Illalla liikkuminen

arka

Mitä alueita Tallinnassa kannattaa välttää ilta- ja yöaikaan?

Uskaltaako pimeällä liikkua vanhassa kaupungissa? Onko siellä jotain katuja/alueita joita ehdottomasti pitää varoa?

Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista!

19

2468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tajua

      miksi sun pitää juosta kaupungilla yö aikaan,taksit suht edullisia. itse joskus liikkunut jonkun näkösellä laitakaupungilla siellä yö aikaan ja ei hauskaa ollut mutta toisaalta ei minua myöskään ryöstetty,no viisastu sitten tästä,heh.

    • Poro

      Tallinna on runsaan 400.000 asukkaan kaupunki, jossa on yhtä riskialtista/turvallista liikkua iltaisin ja öisin kuin muissakin samankokoisissa kaupungeissa.


      Olen itse liikkunut kaikkina vuoden- ja vuorokauden aikoina Tallinnan keskustassa,yksin ja porukassa, kännissä ja selvin päin. koskaan en ole tuntenut oloani uhatuksi, saati että jotain olisi tapahtunut. Voi olla, että minulla on käynyt hyvä tuuri, mutta en osaa olla kovin huolissani turvallisuudesta ko. kylällä.

      Keskustassa liikkuu yleensä poliisin jalkapatrulleja ja toissa viikkoisen kokemukseni mukaan myös autopartio(t) saadaan vanhaan kaupunkiin hyvin nopeasti. Nimeta-baarissa Suur-Karja-kadulla eräs asiakas sai hepulin ja heitti juomalasinsa lasioven läpi, jonka seurauksena paikalle saapui kolme poliisin autopartiota.

      Edes taksarit tai etabloituneiden huoratalojen henkilökunta ei ole koskaan aiheuttanut vaaratilannetta - mitä nyt kuppaavat vähän lisää ylihintaa känniseltä porolta.

      Eri asia on, jos lähdet umpikännissä huoran kanssa laitakaupungille - silloin saattaa sattua juhaa leukaan, mutta niin käy kyllä kaikkialla muuallakin maailmassa.

      Keskustan itäpuolella sijaitsevaa Lasnamäen lähiötä suositellaan välttämään ilta- ja yöaikaan, mutta sinne et varmasti muutenkaan mene ilman tuttua alkuasukasopasta. Vanhan kaupungin länsipuolella sijaitsevaa Koplin kaupunginosaa olen joskus kuullut pidettävän öiseen aikaan "vaarallisena".

      Viru-kadun ja Pärnu maanteen yhtymäkohdassa, Viru-hotellia vastapäätä siis, sijaitsevassa puistikossa on joskus näkynyt narkkareita, joten sinne ei varmaankaan kannata nokkaansa tunkea.

      Taksihan on todellakin turvallinen ja edelleen aika halpa väline liikkua paikasta toiseen.

      Ja lopuksi vinkki, jota olen itse noudattanut monissa kaupungeissa ulkomailla. Osta paikallinen esim. iltapäivälehti ja taita se kainaloosi niin, että logo näkyy. Saat olla rauhassa ainakin niiltä, jotka ovat ulkomaanpellen rahojen perään.

      Tallinnan ja muutenkin Baltian yö- ja huvielämästä on muuten tarjolla kosolti infoa osoitteessa

      http://www.sihteeriopisto.net/forum/forumdisplay.php?f=63

      , eli sinne vaan selaamaan.

      • Anonyymi

        Lasnamäen hurja maine on menneisyyttä, nykyään se on ihan tavallinen yli 100 000 asukkaan lähiö. Olen käynyt siellä vuosisadan alusta asti kymmenkunta kertaa vuodessa eikä mitään ongelmia.


    • oioi

      Kyllä minä ainakin olen uskaltanut liikkua Tallinnassa varsin huoletta sekä päivisin että iltaisin/öisin. Järki kannattaa tietysti pitää mukana. Itse olen kokenut sataman seudun hieman levottomana ilta-aikaan. Keskustassa ja vanhassa kaupungissa sen sijaan liikun ihan mielelläni. Yleisesti ottaen pyrin välttämään kovin autioita seutuja.

    • moninkertainen kävijä

      >Uskaltaako pimeällä liikkua vanhassa kaupungissa?

