rele kyllä sopii siihen ja auto käynnistyy sen kanssa sekä ilman. Ei kai siinä vikaa voi olla jos se alunperin on tyhjä, ja auto kuitenkin käynnistyy 9 kertaa kymmenestä? Ei kai se voi bensapumppuun vaikuttaa tuollaisenaan? Olenkohan ihan hakoteillä koko jutun kanssa?

• stiller
        Timo kirjoitti:

Kiitos neuvoista. Sieltä löytyi keskeltä rintapeltiä mainitsemasi johtojen päässä roikkuva liitin, mutta se oli tyhjä, niinkuin sanoit itselläsikin olleen. Se ostamani rele kyllä sopii siihen ja auto käynnistyy sen kanssa sekä ilman. Ei kai siinä vikaa voi olla jos se alunperin on tyhjä, ja auto kuitenkin käynnistyy 9 kertaa kymmenestä? Ei kai se voi bensapumppuun vaikuttaa tuollaisenaan? Olenkohan ihan hakoteillä koko jutun kanssa?

no enpä osaa sanoa enää muuta.ite ostin länsiautolta pensapumpun releen ja siihen se mullakin kävi ja siitä lähtien auto on toiminut.
        mulla kävi silleeen aikoinaan.ajelin normaalisti ,kuului konehuoneesta kopsahdus ja sitten auto sammui.ei lähtenyt ollenkaan käyntiin ennenkuin ohitin virran sille pumpun sulakkeelle.sitten parin kuukauden päässtä laitoin sen releen sinne johtojen päähän ja otin ohitus virityksen pois.ehkä kannattaa kysyä huollosta ...

• ettei

oma astrani jonain aamuna käynnistyisi ja voisin viedä sen kaatopaikan lepoon,mokoman virhehankinnan!!!

• kyllä

tunteesi. Rahallahan siitä selviäisi, mutta meidän köyhien täytyy yrittää

• tämä rele löytynee moottoritilassa olevasta sähköboksissa.

Kyseisessä moottorissa on Motronic M1.5 monipistesuihkutus. Auton sähkökaaviossa releen tunnus on K68, sama rele toimii myös suihkutuksen releenä. Erillistä relettä ei sähkökaavion mukaan polttoainepumpulle ole.

Rintapellissä on kylläkin MAP=imusarjan paineen tunnistin, mutta en ole siellä tietääkseni polttoainepumpun relettä ole.

• joo pieni virhe mulle tuohon edelliseen lipsahti,
        mutta se ei muuta vastaustani.
        Releen tunnus on K58.

Lähteenä olen käyttänyt Alfamerin Opel Astra korjausopas kohta 12-34 kytkentäkaavio SE16 moottorille.

• Timo

Eli taitaa olla höpöjuttuja nämä polttoainepumpun relevika-arviot? Onko se niin, että jos se rele on yhteinen suihkutuksen kanssa, kone ei edes käy, jos ko. rele on rikki?

Turun Opel-myyjältä pyysin pumpun releen, ja sen se varaosakaveri antoi.
        Näytti vielä, että sijaitsee jossain pelkääjän jalkatilassa. En sitten tiedä miten tuo juttu on.
        Huolestuttaa vain, kun tänä aamuna taas ei lähtenyt käymään ensin, mutta 3-5 minuutin jälkeen starttasi normaalista.

Täytynee yrittää metsästää korjauskirja kirjastosta.

• Timo kirjoitti:

Eli taitaa olla höpöjuttuja nämä polttoainepumpun relevika-arviot? Onko se niin, että jos se rele on yhteinen suihkutuksen kanssa, kone ei edes käy, jos ko. rele on rikki?

Turun Opel-myyjältä pyysin pumpun releen, ja sen se varaosakaveri antoi.
        Näytti vielä, että sijaitsee jossain pelkääjän jalkatilassa. En sitten tiedä miten tuo juttu on.
        Huolestuttaa vain, kun tänä aamuna taas ei lähtenyt käymään ensin, mutta 3-5 minuutin jälkeen starttasi normaalista.

Täytynee yrittää metsästää korjauskirja kirjastosta.

ekaksi kannattaa kokeeksi laittaa se uusi rele sen suihkutusreleen tilalle ja katsoa auttaako se.

