ikäero 12v

rene31

kuinka moni teistä 20v. naisista olisi valmis aloittaan vakavan suhteen 12vuotta vanhemman miehen kanssa? jos kaikki olisi muuten OK paitsi tuo ikäero. ollaan vaan tilanteessa että molempia osapuolia arveluttaa tuo ikäero. itse olen sitä mieltä että jollei kokeile niin ei saa koskaan tietää mitä menettää tai miltä olisi säästynyt.

17

11728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt yli 30v

      ...ollut ikäeroa aloittessani seurustelun mieheni kanssa. Ikäeroa oli "vain" 10vuotta mutta itse olin tuolloin 16v. Enkä ole katunut.

    • Juniperus

      50 -palstalla on asiaa käsittelevä aihe "parisuhteessa" - seksittä, noin puolivälissä sivua. Siinä on mielestäni oleellisia näkökulmia ja mielipiteitä sekä miehiltä että naisilta.

      Jos mies on 12 v vanhempi, hän vanhenee 12 v naista aikaisemmin. Ongelma on hankalampi silloin, kun mies on naista vanhempi, koska naisen kyvykkyys ei ole samalla tavoin iästä riippuvainen.

      Ratkaisu riippuu siitä, kuinka tärkeänä pitää vanhuusvuosien seksielämää.

      • turi

        Mitäköhän tarkoitat vanhuusvuosien seksielämällä ?
        Nyt olen 45 v. mies ja kanki on kovempi kuin koskaan kaksikymppisenä. Ja kovien kuvioiden lukumäärä on suurempi kuin silloin kaksikymppisenä.
        Ja tahti vain kovenee iän myötä, sen olen vanhemmilta tuttaviltani kuullut.
        Ainoa ero on, että hätäily on jäänyt ja todellinen nautinto on tullut tilalle.
        Muutoinkin tuollaiset 10-12 vuoden ikäerot eivät ole mitään.
        Mutta se neuvoksi nuorille miehille, älkää ihmeessä ottako vanhempia naisia kuin opettajiksi, muutoin ovat kokemukseni mukaan liian mukavuudenhaluisia, itsekkäitä ja itsestään huolenpitämättömiä, lihovat, laiskistuvat ja valittavat kykenemättömyyttään ja haluttomuuttaan ennekuin arvaatkaan.


      • sitten jää?
        turi kirjoitti:

        Mitäköhän tarkoitat vanhuusvuosien seksielämällä ?
        Nyt olen 45 v. mies ja kanki on kovempi kuin koskaan kaksikymppisenä. Ja kovien kuvioiden lukumäärä on suurempi kuin silloin kaksikymppisenä.
        Ja tahti vain kovenee iän myötä, sen olen vanhemmilta tuttaviltani kuullut.
        Ainoa ero on, että hätäily on jäänyt ja todellinen nautinto on tullut tilalle.
        Muutoinkin tuollaiset 10-12 vuoden ikäerot eivät ole mitään.
        Mutta se neuvoksi nuorille miehille, älkää ihmeessä ottako vanhempia naisia kuin opettajiksi, muutoin ovat kokemukseni mukaan liian mukavuudenhaluisia, itsekkäitä ja itsestään huolenpitämättömiä, lihovat, laiskistuvat ja valittavat kykenemättömyyttään ja haluttomuuttaan ennekuin arvaatkaan.

        Jos vanhemmat miehet ottaa kaikki nuoremmat naiset ja me ei saada ottaa vanhempia naisia niin ketä sitten otettaan? Toisiamme?


      • mietipä
        sitten jää? kirjoitti:

        Jos vanhemmat miehet ottaa kaikki nuoremmat naiset ja me ei saada ottaa vanhempia naisia niin ketä sitten otettaan? Toisiamme?

        ketä ne ottaa ne kehittymässä olevat lapset. ota niitä 90-luvun tuotoksii, mut älä viel.