      Vanha kaupunki on Tallinnan turvallisimpia seutuja. Siinä väkijoukossa, mikä siellä liikkuu, ei rosvot pääse mellastamaan.

    • Anonyymi

      Lasnamäe on turvallinen niin yö kuin päiväaikaan nykyään. Ehkä Tallinnan turvallisin. Tervetuloa! -Sergei ja pojat

      • Anonyymi

        Tuskin olet käynyt koskaan koko Viron maassa mutta "asiantuntemus" on rrautaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin olet käynyt koskaan koko Viron maassa mutta "asiantuntemus" on rrautaa!

        Onko Viron viisumi helppo saada? mitä maksaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Viron viisumi helppo saada? mitä maksaa?

        Tuo riippuu pitkälti hakijan kansalaisuudesta.


    • Anonyymi

      Lasnamäellä saiset raiskaavatö.

    • Anonyymi

      Koko Tallinna on waarallinen, Narva on turvallinen.

      • Anonyymi

        Olen käynyt Narvassa tänä vuonna 7 kertaa. Moni luulee että se on joku rosvojen pesäpaikka, en ole todennut mitään eroa johonkin toiseen tavalliseen kaupunkiin verrattuna. Meren rannalla Narvajoen suulla on Narva-Jõesuun kaupunki jossa on Viron pisimmät hirkkarannat, paljolti kuten Riian lähellä Jurmalassa tai entisellä Terijoella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen käynyt Narvassa tänä vuonna 7 kertaa. Moni luulee että se on joku rosvojen pesäpaikka, en ole todennut mitään eroa johonkin toiseen tavalliseen kaupunkiin verrattuna. Meren rannalla Narvajoen suulla on Narva-Jõesuun kaupunki jossa on Viron pisimmät hirkkarannat, paljolti kuten Riian lähellä Jurmalassa tai entisellä Terijoella.

        Narvassa taksilla ajo ei ole hyvin kallista. Yli 3,5 kilometriä maksaa 2,50 euroa. Helsingissä alle 3 kilometriä assalta länsisatamaan on kaksikymppiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narvassa taksilla ajo ei ole hyvin kallista. Yli 3,5 kilometriä maksaa 2,50 euroa. Helsingissä alle 3 kilometriä assalta länsisatamaan on kaksikymppiä.

        Kannattaa välttää Tallinnassa Nordic Hotel Forumia, mafia tyypit asuvat ja liikkujat kyseisen hotellin ympäristössä!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa välttää Tallinnassa Nordic Hotel Forumia, mafia tyypit asuvat ja liikkujat kyseisen hotellin ympäristössä!!

        Hyvinpä 'tiedät' vaikka et ole koskaan käynyt Virossa. 90-luvulla Viru-hotellissa ja lähialueella oli mafiaa. Katsopa kelenteria uudestaan.

        Taidat olla sama 'tietäjä' joka uhosi että Forum on kalliimpi hotelli kuin Clarion Helsingissä. Muistatko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvinpä 'tiedät' vaikka et ole koskaan käynyt Virossa. 90-luvulla Viru-hotellissa ja lähialueella oli mafiaa. Katsopa kelenteria uudestaan.

        Taidat olla sama 'tietäjä' joka uhosi että Forum on kalliimpi hotelli kuin Clarion Helsingissä. Muistatko?

        Ei kun tämä on se tyyppi joka on saanut porttikiellon tai potkut kyseisestä hotellista ja yrittää täällä kostaa asiaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kun tämä on se tyyppi joka on saanut porttikiellon tai potkut kyseisestä hotellista ja yrittää täällä kostaa asiaa!

        Vahvasti näyttää siltä. Ei varmaan ollut töissä mutta heitetty pihalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narvassa taksilla ajo ei ole hyvin kallista. Yli 3,5 kilometriä maksaa 2,50 euroa. Helsingissä alle 3 kilometriä assalta länsisatamaan on kaksikymppiä.

        Vielä halvemmaksi tulee kun juoksee taksin perässä.


    • Anonyymi

      Juoksu taksi on edullinen, on jalkojen vika jos kiini jää, käytän usein.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      244
      2150
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      82
      1836
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1545
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      110
      1260
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1150
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1125
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1054
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      970
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe