Jos minulla olis valtaa ja voimaa niin laittaisin koko kuljetusalan remonttiin. Homman voisi aloittaa vaikka siitä että kaikki pyörät pysähdykssiin 2 kuukautta. Rahtihinnoille määrättäisiin pohjahinta ja kuljettajien palkat vastaamaan työn laatua. Yrittäjille liikenneluvat takaisin. Työaikarikkomuksista niin ssuuret sanktiot että varmaan tehoaa. Ja jos sääntöjä rikotaan niin liikennelupa pois. Sen kahden kuukauden jälkeen varmaan jokainen firma maksaa rahtihinnan jos sitä tavaraa todella tarvitsee. Ei Finnirin lentäjätkään tee kuin 152h kuukaudessa ja ovat tyytyväisiä työhönsä kun saa siitä kunnon liksan.
Kuljetusala remonttiin
14
2402
Vastaukset
- Ykä 59
Päivän sana on globalisaatio ja kilpailuttaminen. Tässä kujanjuoksussa suorituskeijussa olevat ovat vain pelkkiä häviäjiä. Ehkä alan huippu olisi venäläinen kuljetusyrittäjä jolla olisi kiinalaiset kuskit. Ainoa lohtu asiassa on se, että samat ongelmat ovat kaikissa ns. Länsimaissa. Toisaalta valtion tehtävä olisi turvata työnteko oman maan kansalaisilla sellaisella palkkatasolla, että sillä tulee toimeen. Jos venäläisillä on kustannustaso EU:n tasoon nähden 1:10 ja kiinalaisilla 1:100 eikä tähän mitenkään puututa se vie pohjan monesta yrittämisestä.
Jos on SKAL hampaaton niin on liikenneministeriökin, eipä siinä SKAL voi muuta kun nyökytellä kun ei valtio tue toimia. Ainoa mitä syntyy valtiovallalta, erilaisia asetuksia ja niistä ehdotuksia, jolla pidetään suomalaiset kuskit kurissa. Ongelmat ovat osin sisälähtöisiä, koska heikoin lenkki pettää kilpailuttamisessa, joka muodostaa taas referenssin taksoihin. Terveen järjen nimissä pysähdys ja pohdinta olisi paikallaan, samoin keinot jolla tolkuttomia polttoainekuluja voitaisiin kompensoida. Vaikka yrittäjä saa polttoainekulut vähennyksiin, niihin sitoutuu pitkäksi aikaa likviditeetti , kun se käteisen puute muutenkin vaivaa alaa.- Taksa
On paljon parempi kuin Suomessa, miksi?
- sinne
Taksa kirjoitti:
On paljon parempi kuin Suomessa, miksi?
siellä on muutenkin kaikki paremmin!
Taksa kirjoitti:
On paljon parempi kuin Suomessa, miksi?
mutta monessa asiassa tuntuu olevan meitä edellä. Kuljetusalallakin. Suomeen tulee jotain "uutta ja mullistavaa" niin tämä sama asia on ollut Ruotsissa käytössä jo 70-80-luvulta lähtien.
Yleensäkkin viimeisten vuosien trendi on ollut se, että lisää neuvostoliittolaisia ajamaan Suomeen. Autoilijoita ja kuskeja. Perhana kun jotkut autoilijat saattavat laskea taksansa sen mukaan, että kärsiihän sitä taksaa puottaa kun työntekijäkulut ovat niin paljon pienemmät neuvostoliittolaisten suhteen (vaikka näinhän ei kai saisi olla). Miten siinä suomalainen yritys pärjää rinnalla jos työntekijäkulut ovat vaikka kaksin/kolminkertaiset. Ei mitenkään. Tietenkin venäläisten käytön ymmärtää niissä tilanteissa, jossa liikutaan paljon Neuvostoliitossa ja tarvitaan kielitaitoa. Eipä siinä kaikki Suomi-pojat pärjää kun tiukassa paikassa alkaa joku heittämään venäjää :)
Samoin Suomen valtiovalta on niin alistunut neuvostoliittolaisten tahtoon heidän sanellessa mitä tehdään ja miten tehdään. Neuvostoliittolainen rekkaliikenne Suomessa on kasvanut räjähdysmäisesti viimeisten vuosien aikana. Ajelee missä vain niin varmasti tulee neuvostoliittolaisia vastaan
- Rahtari
Hyvä! olen samaa mieltä, mikään muu ei vaivaa kun tämä sairaalloinen ahneus!! itse yli johtajat miettii vaan että mistä halvin rahti ja turha väittää että valehtelen koska tiedän sen!! Itse en aja kohta enään ollenkaan jos tämmösiä uutisia saa lukea että rekkamies syytteeseen 23 ihmisen kuolemasta.. Jokainen meistä autoilioista tekee virheitä päivittäin ja taas turha väittää muuta.. Voisin lähteä lakkoon vaikka heti en siitä että saan vaan 10 euroa tunti keli kuin keli vaan siitä että ollan niin SAATANAN ahneita, tällä menolla tippuu päitä ja monta!!!
