Mitä ootte mieltä

perheestä haaveileva

mulle on iskeny vauvakuume ja haluisinkin vauvan vuoden sisään, mut mieheni ei ole vielä halunnut tai ehkä pikku hiljaa rupeaa seki haluamaa. Eli mua hämää se, kun mieheni puhuu, että mennään tekee lapsii kun se tarkoittaa seksin harrastamista (tosin muutama vuosi sitten ei vielä puhunu). Ja sit ku joskus kysyn et milloin sun mielest ois oikea aika hommata lapsia niin saan kuulla että viiden vuoden sisään... Siitä ei oikein ota selvää. Pillereitä en oo syöny vuoteen ja keskeytettyä yhdyntää olla harrastettu, mut siltikää ei oo tärpänny. Täytyy sanoo, että viime kierron oviksen aikoihin mieheni tuli kolme kertaa sisään (osittain mun ansioo), mut siltiki menkat alko. Niin siis sekavasta viestistä sekava kysymys eli puhuuko miehet suoraan koskaan näistä asioista vai heittääkö ne läppää ja tarkoittaa et nekin haluis mut ei uskalla suoraa sanoo???

13

1211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeus toivottuun ja odotet...

Huh, en ihan oikeasti ymmärrä sinua/vastaavassa tilanteessa olevia. Jos mies sanoo ettei halua vielä lasta niin hän ei varmaan sitä vielä halua. Hemmetin itsekästä kikkailla seksin kanssa (ei kunnon ehkäisyä) ellei toinen halua. Jokaisen lapsen soisi todella syntyvän toivottuna, suunniteltuna, rakastettuna ja haluttuna (ei vain naisen toiveesta)
      Malta hyvä ihminen mielesi!! Tai sitten selvität miehen kanssa tilanteen (ettei anna sulle vääriän signaaleita)

• edelliseen

Ja kyllä miehet sanovat suoraan haluavansa lapsia (ainakin miehet joiden kanssa olen ollut tekemisissä/tuttavaperheen miehet) On kyllä sitten niitä miehiä myös jotka ovat sanoneet etteivät halua ja kuitenkin nainen on ystävällisesti hankkiutunut raskaaksi...

• Annu

Äh, kuulostaa kyllä aika lapselliselta touhulta.

Eikö kannattaisi ihan ensimmäisenä puhua SUORAAN sen poikaystäväsi kanssa. Jos olette yhteisestä päätöksestä jättäneet ehkäisyn pois, molempien kanta lapsen saantiin pitäisi olla ihan selvä.
      Mitäs sitten jos tuletkin raskaaksi, ja poikaystäväsi sanookin ettei halua lasta. Kipitätkö sitten tekemään abortin?

Toivon että tämä on provo, mutta jos ei ollut, niin

juttele poikaystäväsi kanssa asiasta äläkä kysele jossain keskustelupalstalla!
      Nämä eivät ole mitään leikinasioita!

• perheestä haaveileva

Lisäystä/tarkennusta....

Mieheni tietää etten syö pillereitä ja se on ollu yhteinen päätös, koska ne ei sopineet minulle. Olen kysynyt, että haluaisko että hommaan jonkin toisen ehkäisykeinon esim. laastarin? Vastauksen olen saanut ettei kannata hommata. Ja tiedämme molemmat ettei keskeytetty ole varma keino.

Ja asioista ollaan puhuttu. Siis naimisiin menosta, kiloihin menosta ja perheen lisäyksestä. Ja sen tiedän, että jos tulisin raskaaksi niin aborttia ei tarvitse tehdä ja olen kysynyt sen suoraan.

Siis haluisinkin tietää, että miten teillä muilla on keskuteltu vauvoista yms. ja kummalle on ensin tullut vauvakuume ja miten olette huomanneet toisesta, että hän haluiskin nyt lapsia?

• ninni.

Kyllä se mieskin sisään tullessaan tiedostaa ne riskit, että älkää hyvät ihmiset Aina syyttäkö sitä naista!!

• Lumilyhty

Moikka!

Melko kielteisiä viestejä olet saanut. Ja viestien kirjoittajatkin varmasti tarkoittavat, mitä sanovat. Sanoit kuitenkin, että ette ole vuoteen käyttäneet muuta ehkäisyä kuin keskeytettyä yhdyntää. Noh, keskeytettyhän ei ole missään nimessä ehkäisykeino ja sen varmaan lähes jokainen tänä päivänä tietää. Toivon siis, että myös miehesi tietää sen.

Täytyy sanoa, että minusta miehesi käytös kuulostaa siltä, että hän toisaalta haluaisi lapsen, mutta ei halua yrittämällä yrittää. Eikä hän myöskään halua sitä ääneen tunnustaa, mikä on kyllä huonompi juttu. Lapsen saaminen on niin iso juttu ja vaikuttaa niin isosti teidän molempien elämään, että siitä olisi soveliasta puhua ihan ääneen. Toisin sanoen miehesi saattaa tavallaan toivoa yllätysvauvaa.

Jokseenkin siis ymmärrän miehesi käytöstä, mutta olen kuitenkin yhtä mieltä muiden vastaajien kanssa siitä, että sinun olisi tärkeämpi puhua ensin suoraan miehesi kanssa kuin kysyä mielipiteitä täältä. Asia on kuitenkin teidän molempien yhteinen.

Kun palaat asiaan keskusteltuasi miehesi kanssa, uskon että löydät täältä kohtalotovereita. Nimimerkillä "Ihan kuin olisin lukenut vastaavanlaisia viestejä joskus aiemminkin" ;)

• teineillä

On se kumma kun puhutaan jostain 17-vuotiaasta poikaystävästä "mieheni sitä, mieheni tätä" vaikkei olla naimisissa, kihloissa tms.

