kettu panos ja mp-153

make

joo elikkäs kertokaapas kokeneemmat mettä miehet tällaselle pojan klopille mikä olis sopiva hyvän kuvion tekevä panos ketulle ja jänikselle ja pyssynähän oli tämä paljon puhuttu baikal mp-153

20

11741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hunter

      haulipanos sopiva.Merkin joudut itse kokeilemalla hakemaan.

      • sopivaa

        vähintään 4,5mm pakkasella ketulle. mutta miksi kaikki kyselee baikaliin hyvää panosta. käykö siihen todellakin niin harva panos.


      • kehnon kehno
        sopivaa kirjoitti:

        vähintään 4,5mm pakkasella ketulle. mutta miksi kaikki kyselee baikaliin hyvää panosta. käykö siihen todellakin niin harva panos.

        Ei mitään 4,5mm . Kettu kuolee ihan hyvin 3,3-3,5 mm panoksella 45 metriin . Olen ampunut kolme viimeistä kettua 3,3mm hauleilla ja hyvin on kuolleet . Matkat 40-45 m .


      • Hauli
        kehnon kehno kirjoitti:

        Ei mitään 4,5mm . Kettu kuolee ihan hyvin 3,3-3,5 mm panoksella 45 metriin . Olen ampunut kolme viimeistä kettua 3,3mm hauleilla ja hyvin on kuolleet . Matkat 40-45 m .

        Aivan oikeassa!! Mulle ei tule mieleen yhtään eläintä mitä kannataisi ampua yli 4mm hauleilla..
        Peitto ei yksinkertaisesti riitä jos haulikoko käy kovin kokkareiseksi...


      • jossa
        Hauli kirjoitti:

        Aivan oikeassa!! Mulle ei tule mieleen yhtään eläintä mitä kannataisi ampua yli 4mm hauleilla..
        Peitto ei yksinkertaisesti riitä jos haulikoko käy kovin kokkareiseksi...

        on tosi ettei haittaa vaikka kettuun tulisi miljoona reikää mutta vaikka jänistä ei kannata alle 4mm ampua. mettässä ampuma matka on harvoin yli 30m ja 3mm hauleilla menisi pilalle koko pupu. vituttaa jos takapaisteissa on 20 reikää


    • kettumies

      ketulle paras on fereraalin kuparoituhaulinen patruuna!

      • make

        kävin ostaan federalin buckshotteja ja winchesterin super x:ää täytyy niitä kokeilla. joo ei taida kaikki panokset hirveen hyvin käydä baikaliin ku kaikki kyselee panoksia aseeseen.


      • hauli
        make kirjoitti:

        kävin ostaan federalin buckshotteja ja winchesterin super x:ää täytyy niitä kokeilla. joo ei taida kaikki panokset hirveen hyvin käydä baikaliin ku kaikki kyselee panoksia aseeseen.

        Olisikohan mahdollista että edullisena aseena baikal on monen ensimmäinen ase. Eli kyseessä on kokemattomat metsästäjät ja ampujat.. Kun ollaan kokemattomia niin silloin on enemmän intoa kun taitoa ja ammutaan liian kaukaa.. Mitä kauempaa ampuu sitä enemmän reikiä osumakuviossa.. Maltti on valttia. Ampumamatkat sopiviksi niin ei tarvitse järeitä magnumeita eikä syyttää patruunoita siittä kun ei osu tai kuole...


      • make

        joo kylläpä te asiaa puhutte. alko vaan tuo panos kysymys kaiveleen itteäni ku eräs asemyyjä joka myy kyseista baikalia sano että mirage 89 panokset voi heti huolletta jättää testaamatta ettei niillä saa kunnon kasaa.. ja sit puhu jotain ylipaineesta jne jne.. mulle on vaan jääny sellanen mieli kuva kun aloin hommata 89 haulikkoo että no nyt pystyy ampumaan ketunkin sinne 60m miltä matkalta se usein ajossa sattu näkemään.. mutta kyllähän sekin on totta että olihan niissä jutuissa hivenen myynti kikka meininkiäkin.


