onko meitä..

rene31

YH-isiä tosiaan vähän? aina vaan törmää sanontaan että YH-äidit sitä ja tätä. olemmeko me tosiaan niin harvinaisia?

15

950

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähän

      Olen yh-isä, ja kun tänne joskus kirjoittelen, muut sanovat minua yh-äidiksi, silloin tuntuu ettei yh-isiä olekaan. Tai kaikkien pitäisi olla äitiä, tai luullaan että on vain äitiä.

      • galeina

        Aika vähän teitä kai on, siis verrattuna siihen kuinka paljon yh äitejä on. Hattua nostan kaikilee yh:lle, sekä äideille että isille. Itse en henkilökohtaisesti tunne yhtään yh isää.


      • isii

        ja olen tavallaan itsekin sellainen, vaikka yhteishuoltajuus edelleenkin.


    • täällä yksi

      Olen myös yh-isä ja olenkin ihmetellyt miksi ei ole esim yh-isien asioita ajavaa yhdistystä jne. Koska kyllä kaiken valtakunnan verkostoja ja verenhimoisia asianajajia löytyy kun äiti haluaa ylisuuret elarit mutta miksi meidän asioita ei kukaan puolusta niin hanakasti?

      • Yhäippä

        On niitä


    • salanimi

      Voi kyllä kai meitä on, mutta ei siitä melua pidetä. Matala profiili on parempi. Kaipa naapurit epäilee ja kaupan kassa kun samalle sattuu, muut kai luulevat mitä luulevat tai eivät uhraa ajatustakaan koko asialle niinkuin arvelen.

      • galeina

        Ei sitä toki itseään ns jalustalle tartte nostaa mutta toisaalta aiempi kirjoittaja sanoi siitä, ettei kukaan aja yh-isien asioita. Pitäiskö vähän pitää meteliä itsestään?=) Ehkä on myös niin, että naiset ovat ehkä jo luonnostaan enemmän yhdistysihmisiä, jotka keräävät porukan ja lähtevät selvittämään asioita yhdessä. Joo eivät kaikki ole, ei saisi yleistää. Mutta jos miehet kokoaisivat voimansa, niin ehkä saisitte paljon aikaan sillä saralla, että yh-isien puolta pidettäisiin paremmin. Ei sitä kukaan puolesta lähde tekemään, itse on noustava, kerättävä porukka, oltava aktiivinen, selvitettävä, vaadittava jne jne


    • arttu61

      En tiedä mutta ainakin siltä tuntuu välillä. Tosin me ei kai saada ääntämme kuuluviin, kenties se johtuu sukupuolesta:)

    • Bluesway

      ..pari kohtalotoveria tiedän itseni lisäksi.
      Yh-isyys on joka tapauksessa lisääntyvä perhemuoto - lieneekö se sitten mitenkään toivottava kehityssuunta?

      Joka tapauksessa kyllä meidän yh-miesten pitäisi pitää enemmän meteliä itsestämme ja osoittaa, että pärjäämme lastemme kanssa, vaikka meiltä kieltämättä puuttuukin monia naisille luontaisia ominaisuuksia.

      Ennen kaikkea asennemuutosta kaipasin sosiaali-ihmisille, joille yh-isä näyttää yhä olevan jonkinlainen kummajainen. Minua loukkasi aika tavalla sekä itseni että tyttäreni äidin puolesta, kun saimme kuulla - sosiaalityöntekijän sanomana!!! - että 'äiti on hylännyt lapsensa'. Aika luokaton heitto tältä alan 'ammattilaiselta', koska tosiasiassa äidin ratkaisu jättää tyttö minulle vaati häneltä todella suurta sydäntä ja epäitsekyyttä. Tilanne käytiin läpi erittäin hyvässä yhteisymmärryksessä exäni kanssa ja kieltämättä lapselle oli siinä tilanteessa parempi jäädä kotiin minun kanssani.

      Tyttäreni äidille ei tuottanut mitään ongelmia se ajatus, että satun olemaan miespuolinen - sääli, että se vaivaa monia muita kanssaihmisiä.

    • Iski

      ja hyvin pyyhkii.En tarvitse sosialihuoltoa apuun missän merkeissä.Siis huoltoapua tai rahallista apua.Komeesti elellään ja elämä hymyileee.

    • Jaana_

      Puolet erovanhemmista on miehiä ja yhteishuolto yleisin huoltajuusmuoto - näin ollen on aika vääristävää puhua yh-äideistä/iseistä. Etävanhempi on yleensä myös "yksinhuoltaja" - elää yksin lastensa kanssa. N 16% erolapsista on kirjoilla isän luona - loput äitinsä luona.

    • Iltamati

      Tiedän muutaman yh isän. Yhdellä on 3 poikaa,yhdellä 2poikaa ja 2 tyttöä(lasten äiti juo ) ja yhdellä on 1 poika.

      • Leskimiehet

        Minäkin tunnen kaksi yh isää molemmat leskiä.


    • Yhenlainenvanhempi

      Oikeita yh-isiä on varmaan vähemmän. Minusta sekä äitien että isien ongelmat ovat paljolti samanlaisia. Tosin naisten esiintuomia. silti on todella vähän sitä keskustelua että meillä on myös tällaista ja enemmän sitä keskustelua että kyllä naisetkin osaa. Hankala sanoa mistä johtuu kun ei tiedä kirjoittajaa onko lähi-isä etä isä vai ehkä uusi puoliso. Monesti tuntuu että jos lapsen asioita hoidellaan samalla retoriikalla kuin täällä niin ei ole ihme että välit on lapsen vanhemmilla huonot. Tällä en nyt viittas kehenkään tässä ketjussa olevaan.

    • päihdeongelmaisenlapsi

      mun isä oli 3 lapsen yh. Erosi äidistäni 90-luvulla. Oisko ollu vielä harvinaisempaa sillo. Nyt sit itse olen yh äiti. Arvostan isääni todella paljon ja äitiäni en yhtään. Yhteinen tekijä mulla ja isälläni on sekin miksi ollaan yksinhuoltajia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe