* Muistikamman asentaminen *

DoorisDee

Miten muistikampa asennetaan koneeseen? Omassa wabhassa koneessani on kaksi kampapaikkaa ja molemmat täynnä (64 ja 128), joten joudun ottamaan toisen kannam pois. Katoaako postettavan kamman mukana jotakin tietoa?

Kun laitoin muistikamman paikoilleen kävin katsomassa koneen tiedosita, että se kyllä tunnisti uuden muistin määrän. Kuitenkin kun tein jonkin aikaa töitä koneella se ilmoitti kuitenkin, että C-aseman levytila vähissä! Miksi? Miten asian saa korjattua?

7

670

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hhhhhhhhhhhhiiiiiiiiiiiiihhhh

uuden isomman kiintolevyn tai poistamalla sieltä c-asemalta turhia tiedostoja pois.

• J_A_K_A_J_A

Ei ole mitään tekemistä levytilan kanssa.Siihen auttaa vain levyn siivous tai uuden kovalevyn ostaminen.

• dementikko^

muisti on se muisti jossa asiat toimii silloin kun teet töitä. Levy on taas se varasto missä kaikki ohjelmat ja tiedostot on säilössä eli tallessa sillonkin kun kone on kiinni.
      Sulla on siis kiintolevy vähän liian täynnä. Tyhjennä sieltä ohjelmia ja tiedostoja, joita et tarvitse enää. Kuvat vie paljon tilaa. Pystytkö tallentamaan niitä esim. lähettämään jonnekin toiseen koneeseen säilöön tai cd:lle jos on kirjoittava cd (tuskin on noin vanhassa koneessa).

Sitten kun olet saanut sen levyn karsituksi niin että siellä on noin 20 prosenttia tyhjää, voisit eheyttää sen (vikasietotilassa ja näytönsäästäjä sammutettuna).
      Levytilan näät esim. näin:
      Käynnistä Ohjelmat Apuohjelmat Järjestelmätyökalut Järjestelmätiedot. Sieltä katsot siitä ylimmästä kohdasta (lukee kai Järjestelmätiedot siinäkin)
      Käytettävissä olevaa tilaa asemassa C: xxxx Mt/ xxxx Mt, voi myös lukea xx Gt/ xx Gt, jos on uudempi kone.

• Dooris Dee

No niin, siinä sitten pääsin paljastamaan -todella- alhaisen tietämykseni tietokoneista... hih hih.

Mutta asiaan, Ihan ensimmäisenä tulee mieleen D-asema. Mikä se on? Mun koneella se näyttää tyhjältä? Voisiko sinne siirtää jotakin tiedostoja?

Toiseksi, olen melko säännöllisesti siivonnut cookiet, tempit ym. pois koneelta. Viime aikoina olen ajanut sellaisen cleaner-ohjelmankin, joka poistaa turhaa sälää. Kuvat tietenkin tukkii myös mun koneeni, koska joudun säilyttämään kuvia koneessa siihen asti kun ehdin polttaa ne rompulle. Kuvat olen kuitenkin aina polton jälkeen poistanut. Nytkään C-asemalla ei ole kuin alle 10 kuvaa.

Mitähän ohjelmatiedostoja uskaltaisi poistaa? Ovatko ohjelmistopäivitykset (Windows Update setups) tai Downloaded Program files sellaisia?

• dfgdfg
        Dooris Dee kirjoitti:

No niin, siinä sitten pääsin paljastamaan -todella- alhaisen tietämykseni tietokoneista... hih hih.

Mutta asiaan, Ihan ensimmäisenä tulee mieleen D-asema. Mikä se on? Mun koneella se näyttää tyhjältä? Voisiko sinne siirtää jotakin tiedostoja?

Toiseksi, olen melko säännöllisesti siivonnut cookiet, tempit ym. pois koneelta. Viime aikoina olen ajanut sellaisen cleaner-ohjelmankin, joka poistaa turhaa sälää. Kuvat tietenkin tukkii myös mun koneeni, koska joudun säilyttämään kuvia koneessa siihen asti kun ehdin polttaa ne rompulle. Kuvat olen kuitenkin aina polton jälkeen poistanut. Nytkään C-asemalla ei ole kuin alle 10 kuvaa.

Mitähän ohjelmatiedostoja uskaltaisi poistaa? Ovatko ohjelmistopäivitykset (Windows Update setups) tai Downloaded Program files sellaisia?

Käytä sitä D-asemaa kuvilles ja jos joudut asentaa uusia ohjelmia, niin asenna uudet ohjelmatkin sinne.

• J_A_K_A_J_A
        Dooris Dee kirjoitti:

D-asemalle voi siirtää lähes kaiken muun paitsi käyttöjärjestelmää eli ohjelmat kuvat ynnä muut.Niistä sitä tilaa tulee sinne C: asemalle.D: aseman tilan saat selville kun omatietokone ruudussa viet hiiren kursorin sen päälle ja hiiren oikeasta namikasta otat ominaisuudet.

• vielä.

>Katoaako postettavan kamman mukana jotakin tietoa?

Ei katoa koska RAM-muistissa ei ole mitään silloin kun koneesta on virrat pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      26
      11029
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      42
      8347
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      127
      5290
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      143
      3656
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      69
      3588
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      35
      3544
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      33
      3167
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      55
      2539
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      35
      2041
    10. Miltä mahtaa tuntua

Sitten kun näet hänet pitkästä aikaa?
      Tunteet
      28
      1796
    Aihe