    • kettujen kauhu

      Ammuin tänäänkin kaksi kettua federal panoksella koko on bb eli neljä ja puol milliä ja rouheessa oleva kuparihauli. On todella hyvä ku vaihdat aseen valmet 412s:ään, joka on 36 tuuman piipulla. Tappomatka ketulle tällä yhdistelmällä on jopa 100m. Tänäänkin toinen ammuttu 80 metriin...Pitkiä ajoja toivoo Make ja koirat.

      • Valnet

        valmetilla lennä haulit edes 80:tä metriä ;)


      • Nimetön
        Valnet kirjoitti:

        valmetilla lennä haulit edes 80:tä metriä ;)

        ei se aseesta oo kiinni kuin pitkälle haulit lentää. valmet 412s on paras päällekkäispiippuinen jota on ikinä tehty.


      • valnet
        Nimetön kirjoitti:

        ei se aseesta oo kiinni kuin pitkälle haulit lentää. valmet 412s on paras päällekkäispiippuinen jota on ikinä tehty.

        Heh valnetti paras ,heh heh heh heh ,,,,,

        Totuus on että se ruostuu jo kun näyttää ikkunan läpi että ulkona sataa.

        Olen muuten yhden valnetin omistanut ja muutama sata laukausta väljistää sulun jo kovin. aseseppä sanoi ihan samaa tuosta 412 sulusta . sano että 500 laukausta ja väljää rupiaa olemaan.


      • Nimetön
        valnet kirjoitti:

        Heh valnetti paras ,heh heh heh heh ,,,,,

        Totuus on että se ruostuu jo kun näyttää ikkunan läpi että ulkona sataa.

        Olen muuten yhden valnetin omistanut ja muutama sata laukausta väljistää sulun jo kovin. aseseppä sanoi ihan samaa tuosta 412 sulusta . sano että 500 laukausta ja väljää rupiaa olemaan.

        oli 412s 15 vuotta ja ammuin tuhasia laukauksia. tosin suurin osa oli kiekkopanoksia ja ase oli edelleen kuin uusi. ei ruostetta mutta piippu piti öljytä. sinistys niissä on huono mutta muuten tuntu tosi mieleiseltä. tikka 412s ei ollu läheskään saman tuntuinen


      • hannu-92
        Nimetön kirjoitti:

        oli 412s 15 vuotta ja ammuin tuhasia laukauksia. tosin suurin osa oli kiekkopanoksia ja ase oli edelleen kuin uusi. ei ruostetta mutta piippu piti öljytä. sinistys niissä on huono mutta muuten tuntu tosi mieleiseltä. tikka 412s ei ollu läheskään saman tuntuinen

        Se on perän takana kiinni jos ase ruostuu!!!


      • hoozo

        jaa-a kovat on hommelit! itsellä myös 36piipuilla oleva valmet niin joudun kyllä sanoa,että jos talviturkkisen ketun ammut 100 metriin,niin se on todennäköisesti kuollut nauruun!!toiseekseen federal antaa 36:lle melko surkean kuvion,ainakin mun valmetissa!kivoja ajoja...


    • kugfk

      se sopii vitihyvi mut on vähä hinnakaita mut jos et ammu ku varmoilt paikoilt ni tappaa nii pihalla ku metässä ps. kokemusta on

    • ......

      tilaat ensin unA supistajan (täyssuppean) sitte otat remingtonin nitro magnumin 3 hauleilla. siitä ei kävele mikään ehjänä ohi jos ammut kohti.

    • timo baikal

      winsester tupla x 89panos4.5mm ja6.1mm kuvio paras baikkaliin ainaki 4llä aseella testattu

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3108
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1265
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1251
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1056
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      947
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      914
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe