perusasioista

visitor

Heippa!
Ihan perusasioista olisin kysellynnä...
Mihin ahdoitte suomesta lähdettyänne talvivaatteet?
miten aikaisin kannattaa mennä lentoasemalle nykyisin kun kuulemma on ihan ruuhkaan asti porukkaa? riittääkö kaksi tuntia? aikaisen aamun lähdöllä?
Käsimatkatavaroihin kuuluu lääkkeet, mutta otitteko suomesta mukaan esim. apteekin tekemän yhdistelmän niistä, vaikkei ole edes reseptillä, nopeuttaa turvatarkastusta?
onko jotain muuta vinkkiä jota antaisit matkalleni mukaan?
Kiitoksi oikein paljon vastanneille!!

13

1945

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äippä

Jos kelit suinkin suosii ja oma auto jää lentokentälle parkkiin, niin toppatakki esimerkiksi oman auton kyytiin. Kuski voi vaikka heittää muun seurueen laukut pääovelle ja menee viemään auton parkkihalliin. Kotiatullessa sama juttu. Yksi hakee auton ja muut odottaa lämpimässä.
      Jos tämä homma ei toimi, niin kentällä on säilytyspaikka talvivaatteille. Ikinä en tosin ole käyttänyt enkä tiedä paljon maksaa.
      Kentällä ei kannata olla kuin juuri silloin kuin viimeistään pitää olla. Olikose 1,5 tuntia. Mitä siellä turhaan maleksia ja ostella tosi kalliita kahveja.
      Minkähänlaista apteekin yhdistelmää tarkoitit? Jotain paperia jossa kaikki lueteltu? Kuinka ihmeen paljon lääkettä meinaat ottaa mukaan? Mulla oli itselle päänsärkylääkettä, lapsille omat, maitohappobakteerit. Ja kyllä ne minun meikkilaukussa ruumassa taisi matkustaa..
      Muuta vinkkiä.... mitähän tulisi mieleen.
      No aurinkorasvoista. Jos yhtään herkempi hipiä, niin rasvan kerroin saa olla mielellään 20 jos auringossa makailua harrastaa.
      Rahan vaihto onnistuu paikan päällä lentokentällä.
      Kotoa kaikki tarvittavat kesävaatteet mukaan sillä takeita ei ole saatko kohteestasi mitään järkevää vaatetta ostettua (riippuu paljon tietenkin kohteesta).

• visitor

paljon neuvoista ja ohjeista sekä vinkeistä:)
        olen hoitaja ammatiltani joten otan huomioon monta asiaa ja sitten se lista lääkkeistä kasvaa :)
        Tosiaan,miksen älynnyt että kun jätämme auton kuitenkin lentokentälle,voimme laittaa takit sen sisään! Anteeksi tyhmyyteni ja kiitos neuvoista:)

• Traveller
        visitor kirjoitti:

olen hoitaja ammatiltani joten otan huomioon monta asiaa ja sitten se lista lääkkeistä kasvaa :)
        Tosiaan,miksen älynnyt että kun jätämme auton kuitenkin lentokentälle,voimme laittaa takit sen sisään! Anteeksi tyhmyyteni ja kiitos neuvoista:)

Mutta nyt kyllä kandee mennä aikaisemmin sinne seutulaan!!

• äippä
        visitor kirjoitti:

Mutta ikinä en ole omaksunut tuota lääkkeensyöntiä, sekä lapsillekin niin vähän lääkkeitä kuin mahdollista.
        Tältä palstaltakin lukenut että meidän Imodiumit ym ei tehoa paikalliseen bakteerikantaan. Tiedä sitten.
        Eipä mulla muuta tule mieleen kuin päänsärkylääkkeet ja mahatautilääkkeet... mitä muuta meinasit ottaa? Ihan uteliaisuuttani kyselen :)

• visitor
        äippä kirjoitti:

Mutta ikinä en ole omaksunut tuota lääkkeensyöntiä, sekä lapsillekin niin vähän lääkkeitä kuin mahdollista.
        Tältä palstaltakin lukenut että meidän Imodiumit ym ei tehoa paikalliseen bakteerikantaan. Tiedä sitten.
        Eipä mulla muuta tule mieleen kuin päänsärkylääkkeet ja mahatautilääkkeet... mitä muuta meinasit ottaa? Ihan uteliaisuuttani kyselen :)

