mistä powerfiltteri kelkkaan..

arcticci

mista saa arctic cat zr 500 powerfiltterit?

13

3731

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lyne

en tiiä nuista kateista, mutta kelkoissa yleensä ei oo ilmansuodatinta ollenkaan...se on vaan imuäänen vaimennin se pönttö.joten ei siihen mitään filtteriä kannata laittaa tehoja viemään.

• Kaasu

Ainakaan F-sarjan 500 kuutioisissa ei suodatinta ole.

• arcticci
        Kaasu kirjoitti:

Ainakaan F-sarjan 500 kuutioisissa ei suodatinta ole.

ainakin zr:ssä on ilmanpuhdistimet. semmonen iso laatikko josta tulee kaasareihin semmoset kumi putket.. (monessa kelkassa on filtterit) mutta mistä niitä sais kun halkaisijan pitää olla 62mm

• Teijo T
        arcticci kirjoitti:

ainakin zr:ssä on ilmanpuhdistimet. semmonen iso laatikko josta tulee kaasareihin semmoset kumi putket.. (monessa kelkassa on filtterit) mutta mistä niitä sais kun halkaisijan pitää olla 62mm

HÖPÖ HÖPÖ. Mulla ei oo omassa ZR ssä ainakaan mitään filtteriä. se on imuäänen vaimennin.

Tuskin tuo catti toimii PWF.n kanssa, kun ainakaan mulla ei tahdo pelata muutenkaan...

• arcticci
        Teijo T kirjoitti:

HÖPÖ HÖPÖ. Mulla ei oo omassa ZR ssä ainakaan mitään filtteriä. se on imuäänen vaimennin.

Tuskin tuo catti toimii PWF.n kanssa, kun ainakaan mulla ei tahdo pelata muutenkaan...

jaa eikö se olekkaan ilmanpuhdistin?? ainakin mopossa pitää olla muuten voi leikata kiinni.....eikös sit kelkassakin pidä olla?

• lyne
        arcticci kirjoitti:

jaa eikö se olekkaan ilmanpuhdistin?? ainakin mopossa pitää olla muuten voi leikata kiinni.....eikös sit kelkassakin pidä olla?

talvella lumi (ennenvanhaa) maassa, joten ei kovin hiekka pölise.

• INSINÖÖRI

Toisissa kelkoissa on sellainen "karkea" suodatin, esim edge-polle. Kyse on talviurheilu välineestä, joten ei tarteta mitään pöly/hiekka sihtiä. Usein riittää kotelo imuilman äänenvaimentimeksi, ja tällä ratkaisulla varmistetaan ettei lumi pääse ainakaan kokkareina sisään koneeseen. POWER FILTTERILLÄ et saavuta mitään etua, paitsi tulee rumat imuäänet esille, ja toisissa kelkoissa joutuu suutin kauppaan, riippuen kotelon alipainevaikutuksesta. Tosin osa tekniikkaan perehtyneistä ihmisistä voi tuon ratkaista powerfiltterin osalta, käyttämällä siinä sopivaa öljykerrosta/teipattua osaa saman vastuksen aikaansaamiseksi.

ARTIC CAT- miehille joilla peukalo ei ole keskellä kämmentä.(pieni vinkki)

• KAlle

Ei ole inssi ilmeisesti kovin läheisesti tutustunut moneenkaan eri kelkka malliin. Esim. F-sarjan catissa ei ole juurikaan alipainetta imuäänen vaimentimessa, kun koko jutun idea on se, että ilmanotto aukkojen sijoittelulla ja muotoilulla on pyritty saamaan pientä patopaine vaikutusta imuäänen vaimentimeen, eli saamaan jopa hitusen ahtopainetta aikaiseksi.

Millä muulla kelkalla voi ajaa, jos peukalo on keskellä kämmentä? Kaasun painaminen on aika vaikeaa?? Minulla on nykyisin myös Catti, Ski-Doon ja Lynxin jälkeen. Catti on näistä ollut se varmatoimisin, ainut mitä ei ole koskaan täytynyt korjata.

• INSINÖÖRI
        KAlle kirjoitti:

Ei ole inssi ilmeisesti kovin läheisesti tutustunut moneenkaan eri kelkka malliin. Esim. F-sarjan catissa ei ole juurikaan alipainetta imuäänen vaimentimessa, kun koko jutun idea on se, että ilmanotto aukkojen sijoittelulla ja muotoilulla on pyritty saamaan pientä patopaine vaikutusta imuäänen vaimentimeen, eli saamaan jopa hitusen ahtopainetta aikaiseksi.

Millä muulla kelkalla voi ajaa, jos peukalo on keskellä kämmentä? Kaasun painaminen on aika vaikeaa?? Minulla on nykyisin myös Catti, Ski-Doon ja Lynxin jälkeen. Catti on näistä ollut se varmatoimisin, ainut mitä ei ole koskaan täytynyt korjata.

TOKI MYÖS PAINEISTETTUJA PÖNTTÖJÄ ON, TOSIN VAIN TÄSSÄ KIROTUSSA CATISSA. BENSAN SAANNISTA HUOLEHTIIN VAAN SITTEN SÄHKÖISESTI OHJATTU KAASARI, TAI RUISKU.

YLEENSÄ NÄMÄ CATIN PUOLESTA PUHUJAT ON EPÄTOIVOISIA CATTIKAUPPIAITA...

KAIKKEA OLEN KOKEILLUT KELKKOJENB OSALTA, JA TUO KYSEINEN MERKKI TULI MULLE KALLIIKSI!

• soile

varokaa ostamasta CATTIA. kallista on korjata sitä...

• Jakelfin

on mun vanhassa lynxissa sellaset et ei olekkaan. Eli ei mitään pönttöjä vaan siinä sylkevät kaasarit "perseet" paljaana. On imuääntä eikä varmaan mikään kurista. Eikä ole oma viritys vaan ihan tehas racing malli (piippola), tosin vuosimalli on sellanen että meikäläinen on juuri potkurilla siinä iässä saanu ajaa ku kitty cat oli uusi ja kallis siihen aikaan. On muuten nykyään sitten SIKA kallis!

• lumimies80

sama ku ostaa filtterin myös perämoottoriin. ei niillä hiekkateillä ajeta.

• ei voimaa

, niin ääntähän tuolla saa kelkkaan ja perämotskuun, muttei voimaa, jos ainakaan ei tajua 2t seos säädöistä mitään. mm. ilmanlämpötila vaikutus ym...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      108
      4876
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3972
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      213
      3886
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2275
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      80
      1987
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1386
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1364
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      171
      1361
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      585
      1269
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1145
    Aihe