Ellei auta niin kannattaa mitata minne tulee sähköä kun virta on päällä. Takapenkin alta löytyy bensapumppu josta voi kuunnella ja mitata toimiiko pumppu normaalisti.

Miksei siitä rintapellissä olevasta ylimääräisestä releliittimestäkin voi mitata tuleeko siihen sähköä.

Ei sen koneen tosiaankaan pitäisi käynnistyä tai käydä ilman suihkutuksen relettä.

Epäilisin kuitenkin kosketushäiriötä esim. polttoainepumpunliittimissä taikka sitten tuossa ylimääräisessä relepohjassa.

Samaisesta kosketusvian/hapettumisen vuoksi mulla on ollut vikaa lämmityslaitteen puhaltimen kanssa. Välillä toimi ja välillä ei, kunnes putsasin liittimet konehuoneen puolelta.

Voihan sitä vikaa löytyä myös polttoaineen paineensäätimestä (esim. säätimen alipaineletku poikki).

• ---------------------------...
        janti kirjoitti:

ekaksi kannattaa kokeeksi laittaa se uusi rele sen suihkutusreleen tilalle ja katsoa auttaako se.

Ellei auta niin kannattaa mitata minne tulee sähköä kun virta on päällä. Takapenkin alta löytyy bensapumppu josta voi kuunnella ja mitata toimiiko pumppu normaalisti.

Miksei siitä rintapellissä olevasta ylimääräisestä releliittimestäkin voi mitata tuleeko siihen sähköä.

Ei sen koneen tosiaankaan pitäisi käynnistyä tai käydä ilman suihkutuksen relettä.

Epäilisin kuitenkin kosketushäiriötä esim. polttoainepumpunliittimissä taikka sitten tuossa ylimääräisessä relepohjassa.

Samaisesta kosketusvian/hapettumisen vuoksi mulla on ollut vikaa lämmityslaitteen puhaltimen kanssa. Välillä toimi ja välillä ei, kunnes putsasin liittimet konehuoneen puolelta.

Voihan sitä vikaa löytyä myös polttoaineen paineensäätimestä (esim. säätimen alipaineletku poikki).

minulla on farmari astra 1.8i 16v ecoteck koneella olikohana vuos mallia -94 tai 95

se ei käynnisty..starttaa ..niin sahaa ja sahaa muttei käynnisty ?? missä vika ?

• teejiipee

moottoripesun jälkeen ei enää käynnistynyt...kuulemma polttoaineen syötössä vikaa??? auto vm.1999 Onko kokemusta kenelläkään???

• ...

Ihan villinä veikkauksena olisikohan polttonesteen paluuletkut hajonneet pesussa, ja kone varastaa nyt ilmaa polttonestejärjestelmään? Tai suodatin saanut vettä sisäänsä? Joku letku on voinut vanhuuttaan myös antaa periksi?

• joekk
        ... kirjoitti:

Ihan villinä veikkauksena olisikohan polttonesteen paluuletkut hajonneet pesussa, ja kone varastaa nyt ilmaa polttonestejärjestelmään? Tai suodatin saanut vettä sisäänsä? Joku letku on voinut vanhuuttaan myös antaa periksi?

voiko tämä rele pitää semmosta röpinää kiihytykseesä, joskus kun painaa kaasua, niin kuuluu oikealta jalkatilasta, ihan samanlainen ääni niinkuin jostain pyörivästä lähetysaarnaajasta. Eli voisko se kärki pitää semmosta ääntä?

• lopen kyllästynyt

Polttoaine pumpun rele oli ainakin minulla pelkääjän puolen jalkotilassa. se oli ainakin minulla siinä ECU:n vieressä sellainen lila/vaalean punainen :) minun astra saa bensaa ja kipinää mutta ei käynnisty eikä edes lupaile vaikka äsken lupaili mutta ei sen jälkeen enää kertaakaan. missä vika?

• Anonyymi

Vm 2008/250000km. Pakkasella ok, vaan ajapas 5min ja pysähdy 15min kaupassa. Hyvin pyörii vaan ei käynnisty. Odota 10kin ja ok. Joskus pitempään. Mitään ei ole korjattu ja toimii taas seuraavaan yli 20ast pakkaseen. Virtaa on vaikka naapuriile

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5895
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4007
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2966
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      250
      2017
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1984
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      142
      1771
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1743
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1549
    Aihe