Sijoitukseen

2 kisua

Mulla on 2 n. 5 vuotiasta leikattua kissatyttöä. Joudun oleen aika paljon pois kotoa (tai paljon ja paljon, ehkä yön viikossa ja joskus viikonloppuja). Ainahan nämä on kuseksineet mihin sattuu huvittaan (eläinlääkäri sanoi että ovat luovutettu liian nuorena) mutta ny tilanne on tosi paha; mun ei tarvi olla kun päivä töissä niin takuuvarmasti paskat on eteisen lattialla. Toinen nukkuu vieressäni mutta nyt tämä toinen tekee sitä jo öisinkin vaikka olisin kotonakin. Tätä nyt jatkunut pari vuotta ja oon ihan kypsä. Monet kengät on menneet pilalle kun kusevat päälle tai paskantavat lattialle ja sitten ruopivat kenkiä siihen päälle. Kämpässä on jo kestopaskan haju. Kaikki olosuhteet siis on ok, tuntuu vaan että kissoilla on joku pahasti vinksahtanut päässä tai sitten ovat tosi vittumaisia tapauksia;) Onko missään mitään paikkaa mihin heidät voisi viedä oppimaan kunnon tavoille? Jotain missä ymmärretään mitä noiden päässä liikkuu. Maksamaan en pysty, paljoa ainakaan, mutta jos joku haluaa haasteita. Vai mitä voisin tehdä? Piikille en heitä haluaisi viedä. Neuvoja kiitos.

10

491

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kärsivällisyyttä..

..ainahan nämä ovat kuseksineet mihin sattuu..Miksi et ole opettanut niitä pienestä pitäen laatikolle? Etkä puhu niistä kovin rakastavaan sävyyn, huudatko niille paljonkin?
      Tarjoatko heille tarpeeksi virikkeitä, raapimispuu? Kuinka toimit jos ovat pissanneet lattialle?

• 2 kisua

Kuten sanoin kaikki olosuhteet kunnossa. Laatikolle on opetettu ja osaavat käydä mutta eivät käy. Kärsivällisyyttä on koeteltu nyt vuosia ja rupee loppumaan. Korotan ääntäni kyllä jos yllätän pahanteosta. Ja jos yöllä herään siihen saatanan lattian ruopimiseen niin varmasti huudan. kun lattialle ovat asiansa tehneet, siivoan ne ja KIROON hiljaa mielessäni, joskus ääneenkin.

• e_kisu
        2 kisua kirjoitti:

Kuten sanoin kaikki olosuhteet kunnossa. Laatikolle on opetettu ja osaavat käydä mutta eivät käy. Kärsivällisyyttä on koeteltu nyt vuosia ja rupee loppumaan. Korotan ääntäni kyllä jos yllätän pahanteosta. Ja jos yöllä herään siihen saatanan lattian ruopimiseen niin varmasti huudan. kun lattialle ovat asiansa tehneet, siivoan ne ja KIROON hiljaa mielessäni, joskus ääneenkin.

Pysyä huutamatta ja torumatta, huutaminen, kiroilu yms. saattaa vain pahentaa tilannetta.

• juupeli
        2 kisua kirjoitti:

Meillä on kissa 16 vuotta harrastanut pissimistä lattialle tai patjoille. Makuuhuoneisiin ei päästetä enää ja Kodin Anttilasta ostettiin kumilakanaa joka vedettiin sohvan päälle. Parketissa se kohta mihin aina pissittiin on peitetty rautakaupasta ostetulla muovimaton palalla, se kun on helpompi siivota. Rasittavahan semmoinen kissa on mutta näin nyt vaan on eletty.

• hakemista
        2 kisua kirjoitti:

Ovatpa keksineet keinon saada huomiota. Heti kun hieman lattialle tekee tarpeitaan, niin saa ihmeitä aikaan. Mikä ihana leikki.

• mut

luuletko tosiaan että joku haluaa vapaaehtoisesti ottaa riesakseen tuollaiset riiviöt, jotka paskantaa minne sattuu ja sotkee koko kämpän??

Lycka till vaan!

