Eipä tullut joulua,

savonlinnaan.

Siellä isä oli pahoinpidellyt 1-vuotiaan vauvan ja lapsi nyt sosiaaliviranomaisilla. Toivottavasti löytävät hyvän kodin lapselle. Äiti matkustuskiellossa. Surkeata luettavaa, mikä saa aikuisen ihmisen pahoinpitelemään, täysin vastustuskyvytöntä? Toivottavasti saa kunnon tuomion.

15

1188

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaankin

muutaman kuukauden kuntoutus isälle ja äitykälle riittävät, sitten lapsi palaa omaan rakkaaseen kotiinsa, jossa saattaa jonkin ajan päästä saada kunnolla turpaansa.
      Ja taas vanhemmille terapiaa ja lapsi laitokseen siksi aikaa, kunnes palautetaan rakastavaan kotiinsa.

• kokemusta on

Niinpä! Nykyään on jo sentään rikosoikeudellinen termi "lievä raiskaus"kin olemassa... Kyllä yhden pahoinpitelyn pitäisi riittää lapsen edunvasteisen henkilön leimaan! Ainakin siinä määrin että vain valvottuja tapaamisia ja vasta sitten usean vuoden vankilan ja sitä seuranneen pitkän terapian jälkeen!
        Ja saman pitäisi päteä, jos käy lapsen toisen vanhemman päälle, ainakin jos se toistuu, koska kun on kerran läheistään lyönyt, se on joka kerta vain helpompaa.

• ottavat
        kokemusta on kirjoitti:

Niinpä! Nykyään on jo sentään rikosoikeudellinen termi "lievä raiskaus"kin olemassa... Kyllä yhden pahoinpitelyn pitäisi riittää lapsen edunvasteisen henkilön leimaan! Ainakin siinä määrin että vain valvottuja tapaamisia ja vasta sitten usean vuoden vankilan ja sitä seuranneen pitkän terapian jälkeen!
        Ja saman pitäisi päteä, jos käy lapsen toisen vanhemman päälle, ainakin jos se toistuu, koska kun on kerran läheistään lyönyt, se on joka kerta vain helpompaa.

siipiensä suojaan lasten pahoinpitelijän. Olen bioäiti ja lapsia huostassa. Lasteni isä pudotti humalassa yhden lapsista tahallaan lattialle tämän ollessa muutamia viikkoja vanha. Isä vehtasi sosiaaliämmän kanssa ja lapsi oli eitoivottu isän ja sosiaaliämmän puolelta. Minua uhkailivat molemmat, isä laittoi minulle pyssyä kurkulle ja sanoi kaivavansa minulta kielen kurkun kautta pois, koska niin tehdään hänen mukaansa lavertelijoille. Kun uskalsin vihdoin tehdä poliisille ilmoituksen, asia oli vanhentunut, niin poliisi vastasi. Sossu otti lapsen huostaan ja antoi isälle vapaan tapaamisoikeuden, minulla on rajoitettu perusteena etten saa puhua menneitä asioita lapselle. Isä on hankkinut lisää järeää aseistusta ja sossun lempilapsena ei poliisi niitä häneltä hae pois. Sossu myös kertoi, että lasten on hyvä käydä isänsä luona siksi että siten ehkäistään isän muutoin rajuksikin yltyvää alkoholin käyttöä. Isä on opettaja.

• sinulle annettu

kun pitää häiriköidä ja vielä yrittää toisen nimiin julkisesti siirtää. Tyhmä!

• se tyhmä on
        sinulle annettu kirjoitti:

kun pitää häiriköidä ja vielä yrittää toisen nimiin julkisesti siirtää. Tyhmä!

ja todella häiriköi ja ilmoittelee toisten nimiä..?

Uskoisi jo, että tällä palstalla joka ainoa inhoaa häntä, pysyisi poissa...

• tyhmä.
        se tyhmä on kirjoitti:

ja todella häiriköi ja ilmoittelee toisten nimiä..?

Uskoisi jo, että tällä palstalla joka ainoa inhoaa häntä, pysyisi poissa...

Jos sinua inhotaan niin sillehän en minäkään voi mitään ja minun poistuminen. Vähän on muuttunut tämäkin palsta, kun minä saavuin tänne kirjoittamaan. Nyt jo jotkut sijarihäiriköt ottavat kantaa asioihin. Ei ole enää niitä herjaavia mielipiteitä biovanhemmista. Eikä tivata syitä huostaanottoon. Ja nyt on muuttunut ääni kellossa. Nyt ei ole pitkään aikaan yleistyksiä, kuinka biot ei välitä lapsistaan!

