Muutto Norjaan...

HooKoo

Olen muuttamas vuonojen maahan ensi syksynä.Etelä-Norja on mulle tuntematonta,pohjosemmassa olen käynyt lukuisia kertoja.Eli kertokaa hyviä ja huonoja puolia Etelä-ja Keski-Norjan paikkakunnista.Vanhusten Tai lasten parissa työskentely kiinnostaisi.Millasta asuminen Norjas on ja miten ko. töitä löytyy? Paljonko asuminen maksaa? Kaikki vinkit tervetulleita!

7

2103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuota noin...

Oletkohan nyt miettinyt tämän asian ihan loppuun saakka? Olet muuttamassa mutta ei ole hajuakaan töistä, asunnosta..

• sama kuin äskeinen

Asuminen täällä on ihan samanlaista kuin muuallakin. Joskus tämä Norjalaisten asenne vituttaa mutta hienot maisemat kompensoi. Ruuat ja juomiset kalliita. Samoin auton vakuutukset, perkele.

• HooKoo
        sama kuin äskeinen kirjoitti:

Asuminen täällä on ihan samanlaista kuin muuallakin. Joskus tämä Norjalaisten asenne vituttaa mutta hienot maisemat kompensoi. Ruuat ja juomiset kalliita. Samoin auton vakuutukset, perkele.

Niin ihan näin alustavasti kyselen...Muutto edessä vasta ens syksynä talvena,niin ei kai täs paljoa viel ole töitä yms hankkimaan...

• Ulkosuomalainen
        HooKoo kirjoitti:

Niin ihan näin alustavasti kyselen...Muutto edessä vasta ens syksynä talvena,niin ei kai täs paljoa viel ole töitä yms hankkimaan...

No kannattaa ainakin kielitaitioon panostaa. Täällä ei ole enää mikään hirveä pula esim sairaanhoitajista. Jos et osaa kieltä niin ei ole toivoa töistä. Asuntoa kannattaa katsella esim www.finn.no/eiendom -> til leie Tuolta löytyy ainakin isommista kaupungeista kohtuu hyvin kämppiä. Loppu kesästä-syksyisin asunnon saanti voi olla vaikeaa. Opiskelijat etsivät mitä saavat. Hermot kannattaa jättää suomeen narikkaan. Kaikki byrokratia hoituu kun hoituu, jos hoituu.

Nämä olivat omia kokemuksia.

• ulkosuomalainen
        Ulkosuomalainen kirjoitti:

No kannattaa ainakin kielitaitioon panostaa. Täällä ei ole enää mikään hirveä pula esim sairaanhoitajista. Jos et osaa kieltä niin ei ole toivoa töistä. Asuntoa kannattaa katsella esim www.finn.no/eiendom -> til leie Tuolta löytyy ainakin isommista kaupungeista kohtuu hyvin kämppiä. Loppu kesästä-syksyisin asunnon saanti voi olla vaikeaa. Opiskelijat etsivät mitä saavat. Hermot kannattaa jättää suomeen narikkaan. Kaikki byrokratia hoituu kun hoituu, jos hoituu.

Nämä olivat omia kokemuksia.

hyviä ja huonoja puolia? Öö. No isoimmissa kaupungeissa on aika virkeää. Pienemmissä paikkakunnissa voi olla hiukan orpoa ja hiljaista. Suosittelin jotain isompaa kaupunkia josta löytyy aktiviteettia. Mutta kaikista paikoista löytyy kyllä katseltavaa hyviä ja huonoja puolia. Riippuu aika paljon mitä haet?

• kovajätkä

Kaikkia perkeleen tupauunoja täällä viesteilee...
      Pysykää ihmeessä sielä takahikiällä. Kaikille keveintä. Niin kysyjät kuin vastaajat.

• Oletvai

Joku tupauuno etsii ja vastailee 10 v vanhoihin juttuihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      213
      1762
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      141
      1465
    3. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      78
      1348
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1193
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      8
      1102
    6. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1085
    7. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      109
      1019
    8. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      55
      980
    9. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      880
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      850
    Aihe