Vaikea valinta

Rahat nyrkissä

Kumpi moposkootteri kannattaisi ostaa työmatka-ajoon, aprilia ditec vaiko gilera runner? Olen 180/90kg, kumpaan mahtuu paremmin? Molemmista poistettaisiin heti rajoittimet, kummassa niitä on enemmän/hankalampi poistaa? Mikä juju noissa kahdessa on kun tuossa apriliassa on enemmän tehoa mutta se häviää lähdössä gileralle, pelkästään variaattorillako tuo ero on tehty? Mitenkä nuo kulkevat sitten rajoittamattomana, suurempitehoinen kovempaako? Nämä voi olla hankalia kysymyksiä mutta toivoisin kokeneemmilta vastauksia, auttaisi valintapäätöksenteossa. Saako muuten kumpaankin jalkakäynnistyksen? Pitävätkö nuo ilmoitetut kulutuslukemat kutinsa?

15

2059

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Rahat nyrkissä

Onko kiki tietoinen kuinka paljon vakuutusmaksut tekevät noissa kuutioissa? Kiinalaisten kanssa saa myös olla aina nyrkit rasvassa.

• Kiki
        Rahat nyrkissä kirjoitti:

Onko kiki tietoinen kuinka paljon vakuutusmaksut tekevät noissa kuutioissa? Kiinalaisten kanssa saa myös olla aina nyrkit rasvassa.

Sulla no varaa noin kolme tonnia laittaa johonkin puolen desin koneella oelvaan pölynimuriin, vaikka samalla hinnalla saisi 250kuutioisen prätkän.

Eli rahaa on mopoon, mut ei vakuutuksiin?!?!?

• Rahat nyrkissä
        Kiki kirjoitti:

Sulla no varaa noin kolme tonnia laittaa johonkin puolen desin koneella oelvaan pölynimuriin, vaikka samalla hinnalla saisi 250kuutioisen prätkän.

Eli rahaa on mopoon, mut ei vakuutuksiin?!?!?

Varaa on niihin vakuutuksiinkin mutta jotenkin vaan tökkii ajatuskin maksaa sikahintaa kahdella pyörällä ajelusta kun sen voi tehdä halvallakin ja yltää miltei samoihin nopeuksiin näillä pikkuteillä(rajoitukset) Perusluonteeltani olen nuuka, suorastaan pihi sanoo vaimoni.

• Kiki

Varaa on niihin vakuutuksiinkin mutta jotenkin vaan tökkii ajatuskin maksaa sikahintaa kahdella pyörällä ajelusta kun sen voi tehdä halvallakin ja yltää miltei samoihin nopeuksiin näillä pikkuteillä(rajoitukset) Perusluonteeltani olen nuuka, suorastaan pihi sanoo vaimoni.

Älä amksa MOPOSTA 3000 euroa, kunnon Suomimopot maksaa 1200€ uutena.

Eli osta ennemmin vaikkapa Bajaj Sunny, kaksitahtikone jne jne. ja hinta uutena 400€

• Rahat nyrkissä
        Kiki kirjoitti:

Älä amksa MOPOSTA 3000 euroa, kunnon Suomimopot maksaa 1200€ uutena.

Eli osta ennemmin vaikkapa Bajaj Sunny, kaksitahtikone jne jne. ja hinta uutena 400€

Mulla oli fude jolla ajoin muutaman tuhannen kilometriä ja nyt olen ajellut 6000km lombardialla. Ei millään pahalla mutta nuo kiinanvehkeet vaatii liian usein rassausta että pysyvät ajokunnossa, mulla ei olis siihen oikein innostusta eikä aikaa. Ajattelin löysätä kerrankin kukkaron nyörejä ja ostaa parempilaatuisen.

• Kiki

Mulla oli fude jolla ajoin muutaman tuhannen kilometriä ja nyt olen ajellut 6000km lombardialla. Ei millään pahalla mutta nuo kiinanvehkeet vaatii liian usein rassausta että pysyvät ajokunnossa, mulla ei olis siihen oikein innostusta eikä aikaa. Ajattelin löysätä kerrankin kukkaron nyörejä ja ostaa parempilaatuisen.

Sanoin Bajaj en fude.

Bajaj on skootteri jossa on yksinkertainen tekniikka, ei mitään turhuuksia.

Tiedän yhen ketä ajoi Bajaj:lla 30000km ja sit piti vaihtaa mäntä ja porata, maksoi jotain 70€

Toki fude on muovinen paska jossa on paska nelitahtikone mutta bajaissa on laadukas kaksitahti ja ei mitään ylimääräistä, ja jopa peltikatteet.