• hiljaa toteamme että
        tyhmä. kirjoitti:

Jos sinua inhotaan niin sillehän en minäkään voi mitään ja minun poistuminen. Vähän on muuttunut tämäkin palsta, kun minä saavuin tänne kirjoittamaan. Nyt jo jotkut sijarihäiriköt ottavat kantaa asioihin. Ei ole enää niitä herjaavia mielipiteitä biovanhemmista. Eikä tivata syitä huostaanottoon. Ja nyt on muuttunut ääni kellossa. Nyt ei ole pitkään aikaan yleistyksiä, kuinka biot ei välitä lapsistaan!

ei nuo niistä välitä sillätavalla kuin lapsista pitäisi huolehtia vaan antavat niiden kasvaa ja ottaa huostaansa vanhempansa.
        Senhän näkee näistä viesteistä mitä se elämä on ollut ja jatkuu ueammalla samaan tyyliin. mitä tuota nyt torvenaan toitottamaan se on kuin sen entisen jutut ei kenkiä ja syötettiin home....
        Eikä se ole mielestäni yleistystä jos 10 sijaisvanhempaa puhuvat omista kokemuksistaan. Mutta kaksi tai ehkä vain yksi ja sama monella ??!!(%& merkillä kirjoittelee ja vastaileekin omiin juttuihinsa. Yleistäminen on se mitä hän tekee, ei kaikki asu Espoossa.

• juttuihini vastaile!
        hiljaa toteamme että kirjoitti:

ei nuo niistä välitä sillätavalla kuin lapsista pitäisi huolehtia vaan antavat niiden kasvaa ja ottaa huostaansa vanhempansa.
        Senhän näkee näistä viesteistä mitä se elämä on ollut ja jatkuu ueammalla samaan tyyliin. mitä tuota nyt torvenaan toitottamaan se on kuin sen entisen jutut ei kenkiä ja syötettiin home....
        Eikä se ole mielestäni yleistystä jos 10 sijaisvanhempaa puhuvat omista kokemuksistaan. Mutta kaksi tai ehkä vain yksi ja sama monella ??!!(%& merkillä kirjoittelee ja vastaileekin omiin juttuihinsa. Yleistäminen on se mitä hän tekee, ei kaikki asu Espoossa.

katsos, meitä mimmejä on moneen lähtöön. On niitä biovanhempia, jotka todella välittävät lapsistaan, jopa niin paljon, että julkisesti uskaltavat omalla nimellä kertoa huostaanottojen virheellisyyksistä ja sijaisperheiden lasten kaltoinkohtelusta.

• kirjoitukselleni
        ottavat kirjoitti:

siipiensä suojaan lasten pahoinpitelijän. Olen bioäiti ja lapsia huostassa. Lasteni isä pudotti humalassa yhden lapsista tahallaan lattialle tämän ollessa muutamia viikkoja vanha. Isä vehtasi sosiaaliämmän kanssa ja lapsi oli eitoivottu isän ja sosiaaliämmän puolelta. Minua uhkailivat molemmat, isä laittoi minulle pyssyä kurkulle ja sanoi kaivavansa minulta kielen kurkun kautta pois, koska niin tehdään hänen mukaansa lavertelijoille. Kun uskalsin vihdoin tehdä poliisille ilmoituksen, asia oli vanhentunut, niin poliisi vastasi. Sossu otti lapsen huostaan ja antoi isälle vapaan tapaamisoikeuden, minulla on rajoitettu perusteena etten saa puhua menneitä asioita lapselle. Isä on hankkinut lisää järeää aseistusta ja sossun lempilapsena ei poliisi niitä häneltä hae pois. Sossu myös kertoi, että lasten on hyvä käydä isänsä luona siksi että siten ehkäistään isän muutoin rajuksikin yltyvää alkoholin käyttöä. Isä on opettaja.

Kävin päivällä määrätysti tapaamisessa, mutta sijarit eivät tuoneet lasta tapaamiseen. Ilmeni, että lapsi olikin laitettu lautakunnanpäätöksestä huolimatta isälleen minun tapaamisaikanani. Ajattelin, että vien sitten joululahjat sinne ja annan henkilökohtaisesti, koska muuten on mahdollista, etteivät minun lahjani mene koskaan perille. Menin toisen henkilön kanssa. Lasta ei laskettu ottamaan lahjojaan vastaan vaan hänet isä sulki asuntoon, tuli perässäni ja hakkasi minut siinä. Soitin sosiaalijohtajalle lastensuojeluasiana, mutta tämä haukkui minut siinä puhelimessa että olin kuulema mennyt pilaamaan kaiken ja lättäsi puhelimen korvaani. Onneksi minulla oli mukanani toinen henkilö joka seurasi sivummalta, sen verran olen jo oppinut.
        Tämä isä on kotoisin myös sieltä Savonlinnan seudulta emmekä kovin kaukana asu sieltä nytkään. Savonlinnan seudulla on tapahtunut paljon pahoinpitelyjä, kuolemaankin johtanut nuoren ihmisen pahoinpitely sivusta seuranneiden ihmisten silmien alla. Elämmekö jotenkin sairaiden seassa, täällä meillä sosiaaliväki on myös sairastunut tuohon väkivallan hurmaan. On ihmeellistä tämä minun tapaukseni, Kirjoitan kun sitä elän. Sossu laittaa lapsen tietoisesti väkivaltaisen isän huomaan ilman mitään valvontaa. Onhan mahdollista, että opettajaa suojellaan vaikka pitäisi olla ehdottomasti toisinpäin jo vieraiden nuorten takia.

