Mitä erilaisia skoottereita on olemassa?
2t ja 4t
Sitten tämä ruisku, ja mikä se toinen olikaan?
Ruisku ??
17
10232
Vastaukset
- Kiki
Kaksitahtissa iskee joka kierroksella ja nelitahti jokatoisella, eli kaksitahti on noin 1,5 kertaa tehokkaampi kuin nelitahti.
Ja kumpikin noista voi olla ruisku, se on vaan yks syöttötapa, jolloin kulutus pienenee vähän- ma_ke
kikin kommentti muuten oikein, paitsi että 2t koneessa työ tahti on myös joka toinen, eikä jokainen alas meno.
- rasvari
...polttoaineen kulutukseen siis: 2t kone vie myös 1,5 x määrän polttoainettakin, siis likimäärin.
- Kiki
ma_ke kirjoitti:
kikin kommentti muuten oikein, paitsi että 2t koneessa työ tahti on myös joka toinen, eikä jokainen alas meno.
No kaksitahdissa on vain kaksi tahtia, työtahti ja puristus ja alasmeno on siis työtahti ja ylösmeno puristus.
Nelitahdissa on taas neljä tahtia, imu puristus työ ja pako, jolloin vain jokatoinen alasmeno on työ ja jokatoinen imu - Kiki
rasvari kirjoitti:
...polttoaineen kulutukseen siis: 2t kone vie myös 1,5 x määrän polttoainettakin, siis likimäärin.
Ei aivan, sillä koneiden luonne eroaa melkoisesti toisistaan.
Mutta tottakai kaksitahti vie vähän enemmän, mutta ero ei mitenkään ole huomattava ja tuo taas kuittaantuukin sitten tehoissa - rasvari
Kiki kirjoitti:
Ei aivan, sillä koneiden luonne eroaa melkoisesti toisistaan.
Mutta tottakai kaksitahti vie vähän enemmän, mutta ero ei mitenkään ole huomattava ja tuo taas kuittaantuukin sitten tehoissamainitsinkin, että likimäärin 1,5x: 2t vie n.3,5 l ja 4t 2-2,5 l, joten eikö menekin aikalailla kohdilleen? En ole maininnutkaan että se veisi 1,5-kertaisesti ENEMMÄN vaan 1,5 kertaisesti ja 2 kertaa 1,5 on 3 ja tämä on valitettavasti alakanttiin.
- Obelix
rasvari kirjoitti:
mainitsinkin, että likimäärin 1,5x: 2t vie n.3,5 l ja 4t 2-2,5 l, joten eikö menekin aikalailla kohdilleen? En ole maininnutkaan että se veisi 1,5-kertaisesti ENEMMÄN vaan 1,5 kertaisesti ja 2 kertaa 1,5 on 3 ja tämä on valitettavasti alakanttiin.
Kaksitahtinen vie lisäksi 2-t.öljyä.Eli jos tuon rahan pensiiniksi muuttaa,niin eikö se ala lähennellä puolta litraa/100km?.Ja tuo 3,5 litraa/100km on kaksitahtiselle alakanttiin.Derbi vie helposti 5-7 litraa satasella.Eli kaksitahtisen kulut ovat helposti kaksinkertaiset.Minulla on ollut 3kpl 2-t mopoja,nyt eka 4-t.
Mutta on tämä 4-t älyttömän surkea teholtaan. - ,.,.,
Obelix kirjoitti:
Kaksitahtinen vie lisäksi 2-t.öljyä.Eli jos tuon rahan pensiiniksi muuttaa,niin eikö se ala lähennellä puolta litraa/100km?.Ja tuo 3,5 litraa/100km on kaksitahtiselle alakanttiin.Derbi vie helposti 5-7 litraa satasella.Eli kaksitahtisen kulut ovat helposti kaksinkertaiset.Minulla on ollut 3kpl 2-t mopoja,nyt eka 4-t.
Mutta on tämä 4-t älyttömän surkea teholtaan.Tavallisella ajotyylillä yksipäällä kaksitahtinen skootteri vie noin kolme sadalla (öljyä litra/1000km 1litra 3,5€)
Nelitahti. noin 3 tavallisella ajotyylillä yksipäällä
Ja tottakai tuollaisety isot krossimopot saa viemään vaikkapa 10 sadalla jos haluaa - Obelix
,.,., kirjoitti:
Tavallisella ajotyylillä yksipäällä kaksitahtinen skootteri vie noin kolme sadalla (öljyä litra/1000km 1litra 3,5€)
Nelitahti. noin 3 tavallisella ajotyylillä yksipäällä
Ja tottakai tuollaisety isot krossimopot saa viemään vaikkapa 10 sadalla jos haluaaMinulla on sitten melkoisesti mittarivirhettä nelarissa.Kun ajan 300km ja meen tankkaamaan 7 litran tankkia(PBR:ssä 5l vara 2l), ei tankki ole vielä edes tyhjä.Kulutus 103kg elopainolla on ~2,2l/100km.
- Kiki
Obelix kirjoitti:
Minulla on sitten melkoisesti mittarivirhettä nelarissa.Kun ajan 300km ja meen tankkaamaan 7 litran tankkia(PBR:ssä 5l vara 2l), ei tankki ole vielä edes tyhjä.Kulutus 103kg elopainolla on ~2,2l/100km.