Variaattorillinen maksaa 300-400 ja käsivaihteellinen vähän enemmän

• Rahat nyrkissä
        Kiki kirjoitti:

Sanoin Bajaj en fude.

Bajaj on skootteri jossa on yksinkertainen tekniikka, ei mitään turhuuksia.

Tiedän yhen ketä ajoi Bajaj:lla 30000km ja sit piti vaihtaa mäntä ja porata, maksoi jotain 70€

Toki fude on muovinen paska jossa on paska nelitahtikone mutta bajaissa on laadukas kaksitahti ja ei mitään ylimääräistä, ja jopa peltikatteet.

Variaattorillinen maksaa 300-400 ja käsivaihteellinen vähän enemmän

Eikös sekin ole mainostamasi "kiinanpaska"? Vai missä sitä tehdään?

• kulutus 2,3-2,5l /100km

6000km vain jarrupalat vaihdettu.
      kulkee noin 80km/h ilman rikkaa ja yli 90km/h
      kisaohjelmalla(asennetaan tietokoneella maksaa
      20€)
      Aprilia on varmasti myös hyvä,mutta en omista niin
      ei kokemusta.

• Rahat nyrkissä

En ole koe-istunut noita vielä, kumpi näistä on isompi kooltaan? Paljonko tuo kisaohjelma jonka saa varmaan apriliaankin, nostaa polttoaineen kulutusta ja meteliä? Gileralle plussa helposta kuristusten poistosta.

• edell..

En ole koe-istunut noita vielä, kumpi näistä on isompi kooltaan? Paljonko tuo kisaohjelma jonka saa varmaan apriliaankin, nostaa polttoaineen kulutusta ja meteliä? Gileralle plussa helposta kuristusten poistosta.

sama runko kuin 125,180,200cc malleissa.
        etulevy on vähän suurempi noissa yli 125cc.
        Minä en kisaohjelmaa laittanut,vaikka ilmaiseksi
        olisin saanut. Kyse on sytytysennakon aikaistamisesta sekä polttoaineen syötön lisäyksestä.Kulutus nousee noin 0,5 litraa.
        Äänet muistuttavat moottorisahaa eli kone
        kiertää.Maalaijärkikin kertoo moottorin keston
        lyhentyvän loppupäästä tehon kasvaessa.
        Piaggion,aprilian ja gileran moottorin osat
        ovat samoja,kuuluvat samaan konserniin.
        Luultavasti kestävimmät myllyt.
        Runnerin huoltovihko loppuu 60000 km:iin.
        Mäntä kestää noin 20000km.

• toivotaan

Toivon että olet vain työharjoittelussa, etkä varsinaisesti työikäinen.

Jos kaipaat nopeutta tai kiihtyvyyttä mopo ei ole oikea ratkaisu.

• 50 v.

Ostin vuonna 1999 Hondan isokokoisen moposkootterin, joka on tehty Italiassa.
      Sillä on kiva kurvailla kesällä ja vauhti on riittänyt meikäläiselle ihan vakiona.
      Kilsoja on kertynyt noin 20 000 km ja skootteri on käynyt huollossa kerran vuodessa.

Vikoja ei ole ollut ja ajattelin ajella tällä toiset 6 vuotta.

• Jorma™

hienoa että jo "kypsään" ikään pääsyt moposkootterin käyttäjäkin kommentoi ja vakiolla vielä :)

asiasta kolmanteen... jos asut pääkaupunkiseudulla niin kurkkaa linkkiä ja liity joukkoon jos kiinnostaa...
        http://groups.msn.com/PappaSkootterit

• 50 v.
        Jorma™ kirjoitti:

hienoa että jo "kypsään" ikään pääsyt moposkootterin käyttäjäkin kommentoi ja vakiolla vielä :)

asiasta kolmanteen... jos asut pääkaupunkiseudulla niin kurkkaa linkkiä ja liity joukkoon jos kiinnostaa...
        http://groups.msn.com/PappaSkootterit

Kesällä olin Daxilla samassa paikassa kuin teidän meeting ja silloin emäntä kurvaili Honda skootterilla.
        Ajattelin, että siellä saattaisi olla vanhoja Vespoja, joista olen kiinnostunut. Eipä ollut, mutta sen "tynnyrikärrin" näkeminen kruunasi hienon päivän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      61
      3984
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      59
      3980
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2861
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      55
      2682
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      55
      1982
    6. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1859
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1649
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1327
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1261
    Aihe