• osku

Meille hankittiin kaveriksi vanhalle kissallemme nuori poikakissa, joka leikattiin. Leikkauksen jälkeen kolli alkoi kuseskelemaan joka paikkaan. Kestimme kiusaa aikamme ja pesimme mattoja, peitteitä ja tyynyjä. Sitten tuli mitta täyteen. Kissa vietiin eläinlääkärin luokse ja lopetettiin. Ikävä oli kova ja itkimme kattia, mutta ihmisen koti on ihmisen koti, ja jos eläin ei siellä sopeudu jostakin syystä asumaan, on ehkä parempi luopua kyseisestä eläimestä, surra aikansa ja yrittää toisella kertaa uudelleen. Jäljellä oleva kissamme on aivan ihana eikä voisi kuvitellakaan tekevänsä tarpeitaan muualle kuin hiekkalaatikkoon edes mökillä, jossa saa olla vapaana.

• 2 kisua
        osku kirjoitti:

Meille hankittiin kaveriksi vanhalle kissallemme nuori poikakissa, joka leikattiin. Leikkauksen jälkeen kolli alkoi kuseskelemaan joka paikkaan. Kestimme kiusaa aikamme ja pesimme mattoja, peitteitä ja tyynyjä. Sitten tuli mitta täyteen. Kissa vietiin eläinlääkärin luokse ja lopetettiin. Ikävä oli kova ja itkimme kattia, mutta ihmisen koti on ihmisen koti, ja jos eläin ei siellä sopeudu jostakin syystä asumaan, on ehkä parempi luopua kyseisestä eläimestä, surra aikansa ja yrittää toisella kertaa uudelleen. Jäljellä oleva kissamme on aivan ihana eikä voisi kuvitellakaan tekevänsä tarpeitaan muualle kuin hiekkalaatikkoon edes mökillä, jossa saa olla vapaana.

Tälle kannalle minäkin olen kallistumassa, en jaksa enää. Ajattelen myös että mikä helvetin oikeus niillä on tuhota meidän yhteinen koti. en minäkään niin tee! Se vaan kun muuten ovat niin ihania, että kyllä suru tulee oleen suuri. Miten eläinlääkäri suhtautui teidän asiaan? Olen luullut että ne ei tee tollasen asian eteen mitään, siis lopeta kissaa, vaan ehdottavat sen antamista pois.

• osku
        2 kisua kirjoitti:

Tälle kannalle minäkin olen kallistumassa, en jaksa enää. Ajattelen myös että mikä helvetin oikeus niillä on tuhota meidän yhteinen koti. en minäkään niin tee! Se vaan kun muuten ovat niin ihania, että kyllä suru tulee oleen suuri. Miten eläinlääkäri suhtautui teidän asiaan? Olen luullut että ne ei tee tollasen asian eteen mitään, siis lopeta kissaa, vaan ehdottavat sen antamista pois.

Minä en saattanut viedä kattia itse eläinlääkärille, vaan mieheni vei. Hän kertoi kaiken tapahtuneen hyvin rauhallisesti ja nopeasti. Kissa vain nukahti. Eläinlääkäri oli ymmärtänyt asian oikein hyvin. Eihän kenellekään kehtaa lahjoittaa eläintä, jonka tietää kuseskelevan nurkat täyteen, edes maalle emme saaneet kissaamme navettakissaksi.

• Pörri
        osku kirjoitti:

Minä en saattanut viedä kattia itse eläinlääkärille, vaan mieheni vei. Hän kertoi kaiken tapahtuneen hyvin rauhallisesti ja nopeasti. Kissa vain nukahti. Eläinlääkäri oli ymmärtänyt asian oikein hyvin. Eihän kenellekään kehtaa lahjoittaa eläintä, jonka tietää kuseskelevan nurkat täyteen, edes maalle emme saaneet kissaamme navettakissaksi.

Kissamme ovat nähneet monet kodit ja päätynet sitten mutkien ja kissakotien kautta meille.
        En ole mikään kasvataja, mutta.
        Olen alusta asti kehunut, kun kakat on tehty pottaan. Ja olen tehnty siitä oikein numeron suureen ääneen. Luulen että se on edesauttanut tekemään niitä kakkoja pottaan useammin kuin sauna lauteiden alle. Niitäkin yllätyksiä on löytynyt, joskin harvoin. Olemme voiton puolella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      60
      3679
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      47
      3679
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2841
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      51
      2569
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1639
    7. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1609
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1317
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1261
    Aihe