- olla paremmat
taksat, kalusto on nimittäin mielestäni aika järjestään tuoretta ja siistiä
- ruatsalainen
olla paremmat kirjoitti:
taksat, kalusto on nimittäin mielestäni aika järjestään tuoretta ja siistiä
Scania ja Volvo ruatsalaisia, niille helppo ja edullinen hinta?
- autoilijan poika
Raskaalle puolelle vittumaisin teko tehtiin siinä vaiheessa kun luvat vapautettiin.
Yksinkertaisesti nykyinen kurssijärjestelmä suoltaa liikaa autolijoita alalle mikä vääristää näin pienen maan kuljetusalan.- sorvatakin
Kyllä kuule vapaa kilpailu kuuluu nykypäivään. Kyllähän sorvaustyötäkin saa tehdä jokainen, joka omistaa sorvin, eikä noilla metallipuolen porukoilla ainakaan huonosti mene. Mikään liikenelupien vapautus ei le syynä kuljetusalan tilaan. Eiköhön yrittäjillä ole peiliin katsomisen paikka. Ei osata laskea, puhumattakaan mistään muusta.
- Raateri
Pitää todellakin ihmetellä mikä kuljetusalalla mättää, onko kustannuslskenta niin vaikeata, vai onko suurin syy liian lyhyet sopimukset joita ei ole sidottu indeksiin.
Nykyiset vuoden kahden sopimukset ja lupaukset mahdollisesta jatkosta pistävät pahimmillaan yrittäjän selän seinää vasten, kilpailutettaeassa suorite uudelleen.
Mikäli kilpailun pitää olla vapaata, täytyisi kaluston ja kuljetustoiminnan ehdottomasti olla lainmukaista. Valvonta pitäisi olla todella tiukkaa ja sanktiot niin kovat, että kiinni jäänti 2-3 kertaa saman vuoden aikaan pysäyttäisi ko. ajoneuvon liikennöinnin 2 kuukauden ajaksi välittömästi.
Kuljettajillekin voisi sanktioita koventaa, mikäli syyllistyy törkeään tyaikalain rikkomiseen, niin yhdistelmäkortti pois vuodeksi.
Pelisäännöt pitää olla selkeät ja valvonta kovaa ja sanktiot todella tuntuvia, niin eiköhän hommat ala luistamaan.- Mutta eikös
Se vika ole kuitenkin lainsäätäjien,nimittäin jos SKAL Määrää jonkin maksimihinnan kuljetuksille. Se luokitellaan kartelliksi,samoin jos sen tekee linja-autoliitto.Mutta jos taksiliitto päättää omilleen nk.maksihinnan,niin se sama hinta on jokaisen taksiauton mittarissa,eikä se ole kartelli.
Herää kysymys,onko valtio tasapuolinen kaikille yrittäjille? - nyt sanoit
Mutta eikös kirjoitti:
Se vika ole kuitenkin lainsäätäjien,nimittäin jos SKAL Määrää jonkin maksimihinnan kuljetuksille. Se luokitellaan kartelliksi,samoin jos sen tekee linja-autoliitto.Mutta jos taksiliitto päättää omilleen nk.maksihinnan,niin se sama hinta on jokaisen taksiauton mittarissa,eikä se ole kartelli.
Herää kysymys,onko valtio tasapuolinen kaikille yrittäjille?Taksisuhari ovat valtiovallan suojeluksessa!.
Taksiluvat pitäis vapauttaa,mulle aivan sama onko
mersu vain nissan tolpalla,kunhan pääsen eteenpäin. Mutta eikös kirjoitti:
Se vika ole kuitenkin lainsäätäjien,nimittäin jos SKAL Määrää jonkin maksimihinnan kuljetuksille. Se luokitellaan kartelliksi,samoin jos sen tekee linja-autoliitto.Mutta jos taksiliitto päättää omilleen nk.maksihinnan,niin se sama hinta on jokaisen taksiauton mittarissa,eikä se ole kartelli.
Herää kysymys,onko valtio tasapuolinen kaikille yrittäjille?Linja-autosta ei tarvi maksaa D-veroa,ja reittiliikennettähän valtio tukee..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022306- 1161823
- 881449
- 1341407
- 1171266
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘741248Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631121- 511067
- 36992
- 33844