tässä iltapäivälehden uutinen
http://www.iltalehti.fi/2005/12/08/200512083819932_uu.shtml
Varusmiehet käsittelivät viallisia kranaatteja.
Uutisen mukaan Porin Prikaatin varusmiehet määrättiin rikkomaan varo-ohjeita. Piti viilata raskaan krh kranaattien pyrstöjä paremmin putkeen sopiviksi !
Tulee vaan mieleen... ei kai vaan taas...
Rovajärven kranaatinviilaajat
6
1905
Vastaukset
- Kunnot on
Oman käsitykseni mukaan tuota viilausta tehdään jokaisessa komppaniassa. Ainakin meillä kranaatteja täytyi viilailla lähes jokaisena ampumapäivänä.
- fxsj
Minä kun en aikoinani ollut korohorossa, niin miksi ihmeessä morkulat eivät ole sopivia? Jotain sekunda laatua vai?
- PgDn
fxsj kirjoitti:
Minä kun en aikoinani ollut korohorossa, niin miksi ihmeessä morkulat eivät ole sopivia? Jotain sekunda laatua vai?
Sama tuli mieleen. Kyllähän kranaattien pitäisi olla yhteensopivia niille tarkoitettujen heittimien kanssa. Se on vaan melko huonoa bisnestä jos esim. sotatilanteessa joudutaan jokaikistä kranaattia erikseen viilailemaan. Tuntuu että jossain on mokailtu jo ennen kuin Rovajärjen porukka kranaatteihin koskivat.
- Pökkelö kakkonen
fxsj kirjoitti:
Se on se lämpölaajeneminen, eli siis putken supistuminen kylmemmällä ilmalla..
- minä.
Ai että ihan iltalehdestä uutisen pukkasi.
Kyllä se asia sitten varmasti on niin eikä siihen ole mitään lisättävää eikä pois jätettävää.
Tosin iltalehti on minun mielestä yhtä hyvä tietolähde kun tämä palsta eli tosi luotettava.
Kannattaisi ehkä tarkistaa kaupungin hevosmiehiltä nämä asiat tai antaa olla.- Vesku
Pienmunanen kun oon, niin akhaa tulloo aina naithua pakkaskelillä. Se on se lämpölaajeneminen. Pilhu on niin paljo pienempi pakhasella. On se vuan niin tiukha... Othakaa märkäkorvat opikhsenne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse654444Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky973688Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1083321Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.201887Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575681883Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.871129- 85841
- 49821
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.105807Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä23774