Heips :) ei siitä listasta nyt NIIN isoa tule,mutta ajattelin vaan kun tuolla sivuilla (ilmailulai´tos) lukee,että olisi hyvä olla joku lappunen missä lukee lääkkeet mitä on mukana joten nopeuttaa selvittelyä kentällä. tiedä sitten että tarkoittaako niitä henkilöitä,joilla lääkkeitä menee siis jatkuvaan hirmuisesti. Ajattelimma ottaa särky -ja kuumelääkkeitä, ripulilääkettä (mietin vaihtoehtoa ostaa paikan päältä kun on tosiaan kuulemma paremmat,tiedä häntä),antihistamiineja, kortisonivoidetta, AB virtsatie ehkäisyyn, närästyslääkettä, pahoinvointilääkettä, silmätipat. ja sitten käsien desinfektio, terveyssiteet, aurinkorasva, jonkinlainen haavanpuhdistus setti. Eipä noita lääkkeitä tarvitsisi varmaankaan ottaa noin paljoa,mutta olen allerginen ihminen. ja unohdin tuosta listasta perusrasvan :) pelottaa kyllä hieman olla auringossa vaikka olisi kerroin 1000 aurinkorasvassa,olen vaalea ja kun aiemmin kerroin,niin allerginen että varmaan palaa nahka karrelle :P

• äippä
        visitor kirjoitti:

Heips :) ei siitä listasta nyt NIIN isoa tule,mutta ajattelin vaan kun tuolla sivuilla (ilmailulai´tos) lukee,että olisi hyvä olla joku lappunen missä lukee lääkkeet mitä on mukana joten nopeuttaa selvittelyä kentällä. tiedä sitten että tarkoittaako niitä henkilöitä,joilla lääkkeitä menee siis jatkuvaan hirmuisesti. Ajattelimma ottaa särky -ja kuumelääkkeitä, ripulilääkettä (mietin vaihtoehtoa ostaa paikan päältä kun on tosiaan kuulemma paremmat,tiedä häntä),antihistamiineja, kortisonivoidetta, AB virtsatie ehkäisyyn, närästyslääkettä, pahoinvointilääkettä, silmätipat. ja sitten käsien desinfektio, terveyssiteet, aurinkorasva, jonkinlainen haavanpuhdistus setti. Eipä noita lääkkeitä tarvitsisi varmaankaan ottaa noin paljoa,mutta olen allerginen ihminen. ja unohdin tuosta listasta perusrasvan :) pelottaa kyllä hieman olla auringossa vaikka olisi kerroin 1000 aurinkorasvassa,olen vaalea ja kun aiemmin kerroin,niin allerginen että varmaan palaa nahka karrelle :P

Vastasinkin jo tuohon ylemmäs aurinkorasvoista. Ota mukaan vaikka nivean lastenrasvaa sk 25. Itse hölväsin lapset sillä joka aamu eivätkä palaneet - eivätkä kyllä myöskään ruskettuneet juurikaan. Hieman päivetystä saivat talvenjälkeiseen hipiään. Eli siinä pullossa lukee sunblock, ja näyttää kyllä tehoavan.
        Nuo mainitsemasi lääkeet kyllä mielestäni menevät matkalaukussa - eikä siis mitään listaa tarvita. Ellet sitten tarvitse niitä koneessa. terveyssiteet ja rasvathan eivät edes ole mitään lääkkeitä.
        Riippuu mihin päin egyptiä menette, mutta ainakin siinailla maasto pelkkää hiekkaa ja vuorta. Ainoat kasvit ovat ihmisen kastelemilla alueilla. Eli hirveästi siitepölyä ei ole. Meillä itikoita oli pimeän aikaan jonkinverran ja kieltämättä aika kivuliaita paukamia saivat aikaan, että se kortisonirasva olisi voinut olla ihan paikallaan.
        Mutta hyvää ja onnistunutta matkaa teille!

• käsimatkatavaroihin
        äippä kirjoitti:

Vastasinkin jo tuohon ylemmäs aurinkorasvoista. Ota mukaan vaikka nivean lastenrasvaa sk 25. Itse hölväsin lapset sillä joka aamu eivätkä palaneet - eivätkä kyllä myöskään ruskettuneet juurikaan. Hieman päivetystä saivat talvenjälkeiseen hipiään. Eli siinä pullossa lukee sunblock, ja näyttää kyllä tehoavan.
        Nuo mainitsemasi lääkeet kyllä mielestäni menevät matkalaukussa - eikä siis mitään listaa tarvita. Ellet sitten tarvitse niitä koneessa. terveyssiteet ja rasvathan eivät edes ole mitään lääkkeitä.
        Riippuu mihin päin egyptiä menette, mutta ainakin siinailla maasto pelkkää hiekkaa ja vuorta. Ainoat kasvit ovat ihmisen kastelemilla alueilla. Eli hirveästi siitepölyä ei ole. Meillä itikoita oli pimeän aikaan jonkinverran ja kieltämättä aika kivuliaita paukamia saivat aikaan, että se kortisonirasva olisi voinut olla ihan paikallaan.
        Mutta hyvää ja onnistunutta matkaa teille!