• voi olla
        ottavat kirjoitti:

mahdollista?

• minua
        voi olla kirjoitti:

mahdollista?

henkisesti ja ruumiillisesti uhkailemalla, koska huostaanotot on laittomia ja perusteettomia. Laittomia siksi, että kiireellinen huostaanotto on rauennut ja lapset on sieppattuina eräässä kalavuori kunnassa lähistöllä. Perusteettomia siksi, etten ole syyllistynyt sellaisiin tekemisiin ja tekemättä jättämisiin kuin sossu on kirjannut.
        Alkuperäinen tilanne alkoi sellaisesta vyörymään, että sosiaalijohtaja soitti minulle kotiini ja haukkui minut valehtelijaksi ja etten saisi sosiaalialantyötä kunnasta jos aion pitää syntymättömän lapseni. No pidin ja tekaisin vielä yhden. Yllätysvauvahan hän oli minullekin, mutten kertonut kenellekään, en edes isälle ennenkuin en pystynyt sitä enää salaamaan. En olisi kestänyt uhkailua, mutta jouduin kylläkin viimeisilläni pakenemaan kerran kirvestä karkuun. Sossu on papereissaan tehnyt suunnitelmia lasten jakamisesta, olen papereihinsa nyt tarkemmin tutustunut.
        Voi että minua on uhkailtu sieltä perhekodistakin käsin viimeviikkoina. Raha saa tekemään, mistään pikkuansiosta ei ole kyse heille.
        Tarkennan, että naissossujohtaja sanoutui sittemmin irti ja tilalle otettiin teatteria harrastava miespuolinen johtaja, ja jatkaa laittomuuksia. Sosiaalilautakunnassa sosiaalijohtaja on sanonut, että kunnalta menee uskottavuus, jos nyt perääntyvät. Sen luin eriävästä mielipiteestä.
        Täällä toimitaan ymmärrystä vailla, sossu käyttää lapsia aikuisten tarpeisiin ja ihan ilman tunnontuskia.
        Tämä helpottaa, kun voin kirjoitella olostani täällä aivan uuden viitostien varrella.

• tänne tultuasi
        tyhmä. kirjoitti:

"ei enää tivata syitä huostaanottoon". Älähän yritä omia kunniaa asioista, joita et edes ole aikaan saanut.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=4500000000001326&posting=22000000012446935

• niin justiinsa

• biovanhempi eikä ole
        juttuihini vastaile! kirjoitti:

katsos, meitä mimmejä on moneen lähtöön. On niitä biovanhempia, jotka todella välittävät lapsistaan, jopa niin paljon, että julkisesti uskaltavat omalla nimellä kertoa huostaanottojen virheellisyyksistä ja sijaisperheiden lasten kaltoinkohtelusta.

minkäänlaista syytä tulla ketomaan tänne omista biolapsista (joita kuusi) ja miten heidät on joku ryöstänyt. Olen ollut aina vastuullinen vanhempi, välitän todella paljon lapsistani.
        En väitä että virheellisiä huostaanottoja saattaa tapahtua koska on olemassa sairaita yksilöitä jotka saattavat tehdä perättömiä ilmoituksia ja ne aina on otettava vakavasti.

Eli lapsen huostaanotto on tehty ja sen purkaminen vie aikansa vaikka siihen olisi näyttöäkin koska saattaa tulla samanaikaisesti uutta vastustavaa tietoa muualta. Eli ei sossujaen syy sekään.

Kosaka lapsi on lojaali vanhempiaan kohtaan niin ei silloin saa kuulla mitään myönteistä sijaiskodinvanhemmista eikä myöskään sitä kielteistäkään.
        Kuten sijaiskodin vanhemmat eivät saa kuulla mitään kielteistä biovanhemmista vaikka lapsi olisi kuinka mustelmilla ja pahoinpidelty, eikä edes homeleipää ole saanut syödä bioäidin luona ollessaan tapaamiskäynneillään.

