Opera

kymysys

Olen käytellyt muutaman tunnin Opera-selainta. Tuntuisi nyt ilman mainoksia ihan sopivalta. Yhtä ongelmaa en ole osannut korjata. Mikä rasti puuttuu ja mistä, kun en aina pääse alasivuilta takaisin pääsivulle, eli takaisin nuoli hukkuu.

10

408

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on opera

En ihan ymmärtänyt... sinulla on se takaisin nuoli mutta se katoaa johonkin?

Operahan on hyvin muokattavissa oleva selain:

TYökalut -> Ulkoasu -> Selain

Siitä vaan raahaa ne napit mitä tarttee siihen kohtaan mihin haluaa!

• kymysys

Tarkoitin, että kun käytän siten kuin muita selaimia, IE tai Firefox, niin avattaessa sivustoilla alasivuja, häviää pääsivu alapalkista eikä sille pääse klikkaamalla takaisin. Tää toimii näillä asetuksilla siis toisin kuin muut, enkä ole keksinyt mikä valinta mulla on "pielessä". Mahdollisuuksia säätämiseen on runsaasti.

• vahvana ilmassa
        kymysys kirjoitti:

Tarkoitin, että kun käytän siten kuin muita selaimia, IE tai Firefox, niin avattaessa sivustoilla alasivuja, häviää pääsivu alapalkista eikä sille pääse klikkaamalla takaisin. Tää toimii näillä asetuksilla siis toisin kuin muut, enkä ole keksinyt mikä valinta mulla on "pielessä". Mahdollisuuksia säätämiseen on runsaasti.

En kyllä ymmärrä mitä tarkoitat...

Jos menet sivulle http://www.suomi24.fi/ seikkailset aikasi ja ränkytät sita nuoli vasemmalle nappia niin ainahan sitä takaisin tuolle sivulle tullaan.

• tarvitse

Takaisin-nuoli hukkuu (on harmaana) ainoastaan jos avaat sen uuden sivun uudessa tabissä.

Toisaalta koko takaisin-nuoli on tarpeeton ja unohtuu hetkessä kun alat käyttämään Operan erinomainsen käteviä hiirieleitä. Takaisin-toiminto siis hiiren oikealla klik ja samanaikaisesti hitusen siirto vasemmalle.

• kymysys

Tämä olikin ihan uutta, kätevää, mutta mitä tarkoittaa että avaan uudessa tabissa.

Selvennetään nyt vielä, että olen tässä surfannut kuten ennekin kokeilumielessä hyvin erilaisilla sivuilla ja aina välillä en päässytkään historiassa taaksepäin. Ei ole vielä älynnyt mikä näitä tapauksia yhdistää.

• se ongelma
        kymysys kirjoitti:

Tämä olikin ihan uutta, kätevää, mutta mitä tarkoittaa että avaan uudessa tabissa.

Selvennetään nyt vielä, että olen tässä surfannut kuten ennekin kokeilumielessä hyvin erilaisilla sivuilla ja aina välillä en päässytkään historiassa taaksepäin. Ei ole vielä älynnyt mikä näitä tapauksia yhdistää.

Sulla taitaa olla se ongelmana että et huomaa jos sivulta klikattaessa toiselle Opera avaakin uuden ikkunan?

Silloin ei luonnollisestikaan pääse takaisinpäin siitä ikkunasta.

• tarvitse
        kymysys kirjoitti:

>...mitä tarkoittaa että avaan uudessa tabissa.

Joillakin sivuilla linkistä aukeaa aina uusi sivu. Siinä uudella sivulla takaisin-nappi ei ole aktiivinen.

Voit avata uudessa tabissa minkä tahansa linkin painamalla shiftiä silloin kun klikkaat sitä tai klikkaamalla sitä hiiren rullan painikkeella. Oikein kätevä esim tapauksessa jossa haet vaikka Googlella jotain ja sitten alat selata niitä linkkejä mitä niistä mahtaa löytyä. Mielenkiintoiset voi jättää auki ja asiaan liittymättömät sulkea samantien.

• Ominaisuuksia on
        tarvitse kirjoitti:

Joillakin sivuilla linkistä aukeaa aina uusi sivu. Siinä uudella sivulla takaisin-nappi ei ole aktiivinen.

Voit avata uudessa tabissa minkä tahansa linkin painamalla shiftiä silloin kun klikkaat sitä tai klikkaamalla sitä hiiren rullan painikkeella. Oikein kätevä esim tapauksessa jossa haet vaikka Googlella jotain ja sitten alat selata niitä linkkejä mitä niistä mahtaa löytyä. Mielenkiintoiset voi jättää auki ja asiaan liittymättömät sulkea samantien.

Huomaan että on monta tapaa käyttää operaa.

Kun itselle tulee hyvä sivu kohdalle, painan tuon tabin päällä hiiren oikeaa ja valitsen monista, jatkan sitten uudesta tabista ja vanha jää siihen vierelle odottamaan lisätutkimuksia.

• kymysys
        tarvitse kirjoitti:

Joo tää on tuttu homma, sanasto on vaan mun heikoin alue.

Ongelma on ollut juuri silloin kun aukeaa uusi, olen tottunut näpäyttämään sen tuolta yläkulmasta pois, mutta nyt on käynyt monesti niin että vakipaikoissa oon löytänyt itseni yhtäkkiä työpöydältä.

Täytyy ihmetellä, sitä tulee niin tapojensa orjaksi.

• vähän
        kymysys kirjoitti:

Joo tää on tuttu homma, sanasto on vaan mun heikoin alue.

Ongelma on ollut juuri silloin kun aukeaa uusi, olen tottunut näpäyttämään sen tuolta yläkulmasta pois, mutta nyt on käynyt monesti niin että vakipaikoissa oon löytänyt itseni yhtäkkiä työpöydältä.

Täytyy ihmetellä, sitä tulee niin tapojensa orjaksi.

>...sen tuolta yläkulmasta pois...

Jokaisella tabilla on oma ruksi josta sulkeutuu vain se. Oikeasta yläkulmasta sulkeutuu koko Opera ja silloin ollaan tietysti työpöydällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      60
      3679
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      47
      3679
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2841
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      51
      2569
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1639
    7. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1609
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1317
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1261
    Aihe