      • Ihmetys2
        turi kirjoitti:

        Mitäköhän tarkoitat vanhuusvuosien seksielämällä ?
        Nyt olen 45 v. mies ja kanki on kovempi kuin koskaan kaksikymppisenä. Ja kovien kuvioiden lukumäärä on suurempi kuin silloin kaksikymppisenä.
        Ja tahti vain kovenee iän myötä, sen olen vanhemmilta tuttaviltani kuullut.
        Ainoa ero on, että hätäily on jäänyt ja todellinen nautinto on tullut tilalle.
        Muutoinkin tuollaiset 10-12 vuoden ikäerot eivät ole mitään.
        Mutta se neuvoksi nuorille miehille, älkää ihmeessä ottako vanhempia naisia kuin opettajiksi, muutoin ovat kokemukseni mukaan liian mukavuudenhaluisia, itsekkäitä ja itsestään huolenpitämättömiä, lihovat, laiskistuvat ja valittavat kykenemättömyyttään ja haluttomuuttaan ennekuin arvaatkaan.

        Minä näen ympärilläni jatkuvasti itsestään huolehtivia naisia. Kaikenikäisiä. Vanhempia ja nuorempia. Näen myös sellaisia jotka eivät jaksa itsestään välittää. Miehiä ja naisia. Onko se sinusta mahdotonta, että olisi kymmenen vuotta kumppaniaan vanhempi nainen, jonka elämäntapana on huolehtia psyykkisestä ja fyysisestä hyvinvoinnistaan? Sinä et vain tainnut "valita" naistasi kovin hyvin.


      • peiccotyttö
        turi kirjoitti:

        Mitäköhän tarkoitat vanhuusvuosien seksielämällä ?
        Nyt olen 45 v. mies ja kanki on kovempi kuin koskaan kaksikymppisenä. Ja kovien kuvioiden lukumäärä on suurempi kuin silloin kaksikymppisenä.
        Ja tahti vain kovenee iän myötä, sen olen vanhemmilta tuttaviltani kuullut.
        Ainoa ero on, että hätäily on jäänyt ja todellinen nautinto on tullut tilalle.
        Muutoinkin tuollaiset 10-12 vuoden ikäerot eivät ole mitään.
        Mutta se neuvoksi nuorille miehille, älkää ihmeessä ottako vanhempia naisia kuin opettajiksi, muutoin ovat kokemukseni mukaan liian mukavuudenhaluisia, itsekkäitä ja itsestään huolenpitämättömiä, lihovat, laiskistuvat ja valittavat kykenemättömyyttään ja haluttomuuttaan ennekuin arvaatkaan.

        Tutkimusten mukaan miehillä seksuaalinen huippu on keskimäärin 20-vuotiaana, ja naisilla keskimäärin vähän yli 40-vuotiaana. Nelikymppisten miesten libido taas keskimäärin on samalla tasolla kuin kaksikymppisten naisten... Tältä kantilta katsoen ikäero ei puolin tai toisin haittaa seksielämää ainakaan ennen vanhemman kumppanin seniori-ikää.

        Noista vanhemmista naisista... Eiköhän se oo täysin yksilöllistä kuinka hyvin ihminen pitää itsestään huolta! Vanhempana lähes kaikki kaikki, sekä naiset että miehet, ovat alttiimpia lihomiselle kun aineenvaihdunta hidastuu iän myötä. Naisten kroppaa koettelee myös mahdollinen raskaus, ja jos ei ole lapsia saanut reilusti alle kolmekymppisenä, niin sen jälkeen kroppa palautuu paljon hitaammin raskaudesta. Yleinsä kuitenkin kaikkialla naiset pitävät itsestään paljon parempaa huolta kuin miehet! Suomessa varsinkin vanhemman sukupolven köriläät ovat usein tyyliesimerkkejä ulkonäkönsä piittaamattomuudesta.

