Tummat silmänympärykset

Mistä joutuu?

Kärsin tummista silmänympäryksistä. Luomet ja silmänurkat ovat tumman ruskeat. Voisiko olla jonkin vitamiinin puutos tai yliannostus? Onko kellään tietoo? Unen puutteesta ei ole kysymys.

12

16827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiallinen tuntija

      Mene aiemmin nukkumaan ja juo paljon enemmän. Jos olet hiukan kuivunut näyttämän uurteet syvemmiltä ja tummemmilta.

    • jooppe

      jos nukut vatsallasi, niin saat takuu varmasti tummat silmänaluset...

      • Peknist

        Miksi?


    • hirvas

      Tummat simänaluset johtuvat mm. kuona-aineista, joita on kertynyt elimistöösi ohutsuoleen. Lisää ruokaasi runsaasti kuituja siältäviä ruoka-aineita ruokavalioosi ja vettä. Valkoisetjauhot ovt pahimpia. Toisaalta diabeetikoilla on yleensä tummat silmänaluset, joten tarkista tämänkin seikka.

      • silmä89765

        olen 20v mies ja mulla on tummat silmänympärykset, syön hyvin ja monipuolisesti ja nukuttuakin tulee. Olen normaalivartaloinen ja urheilen. Veden puutteestakaan ei ole kysymys eikä kuitujen puutteesta. enkä etsi mitään peite voidetta vaan haluaisin niistä pysyvästi eroon.


      • tambien

        Meidän suvussa ei ole diabeettesta, mutta usealla tummat silmänympärystät.


    • pandakarhu?

      täällä sama ongelma. ruskeat silmänympärykset. on kai tullu jäädäkseen jo tällä iällä. tosin saattaa olla perinnöllistä, ota ja tiedä. valokuvista huomasin että isotädillä ja isoisän äidillä oli vähän sama juttu. syön terveellisesti (paljon vettä, kuituja yms), nukun hyvin eikä kuntokaan ole huono. ihan ihme juttu. mutta ei auta :D kyllähän tää harmittaa. näin naisena se on varmaan (tai mistä mä sen tiedän) vaikeampaa, on tullu kommentttia millon mistäkin "näytätpäs sä väsyneeltä", vaikka väsynyt en oliskaan.

      • Anonyymi

        Perinnöllinen juttu. Äidillä ja äidin sisarella ja tietenkin minulla sama juttu.
        Nuorempana käytin jonkin verran itsestään ruskettavaa voidetta muualla kasvoilla. Etenkin silloin kun oli juhlia, tansseihin menoa tms. Elikkä piilolasit silmillä ja silmät näkyvillä.
        Kummasti se tasoitti koko kasvoja kun oli kevyt rusketus. Vain kosteusvoide päälle. Voi toki käyttää värivoidettakin.
        Sitten vanhempana huomasin että rypyt paistavat ruskettuneessa kasvojen iholla terävinä.

        Nykyään käytän vaaleaa meikkivoidetta vain silmien ympärillä. Tasoitan sen huomaamattomaksi muuhun kasvojen ihoon.


    • Sama vika Rahikaisel

      Olen lukenut jostain, että kyse on sairaudesta, mutta en muista mikä sairaus. Voisi olla lisämunuaisen vajaatoiminta tms. Sjögren tuhoaa kaikki elimet, siitä voisi aiheutua tämäkin haitta.

      • omasta takaa........

        Minäkin satuin huomioimaan yks päivä, että mullahan on ihan vaaleen ruskeet silmäluomet. Eipä tartte enää käyttää luomiväriä, jos menee juhliin.


    • Sairaan näköinen

      Aiheuttaako sjögren tummia/mustia renkaita silmien alle? Stressiä ei oo, ulkoilen, syön ja nukun hyvin :) Todella kiusallinen vaiva, kun ei mikään voide edes peitä. Näytän kuin en nukkuisi lainkaan. Perusverikokeet ok!

    • 14tyttö

      Olen 14 vuotias tyttö ja kärsin myös tummista luomista ja silmän nurkista
      Mikä neuvoksi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      140
      10192
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2944
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      204
      2769
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2097
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1566
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe