Yliopistosta amikseen?

loser, baby

Onko kukaan tehnyt tällasta vaihtoa? Kokemuksia? Kannattiko?

Ite oon alkanu tätä vaihtoehtoa tosissani harkita, sen verran pahasti tökkii toi yo-opiskelu. Olen piru vie käytännön ihminen enkä mikään teoreettinen, esseitä liukuhihnalta vääntävä, kirjahiiri! Ennen kaikkea amiksessa houkuttelis lyhyt opiskeluaika ja se, ettei hommassa tartte olla niin satasella mukana vaan et vähemmälläkin panostuksella selviää... Kun ei toi opiskelu noin niin ku yleensäkään hirveesti nappaa, ei nyt eikä ennen eikä todennäköisesti koskaan tulevaisuudessakaan.

6

1182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vai AMKhon

Amiksessa pääsee varmasti todella paljon helpommalla kuin yliopistossa, mutta jos AMKhon olet menossa niin ei se sielläkään ole todellakaan mitään kovin helppoa. Riippuu tietenkin koulusta.

• näkijä

Amk:n jälkeen varmaan pitäisi päästä jonkun palkkalistoille jatkamaan lorvimista, kun siihen opiskeluaikaan niin oloutui? Suositan lopettamaan kaiken opiskelun ja siirtymään suoraan työkkärin asiakkaaksi sekä välttelemään kaikkia kurssituksia ja työllistämiskikkoja.

• loser, baby

Rautalangasta väännettynä, sikäli kun et aloitusviestin pointtia ymmärtänyt: haluan nimenomaan päästä työelämään mahdollisimman nopeasti luomaan sen vuosikymmenien tasaisen tappavan uraputken jossain perusduunariammatissa. Ja amiksella tarkoitin hyvinkin 2. asteen ammatillista oppilaitosta, en amk:ta.

Sulla muuten on aivan väärä kuva Suomen työttömyystukijärjestelmästä.

• näkijä
        loser, baby kirjoitti:

Rautalangasta väännettynä, sikäli kun et aloitusviestin pointtia ymmärtänyt: haluan nimenomaan päästä työelämään mahdollisimman nopeasti luomaan sen vuosikymmenien tasaisen tappavan uraputken jossain perusduunariammatissa. Ja amiksella tarkoitin hyvinkin 2. asteen ammatillista oppilaitosta, en amk:ta.

Sulla muuten on aivan väärä kuva Suomen työttömyystukijärjestelmästä.

Kyllä minun kuvani Suomen tukijärjestelmistä on aivan oikea. Satun nimittäin tuntemaan ihmisiä, jotka eivät muutamaa puolen vuoden pätkätyöjaksoa lukuunottamatta eivät ole olleet töissä kymmeneen viiteetoista vuoteen. Eivätkä he ole kyllä millään työkyvyttömyyseläkkeelläkään, vaan ovat fyysisesti ja psyykisesti terveitä ihmisiä. Tietysti he eivät nyt niin hirvittävän ruhtinallisesti elä, mutta näyttävät tulevan aivan mukavasti toimeen. Mutta ei ainakaan työperäinen stressi vaikuta heitä vaivaavan.

• Masa

olen tehnyt, siis amiksesta yliopistoon. Jos haluat töitä (riippu tietty alasta), tuo voisi olla ihan OK vaihtoehto. Totuus kun kuitenkin on se, että ammattimiehistä alkaa jo nyt olla huutava pula.

• mietintämyssyssä

Itse olen päätymässä samaan ratkaisuun, vaikka yliopistossa sinänsä viihdynkin. Valmistumisen jälkeinen työllistyminen ja mahdolliset työtehtävät vain mietityttävät. Tuntuu, että kirjoja voi lukea vapaa-ajallakin, muuten voisi tehdä jotakin muutakin. Toisaalta haaveissa olisi palata joskus uudestaan yliopistoon, lukemaan jotain muuta kuin nykyistä alaani. Siksi mietityttääkin, että kannattaako nyt jättää ollenkaan kesken. Olo on vain kovin sellainen, että hyvää tekisi hankkia käytännön osaamista ja jopa ihan ammatti maisteri-nimikkeen sijasta.

Toivottavasti saat päätöksesi tehtyä ja olet myös tyytyväinen siihen! =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      98
      4446
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3303
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1113
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1036
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      12
      1033
    8. 158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe