Terve,
Kaikki unettomuudesta kärsivät. Kokeilkaa unettomuuteen ennen nukkumaan menoa kylmää tai lämmintä maitoa. Se on vanha kansan viisaus ja toimii mun kohdalla.
En toki takaa että se toimii niiden kohdalla jotka todella kärsivät vaivasta mutta kannattaa kokeilla.
MAITOA...
16
2044
Vastaukset
- Mama
luinkohan mä oikein...maitoa?
No, sulla ei ainakaan univaikeuksia ole. Hyvä!
Ps. Tää on uni ja uniHÄIRIÖ-palsta.
Lämmintä maitoa...heh- aiheen antanut
katopa uudestaan viestini vai etkö ymmärrä lukemaasi mamma. siinä sanottiin selvästi ettei asia välttämättä auta kun on kyse todella univaikeudesta. ei kun koulunpenkille ja oppimaan lukemaan mummeli.
- Tuomas
Hyvä, että jollekin on apua maidosta nukahtamisessa. Maito kyllä sisältää pieniä määriä tryptofaania, josta elimistö muodostaa unihormoni melatoniinia. Lasista maitoa tuskin on sen kummempaa hyötyä. Toki kokeilla kannattaa. Yömaito sisältää itse melatoniiniakin, mutta sitäkin pitäisi juoda muutama lasi, että sillä olisi jotain vaikutusta. Pahempiin unihäriöihin tarvitaankin jo unilääkkeitä, melatoniinia, L-Tryptofaania tms.
- ihmisellä
on univaikeuksia, kyllä alkaa naurattaan kun joku ehdottelee maitoa.
Kyllä kaikki unettomat tietää, että vähän kovempaa kamaa tarvitaan silloin.
Sä OLET väärällä palstalla.- maitoa vaan naamaan
vitun tomppeli. etkö ymmärrä lukemaasi mitä sanoin. sanoin selvästi vinkiksi, että maito voi auttaa nukahtamiseen kuten mulla ja monella muulla mutta ei niissä tapauksissa missä puhutaan todellisista uniongelmista.
En kai mä nyt kuule todella kuvittele että maito auttaa unioireista kärsiviin ihmisiin.!
Painu koulun penkille ja opettele lukemaan senkin munan imijä.
- fze
"Keskustele nukkumisesta ja unihäiriöistä". En koe, että tämä palsta mitenkään sulkisi pois keskustelusta myös lievemmät uniongelmat, jotka sinänsä voivat olla subjektiivisesti hankalia.
Hyvä henki tällä palstalla?- kiukkusia
siks kai täällä tapellaan...
- Henki
Jos ei nuku kunnolla yöllä on kärttynen päivällä =)
- Päkä
Yö maito on paras maito. Se toimii mulla.
- voi auttaa
Joskus kun en saa unta, niin olen kokeillut maidon juontia ja kyllä se ainakin minulla helpottaa nukahtamista. Minä lämmitän maidon ja toisinaan laitan siihen kaakaojauhetta. Yömaitoa en ole vielä kokeillut, pitääpä muistaa. (ks. ketjun viimeinen viesti).
- tips
..voi auttaa lievään, satunnaiseen unettomuuteen. Vaikuttava aine on kalsium, ja saman asian ajaa, ehkä tehokkaampikin, 800mg kalkkitabletti illalla tai minulla toimii vaihtoehtoisesti magnesium 300 c-vitamiini 1000mg.
Kannattaa kokeilla!
- asian esittänyt
mitäs nyt sanotte te jotka väititte ettei maito auta unilääkkeeksi... on täällä muitakin kun minä jotka vahvistavat asian. että sillai. ja kuten otsikko on uni ja muut... niin täällä voidaan puhua myös tavallisesta unettomuudesta kuten joku sanoi aiemmin.
- Ammu
Kyllä lämmin maito on auttanut ja samoin banaanin syönti illalla ennen nukkumaan menoa. Banaanissa on jokin sellainen aine, joka pistää väsyttämään. En nyt muista ko.aineen nimeä. Itsellä on auttanut Magnesium Kalkkivalmiste jo yli vuoden ajan.
- fze
Ammu kirjoitti:
Kyllä lämmin maito on auttanut ja samoin banaanin syönti illalla ennen nukkumaan menoa. Banaanissa on jokin sellainen aine, joka pistää väsyttämään. En nyt muista ko.aineen nimeä. Itsellä on auttanut Magnesium Kalkkivalmiste jo yli vuoden ajan.
Ja lumeellakin on vaikutusta...
- tips
fze kirjoitti:
Ja lumeellakin on vaikutusta...
tai ei, pääasia että toimii!!
- fze
tips kirjoitti:
tai ei, pääasia että toimii!!
Kyllä. Toisaalta lumevaikutus voi saada aikaan myös haittavaikutuksia, jos niitä oikein odottaa, tai muuten tilanne otolliseksi käy. Yleisesti toki lumevaikutuksen katsotaan olevan hoidon kannalta myönteinen asia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 674331
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h684261Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112937Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv602810Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p212069Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551992Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151679- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1101358- 1821286