        Nämähän tietenkin on vaan keskimääräisiä arvoja. Ehkä sinun libidosi on normaalista poikkeava? Ehkä sinä olet luojan lahja kaikille Suomen naisille? Ja ehkä sinä olet vain törmännyt niihin kaikista pahimpiin tapauksiin vanhemmista naisista?


      • mammy11

        Kaameeta, kauhiaa vai miten sen ilmaisisi... Olen kokenut ikäeron molemmin päin, sen, että olin tasan 10v. nuorempi miestäni. MINÄ KIIVAANA PERSOONANA EN sitä neljää vuotta katsellut. Huom. mies oli hyvin riippuvainen muista naisista vaikka olikin minua vanhempi. Olin silloin 16. Elin sen jälkeen vuosia ja taas vuosia yksin (with friends ofcourse), tein lapsen-ns."yksin". tapasin 32v. vasta nykyisen, pojan, miehen; rakastuin. Tutustuimme, rakastuimme, teimme lapsia x 2 ja olemme vieläkin yhdessä. Olen nyt "VASTA" 35-vuotias, onnellinen, kohta 4.:n lapsen äiti, mutta huolissaan vielä hyvin paljon siitä...mitä ihmiset ajattelevat, kamalaa-ko??? Vastatkaa, jos haluatte. terv. mamy


    • 20v. nainen

      Ei minua ainakaan haittaisi jos mieheni olisi kolmekymppinen. Ihan ok-juttu mielestäni. Ihan ihmisestä kiinni mikä ikäero haittaa ja mikä ei.

    • :) happy

      Itse olen 21 v. ja seurustelen 46 v. miehen kanssa.Ja hyvin menee.Ikäero ei ole haitannut yhtään vaikka aluksi epäilin asiaa.

      • leijona-05

        moikka minulla on kanssa miehenä43v kokemusta ikäerosta nuorempaan naiseen 21v ja se ei todellakaan haittaa jos muuten kemiat kolahtaa... ei muuta kuin onnea ja menestystä teillekin...


    • itselläni ja rakkaallani on ikäeroa 19v eikä se meitä haittaa ollenkaan, emme välitä muiden mielipiteistä. itselleni tottakai helpompi kuin miehelleni jo pelkän perhe taustan takia. mutta ei teidän kannata hävetä 12v ikäeroa. olkaa onnellisia :)

    • Ajattelen pitkäjänteisesti

      Mä haluan olla ikäisteni kanssa, vaikka naisille yritetään tuputtaa, että vanhempi mies ok (miehet tuputtavat).
      Ikäiseni kanssa vanhenen samaan tahtiin.Haluan vanhanakin elää itseni vertaisen miehen kanssa.On kurjaa, jos itse on vireä ja haluaa matkustella tmv, ja toinen alkaa jo rempata.En halua ehdoin tahdoin hoitajan rooliin hakeutumalla vanhemman kanssa kimppaan.
      Vanhemmat miehet eivät kiinnosta seksuaalisesti ollenkaan.
      Isäsuhteeni on tosi hyvä.

    • Liina

      Entäs sitten jos on juuri "miehen "ikään ehtinyt 18-vuotias ja 7 vuotta vanhempi nainen?
      Tietysti jos olisi toisinpäin niin ei mitään ihmeellistä mutta...

    • cittyyyy

      Seurustelin itseäni kymmenen vuotta vanhemman miehen kanssa 25-vuotiaana, ja suoraan sanoen miehet eivät ole vielä silloinkaan riittävän kypsiä. Nyt katselen yli 40-vuotiaita."
      Nainen, 27 vuotta
      city.fi

    • paradise

      Aika iso ikä ero mun iän verran ois ikäeroo ku oon 12.Mut jos sä tosissas rakastaisit sitä tyyppii nii kai se sillo lis iha sama ja omapaha on elämäs ei sua oi kukaa enää määrää jos oot aikuinen jo.

    • Itse olen 18-vuotias ja avomieheni on 31-vuotias. Hyvin menee mutta menköön! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      327
      2772
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      94
      2076
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      883
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe