Shanghai hintoja

Lurre

Olisiko kellään antaa hinta-esimerkkejä Shanghain hintatasosta. Esim. ruoka,vaatteet,jne.
Myös kuvat Shanghaista kiinnostaa (matkapäiväkirjat)

10

8242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Shanghai_

      Shanghaissa hintataso heittelee hyvin halvasta äärimmäisen kalliiseen, kuten muissakin miljoonakaupungeissa. Täytyy kuitenkin muistaa että kaupungissa elää enemmän hyvätuloisia (suomalaisen mittapuun mukaan) kuin Suomessa ja heille on kaikkea mahdollista tarjolla mahdottomiin hintoihin.

      Mitä lähempänä keskustaa ja Nan Jing Road kävelykatua ollaan, sen kalliimpia ovat hinnat. Tai mitä länsimaisempi ravintola tai kauppa on kyseessä.

      Yleisesti ravintolassa (kiinalaisessa) neljän hengen porukka syö noin 200-300 RMP:llä (10 RMP noin 1 EUR) joten ruokailu on melko halpaa. Toisaalta kahvi katuravintolassa saattaa helposti maksaa 30-50 RMP:tä.

      Elektroniikka, varsinkin Kiinan ulkopuolelta, maksaa jopa enemmän kuin Suomessa. Merkkivaatteet ovat aika lähellä Suomen hintaluokkaa mutta toki Kiinalaista kopio vaatetta saa sitten halvallakin. Mutta niitähän löytää Suomestakin. Suomalaisilla koot vaan saattavat tuottaa ongelmia. Kaksi viikkoa sitten yritin löytää kengät tarpeeseen ja vaikka jalkani on vain 43 kokoa oli tarpeeksi leveä lestisten kenkien löytäminen hankalaa...

      Yksi paikka missä kannattaa käydä on vaikka oluilla Jin Mao -towerissa. Shanghain toistaiseksi korkein rakennus (viereen rakennetaan korkeampaa) sijaitsee Pudongin alueella ja noin 89 kerroksessa sijaitsee näköala ravintola. Minimi veloitus henkeä kohti on 120 RMP:ttä mutta saapahan sitten nauttia muutamat virvokkeet henkeä salpaavissa näkymissä. Baariin on hieman vaikea löytää koska joutuu vaihtamaan kolmeen kertaan hissiä mutta kysyvä ei tieltä eksy (rakennuksessa sijaitsee hotelli joten englantia puhuvia yleensä löytyy). Baari on muistaakseni myös auki vasta johonkin aikaan iltapäivästä. Keskipäivällä joutuu tyytymään eurooppalais ravintoloihin n. 55 kerroksen korkeudessa.

      Kaiken kaikkiaan todella hieno kaupunki ja jos jossain vaiheessa elämä heittäisi että siellä joutuu käymisen sijaan asumaan niin en laittaisi vastaan...

      • Tuomas

        Niin, tuo jin maon 120 RMB minimi tarkoittaa että sillä juo noin 3 viskiä tai 2 blue mountain kahvia. Drinkit baareissa ovat siis jopa kallimpia kuin suomessa.

        Taksi maksaa 2RMB (0,2e) per km, ja hinta nousee noin 10km matkan jälkeen 2,60 RMB per km.

        Rock bottom katuruoka on 10RMB 1 ruokalaji ja 1 paistettu riisi. Paistetut nuudelit saa 4-5RMB. Tosin näitä en turistina suosittele, vatsa voi kiittää.

        Työpaikkaruokailu maksaa 8-10RMB ja sillä saa yleensä riisiä, todella vetistä keittoa, 3-4 pientä annosta ruokalajeja ja hedelmän.

        Kiinassa moni asia on halpaa ja huonoa, mutta koskaan ei onnitu löytämään halpaa ja hyvää. Nyt neljän vuoden aktiivisen menemisen tuloksena olen löytänyt muutamia hyviä vaatekauppoja, ja viinakauppoja, mutta ei niistäkään ihan ylenmäärin halvalla tuotteita saa. No saapahan kumminkin ettei tarvitse rääsyissä kulkea.

        Kenkiä ei kiinasta kannata ikinä ostaa. Jos tulee pakko, niin osta kalleimmat hongkongissa tehdyt kengät mitkä löydät. Kiinalaisten (ja honkongilaisten) kenkien ongelmana on lestin kapea muoto, joka aiheuttaa kengän totaalisen "räjähtämisen" noin kuukaudne sisällä. Ostan kenkäni suomesta.


      • Kisuli
        Tuomas kirjoitti:

        Niin, tuo jin maon 120 RMB minimi tarkoittaa että sillä juo noin 3 viskiä tai 2 blue mountain kahvia. Drinkit baareissa ovat siis jopa kallimpia kuin suomessa.

