Sain hiljattain laparoskopiasta diagnoosiksi erittäin lievän endometrioosin. Se todettiin, mutta mitään ei tehty. Lääkäri totesi, että näillä eväillä pitäis hyvin tulla raskaaksi. Meillä kuitenkin takana useita vuosia lapsettomuutta, ei ole nämä eväät riittäneet. Toki, syy voi löytyä miehestä myös...MUTTA;
Kysymykseni kuuluu: Osaako joku sanoa, miksi noita ERITTÄIN LIEVIÄ endoon viittaavia MUUTOKSIA ei poistettu laparoskopiassa????? Käsitykseni mukaan endo voi aiheuttaa lapsettomuutta vaikka miten lievänä. Oon ihan ymmälläni , toisaalta myös raivoissani siitä, ettei mihinkään lappuseen perusteltu, miksi lievää ei leikattu. Itse olin sen verran tokkurassa sairaalassa, etten tajunnut kaikkea kysyä.
Kiitos vastaajille ja mukavaa joulunodotusta kaikille palstalaisille!!
lievä endo
3
501
Vastaukset
- Härkä 76
Minulle myös ultrassa todettu lievä endo, mutta kun tähystyksen yhteydessä otettiin koepala, ei siinä ollut endoa! Mutta joka kerran kun ultrassa käyn, lääkäri puhuu siitä kun se endo näkyy siellä. Sitä minäkin ihmettelin että jos sitä siellä on, miksi se ei tähystyksessä ja koepalassa näy, siinä olisi tähystyksen yhteydessä helppo ollut ottaa pois! En ole koskaan kysellyt sen enempää kun vastaanottoaika on aina niin lyhyt.
Minulla ei mitään endoon viittaavia oireita ole koskaan ollut. - Skeptinen
Myös minulle sanottiin että endometrioosi, jota minulta löydettiin (kaksi pientä pesäkettä), oli niin vähäinen ettei sillä pitäisi "nykytietämyksen valossa olla merkitystä hedelmällisyyteen". Minulta pesäkkeet kyllä poltettiin heti pois samassa laparoskopiassa, jossa ne löytyivät. Silti lapsettomuus on jatkunut ennallaan leikkauksen jälkeenkin...
- Soikki
Heipsan,
Mullakin poistettiin lapassa lievä endo polttamalla, näköjään käytäntö vaihtelee. Lasta on yritetty 1v 8kk ilman ensimmäistäkään plussaa. =(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16912833
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1545458Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454780Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493689Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392788Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1201955Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1111706Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3661638Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1081538Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361471