Projektisihteerin palkka?

Tuleva

Mikä olisi mielestänne sopiva palkka projektisihteerille, kun:

a) työpaikka iso kansainvälinen teknologiakonserni
b) toimipaikka n. 20 000 asukkaan kaupunki
c) työtehtävät osto- ja matkalaskujen käsittely, matka- ja kokousjärjestelyt, tuntikirjausten ja ostokehoitusten tekeminen SAP:ssa, dokumenttilähetykset ym. projektisihteerin tehtävät
d) koulutus taloushallinnon tradenomi
e) työkokemusta samoista tehtävistä 8 kk ja tätä ennen Contact Center -työstä 1 v. pari vuotta muusta asiakaspalvelusta ja myyntityöstä?

15

23915

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysyvä ei tieltä eksy

Kuulutko TRAL:iin? Sieltä saa palkkaneuvontaa.Soitto sinne ja olet hieman viisaampi.

• Jotakuinkin

1300€ brutto.

• dsvcsvs

Kuntapuolella 1493 euroa projektiassistentti...Ja kokemusta on.

Nyt siirryn yksityiselle henkilöstöpuolen assistentin tehtäviin - palkka 2200.

Kuuleman mukaan juuri assistenttien palkat on laskeneet ihan viime vuosina. Pidän tuota yli 2000 euron palkkaa erittäin hyvänä. Ja siihen tehtävään kuuluu myös esimiesvastuuta.

Toimekuvasi on laajahko mutta epäilen että 1800 - 2200 on ihan max.

Kerro ihmeessä kun saat tietää mikä on todellinen!

• Jossu

Itse olin projektiassistentin nimikkeellä töissä ja sain 1800e. Tehtävät olivat kylläkin erilaisia, mutta mielestäni voisit tuota summaa pyytää. Ei pidä liian halvalla ainakaan itseään myydä. 1300e on ihan liian vähän.

• Tuleva

Itse kuulun Toimihenkilöunioniin. Työpaikalla noudatetaan Teknologiateollisuuden toimihenkilöiden työehtosopimusta, eli palkka muodostuu METTOVA:n pohjalta tehdystä toimen vaativuuden määrittelyn mukaisesta peruspalkasta ja sen päälle tulee henkilökohtainen palkanosa.

METTOVA:n mukaan arvioisin itse, että peruspalkka sijoittuisi välimaastoon 1642 - 1787 €.. Tällä hetkellä minulle maksetaan 1395 €, mikä on mielestäni naurettava palkka..

Tulin aikanaan hommiin sairasloman tuuraajaksi alkuun 4 kuukaudeksi ja tyydyin silloin siihen palkkaan mitä tarjottiin (tutkinnon harjoittelutkin täytyi saada kuntoon), mutta nyt tilanne on muuttunut sillä olen saanut paperit koulusta ja määräaikaista sopimustani on tarkoitus jälleen jatkaa vuoden vaihteessa, joten nyt on korkea aika neuvotella palkka kuntoon.

Kaupan kassalla saisi saman verran kuin nyt..

• aloittajalle
        Tuleva kirjoitti:

Itse kuulun Toimihenkilöunioniin. Työpaikalla noudatetaan Teknologiateollisuuden toimihenkilöiden työehtosopimusta, eli palkka muodostuu METTOVA:n pohjalta tehdystä toimen vaativuuden määrittelyn mukaisesta peruspalkasta ja sen päälle tulee henkilökohtainen palkanosa.

METTOVA:n mukaan arvioisin itse, että peruspalkka sijoittuisi välimaastoon 1642 - 1787 €.. Tällä hetkellä minulle maksetaan 1395 €, mikä on mielestäni naurettava palkka..

Tulin aikanaan hommiin sairasloman tuuraajaksi alkuun 4 kuukaudeksi ja tyydyin silloin siihen palkkaan mitä tarjottiin (tutkinnon harjoittelutkin täytyi saada kuntoon), mutta nyt tilanne on muuttunut sillä olen saanut paperit koulusta ja määräaikaista sopimustani on tarkoitus jälleen jatkaa vuoden vaihteessa, joten nyt on korkea aika neuvotella palkka kuntoon.

Kaupan kassalla saisi saman verran kuin nyt..

Siis minkälaisesta _projektista_ on kyse?! Työtehtävät vaikutti ihan tavallisilta perussihteerin hommilta, Noksulle Saloon?

Tänä päivänä itsensä ylihinnoittelu tuppaa naksahtamaan omaan nilkkaan, tulijoita on joka duuniin enemmän kuin ovista sisään mahtuu ja aina löytyy ihmisiä jotka tekevät hommat halvemmalla... 1500 e.

• Tuleva
        aloittajalle kirjoitti:

Siis minkälaisesta _projektista_ on kyse?! Työtehtävät vaikutti ihan tavallisilta perussihteerin hommilta, Noksulle Saloon?

Tänä päivänä itsensä ylihinnoittelu tuppaa naksahtamaan omaan nilkkaan, tulijoita on joka duuniin enemmän kuin ovista sisään mahtuu ja aina löytyy ihmisiä jotka tekevät hommat halvemmalla... 1500 e.