        Taksi maksaa 2RMB (0,2e) per km, ja hinta nousee noin 10km matkan jälkeen 2,60 RMB per km.

        Rock bottom katuruoka on 10RMB 1 ruokalaji ja 1 paistettu riisi. Paistetut nuudelit saa 4-5RMB. Tosin näitä en turistina suosittele, vatsa voi kiittää.

        Työpaikkaruokailu maksaa 8-10RMB ja sillä saa yleensä riisiä, todella vetistä keittoa, 3-4 pientä annosta ruokalajeja ja hedelmän.

        Kiinassa moni asia on halpaa ja huonoa, mutta koskaan ei onnitu löytämään halpaa ja hyvää. Nyt neljän vuoden aktiivisen menemisen tuloksena olen löytänyt muutamia hyviä vaatekauppoja, ja viinakauppoja, mutta ei niistäkään ihan ylenmäärin halvalla tuotteita saa. No saapahan kumminkin ettei tarvitse rääsyissä kulkea.

        Kenkiä ei kiinasta kannata ikinä ostaa. Jos tulee pakko, niin osta kalleimmat hongkongissa tehdyt kengät mitkä löydät. Kiinalaisten (ja honkongilaisten) kenkien ongelmana on lestin kapea muoto, joka aiheuttaa kengän totaalisen "räjähtämisen" noin kuukaudne sisällä. Ostan kenkäni suomesta.

        Itse olen ostanut kenkiä Kiinasta ja käyttänyt niitä kauan myös täällä Suomessa. Olen nainen jo kengänkoko 38-39 ja myös tästä kokoluokasta löytyy hyviä, laadukkaita kenkiä.

        Naisten kengät ovat Kiinassa yleisesti myös paljon kauniimpia kuin Suomessa. Suomesta en kertakaikkiaan löydä yhtä hyvännäköisiä kenkiä kuin Kiinasta, vaikka olen kiertänyt useat designliikkeetkin Hgissä. Sanon tämän reilun neljän vuoden Kiinassa asumisen perusteella.

        Neljän hengen porukka voi syödä lounaan/illallisen myös 10 RMB per henkilö, ja ihan maittavasti.


      • Shanghai_
        Kisuli kirjoitti:

        Itse olen ostanut kenkiä Kiinasta ja käyttänyt niitä kauan myös täällä Suomessa. Olen nainen jo kengänkoko 38-39 ja myös tästä kokoluokasta löytyy hyviä, laadukkaita kenkiä.

        Naisten kengät ovat Kiinassa yleisesti myös paljon kauniimpia kuin Suomessa. Suomesta en kertakaikkiaan löydä yhtä hyvännäköisiä kenkiä kuin Kiinasta, vaikka olen kiertänyt useat designliikkeetkin Hgissä. Sanon tämän reilun neljän vuoden Kiinassa asumisen perusteella.

        Neljän hengen porukka voi syödä lounaan/illallisen myös 10 RMB per henkilö, ja ihan maittavasti.

        Joo totta tuo ylempänä kerrottu... Itsekkään en ymmärrä miksi Shanghaita tai muita Kiinan kaupunkeja kehutaan ostosparatiiseiksi. Vaikea ostaa oikein mitään tuliaisia koska kaikki Suomessakin myytävä krääsä on kiinalaista eikä se siitä paremmaksi muutu vaikka sen Kiinasta ostaisi. Ja onko sillä sitten merkitystä että krääsä joka maksaa Suomessa 4 euroa maksaa siellä 3 euroa....

        Mutta totta on kyllä että jos hakee erikoisempia muotivaatteita yms. voi löytää sellaista mihin ei varmasti kadulla törmää Suomessa. Mutta saa myös varautua maksamaan vähintään saman kuin Suomessa.

        Riippuu varmaan kuinka montaa lajia tilaa ja mitä juo ruokajuomana mutta uskaltaisin väittää että Shanghaissa ei kyllä henkilö syö 10 RMP:llä maittavasti, ainakaan kiinalaiseen tyyliin useampaa eri ruokalajia. Mutta maksaako sitten ateria euron vai neljä-viisi euroa per pää, siitä tuskin on turha kiistellä...


      • Shanghai_
        Shanghai_ kirjoitti:

        Joo totta tuo ylempänä kerrottu... Itsekkään en ymmärrä miksi Shanghaita tai muita Kiinan kaupunkeja kehutaan ostosparatiiseiksi. Vaikea ostaa oikein mitään tuliaisia koska kaikki Suomessakin myytävä krääsä on kiinalaista eikä se siitä paremmaksi muutu vaikka sen Kiinasta ostaisi. Ja onko sillä sitten merkitystä että krääsä joka maksaa Suomessa 4 euroa maksaa siellä 3 euroa....