Tiedän yhden tapauksen joka ei ole yleistys, kun löysin erään 12 vuotiaan itkevän lapsen bussipysäkiltä, jonne oli juossut karkuun bioäitiään ja hänen "miesystäväänsä" ja sitä jengiä joka siellä asunnossa riehui.

Ruokaa ei ollut saanut äidiltään perjantaista sunnuntai iltapäivään mennessä ollenkaan. Kaverinsa kotona oli saanut pullaa ja limsaa. Eikä sielläkään kertonut miten asiat oli bioäidin luona. Minulle ei kertonut että oli sijoitettu sijaiskotiin, mutta paikalle sattumalta tuli pojan tunteva mies joka avusti tiedoilla. Näin kun asia selkeni niin saivat yhteyden sosiaalipäivystyksen avustamana sijaisvanhempiin jotka olivat matkoilla.

Sijaisvanhemmat jättivät lapsen perjantaina hyvässä uskossa että lapsella oli asiat hyvin bioäidin luona, koska näin bioäiti oli vakuutellut kaikkea hyvää tekevänsä lapsen kanssa ja oli saanut siihen myös rahaa sossulta aika reilusti yli normien.
        Bioäidillähän oli hauskaa ;-) vai oliko?

Minulta jäi sinä iltana töihinmeno koska asia oli vakava ja jouduin ottamaan lapsen vastuulleni kunnes asiat hoituivat ja lapsi sai mennä illalla myöhään sijaiskotiinsa. Tämä oli minulle kaamea kokemus, mietin usein sitä miten ajattelevat biovanhemmat jotka eivät huolehdi ja ota vastuuta lapsistaan.

• on totta!
        biovanhempi eikä ole kirjoitti:

minkäänlaista syytä tulla ketomaan tänne omista biolapsista (joita kuusi) ja miten heidät on joku ryöstänyt. Olen ollut aina vastuullinen vanhempi, välitän todella paljon lapsistani.
        En väitä että virheellisiä huostaanottoja saattaa tapahtua koska on olemassa sairaita yksilöitä jotka saattavat tehdä perättömiä ilmoituksia ja ne aina on otettava vakavasti.

Eli lapsen huostaanotto on tehty ja sen purkaminen vie aikansa vaikka siihen olisi näyttöäkin koska saattaa tulla samanaikaisesti uutta vastustavaa tietoa muualta. Eli ei sossujaen syy sekään.

Kosaka lapsi on lojaali vanhempiaan kohtaan niin ei silloin saa kuulla mitään myönteistä sijaiskodinvanhemmista eikä myöskään sitä kielteistäkään.
        Kuten sijaiskodin vanhemmat eivät saa kuulla mitään kielteistä biovanhemmista vaikka lapsi olisi kuinka mustelmilla ja pahoinpidelty, eikä edes homeleipää ole saanut syödä bioäidin luona ollessaan tapaamiskäynneillään.

Tiedän yhden tapauksen joka ei ole yleistys, kun löysin erään 12 vuotiaan itkevän lapsen bussipysäkiltä, jonne oli juossut karkuun bioäitiään ja hänen "miesystäväänsä" ja sitä jengiä joka siellä asunnossa riehui.

Ruokaa ei ollut saanut äidiltään perjantaista sunnuntai iltapäivään mennessä ollenkaan. Kaverinsa kotona oli saanut pullaa ja limsaa. Eikä sielläkään kertonut miten asiat oli bioäidin luona. Minulle ei kertonut että oli sijoitettu sijaiskotiin, mutta paikalle sattumalta tuli pojan tunteva mies joka avusti tiedoilla. Näin kun asia selkeni niin saivat yhteyden sosiaalipäivystyksen avustamana sijaisvanhempiin jotka olivat matkoilla.

Sijaisvanhemmat jättivät lapsen perjantaina hyvässä uskossa että lapsella oli asiat hyvin bioäidin luona, koska näin bioäiti oli vakuutellut kaikkea hyvää tekevänsä lapsen kanssa ja oli saanut siihen myös rahaa sossulta aika reilusti yli normien.
        Bioäidillähän oli hauskaa ;-) vai oliko?

Minulta jäi sinä iltana töihinmeno koska asia oli vakava ja jouduin ottamaan lapsen vastuulleni kunnes asiat hoituivat ja lapsi sai mennä illalla myöhään sijaiskotiinsa. Tämä oli minulle kaamea kokemus, mietin usein sitä miten ajattelevat biovanhemmat jotka eivät huolehdi ja ota vastuuta lapsistaan.

Ja on tarve kertoa, että kaikki huostaanotot ja sijoitukset eivät ole oikeita ja lasten etua tukevia.

Terveisin Pirjo Pietilä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      60
      3679
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      47
      3679
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2841
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      51
      2569
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1639
    7. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1609
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1317
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1261
    Aihe