Kuljetusala remonttiin

jos saisin

Jos minulla olis valtaa ja voimaa niin laittaisin koko kuljetusalan remonttiin. Homman voisi aloittaa vaikka siitä että kaikki pyörät pysähdykssiin 2 kuukautta. Rahtihinnoille määrättäisiin pohjahinta ja kuljettajien palkat vastaamaan työn laatua. Yrittäjille liikenneluvat takaisin. Työaikarikkomuksista niin ssuuret sanktiot että varmaan tehoaa. Ja jos sääntöjä rikotaan niin liikennelupa pois. Sen kahden kuukauden jälkeen varmaan jokainen firma maksaa rahtihinnan jos sitä tavaraa todella tarvitsee. Ei Finnirin lentäjätkään tee kuin 152h kuukaudessa ja ovat tyytyväisiä työhönsä kun saa siitä kunnon liksan.

14

2414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ykä 59

      Päivän sana on globalisaatio ja kilpailuttaminen. Tässä kujanjuoksussa suorituskeijussa olevat ovat vain pelkkiä häviäjiä. Ehkä alan huippu olisi venäläinen kuljetusyrittäjä jolla olisi kiinalaiset kuskit. Ainoa lohtu asiassa on se, että samat ongelmat ovat kaikissa ns. Länsimaissa. Toisaalta valtion tehtävä olisi turvata työnteko oman maan kansalaisilla sellaisella palkkatasolla, että sillä tulee toimeen. Jos venäläisillä on kustannustaso EU:n tasoon nähden 1:10 ja kiinalaisilla 1:100 eikä tähän mitenkään puututa se vie pohjan monesta yrittämisestä.

      Jos on SKAL hampaaton niin on liikenneministeriökin, eipä siinä SKAL voi muuta kun nyökytellä kun ei valtio tue toimia. Ainoa mitä syntyy valtiovallalta, erilaisia asetuksia ja niistä ehdotuksia, jolla pidetään suomalaiset kuskit kurissa. Ongelmat ovat osin sisälähtöisiä, koska heikoin lenkki pettää kilpailuttamisessa, joka muodostaa taas referenssin taksoihin. Terveen järjen nimissä pysähdys ja pohdinta olisi paikallaan, samoin keinot jolla tolkuttomia polttoainekuluja voitaisiin kompensoida. Vaikka yrittäjä saa polttoainekulut vähennyksiin, niihin sitoutuu pitkäksi aikaa likviditeetti , kun se käteisen puute muutenkin vaivaa alaa.

      • Taksa

        On paljon parempi kuin Suomessa, miksi?


      • sinne
        Taksa kirjoitti:

        On paljon parempi kuin Suomessa, miksi?

        siellä on muutenkin kaikki paremmin!


      • Taksa kirjoitti:

        On paljon parempi kuin Suomessa, miksi?

        mutta monessa asiassa tuntuu olevan meitä edellä. Kuljetusalallakin. Suomeen tulee jotain "uutta ja mullistavaa" niin tämä sama asia on ollut Ruotsissa käytössä jo 70-80-luvulta lähtien.


      • Yleensäkkin viimeisten vuosien trendi on ollut se, että lisää neuvostoliittolaisia ajamaan Suomeen. Autoilijoita ja kuskeja. Perhana kun jotkut autoilijat saattavat laskea taksansa sen mukaan, että kärsiihän sitä taksaa puottaa kun työntekijäkulut ovat niin paljon pienemmät neuvostoliittolaisten suhteen (vaikka näinhän ei kai saisi olla). Miten siinä suomalainen yritys pärjää rinnalla jos työntekijäkulut ovat vaikka kaksin/kolminkertaiset. Ei mitenkään. Tietenkin venäläisten käytön ymmärtää niissä tilanteissa, jossa liikutaan paljon Neuvostoliitossa ja tarvitaan kielitaitoa. Eipä siinä kaikki Suomi-pojat pärjää kun tiukassa paikassa alkaa joku heittämään venäjää :)

        Samoin Suomen valtiovalta on niin alistunut neuvostoliittolaisten tahtoon heidän sanellessa mitä tehdään ja miten tehdään. Neuvostoliittolainen rekkaliikenne Suomessa on kasvanut räjähdysmäisesti viimeisten vuosien aikana. Ajelee missä vain niin varmasti tulee neuvostoliittolaisia vastaan


    • Rahtari

      Hyvä! olen samaa mieltä, mikään muu ei vaivaa kun tämä sairaalloinen ahneus!! itse yli johtajat miettii vaan että mistä halvin rahti ja turha väittää että valehtelen koska tiedän sen!! Itse en aja kohta enään ollenkaan jos tämmösiä uutisia saa lukea että rekkamies syytteeseen 23 ihmisen kuolemasta.. Jokainen meistä autoilioista tekee virheitä päivittäin ja taas turha väittää muuta.. Voisin lähteä lakkoon vaikka heti en siitä että saan vaan 10 euroa tunti keli kuin keli vaan siitä että ollan niin SAATANAN ahneita, tällä menolla tippuu päitä ja monta!!!

