DRYlle

LVesi

Heipsan taas!

Sain siitä koookosrasvasta hirveän reaktion! Iho kuivui vielä kauheammaksi kuin normaalisti on ollut, ja olin sängyn pohjalla taas kolme päivää. Piti lähteä viikonloppuna jouluostoksille mutta jäi väliin... Ostin A-voidetta ja nyt on olo taas vähän parempi. Sitä kookosta en uskalla enää laittaa iholle, ja otan sisäisestikin vasta kun iho on kunnossa, sehän on kuitenkin terveellistä kaikille ja säilyy kaksi vuotta huoneenlämmössä. Toivottavasti sinulle siitä on apua!

A-voide jota käytän on maailman paras voide, Valmistaja on Kemeco Ab, Uppsalasta ja maahantuoja Gin-Wic. Käy sivulla www.a-creme.com! Tiedän sen toisenkin voiteen, mutta ei ole läheskään yhtä tehokas kuin tämä. Tämä on ruskeassa lasipurkissa ja siinä on musta kansi. Hinta vaihtelee liikkeen mukaan, mutta noin 13-15 euroa purkki. Itselläni kestää viikon jos rasvaan koko kropan kaksi/kolme kertaa päivässä.

Lapsen hoito on ollut todellakin raskasta kuten arvelitkin. Tosin muistutan taas etten ole koskaan ollut niin pahassa kunnossa kuin sinä, ja toivottavasti tämä ei enää tästä pahenekaan! Viimeisin paheneminen oli niin raskas että väänsin itkua sängyn pohjalla ja olin todella masentunut. Eilen olin työhaastattelussa, iho on hirveän kuiva, muuten ihan ok olo. Reidet tosi on rikki ja kutiavat, mutta sen kestää kuin muistaa miten paljon pahempikin olo voisi olla.

Lasten syntymät on ollut tosi helppoja, ensimmäinen kesti noin 7 tuntia ja ponnistusvaihe siitä vain 6 minuuttia. Toinen syntyi vajaassa neljässä tunnissa ja ponnistin 7 minuuttia. Joten niissä olen päässyt helpolla. Ensimmäisellä lapsella on täydellinen iho, tällä pienemmällä on ilmeisesti atopia, mutta ei hätää nyt kun ymmärrän olla antamatta hänelle kortisoneja ja muita myrkkyjä. Hoidan häntä A-voiteella ja iho on tosiaan vain kuiva, ei muuta. Ruokia alamme kokeilla vuoden vanhana ja hyvin varovasti, näitä yleisimmin allergisoivia siis.

Olen ihmetellyt jo pari kuukautta kasvojeni ihon kuntoa. Olin myös ihan verillä kun aloitin hoidon, mutta ensimmäisenä paremmaksi tuli juuri kasvojen iho ja se on ihan kohtalaisena pysynytkin. Nytkin on vain paksu kuiva kerros, suihkussa se taas kuoriutuu pois ja alla on ihan hyvä iho. Suihkussakäyntiin muuten keksin uuden keinon; voitelen itseni kokonaan pellavansiemen- tai oliiviöljyllä ennen suihkuun menoa ja yritän pestä mahdollisimman haalealla vedellä mikä minun tapauksessani ei ole haaleaa vaan noin 37 asteista kun olen hirveä vilukissa! Kuuma ja lämminkin vesi pahentaa tietysti aina kuivaa ihoa.

Olen tällä hetkellä niin hyvässä kunnossa että toivon sydämestäni pysyväni tällaisena ja parantuvani vähitellen, pelkään kamalasti taas että takapakkia tulee taas! Otan fulliculimumia vain kerran viikossa, mutta taitaa auttaa... olisin niin kiitollinen jos paranisin, vaikka olenkin kärsinyt vasta murto-osan siitä mitä sinä. Tosin minulla ei muita kroonisia sairauksia ole kuin tämä atopia ja ruoka-aineallergia.

Olen varautunut silti vuoden kestävään paranemiseen mutta olisi mahtavaa jos tilanne pysyisi edes tällaisena loput kahdeksan kuukautta. Voisin kuvitella itseni mainiosti jopa töihin, kunhan vain hikikohtaukset loppuisi, ne on niin inhottavia että silloin on mieluimmin peiton alla.

En ole käyttänyt antihistamiineja koko aikana, eikö ne sisällä myös kaikenlaista teollista myrkkyä? Fidesan-voide joka on homeopaattista kortisonia, on paras pahimpina kutinahetkinä. Se kuivattaa ihoa, mutta kun käyttää sitä yhdessä esim. A-voiteen kanssa, niin pääsee hyviin tuloksiin. Calendula ei tosiaan kosteuta tarpeeksi ja minulla se lisäsi kutinaa. Minkä merkkistä calendulaa ostit? Luontaistuotemyyjä kertoi että joku niistä saattaa aiheuttaa allergiaa, itse käytin SANO-merkkistä eikä se ainakaan allergisoinut mutta ei kyllä korjannut ihoakaan ainakaan näkyvästi vaikka näin homeopaatti lupasi. Voi olla että sitä täytyy käyttää tosi kauan ennen kuin vaikuttaa korjaavasti, tai sitten se ei vaan omalla kohdallani tehonnut.