En ole allerginen mutta kuka on niin kannattaa ehdottomasti laittaa lääkeaineet käsimatkatavaroihin. Ja allergian kanssa ei kannata leikkiä, voihan siellä olla just jotain sellaista jolle ei ole kotisuomessa edes tiennyt olevansa allerginen. Helpompi on varmaan varautua kun kärsiä loman aikana.
        Naapurin kanssa viime vuonna lomamatkalla ollessa oli lääkkeitä varmaan enemmän kuin pienen kyläapteekin valikoimissa, kukaan ei kuitenkaan tarvinnut juuri mitään mutta ei ole kiva katsoa kun yht'äkkiä rupeaa kurkku turpoamaan umpeen ja korvakäytäviä kutittaa...
        Auringonpolttamiin auttaa kortisonivoide.

• ihmeessä
        käsimatkatavaroihin kirjoitti:

En ole allerginen mutta kuka on niin kannattaa ehdottomasti laittaa lääkeaineet käsimatkatavaroihin. Ja allergian kanssa ei kannata leikkiä, voihan siellä olla just jotain sellaista jolle ei ole kotisuomessa edes tiennyt olevansa allerginen. Helpompi on varmaan varautua kun kärsiä loman aikana.
        Naapurin kanssa viime vuonna lomamatkalla ollessa oli lääkkeitä varmaan enemmän kuin pienen kyläapteekin valikoimissa, kukaan ei kuitenkaan tarvinnut juuri mitään mutta ei ole kiva katsoa kun yht'äkkiä rupeaa kurkku turpoamaan umpeen ja korvakäytäviä kutittaa...
        Auringonpolttamiin auttaa kortisonivoide.

Mukaan kaikki lääkkeet kotomaasta, mutta jos jallajalla iskee sun lääkkeilläs ei vaan ole mitään virkaa!!!

• kataja

ostaa apteekista matkalle vaikka pieni pullo Antibac-käsigeeliä. Sitä myydään muovipullossa, joka on kätevä matkalla. Perheemme on käyttänyt sitä hyvällä menestyksellä esim. Tunisiassa, kun teimme kuumuudessa parin päivän matkan Saharaan. Tämä geeli oli ehdoton oloissa, joissa ei aina voi pestä käsiään.

• meikäläinen

Kyllä ne toppavaatteet autossa tarkenee, mutta voivat olla viileitä näin talvella takaisin tullessa. No, me kestämme eri tavoin kylmiä autoja ja vaatteita. Lääkkeitä kannattaa ottaa ensiapuun, ei kaiken varalle koko ajaksi. Itse pakkasin kyllä taas maitohappobakteerit ja Imodiumin ja tietenkin henkilökohtaiset lääkkeet (vanhempien verenpainepillerit ja kuopuksen insuliinit). Insuliinien ja ruiskujen/kynän kuljettamisen helpottamiseksi sain lääkäriltä todistuksen diabeeteksestä. Kyllä ainakin tähän asti olen aina saanut paikallisista apteekeista kaiken tarpeellisen.

• Joulukuussa reissulla ollut

Ei ole liioitttelua mennä lentokentälle hyvissä ajoin. Turvatarkastukseen jonottaessa menee yllätävän pitkä aika, vaikka tarkastuspisteitä onkin monia. Olimme viimeksi 1h 15 min ennen lähtöä luovuttamassa matkalaukkuja. Lähtöselvityksen teimme automaatilla. Yhtään aikaa ei jäänyt myymälöissä tai kahviloissa luuhaamiseen. Hyvä että portille ehdimme ajoissa.
        Menkää tosiaan ajoissa kentälle.

• niilin näkijä

älä ihmeessä rahtaa lääkkeitä täältä.
      vatsatautiin ostat paikallisesta antinal ja kyllä siellä on muitkin käynyt sinua ennen.
      apteekkarit osaavat jopa elekieltä,ihon palamiseen löytyy aina oikea voide.
      nautinnollista matkaa ,keskity olennaiseen!

• VII

Tulimme viime vkolla El Gounasta, tässä omia mielipiteitä... :) Me jätimme talvivaatteet suosiolla autoon. Lennon piti lähteä 6:30, kentällä oltiin 1 h 30 min ennen lähtöä, päästiin lähes suoraan koneeseen... Joten aikaa nykyään menee enemmän kuin aiemmin.

Lääkkeitä oli mukana, ei reseptejä, mutta kukaan ei kysellyt kummassakaan päässä. Suomessa tekivät käsimatkatavaroilleni pistotarkastuksen, mutta eivät puuttuneet lääkkeisiin mitenkään. (Astmalääkkeitä ja särkylääkkeitä jne...) Tietty jos on jotain erikoisia lääkkeitä, kannattaa reseptit ottaa mukaan. En haluis jäädä itse ainkaan egyptiläisten kanssa selvimään noita asioita... :)

Käsipyyhkeitä kannattaa ottaa mukaan (meillä ihan tavallisia Savetteja) ja pyyhkiä aina ennen syöntiä, me ainakin säästyttiin mahataudilta! Mukavaa matkaa! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      61
      3984
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      59
      3980
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2861
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      55
      2682
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      55
      1982
    6. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1859
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1649
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1327
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1261
    Aihe