Millaisia havaintoja olette tehneet ILTO 440:n sähköisen jälkilämmityksen toiminnasta? Omassa koneessani jälkilämmityksen termostaatti on tehdasasetuksessa 15, jolloin jälkilämmitys käynnistyy ulkolämpötilan ollessa n. 2 astetta. Kun ulkona on pakkasta –6 astetta jälkilämpö on päällä puolitoista minuuttia ja pois päältä 2 minuuttia. Hyötysuhde ei vaikuta hyvältä, olkoonkin että kyseessä on kennokone.
Jälkilämmityksen vastus on teholtaan 900w, joten sähköä kuluu.
Oletteko tehneet samansuuntaisia havaintoja? Haluaisin varmistaa, toimiiko laitteeni oikein.
ILTO:n jälkilämmitys
8
13379
Vastaukset
- Erkkij
LTO-koneen hyötysuhde on n.50%. Olosuhteista riippuen normaalissa omakotitalossa LTO:n jälkilämmitys kuluttaa noin 2000-4000 kWh/a.
Tämän se ottaa joko jälkilämmittimestä tai
huoneesta-muutenhan huonelämpötila laskee.
Hyötysuhdetta ei voi ainakaan kennokoneissa muuttaa, korkeampi hyötysuhde aiheuttaa kennon jäätymisen ja sen sulatustoimintojen aiheuttamat käyttökeskeytykset ja hyötysuhteen alenemisen.
Joten sinun on tyydyttävä tähän- se on sinun koneesi ominaisuus!- ole ollut
en ikinä ole käyttäny jälkilämmitystä. ja on kans kennokone. säädä se niin että se pysäyttää tuloilman moottorin jos ilman jota se puhaltaa huoneisiin lämpötila laskee alle 16 astetta. mulla se moottori on aina pari minuuttia pois päältä ja taas jonkuminuutin päällä. ja se joka imee huoneista ilmaa pyörii koko ajan.
leivin uunilla pelkästään ko lämmittää taloa niin ei vaikuta alkaa sähköllä lämmittään edes tuloilmaa - Sähköä kuluu
Kiitos vastauksesta. Kaipaisin vielä muidenkin kokemuksia siitä missä ulkolämpötilassa vastus kytkeytyy päälle ja millaisissa aikasykleissä vastus toimii. Haluaisin tällä varmistaa, ettei koneessani ole vikaa ja että se toimii kapasiteettinsa mukaisesti.
- sis hä
Sähköä kuluu kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Kaipaisin vielä muidenkin kokemuksia siitä missä ulkolämpötilassa vastus kytkeytyy päälle ja millaisissa aikasykleissä vastus toimii. Haluaisin tällä varmistaa, ettei koneessani ole vikaa ja että se toimii kapasiteettinsa mukaisesti.
mitä meinasit tuolla vastus kytkeytyy päälle. jos käytät jälkilämmitystä niin turha sitä on kovin läpimäks pistää. varsinki jos sulla on takka tai uuni. nyt on 17 pakkasta ja sisälle puhaltaa 17 asteista ilmaa. tosin moottori tulopuolella välillä pysähtyy mutta ei haittaa. eipähän tarvi käyttää jälkilämmitystä. tietenki imupuolen moottori pyöii koko aika. mutta ei kuitenkaan tuu niin alipainetta koska uuni vetää hyvin.
säädä vaikka niin että jos lämpötila putoaa ala 20 niin jälkilämmitys lyö päälle. ja vain kovilla pakkasilla käyttää sitä - SumuJussi
sis hä kirjoitti:
mitä meinasit tuolla vastus kytkeytyy päälle. jos käytät jälkilämmitystä niin turha sitä on kovin läpimäks pistää. varsinki jos sulla on takka tai uuni. nyt on 17 pakkasta ja sisälle puhaltaa 17 asteista ilmaa. tosin moottori tulopuolella välillä pysähtyy mutta ei haittaa. eipähän tarvi käyttää jälkilämmitystä. tietenki imupuolen moottori pyöii koko aika. mutta ei kuitenkaan tuu niin alipainetta koska uuni vetää hyvin.
säädä vaikka niin että jos lämpötila putoaa ala 20 niin jälkilämmitys lyö päälle. ja vain kovilla pakkasilla käyttää sitäNyt kun lämpöasteet ovat pyörineet -5 ja 5 välillä oma ilto 440 pitää jälkilämmitystä päällä jatkuvasti. Siis ihan koko ajan. Termostaatti on säädetty 17. Onko normaalia? Jos ei missä vika?
- dfghdfghdfgh
SumuJussi kirjoitti:
Nyt kun lämpöasteet ovat pyörineet -5 ja 5 välillä oma ilto 440 pitää jälkilämmitystä päällä jatkuvasti. Siis ihan koko ajan. Termostaatti on säädetty 17. Onko normaalia? Jos ei missä vika?
ollut joku ihme poikkeustilanne. Jälkilämpvastuksen ohjauksen anturi sijaitsee hienosuodattimen jälkeen ja siinä lämpötila ei pätki normaalisti tuolla tavalla kuin aloitus antaa ymmärtää.
Mulla on 2005 ostettu ilto 440 ja siinä piti jälkilämmitysvastuksen potikan kohdistuspiste itse keksiä. Kotelossa ei ole mitään merkkejä, nupissa on numeroita useisiin kymmeniin asteisiin asti ja mittauksilla olen päätellyt että nupin numerot vastaavat haluttua lähtölämpötilaa hienosuodattimen jälkeen.
Eli laitoin digitaalisen ulkolämpmittarin anturin hienosuodattimen jälkeen ja vertasin mittarin lukemia potikan numeroihin. - Lämmitäjä
dfghdfghdfgh kirjoitti:
ollut joku ihme poikkeustilanne. Jälkilämpvastuksen ohjauksen anturi sijaitsee hienosuodattimen jälkeen ja siinä lämpötila ei pätki normaalisti tuolla tavalla kuin aloitus antaa ymmärtää.
Mulla on 2005 ostettu ilto 440 ja siinä piti jälkilämmitysvastuksen potikan kohdistuspiste itse keksiä. Kotelossa ei ole mitään merkkejä, nupissa on numeroita useisiin kymmeniin asteisiin asti ja mittauksilla olen päätellyt että nupin numerot vastaavat haluttua lähtölämpötilaa hienosuodattimen jälkeen.
Eli laitoin digitaalisen ulkolämpmittarin anturin hienosuodattimen jälkeen ja vertasin mittarin lukemia potikan numeroihin.Mulla kanssa jälkilämmityksen valo vilkkuu jatkuvasti kun lämpötila on vähän plussan puolella. Itekin aattelin että onko normaalia että vastus lämmittää jatkuvasti, mutta tehtaalla sanoivat että katkoo lämmityksen välillä, vaikka valo koko majan vilkkuukin.
- sdfgsdfgsdfgsdgs
Lämmitäjä kirjoitti:
Mulla kanssa jälkilämmityksen valo vilkkuu jatkuvasti kun lämpötila on vähän plussan puolella. Itekin aattelin että onko normaalia että vastus lämmittää jatkuvasti, mutta tehtaalla sanoivat että katkoo lämmityksen välillä, vaikka valo koko majan vilkkuukin.
koneen kyljessä on ledi, joka palaa tai ei pala riippuen siitä onko jälkilämmitysvastus päällä. En ole nähnyt sen vilkkuvan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293075- 1191255
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu61087- 58971
- 66925
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26907Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38881Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu163858Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65844Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75784