Tämä näkyy muillakin palstoilla, teinit puhuvat suvereenisti "miehistään", vaikka poikaystävänsä asuvat vielä äitiensä helmoissa ja haaveilevat mopoista.

• perheestä haaveileva
        teineillä kirjoitti:

On se kumma kun puhutaan jostain 17-vuotiaasta poikaystävästä "mieheni sitä, mieheni tätä" vaikkei olla naimisissa, kihloissa tms.

Tämä näkyy muillakin palstoilla, teinit puhuvat suvereenisti "miehistään", vaikka poikaystävänsä asuvat vielä äitiensä helmoissa ja haaveilevat mopoista.

Taustatietoa....

Mies 27 vuotta ja minä 25 vuotta. Yhdessä ollaan asuttu 2,5 vuotta ja seurustelua takana yli viisi vuotta ja tunnettu ollaan yli kuusi vuotta. Molemmilla hyvä ja vakituinen työpaikka, itse valmistun kuukauden sisään koulusta.

Ensimmäinen viestini on varmaan kuulostanut teinitytön kirjoitukselta, koska olen saanut aika paljon kuulla tällä palstalla siitä. Mutta kysymykseni olisi pitänyt olla enemmän gallupin muotoinen ja mielestäni olen jälkimmäisen kirjoituksen yrittänyt kirjoittaa niin, mutta tässä vielä
        "Siis haluisinkin tietää, että miten teillä muilla on keskuteltu vauvoista yms. ja kummalle on ensin tullut vauvakuume ja miten olette huomanneet toisesta, että hän haluiskin nyt lapsia?"

• olis uskonut
        perheestä haaveileva kirjoitti:

Taustatietoa....

Mies 27 vuotta ja minä 25 vuotta. Yhdessä ollaan asuttu 2,5 vuotta ja seurustelua takana yli viisi vuotta ja tunnettu ollaan yli kuusi vuotta. Molemmilla hyvä ja vakituinen työpaikka, itse valmistun kuukauden sisään koulusta.

Ensimmäinen viestini on varmaan kuulostanut teinitytön kirjoitukselta, koska olen saanut aika paljon kuulla tällä palstalla siitä. Mutta kysymykseni olisi pitänyt olla enemmän gallupin muotoinen ja mielestäni olen jälkimmäisen kirjoituksen yrittänyt kirjoittaa niin, mutta tässä vielä
        "Siis haluisinkin tietää, että miten teillä muilla on keskuteltu vauvoista yms. ja kummalle on ensin tullut vauvakuume ja miten olette huomanneet toisesta, että hän haluiskin nyt lapsia?"

juttujesi perusteella 25 ja 27v huh huh.. ei varmaan vielä muutamaan vuoteen kantsi lapsia hankkia.

• Joulumuori
        olis uskonut kirjoitti:

juttujesi perusteella 25 ja 27v huh huh.. ei varmaan vielä muutamaan vuoteen kantsi lapsia hankkia.

...sinun viestisi vaikuttavat aika lapsellisilta. Lueppas ketjun kaikki viestit uudestaan ja arvioi sitten kenen kirjoitukset ovat asiallisia. Mielestäni sinä et ole oikein kypsä arvioimaan kuka saa tehdä lapsia ja milloin.

• lauraLEE

olen miettinyt vastaavaa...että miten miehen vauvakuume voi ilmetä. Meillä kävi muutama kommellus ehkäisyn kanssa ja parit raskaustestitkin tehtiin. Nyt mies on alkanut miettimään, että onkohan sillä simpat kunnossa :P Ja kun valiittelin mahakipuja, niin sanoi että siellähän on vauva... muutenkin alkanut viettämään aikaa sukulais lapsien kanssa. Itsellä on kauhea kuume, mutten ole kehdannut miehelle puhua mitään ettei vaan säikähdä ;). Nyt kuitenkin on alkanut tuntua, että mieskin kuumeilee, mutta ei vaan saa sitä sanotuksi :) No pitänee ottaa puheeksi joskus...eihän se muuten selviä.

• sanoi ettei halua

vielä lapsia vaikka ku häneltä kysyy että onko vauva kuume ni hän vastaa että "ymmmmmm..." eli ota siitä sitten selvää.

hän on alkan kantelemaan yhtä nallea ja peittelee sitä illalla aina ennen nukkumaa menoa yms.

vaikka mulla vauvakuume, en silti kantele nallea ympäri

• lauraLEE
        sanoi ettei halua kirjoitti:

vielä lapsia vaikka ku häneltä kysyy että onko vauva kuume ni hän vastaa että "ymmmmmm..." eli ota siitä sitten selvää.

hän on alkan kantelemaan yhtä nallea ja peittelee sitä illalla aina ennen nukkumaa menoa yms.

vaikka mulla vauvakuume, en silti kantele nallea ympäri

miehet on outoja otuksia, mutta kai niitä on pakko rakastaa =)

Alkuperäiselle vielä sen verran, että kyllä se miehesi varmaan riskin tiedostaa ja miksi aina naisen tulee huolehtia ehkäisystä. Itse ehdotin kerran miehelle, että voisimmeko käyttää kumia. Vastaus oli " ne ei tunnu niin hyvälle jne."

Ajattelin ottaa selvää tästä vauvakuume asiasta ja kysäistä mieheltä, että milloin olisi aika vauvalle ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      92
      5931
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      93
      3001
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2790
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2046
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1047
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1018
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      950
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      754
    Aihe