Minulla on LCD-tv jota käytän joskus tietokoneen näyttönä DVI-liitännällä. Max resoluutio on 1024 x 768, MhZ 70 ja tv:n koko on 23". Jos näytöllä katselee esim 3D grafiikkaa 1024 x 768 resoluutiolla, n. 3 sekunnin välein näyttö "kopioi" pienen osan ruutua ja vilauttaa sitä jossain toisessa osassa näyttöä (näkyy n. 0.1 sekunnin ajan). Eli se ei ole näytön pimenemistä, vaan johonkin kohtaan tulee 2 kerrosta kuvaa päällekkäin. kun virkistystaajuutta pienentää, vilkkuminen vähenee mutta ei lopu kokonaan. TV on vain 1kk vanha, eli "backlight" (en tiedä suomennosta, mutta samasta ongelmasta kärsiviä oli kehotettu vaihtamaan "backlight" mutta niillä näyttö oli jo 2v vanha)ei ole voinut pimentyä viellä. Voiko tällaisen vien takia pistää tv:n takuuvaihtoon vai onko vikaan jotain ratkaisua? Jos joku viitsisi lukea tämän ja tietää jonkun ratkaisun, haluaisin kuulla ehdoituksia. Kiitos jo etukäteen
LCD TV "vilkkuu"
2
589
Vastaukset
- PODWSDAKSDÅPK
Mitäs perskeleen virkistystaajuutta lcd paneelissa tarvii säätää? Eihän tuo kyseinen tekniikka ees tarvii koko ruudunpäivitystä koska se ei oo kuvaputki-tv. Mut anyway..jos siel jotain tollasta häikkää tulee niin se taitaa johtaa juurensa vasteajasta...ja tämäkään ilmiö ei pitäs tapahtuu ku paskoissa yli 30 millisekunnin taulutelkkareissa...jos niissäkään selvästi. Sul on häikkää siin masiinassa..eli vaihtoon! Eihän se toimi oikein, niin ei siinä ois mitään syytä miks sitä ei vois takuuvaihtoon laittaa (tai ainakin takuukorjaukseen)!
Voit tietenki kokeilla puskee jollain toisellä tulolla siihen telkkariin digitaalista signaalia. Eli toisesta koneesta signaalia ja kattoo toimiiko sillä. Sitte vika voi olla tietokoneen näyttiksessä. Tokana voisit testaa jotain muuta liitäntää..jos sellanen digitaalinen tulo telkkariin jotenki muuten onnistuu..esim hdmi..! Kolmanneks voit pienentää resoluutiota ihan minimiin ja kattoo mitä sitte sanoo. Jos toimii ihan bra ni sit sul on joku halpis lcd ja se ei oo tuettu päälle 1000 pisteen resoilla.
No mut tää on vaan arvuuttelua ja ehdottelua. Kokeilemalla selvii, mut jos ei ni takuuseen vaan!- Hamsteri
Näyttis on Radeon 9200 128MT (ei mikään ihan uusin malli mutta toimii ihan hyvin). Muuita liittimiä kuin TV out (s-video) ja DVI ei löydy ( perus VGA). Teknisten tietojen mukaan 1024 x 786 pitäisi toimia. Kun resoa pienentää 800 x 600 välkkyminen loppuu mutta kuva menee aika suttuiseksi kun joutuu venyttämään pikseleitä aika paljon mutta tällä hetkellä se on ainoa keino päästä eroon vilkkumisesta. Kun katsoo ihan normaalia TV lähetystä ei välkkymistä tapahdu. Kiitos paljon neuvoista kun en itse ole mikään taulu laitteiden ammattilainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m483682Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163585Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3983361Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o793174Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä362969Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582458- 502255
- 972132
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise141989Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181979