Elämä alkaisi vähitellen tosiaan sujua, jos vain iho ei tästä pahenisi enää ja niistä hikikohtauksista pääsisi eroon. Rasvaan kolme kertaa päivässä itseni ja nyt olen muuten saanut reidet hieman paremmiksi ja ehjemmiksi Avéne-sarjan cold cremellä. Se maksaa kamalasti ja ostin sen kasvojen ihoa varten mutta en huomannut mitään vaikutusta kasvoilla. Siksipä laiton reisiin ja sinne olen saanut nyt kosteutta tällä voiteella. Sitä saa ihan apteekista, Avéne-sarja on Ranskan suosituin ihonhoitosarja, ja sitä ajattelin jatkossa käyttää kunhan vaan joskus paranen.

Vauveli huutaa lattialla, täytyy mennä, voimia edelleen ja kirjotellaan taas!

3

1513

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dry

Hei voitko heti luettuasi kertoa, mistä tuota a-voidetta saa ostaa? Eihän siinä ole sitä paraffinia, eli min.öljyä?

Koitin netistä katsoa, mutta ruotsiksi meni, eli myyntipaikoista ei ollut tietoa.

Sokoksella on FemiGlandi a-voidetta (Anne Pohtamon edustamaa), onko on samaa? Vai luontaiskaupastako tuota voidetta löytyy?

Tuota kookosöljyä kun saa valella tunnin välein iholle kun ei pidä kosteutta yllä..

Terv. Dry

ps. jatkan later..

• LVesi

Ikivireä-ketju myy ainakin, ja tietääkseni täällä Turun seudulla kaikki luontaistuotekaupat. On tosi hyvä voide, paljon kehuttu ja käytetty. Suosittelen!

• Dry
        LVesi kirjoitti:

Ikivireä-ketju myy ainakin, ja tietääkseni täällä Turun seudulla kaikki luontaistuotekaupat. On tosi hyvä voide, paljon kehuttu ja käytetty. Suosittelen!

Puolen tunnin kuluttua saan purnukan (a-voide) käsiini ja sitten voitelemaan....

Olen sinnitellyt kookosöljyllä, vaikka se teki minullekin paperinohuen ihon ja älyttömän kuivuuden. Luulen tämän johtuvan siitä, että nuo apteekin rasvat veivät ihoni oman rasvankehittelytoiminnan kokonaan pois ja kestää kunnes toiminta edes vähän viriää käyntiin. Nyt on iho jo notkeampi, mutta tukala viikko on kieltämättä takana- jälleen kerran:)

En ole ottanut homeopaattista lääkettä pitkään aikaan ja koitan antaa nyt tilanteen tasoittua. Luulen, että minun hoitoni alkaa olla päätöksessään. Siitä, mihin tilaan tulen jäämään kerron kunhan selviää. Se saamani nosodi kuulemma vaikuttaa pitkään, eli varmaan vielä jonkin aikaa. Kärsimys on kuitenkin ollut nämä viimeiset kaksi kuukautta sitä luokkaa, että enough thanks.

Ihanaa kuulla, että voit aika hyvin! Kuinka ihmeessä uskallat vielä hakea töitä kuitenkaan? Mutta parhaitenhan tiedät itse:) En vain osaa edes kuvitella moista tilannetta itselläni vieläkään. Tammikuussa toivon voivani tarttua samaan asiaan.

Tein tänään jättipiparitaikinan. Litra margariinia tuli toiseen ja pojalleni, jolla on vehnäallergia, tein oman taikinan vielä tuon litran taikinan lisäksi. Eiköhän riitä piparit.. Kirjoittelin myös joulukortit tänään. Ihanaa valmistella ihan rauhassa! Ulkona en ole vieläkään käynyt, voit varmaan kuvitella kuivan ihon kiristyksen. Tunnin välein on ollut kookospurkilla käytävä. Ajattele, se litran tonkka meni viikossa. Nyt on siis jo uusi pönttö. Alan varovasti käyttää sitä sisäisesti, kunhan olo on ensin tosiaan vakaa. Vaikuttaa niin hyvältä kylläkin. Kuten siis sinäkin kerroit tekeväsi. Nyt saan sen a-voiteen ja siirryn kookoksesta siihen. Toivottavasti toimii minullakin.

Kiva kuulla, että kasvosi ovat hyvät! Minulla ei kyllä niin ole, mutta koska käytin välissä kortisonia (ranteisiin ja nilkkoihin) reilun vuoden päivät, on tämä hoito muutenkin vähän upside down. Lisäksihän käytin sitä Elidel-voidetta- juuri kasvoihin sitä. Koko iho on kuitenkin ihan lähipäivinä rauhoittunut.

Saas nyt nähdä miten "ämmien" käy. Täällä kirjoittelee nyt eräs kolmaskin samaa läpikäyvä (Moniallerginen). Itse nukun nykyään 11 TUNTIA YÖSSÄ. Aivan mieletön aika ja aivan putkeen kaiken lisäksi. Pikkupoikakin on opetellut minun rytmin, jolloinka valvomme myöhään ja heräämme myöhään.

Kovasti odotan normaalia elämää, enkä vähiten lasteni ja mieheni takia. Itsestäni en välitä ainakaan eniten tässä perheessä.

Nyt tulee mies voiteen kanssa ovesta. Ruokakin tuoksuu, joten palaillaan later!

Mukavaa viikonloppua Sinulle teille kaikille tietysti! Jatkukoon tuo nousukierre voinnissasi!

t Dry

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      61
      3964
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      50
      3879
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2861
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      52
      2659
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      55
      1982
    6. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1799
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1649
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1327
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1261
    Aihe