      • olla paremmat

        taksat, kalusto on nimittäin mielestäni aika järjestään tuoretta ja siistiä


      • ruatsalainen
        olla paremmat kirjoitti:

        taksat, kalusto on nimittäin mielestäni aika järjestään tuoretta ja siistiä

        Scania ja Volvo ruatsalaisia, niille helppo ja edullinen hinta?


    • autoilijan poika

      Raskaalle puolelle vittumaisin teko tehtiin siinä vaiheessa kun luvat vapautettiin.
      Yksinkertaisesti nykyinen kurssijärjestelmä suoltaa liikaa autolijoita alalle mikä vääristää näin pienen maan kuljetusalan.

      • sorvatakin

        Kyllä kuule vapaa kilpailu kuuluu nykypäivään. Kyllähän sorvaustyötäkin saa tehdä jokainen, joka omistaa sorvin, eikä noilla metallipuolen porukoilla ainakaan huonosti mene. Mikään liikenelupien vapautus ei le syynä kuljetusalan tilaan. Eiköhön yrittäjillä ole peiliin katsomisen paikka. Ei osata laskea, puhumattakaan mistään muusta.


    • Raateri

      Pitää todellakin ihmetellä mikä kuljetusalalla mättää, onko kustannuslskenta niin vaikeata, vai onko suurin syy liian lyhyet sopimukset joita ei ole sidottu indeksiin.
      Nykyiset vuoden kahden sopimukset ja lupaukset mahdollisesta jatkosta pistävät pahimmillaan yrittäjän selän seinää vasten, kilpailutettaeassa suorite uudelleen.
      Mikäli kilpailun pitää olla vapaata, täytyisi kaluston ja kuljetustoiminnan ehdottomasti olla lainmukaista. Valvonta pitäisi olla todella tiukkaa ja sanktiot niin kovat, että kiinni jäänti 2-3 kertaa saman vuoden aikaan pysäyttäisi ko. ajoneuvon liikennöinnin 2 kuukauden ajaksi välittömästi.
      Kuljettajillekin voisi sanktioita koventaa, mikäli syyllistyy törkeään tyaikalain rikkomiseen, niin yhdistelmäkortti pois vuodeksi.

      Pelisäännöt pitää olla selkeät ja valvonta kovaa ja sanktiot todella tuntuvia, niin eiköhän hommat ala luistamaan.

      • Mutta eikös

        Se vika ole kuitenkin lainsäätäjien,nimittäin jos SKAL Määrää jonkin maksimihinnan kuljetuksille. Se luokitellaan kartelliksi,samoin jos sen tekee linja-autoliitto.Mutta jos taksiliitto päättää omilleen nk.maksihinnan,niin se sama hinta on jokaisen taksiauton mittarissa,eikä se ole kartelli.
        Herää kysymys,onko valtio tasapuolinen kaikille yrittäjille?


      • nyt sanoit
        Mutta eikös kirjoitti:

        Se vika ole kuitenkin lainsäätäjien,nimittäin jos SKAL Määrää jonkin maksimihinnan kuljetuksille. Se luokitellaan kartelliksi,samoin jos sen tekee linja-autoliitto.Mutta jos taksiliitto päättää omilleen nk.maksihinnan,niin se sama hinta on jokaisen taksiauton mittarissa,eikä se ole kartelli.
        Herää kysymys,onko valtio tasapuolinen kaikille yrittäjille?

        Taksisuhari ovat valtiovallan suojeluksessa!.
        Taksiluvat pitäis vapauttaa,mulle aivan sama onko
        mersu vain nissan tolpalla,kunhan pääsen eteenpäin.


      • Mutta eikös kirjoitti:

        Se vika ole kuitenkin lainsäätäjien,nimittäin jos SKAL Määrää jonkin maksimihinnan kuljetuksille. Se luokitellaan kartelliksi,samoin jos sen tekee linja-autoliitto.Mutta jos taksiliitto päättää omilleen nk.maksihinnan,niin se sama hinta on jokaisen taksiauton mittarissa,eikä se ole kartelli.
        Herää kysymys,onko valtio tasapuolinen kaikille yrittäjille?

        Linja-autosta ei tarvi maksaa D-veroa,ja reittiliikennettähän valtio tukee..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

      Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      90
      8326
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

      Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      42
      4728
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

      https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      41
      4391
    4. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

      Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      45
      2595
    5. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

      Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      98
      1478
    6. Miksi pitäisit enemmän

      Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      40
      1296
    7. Tämmönen höpsö

      Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1246
    8. Heräsin taas sinä mielessä

      Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      64
      1152
    9. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

      Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      39
      1150
    10. Kannattaa toimia yleisesti ottaen

      Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo
      Ikävä
      167
      1090
    Aihe