Työnimike on projektisihteeri sen vuoksi, koska työtehtävät liittyvät aina käynnissä olevan toimitusprojektin palvelemiseen..Aivan yhtä hyvn se voisi olla myös matkasihteeri.

Se on kyllä totta, että joka hommaan on pilvin pimein tulijoita ja tietysti jos työnantaja arvostaa vain työntekijän halpaa hintaa, sitten täytyy ottaa sellainen työntekijä, mutta olettaisin tässäkin tapauksessa myös muiden kriteereiden painavan..

Ja en kuitenkaan usko, että itseään useamman vuoden kouluttaneet ihmiset tekisivät tätä työtä pidemmän päälle tällä palkalla.

Katsotaan miten käy, kun uuden sopimuksen aika koittaa.

• dfgpfoi
        Tuleva kirjoitti:

Työnimike on projektisihteeri sen vuoksi, koska työtehtävät liittyvät aina käynnissä olevan toimitusprojektin palvelemiseen..Aivan yhtä hyvn se voisi olla myös matkasihteeri.

Se on kyllä totta, että joka hommaan on pilvin pimein tulijoita ja tietysti jos työnantaja arvostaa vain työntekijän halpaa hintaa, sitten täytyy ottaa sellainen työntekijä, mutta olettaisin tässäkin tapauksessa myös muiden kriteereiden painavan..

Ja en kuitenkaan usko, että itseään useamman vuoden kouluttaneet ihmiset tekisivät tätä työtä pidemmän päälle tällä palkalla.

Katsotaan miten käy, kun uuden sopimuksen aika koittaa.

"Ja en kuitenkaan usko, että itseään useamman vuoden kouluttaneet ihmiset tekisivät tätä työtä pidemmän päälle tällä palkalla."

Kuule, nykyään tehdään työtä sillä palkalla mitä työnantaja suvaitsee maksaa. Tiedän maistereita jotka ansaitsee 1500-1600 e/kk.

• Kauppatieteiden maisteri 01
        dfgpfoi kirjoitti:

"Ja en kuitenkaan usko, että itseään useamman vuoden kouluttaneet ihmiset tekisivät tätä työtä pidemmän päälle tällä palkalla."

Kuule, nykyään tehdään työtä sillä palkalla mitä työnantaja suvaitsee maksaa. Tiedän maistereita jotka ansaitsee 1500-1600 e/kk.

Aika epätoivoisia maistereita tai ehkä juuri ja juuri riman ylittäneitä jos 1500 - 1600 euron kk- palkalla tekevät alan töitä. Siinä on kyllä sitten koulutus mennyt aivan hukkaan. Tietysti onhan sekin parempi kun ei mitään mutta samaa liksaa alkaa saamaan jo kaupan kassalta merkantin papereilla tai ehkä ei vaadita edes niitä. Itsellä ei ole ollut ongelmia saada koulutusta vastaavaa palkkaa mutta ehkä olen sitten ollut henkilökohtaisilta ominaisuuksilta parempi kuin he. Faktaa on kuitenkin että todellisille ammattilaiselle maksetaan se mitä kuuluu maksaa.

• mieku

Mutta siihen sisältyi 8v ikälisät.
      Valtiolla.
      Nyt 450 enemmän naamalisää ;))
      Ja koulutason koulutus, ei ees opisto.
      Mutta tehtävät haasteellisempia kun esimerkissäsi. Oikeaa vastuuta.

• Loitsu

SIIIIS järkyttävän pieniä palkkoja!!!! Miten ihmeessä tuollaisilla summilla tulee toimeen. Ihan olen oikeesti nyt järkyttyneenä kun voin siis vaan todeta, että oma palkkani sihteerin hommista on ollut viimeisen 10 vuoden aikana sen noin 2500-3000 eur. Tosin johdon assareiden palkat ovat kyllä parempia. Taidan tosiaan vaan jäädä kotiin lopullisesti ja yritämme pärjätä sitten mieheni palkalla. Joka tosin onkin 8000 e kuussa mutta kyllä sitä omaa palkkaanikin tässä kaivataan.

• mäessä

No anna miehellesi niin eiköhän se anna sulle (sitä rahaa)

• 2900/kk

Meillä sihteerit ja kirjanpitoväki tienaa tuon verran.

perusteollisuutta
      kaupunki 90000 asukasta
      keskisuuriyritys (reilu 200 hlöä)

• Alkuper.

Uusi soppari tehty ja uusi palkka minimissään 1845 €. Ihan mukava palkankorotus tuollainen 450 €/kk.

Mitenkäs se Sarasvuo puhelikaan, että tässä maailmassa saa juuri sen, mitä osaa itselleen neuvotella..

• Pitkäaikainen

Jopas nyt on matalaa palkkatasoa, oma vuosiansioni projektisihteerin nimikeellä on 31.000 € =>2563 euroa kuukaudessa, mutta meitä on moneksi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      60
      3368
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2970
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2366
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1452
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1396
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1088
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      932
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      812
    Aihe