Että se riippuu ajotavasta, jne jne. jne.
Mut kutakuinkin sma kulutus on kaksi ja nelitahdissa, ja se taas riippuu ihan välityksistä rajoittimista jne jne. - Obelix
Kiki kirjoitti:
Että se riippuu ajotavasta, jne jne. jne.
Mut kutakuinkin sma kulutus on kaksi ja nelitahdissa, ja se taas riippuu ihan välityksistä rajoittimista jne jne.Kaksitahtisen vaikeus on siinä,että palamaton polttoaineilmaseos karkaa osittain pakoputkeen.Tämä näkyy kulutuksessa.Aikoinaan Itävallassa kehitettiin taloudellinen kaksitahtinen moottori.Moottorin palotilassa olikin kaksoismäntä. http://www.pauliylikoski.com/Portti/Puch-sivut/
- höpsistä
rasvari kirjoitti:
...polttoaineen kulutukseen siis: 2t kone vie myös 1,5 x määrän polttoainettakin, siis likimäärin.
Fude 4t, teho: 2.0 kW, kulutus 2l/100km
Lombardia 2t, teho 3.2 kW, kulutus myös 2l/100km
Eli lähes 80% tehokkaampi 2t lombardia vie yhtä paljon bensaa, kuin tehoton 4t Fude. - Täällä..
Obelix kirjoitti:
Minulla on sitten melkoisesti mittarivirhettä nelarissa.Kun ajan 300km ja meen tankkaamaan 7 litran tankkia(PBR:ssä 5l vara 2l), ei tankki ole vielä edes tyhjä.Kulutus 103kg elopainolla on ~2,2l/100km.
Sama täällä, kulutus 2t Lombardialla on noin 2.0-2.2 litraa satasella. Nyt kylmällä vähän enemmän, kesällä oli tasan 2.0l/100km
Ja itsekin en ole mikään pikkukaveri, 189cm/90kg.
Ja jos tuon 4t Fuden virittää että se kulkisi edes lähes yhtä hyvin kuin tämä 2t vakiona, niin sen kulutus on jopa huomattavasti suurempi kuin 2t mopon. - Kiki
Obelix kirjoitti:
Kaksitahtisen vaikeus on siinä,että palamaton polttoaineilmaseos karkaa osittain pakoputkeen.Tämä näkyy kulutuksessa.Aikoinaan Itävallassa kehitettiin taloudellinen kaksitahtinen moottori.Moottorin palotilassa olikin kaksoismäntä. http://www.pauliylikoski.com/Portti/Puch-sivut/
Putki ei olekaan kuin nelitahdissa vaan siinä on kartiot ennen änäriä ja nämä kartiot tekevät "vastapainetta" ja heittää sen palamattoman seoksen takaisin, you know
- rdftyui
Obelix kirjoitti:
Minulla on sitten melkoisesti mittarivirhettä nelarissa.Kun ajan 300km ja meen tankkaamaan 7 litran tankkia(PBR:ssä 5l vara 2l), ei tankki ole vielä edes tyhjä.Kulutus 103kg elopainolla on ~2,2l/100km.
125cc fuden skootteri vie 2,5 litraa sdalla
125cc prätkä vie 2,1 sadalla
250cc prätkä 2,3 sadalla
Fuden 50cc skootteri 1,85 sadalla
Fuden 50cc mopo 1,5 litraa sadalla
Fuden 50cc Chopperi 2,5 sadalla
Aika halpaa ajoa, ainakin tol skootteilla ja mopolla.
Ja kaikki noin mopot maksaa tonnin paikkeilla ja kaksitahdit jotka vie ainakin 5 sadalla maksaa 3000€
Luulis et JOKASELLA olisi tollanen eikä mitään bensasöppöä! - SUPER kone
rdftyui kirjoitti:
125cc fuden skootteri vie 2,5 litraa sdalla
125cc prätkä vie 2,1 sadalla
250cc prätkä 2,3 sadalla
Fuden 50cc skootteri 1,85 sadalla
Fuden 50cc mopo 1,5 litraa sadalla
Fuden 50cc Chopperi 2,5 sadalla
Aika halpaa ajoa, ainakin tol skootteilla ja mopolla.
Ja kaikki noin mopot maksaa tonnin paikkeilla ja kaksitahdit jotka vie ainakin 5 sadalla maksaa 3000€
Luulis et JOKASELLA olisi tollanen eikä mitään bensasöppöä!Mun Fude mopo skootteri kulkee pelkällä ilmalla ainakin 100km/h !!!
Kaikki kalliit merkki mopot kuluttavat ainakin 20 litraa satasella ja kulkevat vain 10km/h !!! Ja maksavat tuhansia euroja !!!! - oikolukijakin
Kiki kirjoitti:
No kaksitahdissa on vain kaksi tahtia, työtahti ja puristus ja alasmeno on siis työtahti ja ylösmeno puristus.
Nelitahdissa on taas neljä tahtia, imu puristus työ ja pako, jolloin vain jokatoinen alasmeno on työ ja jokatoinen imuHyvä Kiki ... olet turhaan sorrettu.
Pää pystyyn ja paanalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 163331
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit201886- 181841
- 801712
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m321705- 261552
- 281400
Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91364Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui351334Hyvää Huomenta Rakas Neiti
Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies111304