        Mutta totta on kyllä että jos hakee erikoisempia muotivaatteita yms. voi löytää sellaista mihin ei varmasti kadulla törmää Suomessa. Mutta saa myös varautua maksamaan vähintään saman kuin Suomessa.

        Riippuu varmaan kuinka montaa lajia tilaa ja mitä juo ruokajuomana mutta uskaltaisin väittää että Shanghaissa ei kyllä henkilö syö 10 RMP:llä maittavasti, ainakaan kiinalaiseen tyyliin useampaa eri ruokalajia. Mutta maksaako sitten ateria euron vai neljä-viisi euroa per pää, siitä tuskin on turha kiistellä...

        Korjaus edelliseen, varmaan neljän vuoden asumisen jälkeen löytää myös ne 10 RMP ruokapaikat :)


      • shanghaista
        Kisuli kirjoitti:

        Itse olen ostanut kenkiä Kiinasta ja käyttänyt niitä kauan myös täällä Suomessa. Olen nainen jo kengänkoko 38-39 ja myös tästä kokoluokasta löytyy hyviä, laadukkaita kenkiä.

        Naisten kengät ovat Kiinassa yleisesti myös paljon kauniimpia kuin Suomessa. Suomesta en kertakaikkiaan löydä yhtä hyvännäköisiä kenkiä kuin Kiinasta, vaikka olen kiertänyt useat designliikkeetkin Hgissä. Sanon tämän reilun neljän vuoden Kiinassa asumisen perusteella.

        Neljän hengen porukka voi syödä lounaan/illallisen myös 10 RMB per henkilö, ja ihan maittavasti.

        moi
        kerro meikalaisellekin mista Shanghaista loytyy hyvia ja kauniita edullisia naisten kenkia :-) mina en ole onnistunut loytamaan....


      • Tuomas
        Shanghai_ kirjoitti:

        Korjaus edelliseen, varmaan neljän vuoden asumisen jälkeen löytää myös ne 10 RMP ruokapaikat :)

        Asun kaukana keskustasta, joten hinnatkin ovat edullisempia.

        Hinnat iltaruokalassani:
        gongbao kana 6 RMB
        hapanimela liha 8 RMB
        Paistettu riisiannos kanan palojen kanssa 5 RMB


      • Tuomas
        shanghaista kirjoitti:

        moi
        kerro meikalaisellekin mista Shanghaista loytyy hyvia ja kauniita edullisia naisten kenkia :-) mina en ole onnistunut loytamaan....

        Nahkasaappaita, ja korkeavartisia "piikkareita" loytyy ainakin landmarkista nanjing Lulta, mutta koot yleensa loppuvat 39iin.

        Kannattaa odotella pari viikkoa, tammikuun alkupuolella alkaa talvivaatteiden alennus, josta kamaa saa jo ihan kohtuuhintaan.

        Kenkia en silti osta.


      • ni chi fan le?
        shanghaista kirjoitti:

        moi
        kerro meikalaisellekin mista Shanghaista loytyy hyvia ja kauniita edullisia naisten kenkia :-) mina en ole onnistunut loytamaan....

        Ainakin Qi Pulta löytyy ihan älytön määrä todella edullisia ja fiksuja kenkiä, jos osaa vain tinkiä. Myös Metro city on hyvä paikka bingailla edullisia kenkiä.


      • Peruspötkö
        Kisuli kirjoitti:

        Itse olen ostanut kenkiä Kiinasta ja käyttänyt niitä kauan myös täällä Suomessa. Olen nainen jo kengänkoko 38-39 ja myös tästä kokoluokasta löytyy hyviä, laadukkaita kenkiä.

        Naisten kengät ovat Kiinassa yleisesti myös paljon kauniimpia kuin Suomessa. Suomesta en kertakaikkiaan löydä yhtä hyvännäköisiä kenkiä kuin Kiinasta, vaikka olen kiertänyt useat designliikkeetkin Hgissä. Sanon tämän reilun neljän vuoden Kiinassa asumisen perusteella.

        Neljän hengen porukka voi syödä lounaan/illallisen myös 10 RMB per henkilö, ja ihan maittavasti.

        Mites sitten muut vatteet? esim onko kuinka vaikeeta löytää housuja ja paitoja kiinasta tälläselle perus "pötkö" suomalaiselle vartalolle? ^^


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      613
      4533
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3499
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      150
      3183
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      168
      2449
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2299
    6. 249
      1839
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1457
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1349
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1340
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1130
    Aihe